1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony PSP [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 6 dec 2010.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    [​IMG]

    [gb]Oh, hai[/gb]
    Hai

    [gb]Waarom dit topic? De PSP is toch een kutapparaat?[/gb]
    Nou, nee. Of je moet er kutgames op hebben gespeeld?

    En tsja... het vorige topic zat over de 1000 posts, en je weet wat er dan moet gebeuren!

    Misschien niet zo polished als ik normaal mijn OP's wil afleveren, maar ik weet toch al dat misschien maximaal 3 mensen op dit topic klikken.

    [gb]Goed. Welke PSP modellen zijn er nu?[/gb]

    Te veel.
    Er worden er op dit moment nog maar 2 verkocht. De PSP Slim & Lite en de PSP Go

    PSP Slim & Lite:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Alles wordt met PSP-3000 ineens een stuk helderder dankzij het verbeterde scherm waardoor de kleuren een stuk frisser overkomen en alles nog scherper wordt weergegeven. En met de ingebouwde microfoon kun je via Skype™ contact met vriend(inn)en over de hele wereld houden. Laten we vooral ook niet voorbijgaan aan al die geweldige games, de PlayStation®Store, superfilms, het feit dat je onderweg naar je favoriete muziek kunt luisteren, de mogelijkheid om al je foto's op te slaan en nog veel meer. Kortom: your whole world in your hands.
    PSP Go:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Maak kennis met PSP™go Hallo PSP™go. Hij is slank, stijlvol, nog draagbaarder en past perfect in je zak. Kortom, dit is het ultieme draagbare gamesysteem. Geen disc? Geen probleem! Je kunt al je favoriete games, muziek, foto's en video's nu overal mee naartoe nemen dankzij het ingebouwde geheugen van 16 GB. En met de ingebouwde microfoon kun je via Skype chatten met vriend(inn)en over de hele wereld. Go Connect. Go Play. Go Anywhere.
    [gb] Juist. Wat zijn de verschillen tussen beide modellen?[/gb]

    De enige verschillen waar jij om zult geven zijn deze:
    PSP Slim & Lite:
    • Kan UMD's afspelen
    PSP Go:
    • Intern geheugen van 16 GB
    • Kan GEEN UMD's afspelen
    Ja, en de PSP Go is iets handzamer, maar wat je ervoor terugkrijgt is... ehm... de mogelijkheid om geen enkele game in de winkel op te kunnen pikken!

    [​IMG]

    Nu maar hopen dat jou favoriete game te downloaden zal zijn!

    Die 16 GB geheugen klinkt in eerste instantie aantrekkelijk, maar bedenk dat je voor de PSP Slim & Lite gewoon Memory Sticks kunt kopen waardoor je gelijk precies dezelfde functionaliteit hebt als de Go. + de mogelijkheid om nog gewoon UMD's af te spelen.

    [gb]Ik houd van technische dingetjes. Wat zijn de specs van de PSP?[/gb]
    PSPTM (PlayStation®Portable)-systeem

    LCD-scherm: volledig transparant, 4,3 inch/10,9 cm (16:9), TFT-drive. Er worden ongeveer 16.770.000 kleuren weergegeven.
    Geluid: stereoluidsprekers.
    Interne drive: Universal Media Disc-schijf (alleen lezen).
    Interface: DC IN 5 V-aansluiting. Video-uitgang/hoofdtelefoon-aansluiting. Hi-Speed USB. DC OUT-aansluiting. Memory Stick DuoTM-aansluiting. Draadloos LAN (IEEE 802.11b). Microfoon.
    Stroomaansluiting: AC-adapter DC 5.0 V. Oplaadbare lithium-ion-accu.
    Maximaal stroomverbruik: ongeveer 6 W (tijdens opladen).
    Externe afmetingen: ongeveer 169,4 × 18,6 × 71,4 mm (breedte × hoogte × lengte) (exclusief uitstekende onderdelen).
    Gewicht: ongeveer 280 g (inclusief accu).
    Bedrijfstemperatuur: 5-35°C.
    Compatibele codecs: Universal Media Disc-video: H.264/MPEG-4 AVC Main Profile Level 3. Universal Media Disc-muziek: H.264/MPEG-4 AVC Main Profile Level 3, lineaire PCM, ATRAC3plusTM. Memory StickTM: raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.
    Universal Media Disc-laser
    Golflengte
    : 655-665 nm.
    Vermogen: maximaal 0,28 mW.
    Type: halfgeleider, constant.
    Draadloos LAN
    Standaard
    : IEEE 802,11b.
    Modulatie-indeling: DS-SS (compatibel met IEEE 802.11b).
    AC-adapter
    Invoer
    : AC 100-240 V, 50/60 Hz.
    Uitvoer: DC 5 V, maximaal 2000 mA.
    Externe afmetingen: ongeveer 61 × 23 × 84 mm (breedte × hoogte × lengte) (exclusief uitstekende onderdelen)
    Gewicht: ongeveer 62 g.
    Accu
    Soort accu
    : oplaadbare lithium-ion-accu.
    Voltage: DC 3,6 V.
    Capaciteit: 1200 mAh
    [gb]Games?[/gb]

    Juist. Games. Schijnen belangrijk te zijn.

    Dit zijn de toppers op de PSP:

    Actie

    [​IMG]
    [yt]JmlcDzA03FI[/yt]

    [​IMG]
    [yt]0b5trPeM9wI[/yt]

    [​IMG]
    [yt]kiZxbDjYMos[/yt]




    Free-roaming
    [​IMG]
    [yt]apRp0BEslf0[/yt]

    [​IMG]
    [yt]VV6hal1AbYU[/yt]




    JRPG
    [​IMG]
    [yt]JB4WyHe-HRM[/yt]

    [​IMG]
    [yt]sQXqcbXq2nU[/yt]

    [​IMG]
    [yt]rqtqvrOqZKk[/yt]





    Racing
    [​IMG]
    [yt]U9I8M2WjA1U[/yt]

    [​IMG]
    [yt]JENlPwgQB_U[/yt]

    [​IMG]
    [yt]sTbbH3VMC-w[/yt]




    Familie/Casual/Puzzel
    [​IMG]
    [yt]rGCtJOIwcq8[/yt]

    [​IMG]
    [yt]DzUr0ZC1yhg[/yt]




    Muziek
    [​IMG]
    [yt]-hMN80eCWtI[/yt]

    [​IMG]
    [yt]IoxtzvfLhb4[/yt]





    Platformer
    [​IMG]
    [yt]2ek47MB1Mcc[/yt]

    [​IMG]
    [yt]3XAR6J_43LY[/yt]

    [​IMG]
    [yt]GFB_d-Ao0Yk[/yt]





    Vechten!
    [​IMG]
    [yt]uXcU0lvnO0o[/yt]

    [gb]Waar is mijn Pokemon?[/gb]
    Rot op. :mad:

    [gb]Straks. Wat kan dit apparaat nog meer buiten PSP games afspelen?[/gb]
    • Internetten (handig als je op de plee even... ehm... je weet wel... je mail wilt checken... *wink*
    • Er zijn tientallen PSX games te downloaden uit de PSN Store. En daarna te spelen op de PSP uiteraard ***
    • Mini's spelen ***
    • UMD Films afspelen
    • MP3's/muziek afspelen
    • Foto's bekijken
    • Gewone filmbestanden afspelen
    • Als je om de een of andere reden niet in NL woont: Digital Comics (comics op je PSP lezen)
    • Remote Play. Je kan je PS3 bedienen met je PSP. Vraag me niet wat het nut hiervan is, maar goed. Het kan.
    • Skypen

    *** Heb je een PS3? Heb je daarop al eens Mini's of PSX titels gedownload? Dan kun je die kopiëren naar je Memorystick en ze spelen op je PSP!​
    [gb]Prijs?[/gb]

    Voor de PSP Slim & Lite:
    € 159,99 - € 169,99

    Voor de PSP Go:
    € 179,99

    [gb]Ik kan me vaag herinneren dat jij je PSP had verkocht?[/gb]

    Klopt. Ik had eerst een witte.

    ...En nu heb ik em weer. Sorry. Ik <3 games.
    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]

    [gb]LET OP![/gb]
    Als je de Slim & Lite koopt, bedenk dan goed dat er geen Memorystick bij zit geleverd! Die heb je toch echt nodig om gebruik te kunnen maken van vrij cruciale opties van het systeem.



    Zoals... je weet wel... games saven.









    [​IMG]
     
  2. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hip. Ik heb een PSP met 10 spellen ofzoiets. Speel er nooit op maar vindt het zonde om te verkopen. Spellen die ik leuk vind waren LocoRoco en .. ehh.. Daxter een beetje. Tekken heb ik ook maar ja, die vind ik ook alleen leuk in de MP. Ik wil alleen KH:BBS en MGS: PW nog en dan heb ik 't wel weer gezien :+.
     
  3. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Mooi gemaakt DulleNL:D tijdje niks meer met de PSP gedaan, zijn er nog nieuwe games die een beetje met loco roco te maken hebben?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor mij is een handheld ook nooit bedoeld om echt veel op te spelen. Zijn echt van zo een dingetjes voor tussendoor. Even in bed, op de plee etc... :9

    Vraag me alleen niet waarom ik dan Persona heb gekocht. Bij die game zit soms echt veel tijd tussen de savepunten... Ach ja, dan blijf ik wat langer op de plee. :cool:
    Locoroco 2. :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dubbelpost omdat dit topic toch dood is en zal blijven. :p
    Geeft de PSP eigenlijk een ingame waarschuwing als de batterij bijna gaat uitvallen? De vorige keren heb ik zelf opgelet door op de klok te kijken, maar echt ideaal is dat niet. O-)

    Op de PS3 komt er bv een melding als de battery low is van je DS3.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn nu de voordelen ten opzichte van een Nintendo DSi (XL)
    ik wil wel weer zo'n apparaatje (dsi/dsi xl of psp) maar wie trekt me over de streep? :)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De voordelen zijn natuurlijk dat je op de PSP games kunt spelen die niet verkrijgbaar zijn op de DS. O-) Je moet voor jezelf kijken welke handheld de meeste games voor jou te bieden heeft. Verder is er niks belangrijk.

    (De PSP kan filmbestanden, muziek en foto's afspelen. Heeft ook een internetbrowser. Niet belangrijk voor het gamen, maar goed het zijn extra functies wat de DS niet heeft)
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    films en muziek zijn makkelijk op de psp te zetten?
    kwestie van memorystick kopen en daarna aan computer koppelen ofzo?
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Films moeten als ik het goed heb eerst geconverteerd worden naar MP4.
    Is inderdaad gewoon een kwestie van de bestanden naar de Memorystick kopiëren. Misschien dat je eerst nog een mapje moet maken met de naam Music/Movies. Zoiets dacht ik eens gelezen te hebben, maar goed dat maakt het niet veel moeilijker. ;)

    Misschien dat iemand die het vaker heeft gedaan even kan kijken of ik niet uit mijn nek zit te praten. :+ Heb me er zelf niet echt in verdiept omdat ik geen interesse in die functies heb.
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    ga toch voor de psp:+
    maar ik ben een beetje confused, want je hebt de slim & lite, maar je hebt ook de 3000
    zijn dit 2 verschillende of is het gewoon dezelfde?
    bij mediamarkt is namelijk die slim+lite 129,- dat is niet duur (vergeleken met alle winkels waar hij rond de 159,- zit) maar als dat een oudere versie is ofzo, dan heb ik er alsnog niets aan. weekaanbieding bij Bartsmit is namelijk 149,- met een game erbij. daar staat hij weer vermeld als de 3000
    :confused:
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    PSP 3000 = PSP Slim & Lite
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zeg: Kijk eens naar welk topic dood is en welk topic niet. :+
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, maar of dat terecht is is natuurlijk een andere vraag. :+ (niet dat de DS geen aandacht verdiend, maar eerder dat de PSP ietsje ondergewaardeerd wordt)
     
  14. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Dulle, zet je ook even de PSP Phone erbij?

    Eind van dit jaar komt er weer een leuke topper voor op de PSP genaamd Patapon 3! (Release 31-12-2011)
    29 euro gaat deze kosten.


    Hier de E3 trailer + gameplay.
    [yt]ujKmXMYJ1KE[/yt]
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, want die is niet officieel aangekondigd zover ik weet. En in hoeverre is het te vergelijken met een volwaardige PSP? Of is het allemaal toch net wat minder?
     
  16. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Vanochtend even snel gekeken op youtube, een Hands on video.

    Op zich ziet het er wel goed en strak uit, de mobiel is een Sony ericsson.
    Net als bij de PSP 'Go' schuift het scherm over de besturingstoetsen heen wanneer je ze niet gebruikt. Ik weet niet of dat ik de video hier mag posten, gewoon even youtuben dus!:thumbs:
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, maar de DS heb ik al gehad en je moet alles in je leven een keertje proberen toch? ;)
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een paar vragen (of is het topic overleden? ;))
    1. Komen er nog steeds nieuwe games uit voor de psp? (ik zag bijv. niet harry potter 7, terwijl 4,5 en 6 er wel zijn)

    2. Zijn er nog meerdere arcade games, zoals Lumines (ben gek op dat spel!)

    3. Welk geheugenkaartje is het beste? ik zat te denken aan 4gb, wil er namelijk ook wel wat muziek/films op hebben staan.

    En als laatste, welke games zijn nu echte aanraders? (behalve die in de startpost dan)
    is bijvoorbeeld fifa/pes te doen op de psp? heb zelf al een beetje in gedachten welke games ik wel wil hebben (little big planet, daxter, harry potter games, lumines)
    :)
     
  19. stilwater2

    stilwater2 Saw player

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    23
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4

Deel Deze Pagina