1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 via WiFi

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door AgentSmith, 4 apr 2007.

  1. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Hallo

    Ga a.s. zaterdag de PS3 halen en wil met WiFi online gaan, heb ook een Wii en ook deze hangt aan de WiFi, kan de Nintendo WiFi stick ook worden gebruikt om online mee te gaan voor de PS3 ?
    Denk zelf van niet....maar als iemand me een andere Wifi stick kan aanraden....dan graag *)
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In de PS3 is al een Wifi controller ingebouwd! *)
     
  3. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh???

    Waarom koop je een PS3 als je niet eens weet wat het ding kan??? PS3 heeft Wifi ingebouwd zitten...
     
  4. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    [​IMG]

    :+ :+ :+


    Goed... ik pak de PS3 uit, ze de boel aan en dan ?? Gelijk verbinding via de ingebouwde WiFi ?? Of moet ik nog iets speciaals instellen ???
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er aan hoe je draadloze netwerk is opgezet. :) Wordt het SSID wel of niet uitgezonden door de router/accesspoint, encryptie: geen/WEP/TKIP/WPA, MAC-filtering aan of uit, statische ip-adressen of via een DHCP-server enz... 8)
     
  6. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Graag Nederlands en kan ik een klinker kopen ??? :D

    We hebben de 360 boven aan de router hangen samen met de PC wat prima werkt. Boven zit ook de WiFi stick erin voor de Wii, die beneden staat, dat werkt verder prima.
     
  7. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het nou eerst gewoon eens probeert voordat je allemaal vragen stelt.. Als het je met de 360 en Wii is gelukt lukt het je met de PS3 ook vast wel..
     
  8. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Dat zal dan wel.....denk ik...
     
  9. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Is een wifi verbinding even goed als gewoon ethernet(draad)? En daarmee bedoel ik of het even stabiel is en je de maximale download snelheid kan halen met wifi?
     
  10. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Ik zit met WiFi internet via de Wii op 300 Kb
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    via wifi haal ik 200kb met utp 22mbit
     
  12. ericelza

    ericelza Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Eric,

    De ps3 zoekt zelf naar beschikbare netwerken. Je kiest je eigen netwerk voert je beveiligingssleutel in en klaar is Eric.:thumbs:

    Suc6
     
  13. AgentSmith

    AgentSmith Guest


    Ahh...kijk dat wou ik weten !!:)
    Thanx mate !!\o/
     
  14. Pretender

    Pretender Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes ermee O-)

    :+
     
  15. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Ben dus een 1e klas n00b op dit gebied.
    Heb de PS3 aangesloten, geen netwerkabels wil het via de Wifi doen.

    We hebben geen draadloos netwerk.

    Ik wil me dus aanmelden bij het Playstation netwerk, zeurt hij dat er geen netwerkkabel is aangesloten. Klopt, zit er ook niet in, want het moet via WiFi.

    Boven zit de Nintendo Wifi stick erin voor de Wii en werkt prima, waarom detecteert hij nou geen Wifi voor de PS3 dan?

    Kan iemand me stapsgewijs uitleggen hoe ik online hiermee moet komen ??:confused:

    Mvg Eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2007
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoe wil je via WiFi connecten als je geen draadloos netwerk hebt? :{
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Maar z'n Wii zit wel op WIFI? :eek: Misschien even aan de buren vragen of ze de netwerksleutel willen geven? :9

    Dat doe je dan niet goed :eek: Ik haal draadloos op laptop 900kb/sec (met draad 1mb/sec)
    Pc haal ik +/- 700kb/sec op dezelfde verbinding.
    200kb/sec op 22mbit verbinding is wel extreem weinig! En ik neem aan dat het niet aan jou apparatuur ligt 8)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja daarom zeg ik het, z'n Wii doet het wel maar z'n PS3 niet. Beetje vreemd! :+
     
  19. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Wifi via zo'n Nintendo WiFi stick, hierop zitten de DS en de Wii aangesloten.
    Kan ik hier ook mijn PS3 op aan sluiten?
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Een draadloze connectie via WIFI zou kunnen zoals jij zegt :) Wil je echter online gamen, dan moet je eerst een router kopen die internet draadloos deelt. Voor 50 euro heb je een goede.
     

Deel Deze Pagina