1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM6 [Running] Forza Motorsport 6 Rivals Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 7 okt 2015.

  1. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Mannen, ff een reactie (niet negatief bedoeld)
    We rijden nu in een klasse die we zelf mogen tunen..... Maar wat gebeurt er vervolgens, we rijden allemaal met dezelfde gekochte (dus niet zelf) getunde auto.... Eindelijk rijden we dan hetzelfde als een standaard klasse. Want we rijden met dezelfde auto en dezelfde tune......

    Nu had ik een eigen tune gemaakt en daar was ik redelijk snel mee (voor mijn doen), maar als ik die tune van "LogicJ" koop rij ik dus ook snellere ronde tijden. (net geprobeerd, en binnen paar ronden weer wat tienden sneller) Dus die tune is gewoon beter omdat ik er sneller mee ben dan mijn eigen tune.... Niets mis mee gewoon een constatering.

    Mijn voorstel is om in een "vrije" klassen geen gekochte tunes te gebruiken of toe te laten. Dit geeft de tuners onder ons een voordeel in deze klasse.
    En dan hebben we standaard klasses waarin we allemaal gelijke auto's en tunes rijden.
     
  2. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bedankt voor je feedback. In FM5 en daarvoor zag je niet van wie de tune was, nu inderdaad wel. Wat mij betreft is het een idee om bij een volgende challenge het verplicht te stellen om zelf een tune te maken. Aangezien ik zelf geen tuning wonder ben, een nadeel voor mij. Ik vraag me af of dit voor mensen niet afschrikt en dus misschien minder deelnemers. Een beter idee is dan om bijvoorbeeld een door 1 iemand van de deelnemers die dat wil een tune te laten maken en die verplicht te stellen. Dat wordt ook gedaan bij de competities via XBWR in FM. In Pcars kan dat niet, dus ook daar heb je verschillen in afstelling, dus vanuit dat opzicht is het (no offense) flauwekul.

    Kortom, een open discussie wat mij betreft. Wat vinden de andere deelnemers?
    Let wel, de huidige challenge blijft gewoon staan. Vrije tuning! Franx's opmerking beschouw ik als een idee/tip voor de toekomste challenges.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Eens met de stelling dat het voor volgende challenges is.
    Maar Surreallistic is misschien dan geen goede tuner, maar wel een snelle rijder. Dus dan compenseert weer. Ik ben misschien geen snelle rijder maar kan redelijk tunen dus dat compenseert dan weer. Dus om en om maak het niet zoveel uit. Alleen het blijft dan wel je eigen inbreng en niet een gekochte/door iemand anders gemaakte auto.

    Ik wil wel een kleine nuance aanbrengen.
    Het tunen van een auto naar de max. van een klasse is niet zo moeilijk. Kwestie van slim wat onderdelen op je auto schroeven en het ding gaat harder. Uiteraard moet je wel wat weten van auto techniek. Zo kan iedereen wel redeneren dat minder gewicht invloed heeft op je auto en dat mooiere velgen je auto niet harder laten rijden.

    Ik heb het over het tunen van de Gearbox, caster, camber, dat soort settings. Dat is geen must om dat te doen, maar geeft net dat extra stukje grip of snelheid en je kunt de auto afstellen wat ieder persoonlijk fijn vindt rijden. Bijvoorbeeld onderstuur/overstuur of harde of zachte vering.

    Maar erg benieuwd naar de input van de overige rijders.

    Overigens is het wel mooi te zien hoe dicht we bij elkaar zitten qua tijden. Maak het wel extra leuk.
     
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik ben zelf ook geen tuner, ik race liever..dus ben wel blij dat je tunes kan kopen... dan spreekt het wat Surreal zegt over 1 vaste tune die iemand maakt me wel aan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378

    Echt niet?! Bedankt voor het verpesten van mn jeugd! ;-)
     
  6. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Sorry van je jeugd.... Misschien maak dit filmpje veel goed.

    40" velgen. 1 voordeel op topsnelheid loopt het harder, maar optrekken duur ff

     
    Menno88 en Surreallistic vinden dit leuk.
  7. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ik heb er juist wel een voordeel bij om tunes te kopen. Ik kan eindeloos gaan combineren en afstellen en op t einde van de dag zal een gekochte tune altijd vele malen sneller zijn.
    Ik denk zelfs dat er meer oneerlijkheid komt. Want ik denk dat er ook veel van de snelle jongens zijn die ook goed kunnen tunen.

    Mijn voorstel is in deze:
    - OF stock gaan rijden
    - OF allemaal dezelfde tune, ook al zou een andere tune sneller zijn!(tune gekozen door leiding)

    (Ff kleine edit; ik had staan altijd stock, maar het wisselen tussen stock en een tune vind ik juist wel tof)

    Hiermee behoud je "het iedereen kan instappen" character van deze rivals challenge
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2015
    Menno88 vindt dit leuk.
  8. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik vind dat helemaal niks... ik heb geen tijd om te tunen en wil me daar ook niet in verdiepen en zo nog tig anderen.

    Ik heb overigens jou tune ook geprobeerd Frankx en ging al snel naar de 1.04.8xx en behalve dat je heel snel moest schakelen was er weinig mis mee, misschien wat meer op snelheid gooien, want dat is redelijk belangrijk.
     
  9. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Thnx voor de feedback. Versnelling is zo ingesteld dat je max koppel blijft gebruiken. Ik zal de verhoudingen eens wat aanpassen. Nu moet je naar de 6 op de lange stukken. Zal eens wat prutsen om meer eindsnelheid te krijgen in z'n 5 zodat je de 6 niet nodig hebt.
     
  10. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Eerste poging
    1.03.733
    Nog even wennen met een TX stuur :confused:
    [​IMG]
     
    lawaai vindt dit leuk.
  11. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Yep
    [​IMG]
     
    x76xdemonx76x vindt dit leuk.
  12. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik merk dat ik t meeste verlies op de 1e bocht... Daarna trek ik aardig bij tot de huidige ghost van sur.

    Nu ff paar dagen uitwaaien aan de kust en dan weer eens oefenen op die 1e bocht ;)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  13. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    1.03.013 :)
    [​IMG]
     
    x76xdemonx76x vindt dit leuk.
  14. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    1:03.798

    [​IMG]
     
    x76xdemonx76x en majong vinden dit leuk.
  15. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Majong nu eens wat hulpmiddelen uit en je gaat naar de 1:02
     
  16. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    De 1:02 komt er echt wel aan.
    Die hulpmiddelen heb je met deze wagen niet nodig.
    De reden dat ik ze aan heb is dat het gevoel voor remmen en gasgeven met mijn spider wiel ver te zoeken was.
    Nu met de TX zal ik ze een voor een weer uit zetten.
    Of en wanneer ik dat doe is mijn eigen keus.

    Tunnen ben ik niet goed in maar het is wel handig om wat te kunnen wijzigen.
    Technicus ben ik wel daarom heb ik de tune waarmee ik mijn tijd heb gezet proberen na te maken.
    Dat is denk ik wel gelukt.
    Met de onderstaande tune zijn dezelfde tijden mogelijk en het is nog eens op je eigen smaak aan te passen.
    Ik heb mijn tijd ermee nog niet verbetert maar dat zit er aan te komen.
    Dat wil ik ook de anderen niet onthouden.:)
    Hij is eigenlijk vrij simpel.
    Let wel het instelbare gedeelte naar eigen smaak instellen.
    [​IMG]

    Ik heb mijn eigen tune een tijdje geprobeerd en kwam dichtbij 1.02.xxx maar de goede wegligging ontbreekt t.o.v de andere tune. Daar moet ik nog wat op vinden. Sugesties ???
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
  17. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    @majong aan je tune kun je niet zoveel veranderen qua mechanische grip. Meest voor de hand liggende aanpassing is minder bandendruk. Band wordt eerder warm en heeft iets meer contact met de weg. probeer eens 1,8 bar. Nadeel is dan wel iets minder topsnelheid.
    Je downforce achter staat al op max. Andere optie zou zijn de Forza voorbumper proberen en daarmee meer druk op de (voor)wielen zetten. Maar ook hiermee lever je weer wat topsnelheid in.... Tis geven en nemen met dit tunen :) Succes op weg naar een (voor mij onhaalbare :) ) 1.02
     
  18. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Bedankt Frankx voor je reactie.
    Ik heb al 1.02.8xx gereden alleen raakte mijn voorwiel net het gras net voor de finisch lijn:confused: waardoor ik net de muur in schoof.
    Dat was niet met mijn eigen tune.
    Met mijn eigen tune probeer ik vooral te leren.
    In dit geval is er niet zoveel instelbaar dus moet het te doen zijn een vergelijkbaar resultaat te halen.
    Nu zit ik steeds op 1.03.2xx met mijn eigen tune.
    En heb vooral veel problemen bij de sikane na het lange rechte stuk naar beneden.
    Met het FFB op het TX stuur kun je voelen dat je grip verliest in die langzame bocht en daarna tijd verlies om de boel weer recht te krijgen.

    Intussen een 1.02.967 gereden niet met mijn eigen Tune.
    Niet veel harder maar de 1.03 grens over.
    Het kan harder maar voor nu even afwachten. :)
    [​IMG]

    https://account.xbox.com/nl-nl/game...g57&scid=417d0100-b230-41cf-975d-3eaa64f9397e

    Clipje voor de liefhebbers kijk niet naar mijn gestuntel in het begin:confused::confused::confused:.

    Vanaf 60 sec in de clip begint de ronde.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2015
    lawaai en frankx vinden dit leuk.
  19. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Winnen met je eigen tune is nog beter.
    Misschien kun je daar een exstra punt aan toekennen.
    Het zelfde zou kunnen gelden voor een tijd zonder assists.

    Daar zou ik voor zijn maar de organizator bepaald.

    Tunen is niet mijn sterke punt dus dat punt gaat mij voor bij.
    Het zou wel een motivatie zijn om de assists uit te zetten.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2015
  20. Bassio

    Bassio Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    6
    Als ik kijk naar wat ik het leukste vindt in FM (of andere race games) is dat vooral hotlappen en zo snel mogelijke rondes racen. Alles uit een rondje persen... . Uiteraard naast het wedstrijd racen. Gezien mijn beperkte tijd (misschien 1, max twee avonden per week, sommige weken helemaal niet) zal ik niet zelf gaan tunen. Als we niet met gekochte tunes kunnen rijden zal ik niet mee gaan doen helaas. De voorstellen die hier voorbij gekomen zijn spreken me wel aan:
    - Extra punten voor uitzetten assists. Zo kan je toch met een iets langzamere tijd toch meer punten score
    - Om en om een stock car en getunde car als challenge

    Als je 1 tune laat maken zit je eigenlijk met een stock car challenge, dus dat voegt niet zo veel toe...
     

Deel Deze Pagina