1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ps3 hdmi optie's

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door ShadoW_2k, 9 okt 2007.

  1. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoi ik had even een vraagje ik kan het nergens vinden op internet dus vraag ik het maar hier en hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven !

    Ik heb gister deze tv gekocht : http://www.samsung.com/nl/products/t...Specifications

    Samsung LE37M87BD

    Moet zeggen is echt een Top Tv man beeld is echt zo mooi maar ik zit alleen met een probleem .. het is zo scherp de kleuren enz dat ik er duizelig van wordt haha weet niet hoe het kan maar doet ook echt pijn aan me ogen man niet normaal ( dit heb ik bij me xbox360 ) en me Ps3 .
    Nu had ik een vraagje als ik Gamemode op me tv heb is dit aan te raden om aan te zetten of niet?

    Verder had ik nog een vraagje over de ps3 hdmi

    als ik bij Beeldoptie ga kijken staan er een paar dingen die ik niet weet wat ik ermee moet hoop dat iemand mij hierbij kan helpen !

    heb hem dus op 1080p staan full hd

    En dan staan er nog paar dingen :

    Cross Color Reduction Filter On/Off

    RGB Full Range ( Hdmi ) Limited/Full

    Y PB/CB Pr/Cr Super-white (Hdmi) On/Off


    kan iemand me vertellen waar ik het beste op kan zetten ?
     
  2. MikMakMan

    MikMakMan Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste 2 kan je het beste aan zetten want dat zorgt voor betere kleurenondersteuning volgens mij.

    Dat eerste weet ik niet wat dat is.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    • Cross Color Reduction Filter: Off (heeft alleen effect op voor normale av-aansluitingen, niet op HD)
    • RGB Full Range ( Hdmi ): Full (beter contrast en kleurdiepte, verschilt per tv)
    • Y PB/CB Pr/Cr Super-white (Hdmi): On (afhankelijk van de tv, maar vergroot 't kleurenbereik)
     
  4. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
  5. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Gamemode moet je sowieso aanzetten inderdaad omdat het scherm anders te fel wordt. De lijnen zijn ook mooier. (minder kartels naar het schijnt).

    Is hij nog steeds te fel? pas dan de helderheid + contrast en evt beeldscherpte wat aan. Moet nie zo zijn dat je je ogen moet samen knijpen en pijn in de kop krijgt van een uurtje gamen.
     
  6. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    En de backlight iets meer dimmen! In eerste instantie heb je het idee dat alles enorm dof oogt maar al snel merk je dat de kleuren nogsteeds top zijn en dat het beeld wat rustiger voor je ogen is.

    Zijn er eigenlijk al mensen die een Bluray hebben gekeken op de LE37M86BD? Ik heb het scherm ook en ga van de week een PS3 kopen. Ik lees onder andere op Tweakers en het avsforum dat er framerateproblemen ontstaan wanneer je een hd film wilt kijken. Dit omdat oudere firmware versies (alle versies tot versie 1013 schijnen het probleem nog te bevatten) van de LE37M86BD de 24 fps mode, 'bioscoop framerate', niet goed ondersteunen.
    Ik heb bij voorbaat maar alvast een nieuw mainboard besteld bij Selectro via de Samsung helpdesk. De helpdesk onderkende in ieder geval direct dat het probleem bestond en maakte gelijk een call aan voor een nieuw mainboard.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  7. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    okay bedankt!
     
  8. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Ik heb dezelfde tv zowat en je moet geen gamemode gebruiken. Wordt fletser...gebruik aangepast en stel zelf je voorkeuren in.

    Enkele tips ( heb er al uren inzitten en veel gesurfd )
    - Scherpte laag aanhouden 19-20
    - Full Range RGB aan ( wordt zwart ahw zwarter )
    - Contrast rond 94
    - kleur nabij 54
    - Super wit mag aan
    - Geen correcties als gamemode...deze verzieken je beeld.
    suc6 :)
     
  9. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks wat ik loop hele tijd me color scherpte etc te veranderen. ik ken geen goede instelling kiezen. ik ga zo die van jouw proberen;)
     

Deel Deze Pagina