1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Relatie+gamen gaat niet samen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 20 apr 2009.

  1. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamen is 1 van de weinige hobbies die zoveel tijd in beslag neemt. Ik woon(de) nu als een jaar samen met mijn vriendin, en alles ging fantastisch. Er was alleen 1 hekelpunt waar we achter kwamen tijdens het samenwonen, en dat is dus mijn gamegedrag. Voordat we samenwoonden was er helemaal niks mis, de avonden/dagen dat ik haar niet zag vulde ik met gamen. Maar als je eenmaal samenwoont dan moet er af en toe gegamed worden terwijl zij er wel bij is. Een aantal flinke ruzies gehad, en er is gewoon geen oplossing te bieden. Oplossing 1= ik ga minder gamen, resultaat= ik ga me ergeren aan het feit dat ik soms niet kan gamen wanneer ik het wel echt graag wil en daardoor ga ik me snel aan allerlei kleine dingen irriteren en onstaan er kleine ruzies. Oplossing 2= zij duld het dat ik veel game, resultaat= Ik weet dat ze het eigenlijk niet leuk vind, dus ik voel me schuldig dus ik ga minder gamen dan normaal. Hier raak ik dan alsnog geiiriteerd door en zij is ook geiiriteerd door het meer gamen. Er ontstaan weer kleine ruzies. Een gulden middenweg in de vorm van specifieke ''gamedagen'' waarop naar hartelust gegamed mag worden en anti-game dagen mag ook niet baten. Uiteindelijke resultaat=ik heb het vandaag uitgemaakt om verder verdriet te voorkomen. Het is echt superklote want ik heb het gevoel dat ik heel moois kapot heb gemaakt, maar constant die irritaties dat werkt ook gewoon niet. Ik had nooit verwacht dat het zo zou lopen.:'-(
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Er zijn ook zat voorbeelden van gamers die wel een relatie kunnen onderhouden, dus dat ligt toch echt per relatie/meisje anders. Het is lullig, maar misschien past ze niet helemaal bij jou? Wel treurig dat het zo gelopen is man.
     
  3. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Vandaar dat ik al zolang vrijgezellig ben :+
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    OMG is je vriendin de dochter van Jack Thompson ofzo?
     
  5. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja een relatie is geven en nemen zij moet jou de tijd geven voor jouw hobby en zelf ook de tijd nemen voor haar hobby.
    Weet niet hoe "ziek" je gamegedrag is/was, als je nameljik 3 uur achter elkaar gamed snap ik dat ze dat neit leuk vindt...

    sterkte;)
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit is altijd moeilijk. Ik denk niet dat ze onredelijk is. Ik begrijp haar kant helemaal.

    Het voelt nu klote maar dek wel dat dit een juiste beslissing is geweest. uiteindelijk zou er door de irritatie toch een einde gekomen zijn denk ik als ik je verhaal aanhoor.

    Ik denk dat je bij volgende het beste iemand kan zoeken met dezelfde interesses of iemand die ook graag iets alleen doet terwijl jij games (msn, online zylom, lezen whatever)



    AVHAHA ik snap jouw reactie niet. Ik begrijp die vriendin helemaal. Hoe zou jij het vinden als jij een relatie hebt met een meisje en jij komt thuis na jouw werk en zij leest de hele avond in haar eentje een boek terwijl jij graag dingen samen wilt doen.

    Als je niet dezelfde interesses hebt en je steekt veel tijd in jouw interesses kan dit een probleem punt zijn.

    dit wil niet zeggen dat gamen en een relatie niet samen gaan.
     
  7. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gewoon een laptop voor mijn vrouw gekocht en gezegt van ik wil je de komende 2 jaar niet meer horen:)
    en ik heb afgesproken dat ik zowiezo game tijdens de soap uurtjes, hoef al die bende niet te zien.

    maar wel zuur dat het zo gelopen is, vaak helpt afspraken maken prima.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  8. Spartan B028

    Spartan B028 Kamerikaan

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    koop een wii met een wijvengame. problem solved
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja ligt er natuurlijk aan hoeveel Kaneda gamed! :cool:

    Maar wanneer ik de begin post lees komt die vriendin heel onredelijk over.
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vaak is het dit :

    1) Jij maakt tijd vrij voor je meid
    2) Zij maakt geen tijd vrij voor jou en gaat liever shoppen
    :cool: Jij hebt een hele week gewerkt en zij WIL/EIST dat jij met haar tijd doorbrengt.

    Vrouwen willen graag boven je vrienden staan. Dat heb ik mijn vriendin al prima duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet doe. Vandaar dat ik ook nog niet ( en voorlopig ook nog niet ) samen ga wonen. Ik wil mijn ding doen, meer vastigheid hebben ( kwa baan ) met dank aan de huidige economie.

    Wil gamen, stappen, bij m'n maten zijn maar ook met haar. Over het algemeen zie ik haar VELE malen vaker dan m'n vrienden en dan nog klaagt ze. Vrouwen... nooit tevreden.
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    en dan een extra TV? Ik neem aan dat jij niet de hele dag ga kijken naar hoe zij Wii speelt maar toch wil xboxen dan?

    AVHAHA: hij gaf aan gemiddeld 3,5 uur p/dag te gamen om indicatie te geven
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Damn, ik game soms hele dagen niet. Ben blij als ik een keertje een uurtje mee kan pakken :+ Dan ligt mijn verslaving toch nog redelijk laag.
     
  13. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    je moet gewoon geen geld hebben of alleen maar kutspellen kopen, doe ik ook. heb ik er geen zin meer in, meer tijd om met vrienden te chillen enzo.
    maar ik ben dan ook totaal niet verslavinggevoelig.


    problem solved.

    (alleen heb ik nu geen vriendin 8))
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    oh ooh... een wow-addict :+

    @Kaneda:
    Wat voor argumenten gebruikt je vriendin om je minder/niet meer te laten gamen? Wilt ze tijd met je spenderen of maakt ze haar eigen zorgen om je gezondheid?
     
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    damn als dit gebeurt weet je dat je een beetje verslaafd bent!
    misschien toch minder gaan gamen dan.
     
  16. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp PRECIES wat je bedoelt. Gamen is altijd een heikel punt. Het ligt ook wel aan welke vriendin je hebt. Mij ex wilde ook nooit dat ik (veel) tijd aan gamen bestede, maar toen kwam Wow uit...... en dat heeft waarschijnlijk wel geholpen aan de breuk. Nu heb ik een vriendin die daar niet zoveel moeite mee heeft. Ze laat mij vrij daarin. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je dag in dag uit door gamed, maar zij laat die keus aan mij.

    In een (goede) relatie laat je elkaar ook vrij, om eventueel je hobby uit te voeren. Als je gaat verbieden dan gaat het vaak mis. Ook zijn er genoeg vrouwen tegenwoordig die wel graag gamen (kijk maar naar WoW bijv) dus wie weet wat je nog tegenkomt!!!

    Succes, sterkte en neem er een biertje op!
     
  17. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    laatst een artikel gelezen over game verslaving, dat ontwenningsverschijnselen vergelijkbaar zijn met drugsverslaafden en hoe dat relaties kan kapot maken, doordat je elkaar alleen maar meemaakt op het moment dat je gaat eten of gaat slapen.

    Ik denk dat TS toch in de gevarenzone begint te komen.

    Ik zie echter niet in z'n ts hoeveel hij gamed, dus weet ik niet waar die 3,5 uur opeens vandaan komt waar Bigsyke mee aan komt zetten.
     
  18. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel op zich best veel indd, gemiddeld wel zon 3 uur per dag. Soms dagen niet, maar ook soms dagen langer. Je moet niet denken dat ik alleen maar achter het schermpje zat terwijl ik mijn vriendin helemaal geen tijd gunde. Als ik thuiskwam was het eerst altijd ff praten en wat drinken ofzo dan eten koken en samen eten, dan nog 1-2 uurtjes samen tv kijken en DAN ging ik achter de pc of achter de xbox. Maar het was niet alleen het geen tijd besteden aan haar, haar moeder is verslavingsdeskundige en ik ben dus gelabeld als verslaafd. Als ik een uur achter de pc zat 's avonds hoorde ik r al zuchten. Maar ik begrijp het van haar kant ook, per week zit ik toch het liefst zon 20-25 uur achter de xbox/pc/internet. En dat is misschien teveel als je eenmaal samenwoont.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Precies. Ik speel het, maar m'n vriendin ook. Lekker makkelijk. :cool:
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daar heb ik zo'n hekel aan. Dat mensen je als verslaafde gaan bestempelen. Vroeger toen ik op middelbare school zat en studeerde (nu loop ik stage) gamede ik wel meer dan 25 uur per week soms.

    Nu ik stage loop game ik veel minder en ik mis het niet maar weet dat als ik de tijd zou hebben ik wel zou gamen.

    Ben nu vrijgezel momenteel maar toen ik een vriendin had gamede ik ook veel minder omdat ik bij haar wilde zijn en zij niet van gamen hield. Ik mistte gamen totaal niet op die momenten maar toch hebben mensen het beeld van game verslaafde als je verteld dat je veel gamed als je vrije tijd hebt.

    Veel tijd besteden aan een hobby als het niet dwangmatig is en niet te kostte gaat van je sociaal leven (omgang met vrienden/vriendin) en je werk zie ik niet als verslaving.
     

Deel Deze Pagina