1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Running] Zondag-cup: RUF RGT-8 GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 4 feb 2016.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Volgens mij had hij 79 kwa nummer

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Surreallistic vindt dit leuk.
  2. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ja klopt 79. Niet dat ik eea snap daaromtrent, want de livery is daar niet op aan te passen.
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ah, dan heb ik me vergist. Dacht dat de andere nummer 16 ook een Gentleman's livery had.
     
  4. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Racer........het lukt niet om je uit nodigen
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ready?
    [​IMG]
     
    Kimi NL en NovaCaine vinden dit leuk.
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Heerlijk avondje was vroeg dit jaar.

    Eerste race 12e. Helaas paar tikkies gehad, maar mag verder geen naam hebben. Door eigen toedoen te vaak gespind (4x) in 10 rondes. 12e van de 13.
    2e race ging beter. ik had in race 2 medium banden. Uit de problemen kunnen rijden en lange tijd 7e gereden. En ja hoor, spinnen kostte me 5 plaatsen en dus achteraan aan moeten sluiten. Door foutjes van Nova en United geëindigd op 10 van de 12. Laatste 2 rondes erg voorzichtig moeten rijden door mn versleten banden. Laatste ronde in bocht 1 gespind. Toch 10e plek kunnen behouden.

    Nu ben ik geen tuner, dat mag duidelijk zijn, maar welke bandendruk hadden jullie? Ik had deze bewust heel laag gezet voor extra grip.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dat was raceday #1.
    Opzich 2 leuke races gehad.
    Race 1 tot ronde 8 ofzo loyall achter me weten te houden tot ik fouten ging maken..
    Race 2 zelf wat meer fouten gemaakt omdat ik toch concentratie miste en loyall mij daardoor al snel weer voorbij kon. 2x 2de ik vindt mooi!!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Twee keer een 3e plek. Loyal en Wiethok zijn echt te snel dus dit was voor mij het best haalbare. Waren ook 2 compleet verschillende races. Eerste race bizar goede kwalificatie, wat gerommel bij de start en verloor een paar plekken. Snel weer terug kunnen vechten en verder een redelijke eenzame race gereden. Laatste paar bochten werd het nog even spannend omdat ik spinde, had gelukkig net genoeg tijd om Coldzero voor te blijven.

    Tweede race een teleurstellende kwalificatie waardoor ik de race vanaf P7 moest beginnen. Viel klein beetje terug bij de start en spinde aan het begin van de race. Daarna langzaam maar zeker naar voren gereden met leuke gevechten. Vanaf L10 een zenuwslopende inhaalrace op Coldzero. In ronde 18/19 was het eindelijk zo ver, weer P3 veilig weten te stellen. Vond de lange race best een uitdaging maar erg leuk.

    @asjemenou75, hier de start van race 1 vanaf mijn standpunt. Hier kon ik niet zoveel aan doen vrees ik.

     
    loyallronin vindt dit leuk.
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Race 1 was kut. Kreeg eerst voordat we überhaupt bij bocht 1 waren aangekomen al tot twee keer toe een gigantische beuk wat me respectievelijk het gras en de muur in stuurde. Daarna later in ronde 1 slachtoffer geweest van contact tussen Sv3nnie en Surrealistic, in ronde 2 slachtoffer van contact tussen Surrealistic en Jimmy, dus dan is het al helemaal een kansloze race.

    Start race 1:


    Race 2 was een stuk beter. Had een stuk meer balans in mijn setup gevonden, hoewel ik daardoor wel duidelijk langzamer was in de langzame bochten en op de rechte stukken. Had wel een valse start, maar kan daardoor best goed meedraaien in de subtop. Na mijn drivethrough teruggevallen naar P11 en me weer naar voren gevochten, kwam uiteindelijk bij Tender terecht waarna we rondenlang hebben gevochten terwijl asjemenou ons langzaam binnenhengelde. Gevecht kwam helaas een paar ronden voor het einde ten einde na een penalty van mij. Al met al was dat wel een leuke race.
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Weet niet of ik het een leuke avond vond :9

    Ik zag in de practice al dat er tijden werden gereden die ik met mijn setup nooit zou halen (tijdens het oefenen was een zeer solide ronde 1.44.7). Ik kwalificeerde dan ook ergens in het middenveld, maar kwam goed weg en lag, ondanks het tikje richting de eerste bocht, toch 2de. Maar ongeveer 20x kwam de achterkant 'zomaar' voorbij zetten, en werd daardoor laatste op een ronde achterstand. Viel niet mee te rijden en dacht er serieus aan race 2 te laten voor wat het was.

    Toen voor de qualy de setup omgegooid puur voor drivability en vooraf aan de race nog snel medium-medium eronder gegooid (thanks voor de tip, wist niet dat dit kon). Toen had ik wél een steady auto. Niet snel, maar steady. In plaats van na 10 ronden gelapt te worden, kon ik Loyall en Wiethok nog zien rijden in lap 10. Uiteindelijk wel wat leuke gevechten gehad met ColdZero, Kimi en Beltoon voor P3, en uiteindelijk de aansluiting langzaam verloren omdat ik gewoon simpelweg de pace niet had en werd 5de.

    Toch schuurt het aan een kant. Die setup die Wiethok gepost had met weinig downforce en camber op 1 graden (serieus? op een racewagen? met zulke zachte veren?) zou in het echt kant nog wal raken. Het is bij games vaker het probleem dat een auto afstellen echt niet overeen komt met de werkelijkheid. Dat maakt het tunen voor mij geen hol aan. Zo ook hier dat boys met weinig downforce een goede 10 à 15 km/h harder liepen op het rechte eind, maar geen tijd verloren in bijvoorbeeld bocht 3. Dan gaat de lol er echt snel af voor mij, dus ik moet nog even voor mezelf bedenken of ik er bij ben volgende week.
     
    Kimi NL, loyallronin en B Tender vinden dit leuk.
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    De setup die ik had geplaatst was voor mij meer om het stuiteren van de wagen tegen te gaan ( ik had er weinig last van, komt ook door stuurtje denk ik ) in bijde races heb ik een paar domme fouten gemaakt, zonder die fouten had ik voor mijn gevoel een spannende race met loyall kunnen hebben van begin tot eind.

    Edit: zie dat ik toch moet klooien aan me wagen.. dacht dat Le Mans volgende week was.. niet goed gekeken hahaha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    loyallronin vindt dit leuk.
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG] [​IMG]
    Uitslagen onder voorbehoud!!!!
    Puntentelling:
    Heat 1: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0…,0
    Heat 2: 14,12,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0…,0
    Leaderboard tussenstand volgt.
    --------*******---------
    Racenummers deelnemers:
    Auto nr:/Coureur:
    8
    LoyallRonin
    9 Crook
    10 RacerBlade
    12 UnitedArt
    14 AZTB Tender
    16 Wiethok NL
    26 ColdZero
    40 Sv3nnie
    58 Beltoni
    63 Jimmy Jerqinoff
    66 NovaCaine
    72 Kimi NL
    79 Surrealistic
    88 Asjemenou
    ??Autogespot
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    B Tender en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Petje af voor de pace die de mensen voorin reden, ongelofelijk. Ieder rondje waren die bolletjes op de map verder van mij verwijderd. Proficiat @loyallronin met de overwinningen!!

    Ik heb genoten van de races. Mijn makke was m'n constantheid; met name in race 1 maar ook in de openingsfase van race 2 heb ik veel posities vergeven omdat ik de auto niet op de baan wist te houden. Zo zag ik in bocht 3 van race 2 mijn P5 veranderen in een P13 toen ik in de doordraaier op het gras belandde en niet (veilig) terug de baan op kon sturen. Braaf in het gras blijven en het veld voorbij laten gaan was het devies.

    Heeft iemand daar een video van, misschien, ik weet nog steeds niet wat er gebeurde. Ik ben bang dat ik een wieltje op de binnenkant cerb had en begon te glijden) en heb de replay niet op kunnen slaan helaas.

    Na die rampzalige eerste ronde heerlijk en bijna foutloos geknokt voor m'n positie met @asjemenou75 (die ik er in eerste instantie maar langs liet maar die het zich gedurende de race best lastig maakte en ondanks z'n snelheid niet door wist te stoten naar de kopgroep) en later ook heel gave gevechten met @NovaCaine en name @Racerblade01. Met name @Racerblade01 zette me heel lange tijd behoorlijk onder druk maar hield het heel erg netjes. Compilatiewaardig materiaal :) De baan lijkt op de een of andere manier zodanig gelegd dat verdedigen best makkelijk is. Volgens mij was hij (behoorlijk) sneller, met name in sommige secties, maar er voorbijkomen leek niet mee te vallen. Hoewel we niet streden om P1, maar om P7/8 heb ik er alsnog van genoten!
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Rijd jij met stuur of met controller? Je staat niet bij het XBWR sign in topic dus daar kan ik het helaas niet opzoeken. Afgelopen maanden weinig geracet en bijna niet getuned, dat ben ik dus een beetje verleerd. Heb voor deze cup een tune van www.projectcarssetups.eu gehaald. Staan er genoeg op, voor zowel controller als stuur. Staat ook overal informatie bij en als je het een paar keer hebt gebruikt weet je waar je naar op zoek moet gaan. Zelf een paar kleine aanpassingen gedaan en de auto was klaar voor de race.
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De bandenkeuze was eigenlijk de moeilijkste keuze.
    In heat 1 waren de banden na 7 a 8 rondjes rood gloeiend.
    En moest ik bij bepaalde bochten bewust wat liften omdat de Ruf soms erg raar en onverwachts wil spinnen.

    Heat 1:
    Ouderwets 50+ trage start en daarna heel veel geluk gehad bij de chaos vlak na de start.
    Wel aangetikt maar ik kon zonder veel snelheidverlies naar de eerste bocht toerijden
    Daarna in de achtervolging bij Jimmy en Wiethok.
    Ik had mazzel dat Jimmy al vroeg spinde en de voorsprong van Wiethok nog niet veel te groot was.
    Ik bleef pushen maar voelde wel de banden
    te warm worden en grip verliezen.
    Uiteindelijk kon ik profiteren van het rijfoutje van Wiethok en daarna naar de finish toe rijden zonder mijn nanden al te veel te belasten.

    Heat 2:
    Een betere start en dat maakte wel een enorm verschil.
    Ik kon meteen aanhaken bij Wiethok en blijven volgen.
    Ik zag dat het tempo goed was en wilde in deze lange heat niet meteen in gevecht raken met onvermijdelijk tijdverlies en risico's.
    Ik bleef Wiethok volgen totdat hij een foutje maakte en ik kon passeren.
    Ik kreeg een kleine voorsprong en kon daardoor mijn banden sparen.
    Vooral geprobeert om vloeiend te rijden.
    Vooral in de laatste kwart van de race had ik voldoende in de banden over om nog ff te pushen.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    B Tender en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb echt nergens last van gehad met mijn soft tires. Banden zijn nooit rood geworden en de slijtage was ook minimaal. In race 2 had ik nog minstens 65-70% over. Achterstand in race 2 was ook beduidend minder dan in race 1 (daar verloor ik wel 6 seconden in de laatste ronde door een spin), terwijl de race 2x zo lang was, ik nog een keer gespind was en jullie veel sneller waren.
     
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Controller.

    Naja op een gegeven moment reed ik kort achter jou in race 2 toen jij mij net voorbij was. Ik had een veel betere lijn door de laatste bochtensectie (je miste 2x een apex en ik nailde alles) maar je reed gewoon bij me weg. Of dat dan stuur vs. controller met de RUF is of ons setup verschil weet ik niet, maar frustrerend was het wel.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    In heat 2 kan je niet met 60 liter aan boord de eerste 10 ronden volle bak vlammen met de Ruf.
    De laatste 10 van de 20 ronden moet je de banden goed houden tot de finish.
    Ik was ongerust dat ik ze zou opsmoken.
    De Ruf is met opgebrande banden haast niet meer fatsoenlijk te rijden dat probeer ik te voorkomen.

    Heat 1 was de bandenslijtage en grip makkelijker te voorspellen.
     

Deel Deze Pagina