1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sega GT 2002 - Complete Samenvatting!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Elitian, 5 nov 2002.

  1. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn veel verschillende topics over Sega GT met verschillende vragen dus hier effe een korte samenvatting van alles:

    Sega GT 2002 is een realistisch racespel. Geen arcade niveau.
    Je hebt verschillende opties om te beginnen:

    Sega GT 2002
    Quick Race
    Chronicle Mode

    De Sega GT 2002 is het hoofdonderdeel. Om te beginnen moet je een auto kopen van het geld wat je beschikbaar hebt. Je hebt de keuze uit meer dan 100+ auto's maar daarvoor moet je veel geld hebben dus je begint met een simpele auto.

    D.m.v. Event Races kan je makkelijk geld verdienen. Hieronder zijn verschillende onderdelen (Racen tegen auto's van dezelfde categorie, tegen auto's van hetzelfde type als die van jou, tegen auto's van verschillende categoriƫn, Drag racing, Rally, Touring Car, '70 - '80 - '90 jarige auto's, Circuit Battling, Prototype enz.)

    Met het gewonnen geld kan je onderdelen voor je auto kopen. Suspensie,Gear Kits,Brake Kits, Tires enz.. Hoe moderner de auto hoe meer onderdelen er zijn (vb. Turbine Kit). Je banden kunnen verslijten en je remmen ook. Dus goed pompend remmen verplaats in 1x volop op de rem staan. Je motor en suspensie kunnen ook verslijten dus je moet alles in de gaten houden.

    Als je een goeie bak heb kan je wel gaan tunen dit houdt in:

    - Suspensie (Waar komt de meeste druk op te staan FF - FR - FW)
    - Boost Compressor (Als je een Turbine kit heb, kan je een Boost generen .. van Low naar High .. hoe hoger hoe slechter voor de motor)
    - Aerol *kweet de naam effe niet* (voor de goeie wegligging)

    Je kan daarna wel deelnemen aan Official Races:
    Elk onderdeel zijn 3+ stages. Elke stage is een andere baan. Als je bij alles 1ste ben geworden mag je deelnemen aan een License. Hoe hoger de License hoe hoger de moeilijkheidsgraad word bij Event en Official Races. (Tegenstanders rijden in opgevoerde en goed getunede wagens).

    De Garage
    Hierin kan je je auto's bekijken vanuit verschillende perspectieven. Je kan ook je foto's bekijken die je in de Replay kan maken. Je bekers staan ook allemaal op een rijtje. Je kan vrij rondkijken d.m.v. rightthumbstick. Heel leuk gedaan allemaal.

    -------------------------------------------------------------------------------

    Quick Race:
    Hier kan je even snel racen en kan je uit beperkt aantal auto's kiezen. Ook kan je de wagens uit je garage kiezen (leuk voordeel).
    Hierin zit ook multiplayer voor 2 personen splitscreen.Beide kunnen hun eigen garage gebruiken en dus hun eigen opgevoerde wagens. Bij Quick Race zit ook geen schade meter maar blijft wel realistisch. (Kwa wegligging enz.)

    --------------------------------------------------------------------------------

    Chronicle Mode
    Hierbij heb je verschillende stages waarbij je met oldtimers moet rijden. Hierbij kan je ook weer verschillende auto's unlocken.
    Heel leuk alternatief. Het beeld is ook "oud" dus niet vol met kleuren.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Sega GT 2002: Het geluid.

    1 v.d. belangrijkste onderdelen bij een racegame vind ik zelf (naast de besturing) het geluid. Bij Sega GT 2002 is dit dik in orde! Elke auto heeft zijn eigen specifieke geluid. Een V8 klinkt ook als een V8. Een oude mustang maakt ook zo'n lekker zwaar geluidje.
    Voer je je auto op, dan merk je dit ook in het spel.
    Het slip en het remmen zijn goed uitgewerkt met het geluid.
    De muziek is lekker tijdens de menu's.

    Sega GT 2002: De besturing.

    Het andere belangrijke onderdeel van een racegame is de besturing. Deze besturing is heerlijk. Je auto rijdt echt lekker.
    Je hebt echt het gevoel dat je die auto bestuurt. Het remmen is lekker gedaan en het gas geven en sturen ook.
    Als je slippend door de bocht gaat dan trilt je controller fijn mee.

    1 v.d. mooie dingen is ook de slipstream . Als je achter een auto rijdt dan kan je deze d.m.v. de slipstream netjes voorbij steken.
    De besturing is in dit spel goed in orde! Zelfs bij het onderdeel Rally voelt de besturing echt goed aan. Je hebt echt compleet controle over de auto en zo hoort het.

    Sega GT 2002: De snelheid.

    Snelheid zit er duidelijk goed in. Een normale auto (Peugeot 206 bijv.) rijdt wel goed maar niet zeer snel. Is deze opgevoerd merk je dat echt goed. Bij de snellere wagens is dit echt lekker. Zeker als je goed optrekt. Je maakt veel snelheid en dan netjes remmen. Voelt ook echt goed aan.
    De framerate loopt echt snel en je hebt geen enkele vertraging.

    Sega GT 2002: De details.

    De graphics en detail zijn echt goed. Elke auto is heel goed getekend. Dat is ook een goed punt. De omgeving is heel mooi uitgewerkt en is al pre-rendered dus je hebt geen pop-ups (zodra je de bocht om komt dat er opeens bomen uit het niets verschijnen). Tegenstanders zijn van hetzelfde detail level en is dus om te smullen. De replays ogen net als het spel realistisch.

    Om de algemene vraag te beantwoorden van:
    "Als ik een nieuwe uitlaat of velgen koop, zie je dat dan?"
    Het antwoord is nee. De reden hiervoor is dat je deze onderdelen ook niet kan aanschaffen.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Sega GT 2002: De parcours

    In Sega GT 2002 zitten 15 racebanen in.
    Elke banen (behalve de high speed ring) heeft alternatieve routes dus je racet echt weinig dezelfde baan. Dat is zeer afwisselend en leuk.

    Verder heb je nog:
    - 1 baan voor Drag Racing.
    - 5 banen voor Rally
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2002
  2. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    nice:9

    maar ik houd niet zo van racers. (alleen van somige arcade racers)
     
  3. spider

    spider XGSX

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    0
    vet ej....binnekort zit die ook in me xboxje...hehe als ik weer geld heb...iig bedankt..
     
  4. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo hoort het. Je zal echt tevreden zijn ;)
     
  5. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    is hij nu al te koop of alleen nog in dat pakket????:confused:
     
  6. Alfa V6 Man

    Alfa V6 Man Don Corleone

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, die game ga ik ook halen, maar hij komt toch pas vrijdag uit??????? 8 november dus
     
  7. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt deze week uit jah.
    Volgens mij wel rond de 8ste ... ik weet het niet zeker.

    Of je moet bij X-Bazar kijken of iemand zijn Sega Pack al weg doet .. heb je gelijk JSRF erbij :D
     
  8. spider

    spider XGSX

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    0
    heb al geinformeerd maar niemand die hem wegdoet, jaaa mortier voor halo en deathrow maaruuh da doe ik niet...
     
  9. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Auw, ik weet dus wel zeker dat deze volgende week in me boxie zit he!!!! Maja ik bestel hem wel, scheelt zo 14 euro ofzo met de winkel, en dat vind ik toch nog wel un redelijk verschil (aangezien de games niet echt goedkoop zijn!!) Maar 1 ding is zeker, deze komt er!!
     
  10. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even 1 ding, Elitian bedankt voor de uitleg van het spel. Nu is er geen twijfel meer nodig, ikke koop deze game. Nogmaals, bedankt!
     
  11. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks en jij alvast veel plezier met dit geweldig spel ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2002
  12. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Sega GT 2002 staat geplanned voor 7-8 November.

    Dusse .. haasten naar de winkel.
     
  13. Scotch

    Scotch Magic Tape

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Elitian voor je mooie verhaaltje :). Je hebt er zojuist voor gezorgt dat ik em zeker ga kopen (was al vrij zeker maar door al die negatieve verhalen wist ik 't ff niet meer).
     
  14. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zelf een paar onderdelen vergeten te vertellen:

    - Snelheid
    - Besturing
    - Geluid
    - Detail / Graphics

    Deze heb ik toegevoegd in mijn samenvatting van boven.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2002
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    idd elitian, thanx again. mooi gedaan deze mini review.
    nog 3 n8jes :D.

    ff een mustang bijelkaar sparen.
    gt 40je
    renault alpine

    hmm

    k heb er duidelijk zin in.
     
  16. Bertjan123

    Bertjan123 Aaii

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon een lekker spel, heb hem nu een aantal dagen (nieuwe Xbox actie) en het rijd heerlijk.
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    bertjan is de man :) hij heeft ook meteen ff halo aangeschaft zie ik. en zo hoort het ook.
     
  18. Javdalen

    Javdalen Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Elitian eindelijk beetje duidelijke antwoorden.
     
  19. Scotch

    Scotch Magic Tape

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooow jawel. :9 :9 :9
     
  20. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Dolby Surround heb is het ook wel kewl!
     

Deel Deze Pagina