1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    [​IMG]

    Het is alweer tijd voor het derde deeltje van Sony's Playstation 3, de opvolger van de meest succesvolle console ooit, de Playstation 2. Na een wat langzame start komt de PS3 nu flink op gang.


    De console

    Momenteel zijn de 40GB versie en 80GB beschikbaar en beide kosten €399, met de nodige pakketten als variatie met variërende prijzen naargelang het pakket. De reden waarom de prijs van de 40GB (officieel) even hoog is omdat deze niet meer in productie is, dus binnen enkele maanden zal je dat model niet meerin de winkels vinden. Vanaf 31 oktober zul je ook een 160GB versie in de winkels vinden voor €449. Die zal buiten de grootte van de HDD identiek zijn aan de 80GB versie.

    Een veel gevraagde vraag is wat de huidige versies minder hebben dan de ondertussen uit de productie genomen 60GB versie:

    - 40/80/160GB HDD in plaats van een 60GB HDD
    - Geen backwards compatibility voor Playstation 2 games (Playstation 1 games kan hij wel afspelen!)
    - 2 UBS poorten in plaats van 4
    - Geen card-reader
    - Geen chrome afwerking
    - Geen SACD ( Super Audio CD )

    [​IMG]

    Er bestaat ook een 80GB versie die identiek aan de 60GB versie (behalve de HDD dan), maar deze wordt enkel verkocht in de USA. Deze is echter ook uit productie genomen en vervangen door de 80GB versie die wij hier nu ook hebben.

    Controller

    De PS3 controller is draadloos en werkt via Bleutooth. Tevens heeft de PS3 controller standaard een accu ingebouwd. Eindeljjk is de Dualshock 3 controller verkrijgbaar in Nederland. De controller heeft wel een rumble feature en tevens de motion sense technologie en heeft een adviesprijs van €59,90.

    De Six-axis (de controller zonder rumble) is niet meer apart te verkrijgen en zit nog alleen bij de 40GB PS3's.

    Dualshock 3:
    [​IMG]

    Sixaxis:
    [​IMG]


    Blu-ray

    [​IMG]

    Een belangrijke feature van de Playstation 3 is de mogelijkheid om Blu-ray films af te spelen. Elke Playstation 3 die verkrijgbaar is heeft standaard een Blu-ray speler ingebouwd. Zowel games als films verschijnen op Blu-ray. Door de grote van de Blu-ray schijfjes heeft men de nodige voordelen, meer ruimte en dus meer mogelijkheden.

    Playstation 3 gamebox

    [​IMG]

    Blu-ray moviebox

    [​IMG]

    Playstation Network

    [​IMG]


    Playstation Home

    Sony's online virtuele wereld, een wereld waarin heel veel mogelijk is.

    [gt]19663[/gt]


    Playstation Eye

    De Playstation Eye, de opvolger van de succesvolle Eyetoy. De Eye camera word gebruikt voor nieuwe gameplay mogelijkheden, zoals bij de game The Eye of Judgment.

    [​IMG]

    [​IMG]


    PlayTV

    PlayTV is een twee-kanaals DVB-T tuner met Digital Video Recorder (DVR) software waardoor men tegelijkertijd een programma kan bekijken en een programma op een ander kanaal opnemen naar de HDD van de Playstation 3.

    Wanneer PlayTV gelanceerd wordt in Nederland is nog niet bekend.

    [​IMG]


    Playstation 3 specs

    Voor de mensen die interesse hebben in de specs van de Playstation 3 is alles even op een rij gezet:
    CPU: Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS
    GPU: RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
    Sound: Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)

    Memory:

    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
    System Bandwidth:
    Main RAM: 25.6GB/s
    VRAM: 22.4GB/s
    RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
    System Floating Point Performance: 2 TFLOPS

    Storage:

    HDD: Detachable 2.5” HDD slot x 1
    USB: Front x 2 (USB 2.0)
    Communication: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1, Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g and Bluetooth: Bluetooth 2.0 (EDR)

    Controller:

    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
    AV Output:
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI out x 1
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
    CD Disc media (read only):
    PlayStation CD-ROM
    CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD Disc media (read only):
    PlayStation 2 DVD-ROM
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    Blu-ray Disc media (read only):
    PLAYSTATION 3 BD-ROM
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE


    Vorige delen

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3

    Met dank aan Alonso voor de startpost van deel 3 waarop deze post gebaseerd is.
     
  2. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil via mijn PS3 een avi film kijken, die het op mijn PC gewoon doet; alleen komt er uit mn tv nu een heel blikkerig geluid. Waar kan dat aan liggen. (ik gebruik WMP11)
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Lijkt mij erg onwaarschijnlijk maar jet weet het nooit
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    meerdere sites berichten er over. Ik ben benieuwd. Ik hoop vooral dat het headtracking wat een tijdje geleden op youtube stond, in de nabije toekomst werkelijkheid wordt.
     
  5. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hi guys.

    Ik heb ergens gelezen dat de Backwards compatibility misschien weer terug komt? Is dit waar? Ik wil namelijk graag de oude toppers kunnen spelen en het liefst zsm.
     
  6. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de PS3 60 GB versie is dit sowieso mogelijk, bij de meeste spellen ;) (Daar staat een lijst van op welke spellen het doen, Op de Playstation site, dacht ik ;) )

    Maar op de PS3 40 GB heb je geen ondersteuning voor PS2 Games.
    Misschien dat dit later komt. Hier zijn geruchten voor, alleen nog niet officiëel bevestigd :)

    mvg Steel Dogg :D
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoals Steel Dogg zei is dit slechts een gerucht. Er wordt gezegd dat dat in oktober komt, maar zelfs al zou dat waar zijn... er stond niet bij in welk jaar :+.
     
  8. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    :mad:. De 60GB is uit productie dus daar zou ik dan alleen nog tweedehands aan kunnen komen en dat wil ik niet.
     
  9. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    PS1 games kun je wel spelen, ga dus binnenkort Metal Gear 1 bij mn ouders uit een doos opduikelen!
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Soooony schiet nou es op!


    bron:
    http://www.ps3party.nl/nieuws/item/46113/
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Speelt de PS3 eigenlijk ook NTSC PSX games af, of kunnen wij enkel de PAL versies spelen?
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Enkel PAL aangezien PSX en PS2 games regio locked zijn.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat is nou wel weer klote, want ik had graag Chrono Cross gespeeld.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah nou moet je toch ophouden zeg. Is de Dual Shock 3 nou ineens kaduuk ofzo?

    Had een uurtje MGS4 erop zitten. Heb de tv uitgezet en de PS3 gewoon aangelaten en de Dual Shock 3 weggelegd. Ik wilde net weer verder gaan met MGS4 dus ik druk op de ronde knop in het midden...en ineens gaan al die lampjes bij 1 2 3 4 knipperen, en dat blijven ze doen. Ik heb de PS3 uitgezet en gekeken of ik em weer kon starten met de Dual Shock 3 ..nou niet dus he.

    Ook wanneer ik de DS3 oplaad blijven die 1 2 3 4 rode lichtjes knipperen. Stuk?
     
  15. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik denk dat je moet wachten tot de lampjes uitgaan en dan ds3 met de usb kabel aan de ps3 hangen en dan op de ps knop drukken. Denk dat hij weer moet pairen.
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je hem oplaadt knipperen alle lampjes toch altijd? Bij mijn sixaxis volgens mij wel namelijk en ze knipperen ook alle 4 als de controller bijna leeg is.
    Gewoon een kwestie van even opladen denk ik.
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, volgens mij ook. Als je hem oplaad knipperen die lampjes altijd. Dus waarschijnlijk is ie gewoon leeg.
     
  18. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je hem oplaad moet ie gaan knipperen. Is de accu vol, dan gaan de lampjes uit (of als je aan het gamen bent met de usb-kabel erin gaat de controller-indicator branden.
     
  19. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hun playstation 3 voor reparatie hebben moeten opsturen ik heb mijn ps3 40gb moeten opsturen omdat deze geen spellen meer opstarte ik heb mijn ps3 op 23 mei verstuurd en nu nog niet terug heb net gebeld en kreeg een man aan de telefoon die overdreven hard praatte en volgens mij geen zin had om normaal gesprek te voeren want hij deed zuchten en op chagrijnige toon praten hij vertelde dat ze geen ps3's op voorraad hadden en dat ik maar moest wachten op een mailtje

    als dit de service is van sony dan vind ik het wel triest dit is zeker niet wat ik verwacht had

    ik heb mijn xbox 360 ook moeten opsturen daar werd ik netjes geholpen hij is woensdag opgehaald en kreeg gister een mailtje dat ik binnen 7 dagen mijn xbox 360 al terug heb

    daar kan sony nog veel van leren
     
  20. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou.. op de release van MGS4 had ik dus een ps3 gehaald, leuk en goed ding e.d. maar in het begin had ik m op een verkeerde plek gezet waarna die na een tijdje aardig wat lawaai maakte (dan bedoel ik net zo hard of zelfs nog harder dan de 360!) daarna had ik m op een andere plek gezet en had geen problemen, tot aan vandaag... is die weer dat harde geluid aan het maken, en ik heb zo een gevoel dat dat niet hoort aangezien vrienden van mij dat probleem niet hebben. ook speel ik niet lang, na 5 min. begint die al te loeien en hij staat een vrij open ruimte.

    Nog een ander probleem is dat wanneer ik speel, hij na een tijdje een foutmelding geeft met het playstation network en mij afmeld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina