1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 30 nov 2013.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Destiny +

    Als beloofde ‘’second coming of Christ’’ een tegenvaller, als co-op loot based shooter gewoon een uitstekende game in mijn ogen.

    Heb me ruim 20 uur vermaakt en dat is langer dan vele andere games die ik heb gekocht in het verleden. De shooting-mechanics, de graphics en muziek, de enemy AI, ik vond het allemaal erg goed. Alleen het verhaal was lachwekkend slecht en de PvP is ook niet echt mijn ding.
     
    AnubisNefer en DulleNL vinden dit leuk.
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind de gameplay leuk. Het schieten enzo. Ik let niet eens op de loot (die wel matig is, maar meer doordat er geen variatie in armor is, de wapens zijn allemaal standaard moderne troep. Er zit niks van originaliteit in).

    Maar ze hebben te veel beloftes gemaakt die ze niet zijn nagekomen. De game is lang niet zo groots en gevarieerd als ze hebben beloofdttd. De bosses zijn een lachertje. Dinklebot is hilarisch om de verkeerde redenen. Ik kan geen lore vinden in de game. Te weinig locaties. Te weinig variatie in vijanden. Te weinig alles.
    Ik zat ook de hele tijd te wachten totdat de verhaalmissies zouden beginnen, bleek dat ik er al mee bezig was. Net een veredelde horde mode. :lol:

    Maar het is wel... leuk. Dilemma!

    +/- Plus voor de gameplay, - voor alles eromheen. Het had zó veel meer kunnen zijn Bungie. I am disappoint. Een beetje.
     
    RogierM vindt dit leuk.
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zoals altijd is DEEL 2 het best. Laten we hopen dat ze wat doen aan deze feedback en in deel 2 meer content, verhaal toevoegen.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gears 2 het beste?
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De SP wel. :p
     
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    GTA II is wel het beste!!
    Ben het helemaal met je Destiny review eens, alleen is het zijn geld wel meer dan waard.
    Heb sowieso al rond de 100 uur gespeeld, console games die dat halen zijn op twee handen te tellen.

    Nog een review:
    FIFA 15 (-)
    Mijn eerste "next-gen" FIFA, nou wat een teleurstelling. Vind de gameplay wel aardig, maar het is allemaal zo random.
    Soms voelt het zelfs gescript aan, ga aub weer terug naar de arcade feel die FIFA tussen 09/11 had.
    Grafisch stelt het ook niks voor, moet echt FIFA 14 op de PS3 ernaast hebben om het verschil te kunnen zien.
    Voorlopig geen FIFA meer, al zeg ik dat sinds 12 elk jaar en heb ze nog allemaal gekocht :+.

    InFamous: Second Son (+)
    Leuke InFamous met genoeg side missions, mooie graphics en leuke powers. Bossfights zijn ook bijna allemaal tof, alleen wat een crappy verhaal.
    Vond deel 1 & 2 op dat gebied wel veel beter, maar de gameplay was in deze wel veel toffer.
    De vorige delen had ik zoiets van je kunt de protagonist alle powers geven die je wilt, aangezien InFamous geen bestaande superhelden serie is.
    En dan geef je hem deze crappy saaie power, IK WIL BADASS ZIJN!!
    Dat is ze in deze wel deels gelukt, maar nogsteeds niet. Ik ben nogsteeds liever Spiderman, Batman etc. dan die dude uit InFamous.
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    The Last of Us (Remastered ofzo): +

    Leuke sfeer en ze zetten de personages goed neer. Nu alleen nog uitspelen :+
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    +/- Destiny

    Verhaal is waardeloos, game eindigt abrupt en er is weinig einde in te vinden, zeer teleurstellend en zeker nadat je hoort dat ze er flink in hebben geknipt. Toch is de game best vermakelijk, even een daily missie doen of keihard falen met een weekly. Multiplayer is aardig maar te random door de level verschillen en supers. Er had veel meer in kunnen zitten maar dat zit er helaas niet in =(
     
    Alexknl en DulleNL vinden dit leuk.
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Destiny (+ -)
    Ondanks dat ik Halo heb grijs gespeeld is Destiny niks voor mij. De gameplay is prima, maar het verhaal beneden niveau. Ik ben na level 17 afgehaakt. Ben dus niet eens op alle planeten geweest. De multiplayer kort geprobeerd maar trekt mij helaas niet. Spel voelt erg repetitief aan en de co-op redt de game voor mij van de ondergang. Ik erger me er ook aan dat als je De AI killed, je een heel klein blokje om loopt de zelfde AI weer op hun plek staan.

    Fifa 15 (+ -)
    Deze game valt wat tegen. De balans is compleet verdwenen en de keepers zijn, op afstandschoten na, te slecht gemaakt. Veel bugs, of geprogrammeerde fouten. Ik merk vrij weinig positieve veranderingen t.o.v. Fifa 14, daarnaast zijn de transfers in de SP Nog steeds kut. De physics vind ik niet bijzonder. De nadruk op de premier league is leuk, maar de spelers van de Eredivisie lijken werkelijk waar nergens op. Ook hoop ik ooit eens op echte scheidsrechters want ben die Hans de Notenboom ook wel een beetje beu haha.

    Tomb Raider (+)
    Toffe game. Verhaal is best aardig en de game is een en al actie. Wel erg geprogrammeerd, want ga je dood dan zal
    De AI op exact de zelfde plek verschijnen en op de zelfde manier acteren. Gameplay is verder prima en het klimmen en klauteren werkt nauwkeurig. De physics bevielen me verder prima. Helaas was ik redelijk snel door de SP heen en de collectables trekken mij niet.

    Watch Dogs (+ -)
    Ondanks de vele negatieve reviews deze game toch 2ehands op de kop getikt. De missies voelen erg repetitief aan, maar spelen wel lekker weg. De elementen die Watch Dogs speciaal maken zijn jammer genoeg wat beperkt, maar hetgeen geïmplementeerd werkt heel tof. De multiplayer vind ik deels toch ook wel erg tof. Iemand achtervolgen tijdens zijn eigen SP zonder opgemerkt te worden, of hem te hacken heeft mij wat leuke uren bezorgd. Je werd er tijdens je eigen SP een beetje achterdochtig van, maar als ik vaak achterom keek, zag ik af een toe een auto perongeluk ergens tegen aan rijden en dan weet je 9 van de 10 keer genoeg: je wordt achtervolgd.

    Assassins Creed Black Flag (+)
    Leuke afwisselende grote map, met verschillende steden en een hele hoop te doen. Het piraten thema moet je liggen en de boten moeten je aanspreken. Ik vond een iets te groot deel afspelen op het water en de AI viel me wat tegen. Daarnaast waren er wat kleine dingen die mij stoorde zoals: ben je in gevecht met 3 schepen, is er 1 bijna kapot en ga je deze enteren, dan kan je dit op je gemak doen en zijn die andere 2 boten rustig aan het wachten. Ben je klaar met enteren, dan zijn de 2 boten weer klaar om door te knallen.

    Driveclub (+) (singleplayer)
    De gameplay is geweldig, de auto's rijden zoals een race game hoort te zijn (indien geen pure sim) en het penalty systeem werkt bij mij (in tegenstelling tot enkele reviews) niet vervelend. De tour is uitdagend en ik kan mij voorstellen dat voor gamers met minder aanleg voor racegames, de tour al snel lastig kan gaan worden. De wisseling van dag en nacht in 1 race is ook erg tof, de auto's zien er zeer fraai uit en de Maps bevatten soms mooie vergezichten. Ik heb de MP en clubs nog niet kunnen testen. Ik ben trouwens erg benieuwd naar het dynamic weather. Ik heb driveclub getest met de dualshock en het thrustmaster t500rs stuurt wat trouwens een genot is.
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  10. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    ++ the last of us. Vond eigenlijk alles goed aan de game; storyline, graphics, gameplay; de seizoenen; multiplayer. Kon geen - puntje vinden. Echt een aanrader voor iedereen met een ps4.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Alien Isolation ++

    Goede game in het genre. Spanning, scary, creepy maar vooral sfeervol en geeft een gevoel van machteloosheid
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Metro Redux +
    Prima shooter. De sfeer in de tunnels is toch wel erg gaaf. Zet je de gesproken taal op Russisch dan klopt het helemaal. Het verhaal is best aardig, alleen een beetje zweverig. Ranger mode is een leuke toevoeging. De campaign is redelijk scripted, maar heb me er eigenlijk niet aan geërgerd. Voor de verhaallijn is het leuker als je een hoop dagboekdelen vindt, ook omdat de hoofdpersoon zelf niet praat. Vreemde keus mijn inziens.

    Graphics zijn niet geweldig, maar ook niet storend. In 2033 nog een momentje gehad waarop ik echt even blown away was door de omgeving (bovengronds). 2033 liep soepel, First Light 3x last gehad van een bug. Verder enkele keren last gehad van bad saves, maar via het hoofdmenu kan je bij levels het hoofdstuk opnieuw beginnen.

    Mijn mening is trouwens gebaseerd op een 2ehands Metro Redux van €20,-.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Driveclub +-

    Mooie game, rijdt erg lekker. Maar jah, game is niet af en online werkt niet goed. Erg jammer, want de game zou moeten draaien om de community. En dat werkt niet. Daarbij, erg gaar dat er nog zoveel mist in de game. Tijd genoeg gehad lijkt me.

    The Evil Within +

    Old skool horror, ik hou er gewoon van. Grafisch nogal magertjes en het verhaal voelt alsof je maar overal en nergens wordt neergesmeten. Daarbij is het personage dat je bestuurd totaal nietszeggend. Maar omdat de game gewoon vet is en de de vijanden bruut, toch een dikke plus.

    Plants vs ZOmbies Garden Warfare ++

    Vette shit ouwe. Ik heb me lange tijd niet zo vermaakt online. Echt een heerlijke game, welke gameplaywise ook gewoon klopt en in balans is. Ik speel het nog steeds en aangezien ik nogal snel uitgekeken ben op games lately, zegt dat wel wat.

    PES 2015 demo +

    Weet niet of demo's besproken mogen worden, maar ik doe het toch. De retail versie is waarschijnlijk toch anders (knipoog, knipoog), dus kun je deze demo best afzonderlijk beoordelen toch?

    PES 2015, ik had er niets van verwacht. PES 2014 is met afstand de slechtste (okay, PES 2009/2010 waren ook poep) PES ooit. Wat een kutspel was dat. Zelden een footie gespeeld waarin ik nooit het gevoel het controle over mijn spelers te hebben. Die gevechten die je moetst leveren om uberhaupt fatsoenlijk te kunnen spelen, god, wat haatte ik dat zeg. Ik had dus weinig hoop als het om de fox-engine gaat.

    Dan hoor je om je heen berichten dat het wel erg lekker speelt dit jaar, previews zijn positief en vriend Adam doet weer alsof Scarlett Johnansson uit het beeld komt om je even te verwennen tijdens het spelen van PES 2015. Uiteraard geloofde ik daar vooraf niets van, daar heeft Scarlett geen tijd voor. En de game leek me verder ook geen ruk aan.

    Totdat ik die verdomde demo ging spelen. Whatz gebeurt? Het speelt gewoon zo lekker, zoveel dingen kloppen nu weer. Spelers reageren goed en het voelt weer als een tweede natuur. Ik kon zelfs weer met plezier op superstar spelen, en dat is een tijdje geleden. Ik dacht eerst dat de CPU gewoon wat minder goed was, maar ik denk dat het komt omdat de game gewoon doet wat ik wil en dat ik daarom lekker kan spelen tegen de CPU op het hoogste niveau. En spelen tegen een menselijke tegenstander is helemaal goddelijk. De game probeert minder realistisch te zijn en dat is precies wat PES nodig had. Ik kan allemaal maar hopen dat de retailversie gewoon minimaal zo goed is als deze demo. Want Konami. Enige echte minpunt is toch de passing in deze game. Het gaat me net iets te vaak goed, zo'n steekbal. De verdedigers reageren daar niet goed op en dat is jammer. Het lijkt daarom wel alsof je steekbal gewoon MOET aankomen. En dat is wel wat jammer. Verder niets dat lof voor deze demo.
     
  14. Eetstokje

    Eetstokje Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    65
    The last of Us +

    Drie playthroughs gedaan om het spel op platinum te krijgen en alle drie de playthroughs waren geen straf. Het spel moet overigens wel op een hogere moeilijkheidsgraad gespeeld worden dan easy/normal om een echt 'Survival'-gevoel te krijgen. Het verhaal is buitengewoon goed en grafisch ziet het er ook goed uit. Een welverdiende +.
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    DriveClub ++

    Beste arcaderacer sinds Burnout 2, mooiste console-racer, en nu online ook werkt, gewoon een topracegame.
    Door alle problemen bij de release geen ++, maar stiekem vind ik de game dat wel.

    edit : Toch een ++ na de weather update, dit is voor mij de beste racegame ooit gemaakt...
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    + Beyond 2 Souls

    Toffe game. Helaas minder interactie en minder spannend dan Heavy Rain voor mij. Wel meer een emotional rollercoaster en ik heb echt werkelijk genoten van de cinematics en de gebroken tijdlijn. Einde was wat teleurstellend helaas.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina