1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    1:43 hoef je je totaal geen zorgen over te maken hoor. ;) In een race reden Beltoon en ik zo rond de 1:42,5/,6 en dan reden we vooraan. Soms een uitschieter naar de lage 42, maar als je consistent in de 43 rijdt heb je een plaats in de subtop denk ik.
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Missen we nou nog mensen in de liveries lijst eigenlijk? Ik wijs de kleurtjes toen voor de auto's van United, Rugnummer en Lapje (volgens afspraak). Heeft de rest allemaal al gekozen?
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hier trouwens nog even een view van de bijzonder aantrekkelijke flora & fauna ter plaatse... :rolleyes:

    [​IMG]
     
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Kijk eens onderaan de post. ;)
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Al 11 pagina's en de eerste race moet nog beginnen. Belooft veel goeds! We moeten de competitie eigenlijk een beetje achtergrond geven. Rijden we allemaal met een pseudoniem? Daar moet ik toch even over nadenken, ik neig naar iets Mexicaans.
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wij pakken dus de tweede variant, het International circuit.

    [​IMG]
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ohja, goeie, niet gezien!
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Oval circuit zou echt wat voor mij zijn! Jammer dat die niet in pCARS zit. Ook het ontbreken van een pitbox zou een groot nadeel zijn. Daardoor zijn er toch wat circuits die niet in aanmerking komen voor een cup.
     
  9. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Voor de GT4 graag #56.
    De Palmer Jaguar #52
    Mercedes-Benz #58
     
    Rossi46, Beltoni en Racerblade01 vinden dit leuk.
  10. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Voor de nieuwe eigenaren van de GT4 Vantage die de brochure nog niet hebben ontvangen.

    Hier vind u alle informatie over de bolide.

    Hebben de organisatoren al contact opgenomen met Andrew Williams van Aston Martin Racing? Het adres vind u op de laatste pagina van de brochure.
     
    B Tender, Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    O.k duidelijk. Dan weet ik het nu zeker.
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    En ik ben zonder eigen tune in de default auto na een paar rondjes bekaf als ik de jonge honden moet bijhouden of met hun moet "close racen"
     
  13. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    BELANGRIJK!

    Gisteren bij de oefenraces kregen we, ondanks de locked setups, verschillende waardes in de benzine. Bij de ene werd qualifying gestart met 50 liter benzine en bij de ander begon die met slechts 10 liter benzine. Daarom is Sherlock Racerblade01 vanmiddag op onderzoek uit gegaan en heeft het probleem gevonden: het is afhankelijk van of je een setup hebt geïnstalleerd of niet. Ik weet wat je denkt, we rijden toch met default setups? Klopt, maar dit is weer één van de onverklaarbare logica-fouten waarvan er genoeg in Project CARS te vinden zijn. Als je een setup hebt aangemaakt start je met 51 liter benzine, als je geen setup hebt geladen start die dus met rond de 10 liter. Om het voor iedereen eerlijk te houden willen we graag dat jij een setup activeert voor alle auto's, je hoeft niet eens iets aan de setup te veranderen.

    Als je in het hoofdmenu van Project CARS zit, druk op Start en selecteer My Garage, kies dan de Aston Martin. Nu zijn er twee opties, als bij jou de optie 'edit current setup' grijs is, heb je last van de bug. Als die wit is, hoef je niets te doen (check dan wel even voor hetzelfde bij de Palmer en Merc). Als die grijs is, druk dan op 'Create New Setup', druk dan op A om je setup op te slaan (je hoeft niets te veranderen), selecteer 'All' en druk op X. Herhaal dan het proces voor de Palmer en Merc zodat je het later niet vergeet. Dat is alles! Alles bij elkaar duurt het niet meer dan 5 minuten, maar het is wel belangrijk om te doen, op deze manier is het wel zo eerlijk voor iedereen. Als je het niet doet begin je de race ook met meer benzine dan je concurrenten.

    En voor degenen die denken: 'Wacht eens even, betekent dit dat ik gewoon een setup kan maken?' Nee, dat werkt niet, het is gewoon een rare bug. Je kan ook niet je benzineaantal veranderen, ook al zet je deze op 10 liter, hij neemt altijd 51 liter mee.

    Als gevolg van de benzinekwestie hebben we overwogen de pit windows aan te passen omdat er nu sprake is van bijtanken. Hier heb je geen invloed op, de game bepaalt hoeveel benzine je nodig zal hebben om de race te kunnen uitrijden. Des te langer je wacht met pitten --> des te minder benzine je hoeft te tanken --> des te korter je stilstaat in de pit. We hebben uiteindelijk besloten de pit windows intact te houden, om je nog wel de optie te geven vroeg naar binnen te gaan en gebruik te maken van minder verkeer ten gevolge van je pitstop. Maar houd wel in het achterhoofd dat hoe later je pit, hoe korter je stilstaat. De verschillen zijn wel erg klein, of je nu in ronde 11 of 12 pit heeft nauwelijks gevolgen. Maar het verschil tussen ronde 8 en 12 is wel degelijk merkbaar. Je bent dus gewaarschuwd.

    Omdat toch nog het één en ander veranderd en toegevoegd is, hier een vernieuwde briefing: (de enige wijzigingen staan in de laatste twee alinea's, de laatste briefing zal vanaf nu ook in de openingspost te vinden zijn.)

    Drivers' briefing 11-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Dubai Autodrome International

    Weersverwachting:
    De practices op woensdag zullen starten op 1 januari om 7:00 en 17:00 (ingame tijd uiteraard). De weersverwachting is in de ochtend wat laaghangende nevel (lees: mist), later op de dag wordt het heerlijk zonnig.

    Wijziging regels:
    Verder is de startprocedure voor race 2 iets gewijzigd. We doen min of meer dezelfde procedure als we tijdens de M3 Cup hebben gedaan (omgedraaide grid blijft bestaan). Dat wil zeggen, we rijden allemaal hetzelfde tempo het rechte stuk op, de leider bepaalt wanneer de race gestart wordt. Op het moment dat de leider het tempo verhoogd, is de race groen en mag er ingehaald worden.

    [​IMG]

    De startprocedure:
    Dan nog een paar extra regels met betrekking tot dit circuit: We willen de formatieronde in race 2 met een aardig tempo doorvoeren zodat de banden zo warm mogelijk blijven. Deelnemers krijgen vanaf de start tot het einde rechte stuk na bocht 3 de kans om hun juiste plaats te vinden, de volgorde van de grid zal besproken worden in de practice en warm-up van race 2. Na bocht 4 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Na de hairpin (bocht 8 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 115 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de tweede versnelling. De leider kiest zelf of hij in de binnen- of buitenkant van de baan wil starten, de rest past zich aan aan de keuze van de leider. Maak dit ruim van tevoren kenbaar door aan die kant van de baan te blijven rijden. Als de formatie al begint te vormen en je realiseert je dat je aan de verkeerde kant zit, is het niet toegestaan van kant te wisselen. We rijden in formatie het start/finish rechte stuk op rond de 115 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, is tussen de start/finishlijn (en dus niet eerder) en het punt waar de muur aan de binnenkant stopt, in principe waar de pit exit start.

    De stand:

    N.v.t.

    Rondes en pit window:

    In de sprintrace rijden we 12 ronden, de hoofdrace is 20 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, deze dient voltooid te worden tussen rondes 8 en 12.

    Let verder op:
    - Zorg ervoor dat je een setup opgeslagen hebt!
    - Oefen de ingang van de pitstraat! Het is NIET toegestaan de pitingang te missen en gebruik te maken van de asfaltstrook tussen de baan en de pitingang. Dat wil zeggen, blijf aan de rechterkant van de pylonnen. Let ook op je snelheid, als je volgas naar binnen rijdt, zal je crashen.
    - Blijf bij het uitgaan van de pit altijd aan de rechterkant van de witte lijn, ongeacht of er verkeer is of niet.
    - Het is niet toegestaan de laatste ronde van de race de pitstraat in te rijden, hiermee snij je de laatste bocht af. Als je dit toch doet krijg je een gepaste straf en honderd miljoen miljard boete.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij staat ergens in de tekst verstopt dat je bij deelname automatisch aan een dure belbundel vastzit voor 5 jaar.

    Ff serieus: mooie uitgebreide briefing
    Geen idee wat ik van de race kan verwachten.
    Ik vermoed dat het close racing wordt en dat het zweten van de (in)spanning wordt.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2015
    ruud_p en Racerblade01 vinden dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Klotsende oksels zijn bij mij altijd onderdeel van de standaarduitrusting gedurende dit soort races 8) Inclusief plotseling opkomende drang om ontzettend te moeten pissen vlak voor de start :x

    Maar verder vind ik het erg leuk :+
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ah net op tijd zie ik!

    Ik wil ook nog wel meedoen als het nog kan. Nu even geen xbox ter beschikking, maar ik kan vanavond wel kijken naar startnummers, zal dan ook gelijk die setups even fixen.

    Sommige van jullie staan al in m'n lijst trouwens. M'n xbox live gamertag is Jimmy Jerqinoff.

    Zeg er wel gelijk bij dat ik een eigen zaak heb en soms op woensdagavond simpelweg shit te doen heb, maar ik zal proberen mee te pakken wat ik mee kan pakken :) Hopelijk kan ik het de boys vooraan een beetje moeilijk maken.
     
    asjemenou75, Beltoni en Racerblade01 vinden dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Is het, om oneerlijkheid te voorkomen, niet veel makkelijker om de setup-maak-keuze vrij te laten.. Mensen die om wat voor reden dan ook een Aston Martin Setup geladen willen hebben (en dus met 50 liter kwalificeren) die kunnen daarmee lekker hun gang gaan, en de rest rijdt fijn met 10l rond.

    Het is uit het verleden bekend dat niet iedereen even aandachtig en/of tijdig de Briefing leest... Anders zit je morgen met het gedoe dat mensen vergeten of 'vergeten' om een setup te maken, en zo per ongeluk of 'per ongeluk' met 40kg minder ballast kwalificeren.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    If only.. De game staat het niet toe om je setups te verwijderen. Je kan hem terug naar de default zetten, maar weghalen kan alleen door je savegame te verwijderen, en dat gaan we natuurlijk niet verplichten. Daarnaast is de lengte van je pitstop sterk afhankelijk van of je een setup hebt geladen of niet. De races worden erg oneerlijk als we de keuze vrijlaten, zelfs als het kon.

    Ik zal het morgen in de party meerdere keren herhalen en vragen of iedereen het gedaan heeft.

    Welkom! :)
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
    B Tender vindt dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat wist ik niet.
    Kga ervoor zorgen dat ik een setup klaarzet dan:)
     
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Zoals het er na uit ziet ben ik er 2 dec pas weer bij.. ik hoop eerder maar dat ligt aan het glasvezel pakket.. volgens kpn moet alles het voor de 30ste doen.. dus het is de vraag waneer we de boel binnen krijgen.. baal er wel van dat ik dus de eerste 4 heats moet missen nu.. Kut internet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina