1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    PS3 hardware/algemeen:
    [​IMG]
    Klik voor de officiele ps3 site

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Heetste nieuws van E3:

    Eindelijk lanceerdetails PlayStation 3:
    Het hoge woord is eruit, Sony heeft eindelijk bekend gemaakt voor welke prijs en op welke datum de PlayStation 3 in de schappen ligt. Allereerst zal Sony de PlayStation 3 in twee versies uitbrengen: een PlayStation 3 met een harde schijf van 20 gigabyte (prijs 499 euro) en een versie met 60 gigabyte harde schijf (prijs 599 euro). Er was nogal wat verwarring rond deze twee versies dankzij een specificatieoverzicht dat aangaf het ‘20GB’ pakket niet over een WiFi IEEE 802.11 b/g verbinding, een geheugenslot voor SD/Compact Flash/Memory Stick en een HDMI-uitgang zou beschikken. Inmiddels heeft Sony laten weten dat beide versies precies hetzelfde zijn (behalve de HDMI heeft de goekope versie niet), en de grote harde schijf verschilt van elkaar. Naast de prijs heeft Sony ook een lanceringdatum bekend gemaakt. De PlayStation 3 zal op 11 november 2006 in Japan worden uitgebracht, en de rest van de wereld volgt op 17 november. Zet die datum dus maar alvast in je agenda!

    Nieuwe controller kent tilt-functie
    Op de persconferentie liet Sony tevens de nieuwe controller zien. Vorig jaar was iedereen erg verbaasd over het boemerang ontwerp van de controller. Sony is waarschijnlijk om die reden terug naar de tekentafel gegaan en met een nieuwe controller gekomen. De nieuwe controller is qua design bijna hetzelfde als de Dual Shock 2 controller zoals we die nu kennen. Toch zijn er een aantal kleine maar leuke verschillen. Zo zijn de twee achterste knoppen van de controller, de L2 en R2-knop nu analoog. Daarnaast kent de controller ook een zogenaamde ‘tilt-functie’. Dit houdt in dat wanneer de controller bewogen wordt, het beeld meebeweegt. De controller is in zes verschillende richtingen te bewegen.

    Naast de “3-standen-as” voor “roll, pitch en yaw” kan “driedimensionele versnellingsinformatie (X, Y, en Z)” uiterst precies en in real-time worden gedetecteerd. Naast de standaard key input beschikbaar in bestaande controllers, wordt het mogelijk natuurlijker en intuïtiever te spelen alsof de controller een deel van je lichaam is geworden.
    Ingevolge de introductie van deze nieuwe zes-assensensor zal de vibratie die vandaag beschikbaar is op DUALSHOCK®- en DUALSHOCK®2-controllers voor PlayStation en PlayStation®2, worden verwijderd van de nieuwe PS3-controller aangezien vibratie zelf de informatie die de sensor detecteert, verstoort.
    De vorm van de L2/R2-knoppen bovenop de controller werd ook vergroot met meer slagdiepte voor een subtielere controle bij het gamen. Tegelijkertijd werd de schuine hoek van de analoge joy sticks lichtjes verbreed voor een delicatere en dynamischere manipulatie. Naast deze verbeteringen werd de precisie van de bovenvermelde detectie (L2/R2, analoge joy stick) verhoogd van 8 bit tot 10 bit.

    Content downloaden op de PlayStation 3:
    Sony heeft al een tipje van de sluier opgelicht wat betreft de online mogelijkheden van de PlayStation 3. Bijna alle games zullen gebruik gaan maken van een zogenaamde content download-service. In een game als MotorStorm is het bijvoorbeeld mogelijk om nieuwe wagens of circuits te kopen. Tijdens de persconferentie nam Sony SingStar als voorbeeld. SingStar is in Europa een groot succes waar inmiddels al miljoenen exemplaren van verkocht zijn. Met SingStar voor de PlayStation 3 wordt het mogelijk om online nieuwe songs te kopen en te downloaden naar jouw harde schijf. Denk nu niet dat het hier om maar een paar songs gaat, want Sony liet weten dat er honderden songs in de SingStar bibliotheek gestopt zullen worden. De komende maanden zal Sony meer duidelijkheid over de download-service geven.

    Blu-ray in de ps3:
    Je hebt beide kreten vast al eerder gehoord: Blu-Ray en HD-DVD. Naar alle waarschijnlijkheid wordt één van deze twee nieuwe mediaformaten de opvolger van de DVD-schijf en wacht voor de ander een kortdurend leven. Of misschien moet de consument helemaal niets van beide mediaformaten hebben en falen ze allebei. Dit laatste scenario lijkt erg onwaarschijnlijk, zeker omdat alle grote audio- en videofabrikanten / filmstudio’s achter één of beide nieuwe mediaformaten staan.
    [​IMG]Hoe gek het ook mag klinken, Blu-Ray wordt binnen de console fanboys geassocieerd met Sony en de PlayStation 3 en HD-DVD met Microsoft en de Xbox 360. Hier zit uiteraard wel wat in. Sony is namelijk de grote naam achter Blu-Ray, terwijl Microsoft absolute voorstander is van HD-DVD. De PlayStation 3 kan straks vanaf de lancering de nieuwste Blu-Ray films afspelen, terwijl voor de Xbox 360 straks een HD-DVD add-on verkrijgbaar is. Op papier lijkt Blu-Ray qua techniek een stuk beter te zijn dan HD-DVD. Ook kiezen de meeste filmstudio’s voor het Blu-Ray formaat. Vaak wordt er als reden door de filmstudio’s geroepen dat er straks bij de PlayStation 3 lancering direct een miljoen potentiële Blu-Ray filmkopers op de markt verschijnen. Dit is uiteraard helemaal waar, en hetzelfde zagen we ook bij de lancering van de PlayStation 2. De PlayStation 2 werd in vele gevallen in het begintijdperk vaker gebruikt als DVD-speler dan spelcomputer.
    [​IMG]
    Meer en meer ontwikkelaars zijn positief over blu-ray. Hier ook een paar in een kadertje:
    Ontwikkelaars zeer positief over blu-ray:

    Squaresoft
    http://uk.ps3.ign.com/articles/710/710761p1.html

    Team Ninja:
    http://www.joystiq.com/2005/07/05/itagaki-sounds-off-on-xbox-360-limitations/

    "The developer of "Enchant Arms:"

    http://money.cnn.com/2006/01/05/commentary/game_over/column_gaming/index.htm

    Vivendi Universal:

    "T
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4153813.stm

    EA

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4153813.stm

    http://www.ninjatheory.com/forums/showthread.php?t=111&page=3

    MarC Rein:

    http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=125925

    Hardware weetjes:
    Sony probeert met de PLAYSTATION 3 een waardig opvolger voor de PlayStation 2 op de markt te brengen. Aan de hardware zal het in ieder geval niet liggen, want Sony brengt met de PlayStation 3 een technisch hoogstandje op de markt. Sony heeft samen met partners als IBM, NVIDIA, Toshiba en Rambus aan de PlayStation 3 gewerkt en op de Sony E3-persconferentie 2005 deze nieuwe spelcomputer voor het eerst aan het publiek getoond.
    Het hart van de PlayStation 3 maakt gebruik van de nieuwe Cell-processor die in samenwerking tussen IBM, Sony en Toshiba ontwikkeld is. Deze processor loopt op 3.2 Ghz waardoor de PlayStation 3 maar liefst twee teraflops kan verwerken. Hierdoor kunnen nieuwe grafische expressies getoond worden. Niet alleen personages en voorwerpen kunnen realistischer worden weergegeven, ook landschappen komen echter tot leven. Daarnaast biedt de Cell-processor zeven SPE's (synergistic processing elements) op 3.2Ghz. Hierdoor kan de PlayStation 3 op een snelle manier gelijktijdig vele aangestuurde opdrachten verwerken.
    Naast de processor bevat de PlayStation 3 uiteraard ook een grafische chip. Deze grafische chip is in samenwerking met Nvidia voor de PlayStation 3 ontworpen. De RSX, “Reality Synthesizer” loopt op 550Mhz en biedt daarnaast een 1.8 TFLOPS floating point performance. Niet onaardig is ook het feit dat de RSX meer dan 300 miljoen transitoren bevat tegenover 10.5 miljoen transitoren bij de PlayStation 2. Hiermee is de RSX de grootste commerciële processor op dit moment. Ter vergelijking: de RSX is krachtiger dan twee GeForce 6800 Ultra videokaarten tezamen. De PlayStation 3 biedt dankzij de RSX hoge kwaliteit HD-beeld (High Definition) in een resolutie van 1080p. Het is daarnaast ook mogelijk om bijvoorbeeld twee tv-monitoren apart aan te roepen.

    Specificaties:
    (Voor de volledige specificaties kan je nog altijd terecht op de officiele site die ik in het begin van deze post geplaatst heb;)).
    CPU: Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core 7 cores
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    1 of 8 SPEs reserved for redundancy (dat wil zeggen staat uitgeschakeld)
    total floating point performance: 2.18 GFLOPS

    GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Best Display HD 1080p Standard
    Dual Screen Output t (je kunt er dus 2 HD-tv,s op aansluiten?)
    Multi-way programmable parallel pipelines

    Sound:
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)

    Memory:
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz

    System Bandwidth:
    Main XDR-DRAM: 25.6GB/s
    VRAM: 22.4GB/s
    RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s(read)
    SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

    Storage:
    HDD: Detachable 2.5" HDD slot x 1 (grote nog niet bekend)
    Dure versie: 60GB
    Goedkope versie: 20GB

    USB: Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick: standard/Duo, PRO x 1
    SD: standard/mini x 1
    CompactFlash: (Type I, II) x 1 Geen memorycards meer (daar kun je memorysticks of flashkaarten voor gebruiken.)

    Communication:
    Ethernet: (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth: Bluetooth 2.0 (EDR)

    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

    HDMI out: 1x

    Disc media:
    CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACDL: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVDlayStation 2 DVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video (DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW), Blu-ray Disc (PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video,
    BD-ROM, BD-R, BD-RE)

    formaat:
    32cm breed, 10cm hoog, 27 cm diep


    Cell-cpu beloftevol voor wetenschappelijke berekeningen:

    Door Hielko van der Hoorn - maandag 29 mei 2006 21:24 - Bron: The Inquirer - Views: 20.731 - Permalink
    Onderzoekers van het Amerikaanse Lawrence Berkeley National Laboratory hebben een paper gepubliceerd waarin gekeken wordt hoe de Cell-processor, de processor die gebruikt wordt voor Sony's PlayStation 3, presteert in wetenschappelijke applicaties. In de paper worden de prestaties van de Cell-processor naast die van de Opteron, Itanium en Cray X1 gezet. De processors worden vergeleken door te kijken naar de snelheid van veelvoorkomende berekeningen zoals verschillende matrixbewerkingen en fast fourier transformaties.

    Het blijkt dat de Cell-processor hier uitstekend mee overweg kan. De processor is gemiddeld ongeveer een factor vijf sneller dan de Opteron en de Itanium. Qua prestaties staat de Cell op gelijke voet met de Cray X1. Wanneer er ook gekeken wordt naar het stroomverbruik komt de Cell helemaal zonnig uit de vergelijking. Bij sommige algoritmes is de processor bijna dertig maal zuiniger dan de Opteron en ook vergeleken met de Cray X1 is de Cell-processor enkele malen zuiniger.

    In de huidige vorm is de Cell al een prima rekenmonster voor wetenschappelijke simulaties, maar een zwak punt is het ontbreken van een 64-bit rekeneenheid. In de paper wordt ook gekeken hoe een gemodificeerde Cell-processor met 64-bit ondersteuning zou presteren en uit de simulaties blijkt dat deze processor helemaal de vloer aanveegt met de concurrentie. De gemodificeerde Cell-processor zou in sommige applicaties bijna veertig maal sneller zijn en zelfs tot tachtig maal zuiniger. Vergeleken met de Cray X1 is de gemodificeerde Cell-processor ongeveer een factor drie sneller en een factor acht zuiniger...
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2006
  2. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede tread boss, wel moet ik even kwijt over de PS3, het uiterlijk van de console zuigt zo hard, ik ben helemaal niet meer anti-ps, heb zelf nu een ps2 en die bevalt goed, maar het ontwerp is gewoon weg lelijk. als hij staat lijkt hij helemaal nergens op, en als hij ligt is het net een schaal, echt te lelijk. En in het opzicht van de controler valt het me ook tegen, de ps2 controler is al veel minder fijn dan die van de 360, en de nieuwe lijkt me er nog op achteruit te gaan ook, vooral met de positionering van de schouderknoppen, die al best ver omhoog liggen zeg maar, wat is het nut dan ook van die vet lange "handvaten", misschien voor Hussain bisad (man met grootste handen, pols tot vingertop 32.3 cm)

    greetz wooly
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar waarom zou je ook uberhaupt al je aandacht op 1 console richten als je ook alle consoles kan spelen en de PC.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is niet waar ... heel veel games komen niet uit op de PC
     
  5. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    zo'n Blu-Ray gaat een hoop kosten denk ik, weinig spellen die er gelijk al 200Gif op zetten:p
     
  6. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    De controller word zeker weten nog veranderd, maar je hebt gelijk dat de controller van de xbox nog steeds beter is dan wat sony heeft laten zien met de PS1 en 2.

    Hoewel ik de nieuwe schouderknoppen van de 360 ook kut vind omdat ik daar nou net me vingers laat rusten en daardoor die knoppen snel onbedoel indruk. Ik heb dan wel maar 2x erop gespeelt, maar toch.

    Maar meen je serieus dat je de ps3 lelijk vind? Ik vind het een schitterend apparaat en hij ziet er 2x beter uit dan de 360. Helaas heb ik geen grote beurs en zal ik waarschijnlijk toch de 360 kopen omdat ik te gewend ben aan de controller van de 360 en erg tevreden over live ben. Blue ray mag me aan me reet roesten, als ik dvd's wil checken koop ik wel een stand alone blue ray speler want de spelers van consoles zuigen gewoon altijd hard. De drive van de ps2 was poep, de drive van de xbox was poep en de 360 heeft ook een poep drive, hierdoor denk ik niet dat sony een super drive in zijn ps3 zal zetten, vooral omdat het de eerste generatie blue ray drive word.

    Maar ik heb meer respect voor de ontwerpers van de ps3 dan de 360.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er weer netjes uit boss :) Ik begin ook steeds meer zin te krijgen in de PS3, en dat terwijl de X360 nog maar net uit is :cool:
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het design ook wat tegen vallen. Ik vind hem mooier dan de 360, dat zowiezo maar het had wel een stuk strakker gekund vind ik. En ik hoop dat ze die banaan van een controller toch wel even aanpassen. Ik vind het net een logitech ps2 controller, die dingen die voor een tientje in de winkel liggen. :). Ze hebben iig nog even de tijd om dingen te verranderen. Maar ik denk dat het design definitief is en dat de controller nog verrandert.
     
  9. Endorim

    Endorim The Homertrix

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi in elkaar gezette post. Vind zelf de PS3 een pracht apparaat, alhoewel ook mijn bedenkingen aangaande de controller, het is in tegenstelling tot xbox360 gericht op een markt voor over 5 a 6 jaar (xbox 360 moet gewoon weer sneller een opvolger hebben denk ik). Dat lijkt me echter ook gelijk het grote probleem, nu zal de ps3 veel te duur zijn om echt massaal te verkopen. Als je kijkt naar alle gadgets en hardware erin zit, hou ik me hart vast. Zal zeker de 400 euro grens overschrijden, DENK ik. Mogelijk dat Sony het ook onder kostprijs gaat verkopen, maar dan nog verwacht ik dat de prijs hoger ligt. Ik vind het wel frapant dat zoveel producenten zich scharen achter de blu-ray, en dat microsoft toch wel hard vasthoudt aan zijn apparatuur. Zal niet helpen met de verlaging van productiekosten van een schijfje...

    Hopenlijk voor Sony gaan ze het distributieprobleem beter aanpakken dan Microsoft dat doet. Zou zonde zijn om hierover te struikelen, vind het enorm slecht bedacht van Microsoft maar dat is weer een ander verhaal.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik vind hem ook rete strak die ps3 en denk dat die controller prima in mijn knuistjes past.

    ben heel erg nieuwsgierig wat uiteindelijk de prestaties zullen worden...wat er nu wordt rondgebazuind is alleen maar gebasseerd op speculaties en rekenmodelletjes.
    als de machine straks helemaal klaar is wil ik de directe confrontatie tussen de 360 en de ps3 wat rekenkracht en algehele prestaties aangaat graag eens mee gaan maken.

    wie heeft er uiteindelijk de meeste pk's onder de kap.........denk dat het elkaar niets ontloopt.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ps3 in volle glans!

    Filmpje van ps3focus:

    KLIK!!

    In dit filmpje kun je trouwens ook goed de koelingsgaten,...zien van de ps3(ps3 had zogezegd geen koelingsgaten:confused: )
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sony's gamedivisie blijft het goed doen

    Nice
     
  13. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Winststijging levert Sony record op.

    Sony heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2005/2006 een onverwacht sterke winststijging geboekt. Het Japanse elektronicaconcern maakte gisteren bekend dat de nettowinst met meer dan 17 procent is gestegen tot 168,9 miljard yen (1,2 miljard euro). De sterke toename leverde de hoogste kwartaalwinst in Sony’s geschiedenis op.

    Bron: ANP
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens iemand op dit forum heeft Sony verlies met 70 procent8) ... Maarja, de rest weet wel beter he:)...
     
  15. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Die iemand zal het wel hebben over dat sony gemiddeld op zijn producten een nettomarge van 30% zal hebben. Dus dat die 70% de kosten zijn.. Dat lijkt me eerder.
     
  16. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 launch data bekend op E3 2006?

    Volgens de grote baas van Sony Frankrijk zullen we de launch data van de PS3 weten op de E3 2006 dit plus
    het miami event in Februari zal ons alle informatie geven over de Playstation 3.

    Of hij het hier over een Europeese,Amerikaanse of Japanse release had is niet bekend.

    Quote:
    Le dispositif de lancement sera précisé en mai, lors du Salon mondial des jeux vidéo E3, à Los Angeles. Inutile de s'exciter : la PSP avait été annoncée pour mars et elle est arrivée en septembre dernier, sans que cela affecte les ventes.

    Er komt echt een enorme lading PS3 info
    (onthullingen) onze kant op.
    Ik verwacht vooral veel van de E3 maar het miami event klinkt ook erg veelbelovend.
     
  17. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Betere A.I op de PS3.

    De devkits van de PS3 hebben er weer een tool bij. Het bedrijf Kynogon levert een tool die de A.I van de niet speelbare karakters in een game sterk doet verbeteren, simpel gezegd ze worden gewoon slimmer en reageren beter op de dingen die jij doet.
    Denk maar aan denking zoeken, aan bijvoorbeeld als je ze zien aankomen blijven ze niet als een domme koe staan kijken, maar vallen je bijvoorbeeld aan, rennen weg, zoeken dekking of halen hulp. De tools bevatten scripts voor grote, omgevingen met veel niet speelbare karakters. Kynogon noemt dit: "Large Scale A.I." het is voor developers weer een ontlasting, want deze tool zorgt ervoor dat tegenstanders natuurlijker reageren in grote wijdste omgevingen.
    Dat scheelt weer een hoop programeerwerk, dat neemt de tool van Kynogon hun uit handen.
    Dit is een voordeel voor de developers omdat het moeilijk is om computergestuurde karakters in wijdste gebieden een goede AI mee te geven.

    Sony heeft een contract met Kynogon afgesloten voor het leveren van deze tool.
     
  18. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Maffe fantasie PS3 controllers ()

    Joystiq orgineseerde een leuk contest, het contest draaide om een nieuwe design van de PS3 controller.
    Er zaten een hoop controllers bij die maar een aantal vernieuwingen hadden vergelijken met de dual shock controller.

    De winnaar van dit hele contest van joystiq is Adam Portilla (Chicago, IL) met een PS3 bal controller!

    [​IMG]

    [​IMG]

    heel orgineel maar of het goed werkt is niet bekend.

    er waren ook nog een aantal andere controllers bij zie hieronder.


    zo zou de controller er ongeveer uitzien als Microsoft en Sony samen werkten.


    Deze is wel vreemd en het is eigenlijk een xbox S controller
    [​IMG]

    En nog de lego PS2 versie , comfortabel ? ik weet het niet hoor
    [​IMG]
    De kans is klein dat dit ook echt randaperatuur word voor de PS3, maar het is wel geinig bedacht.
    [​IMG]
     
  19. k!ll$R

    k!ll$R I AM THE K!ll$R

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Het rijtje FP developers groeit

    Sony is aan de weg aan het timmeren, ze hebben zoals vermeld ook Zipper interactive overgenomen.

    Ik ben eens wat gaan zoeken, en ben tot dit rijtje First Party developers gekomen.

    Quote:
    - Sony Computer Entertainment, Inc. (SCEI)
    - Sony Computer Entertainment Japan (SCEJ)
    - Sony Computer Entertainment Korea (SCEK)
    - Sony Computer Entertainment America (SCEA)
    - SCE Studios San Diego (. The Mark of Kri)
    - SCE Studios Camden ( Dropship)
    - SCE Studios Santa Monica
    - Sony Online Entertainment
    - 989 Studios
    - Incognito Entertainment
    - Naughty Dog
    - Insomniac Games
    - Red Zone Interactive
    - Polyphony Digital
    - Zipper Interactive
    - Sony Computer Entertainment Europe (SCEE)
    - Guerrilla
    - Studio Cambridge (voormalig Millennium Interactive)
    - Studio Liverpool (voormalig Psygnosis)
    - Studio London
    - Factor 5



    En Ninja Theory gaat voor de PS3 exclusief een aantal Heavenly Sword games maken.


    Sony komt uit de kast, PS3 release in......

    Sony heeft officieel bevestigd tegen persbureau Reuters (niet de minste) dat de PS3 in het voorjaar 2006 op de markt komt.

    Dit in tegenstelling wat analisten riepen die de PS3 pas begin 2007 op de markt zagen verschijnen.

    Sony heeft nog geen uitspraken gedaan over waar de PS3 het eerste zijn levenslicht zal zien op de markt.
    De bobo van EA nl. Larry Probst ziet de PS3 niet voor de herfst in het westen in de winkels.

    Sony heeft daar nogmaals geen uitspraken over gedaan dus niks is zeker.

    Ook is bekend gemaakt dat de verkoop van blu ray ook in begin 2006 van start gaat. Dat geld zowel voor de verkoop van blu ray spelers als het uitbrengen van films op blu ray.
    Of met de verkoop van blu ray spelers de ps3 wordt bedoeld blijkt niet uit het officiele persbericht.

    btw: Mark had dit bericht al geplaatst maar het was nog niet officieel bevestigd! Nu wel!

    Best wel indrukwekkend te noemen.

    zoh dit was mijn post van vandaag en willen jullie mijn acount soccer2005 wegghalen want ik weet het wachtwoord niet
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wow dude! Pagina vol met Info...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina