1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3





    [GB]PS3 Console[/GB]


    Op 23 maart 2010 is de PlayStation 3 in Nederland al weer drie jaar op de markt. Het 60GB launch model is ondertussen opgevolgd door een 40GB, 80GB en 160GB model. In augustus 2009 heeft Kazuo Hirai op de Games Con 2009 tijdens Sony's persconferentie de PlayStation 3 Slim aangekondigd. De Slim is kleiner, lichter en zuiniger dan de voorgaande modellen, en is verkrijgbaar met een harde schijf van 120GB en 250GB. Op dit moment kan je in de winkel kiezen tussen de "oude" 80GB, 120GB Slim en 250GB Slim, in verschillende bundels.

    De verschillen tussen de modellen:

    Model:60GB40GB80GB160GB120GB Slim250GB Slim
    USB-poorten422222
    PS2 Backwards Compatibilityja*neeneeneeneenee
    Super Audio CDjaneeneeneeneenee
    Cardreaderjaneeneeneeneenee
    OS installja**ja**ja**ja**neenee
    HDMI CECneeneeneeneejaja
    DTS HD bitstreamneeneeneeneejaja
    Dolby TrueHD bitstreamneeneeneeneejaja

    *Gedeeltelijk backwards compatible, niet alle PS2 games werken
    **Niet meer beschikbaar vanaf firmware 3.21


    Verder beschikken alle modellen standaard over een HDMI uitgang (kabel niet inbegrepen!), 802.11g WiFi, Gigabit ethernet, Blu-ray speler, en PSone backwards compatibility.​



    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [GB]Controllers[/GB]

    DualShock 3
    De DualShock 3 controller is draadloos en maakt via Bluetooth verbinding met de PS3. De controller beschikt over een ingebouwde lithium-ion batterij, en kan met behulp van een USB-kabel worden opgeladen [noparse](kabel inbegrepen bij PS:cool:[/noparse]. De adviesprijs van de DualShock 3 controller is €59,99 en is in sommige winkels naast de kleur zwart ook verkrijgbaar in wit, zilver, rood en blauw.

    [​IMG]



    [​IMG]

    PlayStation Move GDC 2010 persbericht:



    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]


    Charging Cradle
    [​IMG]


    PlayStation Move "Shooting Attachment"
    [​IMG]



    PlayStation Move gameplay beelden GDC 2010:



    PlayStation Move gameplay beelden "Sorcery" E3 2010:
    [​IMG]

    [GB]Accessoires[/GB]

    PlayStation 3 Bluetooth Headset
    De officiële headset wordt geleverd met een cradle en USB-kabel. Op de headset vind je een power, mute en volume knop. Wanneer de headset in de cradle wordt geplaatst kan je 'm als microfoon gebruiken. Het geluid wordt dan over je speakers weergegeven. De adviesprijs is €39,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Eye Camera
    De opvolger van de EyeToy camera. Door de hogere lichtgevoeligheid en framerate is het beeld vloeiender en worden bewegingen nauwkeuriger geregistreerd. De zoom lens kan in twee standen worden gezet: 56º FOV (close-ups) en 75º FOV (groothoek). Daarnaast is de camera ook als vervanger voor een headset te gebruiken dankzij de ingebouwde vier-kanaals microfoon. In de PlayStation Store kan je het gratis programma EyeCreate downloaden om filmpjes op te nemen en te bewerken. De adviesprijs van de PS Eye is €29,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Blu-ray Afstandsbediening
    De afstandsbediening is voorzien van de standaard DVD en Blu-ray bedieningsfuncties, en alle knoppen die op de DualShock 3 controller aanwezig zijn. De afstandsbediening werkt net als alle andere accessoires via Bluetooth, en wordt gevoed door twee AA batterijen. De adviesprijs is €29,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Wireless Keypad
    De keypad kan op de DualShock 3 controller worden geklikt of los worden gebruikt. Dankzij de ingebouwde lithium-ion batterij is de keypad niet afhankelijk van een externe voeding. De batterij wordt opgeladen via USB. De adviesprijs is €44,99.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [GB]PlayStation Network[/GB]

    [​IMG]

    PlayStation Network (PSN) is de gratis online dienst van Sony, en is beschikbaar op de PS3 en PSP. Op 12 februari 2010 bracht Jack Tretton van SCEA naar buiten dat er meer dan 40 miljoen gebruikers bij het PSN zijn aangemeld. Dat zullen waarschijnlijk geen unieke gebruikers zijn omdat veel mensen over meerdere accounts beschikken om content uit de buitenlandse PlayStation Stores te kunnen kopen/downloaden. De dienst bestaat onder andere uit:

    • Online gamen
    • Tekst, voice en video chat
    • PlayStation Store
    • PlayStation Home
    • Trophies
    • Life with PlayStation (Folding@home)
    • Facebook
    • VidZone
    • NOS Journaal


    [​IMG]

    Games

    Full Game Trail

    Automatic Download

    PlayStation Plus FAQ


    Voorheen kon men in de PlayStation Store alleen met een credit card content kopen, maar sinds 1 oktober 2009 zijn in Europa dan eindelijk de PSN-cards te koop! Er zijn twee varianten verkrijgbaar ter waarde van €20,- en €50,-.

    [​IMG] [​IMG]


    [​IMG]

    [GB]PlayStation Home[/GB]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [GB]Trophies[/GB]

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sony's beloningssysteem voor de PS3 komt in principe op hetzelfde neer als de achievements van de Xbox 360, alleen krijg je geen gamerscore punten maar bronzen, zilveren, gouden en platina trofeeën. Meestal is het zo dat je bronzen trofeeën krijgt door makkelijke doelstellingen in een spel te behalen, en zilveren en gouden voor de moeilijke doelstellingen. Een platina trofee krijg je automatisch zodra je alle bronzen, zilveren en gouden trofeeën van een spel hebt gehaald. In PlayStation Network spellen kan je vooralsnog geen platina trofee behalen. Aan elke trofee is een bepaalde waarde verbonden, en bij elkaar opgeteld bepaald dat je "level". De waarde van laag naar hoog: brons, zilver, goud en platina.
    [​IMG]

    [GB]Overig[/GB]

    [​IMG]

     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mooie thread!

    mijn laatste reply uit de vorige waar ik graag nog antwoord op wil :)

     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    2 ervan staan op de disc van Heavenly Sword, de andere kan of kon je gratis online downloaden.

    Bron: Wiki
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie het niet in het tabelletje genoemd worden, maar ik dacht dat je op iedere PS3 je PSX games kunt spelen? Begin nu te twijfelen. :p
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee, is zo (althans voor de fat PS:cool:. Viel mij ook al op dat dat er niet bijstond.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn in totaal 5 filmpjes die je kon downloaden.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus alle PSX-games werken ook op mijn PS3 80 GB? Dat is wel vet! Zitten best gave spellen bij volgens mij!!!
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Net of je die nog gaat spelen. Heb op m'n Xbox360 ook nooit een Xbox game gespeelt.
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Jij misschien niet, ik wel :) Vanmiddag maar eens Tony Hawk en Crash Team Racing proberen dan \o/
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niet omdat jij het niet doet dat iemand anders het niet doet. Heb op mijn 360 ook al een aantal Xbox games gespeeld en durf ook nog wel eens op mijn PS2 te spelen (heb er zelfs nog top games voor liggen die ik nog moet uitspelen :+).
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Same here.

    Ik speel de eerste Halo nog wel eens, en ook PSX games zoals Final Fantasy 7 en 8.....al speel ik die nu voortaan op de PSP.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Blijf het ook jammer vinden dat mijn PS3 geen PS2 games afspeelt. Had graag wat PS2 games gespeeld op m'n PS3 maar helaas :'-(
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dan ben ik gewoon een vreemde. :+
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Mja....GoW 1&2 hebben ze gepoort en de geruchten gaan dat ze dit straks ook met ICO en Shadow of the Colossus gaan doen. Veel meer games uit het PS2 tijdperk zou ik nu toch niet meer spelen dus ik vind het wel prima zo :)
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 't geloof ik één keer geprobeerd toen de PS3 net uit was, en net voor de launch van MGS4 om MGS2 weer eens te spelen. :+ Vind de meeste games van vroeger in m'n herinneringen leuker dan wanneer ik ze nu opnieuw zou spelen.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138

    Ik heb tot de dag van vandaag nog steeds spijt dat ik mijn Limited Edition Shadow of The Colossus (Mint Condition) heb verkocht.

    Zieke spel en het kost ook nog is wat op ebay.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik had een LE van ICO maar die heb ik verkocht een tijdje terug. Echt zonde. Ik heb wel nog SoC liggen, een normale editie.

    Komen die games ooit weer uit op de PS3 dmv een poort dan sta ik wel vooraan. Hoewel het niet hetzelfde is als het originele spel hebben.
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Games die ik nooit wegdoe:
    Final Fantasy en Metal Gear

    Voor mijn PS2 games heb ik dus ook nog gewoon mijn dikke PS2.:9
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Same here.

    Ben af en toe aan het spelen:

    - SoC
    - ZoE
    - Persona 3
    - FF X

    Moet nog (oa!)

    - Persona 4
    - ZoE 2
    - Kingdom Hearts 1 en 2
    - Nog een hele stapel shin megami tensei spellen
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Overtijd nog de LE van SotC samen de gewone versie van Ico kunnen scoren voor een deftig prijsje (denk zo'n €30). Al moet ik Ico nog spelen.

    Nog uit te spelen PS2 games die ik heb liggen (naast een hoop Wii/GC en PS3 games):
    Yakuza 1 (zit aan het einde :+)
    Yakuza 2
    Ico
    Killzone 1
    Final Fantasy X

    Alle PS2 games die ik nu heb ga ik nooit weg doen omdat ze gewoon te goed zijn om weg te doen (enkel Killzone 1, maar je krijgt toch niets voor dus waarom weg doen). Vooral ZoE doe ik nooit meer weg. Toen ZoE2 uit kwam heb ik die laten liggen omdat die teveel koste (€70 in die tijd), maar een jaar of 2 geleden heb ik hem nog 2de hands gekocht voor zo'n €50 (uiteraard in mint condition). Geen seconde spijt van gehad, ZoE2 is gewoon übervet <3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina