1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]
    Aangezien de beginpost van het vorige ps3 topic een beetje gebrekkig is, en het laatste nieuws,...verspreidt is over de hele topic,maak ik bij deze, een nieuwe centrale topic van de ps3:).(Ik ben op het idee gekomen door Wouter met zijn Revolution Topic:D)
    We zullen beginnen met screens:
    De console zelf:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De controller:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het geheel:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Algemeen:

    De PlayStation 3 ondersteunt maximaal zeven Bluetooth controllers en bevat daarnaast zes USB ingangen (vier voor, twee achter). Zoals verwacht draait de PlayStation 3 op de Cell processor van 3.2 Ghz. Sony liet verder weten dat er 2.18 teraflops, 265MB XDR aan main RAM op 3.2 Ghz en 256MB aan GDDR VRAM op 700mhz in de PlayStation 3 zal zitten. De grafische chip van de PlayStation 3 heet RSX “Reality Synthesizer” en is gebaseerd op Nvidia technologie.

    Naast een spelcomputer zal de PlayStation 3 ook een groot aantal multimedia mogelijkheden bevatten zoals video chat, internettoegang, digitale audio en video en kun je digitale foto’s bekijken.

    Het design:

    Heel stylisch in mijn ogen:).
    In ieder geval zijn er al drie verschillende uitgaven voor handen. Een zwarte, een zilveren en een witte. Sony kennende zal er ook randapparatuur in deze kleuren uit worden gebracht. Interessant is dat de voorkant van het apparaat ontdaan is van alle mogelijke knoppen. De standby en eject knoppen lijken nu druktoetsen te zijn, die slim verborgen zijn in het apparaat. Aangezien de controllers draadloos en de memory cards overbodig zijn, missen we nu tevens de controller- en memory card uitgangen, waardoor de voorgevel van de console er lekker rustig uitziet.

    Dit geld echter niet voor de achterkant. Naast de standaard stroom- en AV-uitgangen vinden we daar nu ook twee USB-poorten en maar liefst drie netwerkpoorten. Sony wil zich dus met de volgende generatie voor 300 procent inzetten voor online spelen. Tevens is er een firewire-aansluiting te vinden, en twee ingangen voor uitbreidingskaarten, wat duidt op extra functies. Tevens is de ontvanger van de controllers te vinden (het puntje boven de USB aansluitingen). In tegenstelling tot de vorige consoles zal bij de PlayStation 3 dus eindelijk de bekabeling aan de achterkant van de console te vinden zijn.

    De hardware:

    Sony probeert met de PLAYSTATION 3 een waardig opvolger voor de PlayStation 2 op de markt te brengen. Aan de hardware zal het in ieder geval niet liggen, want Sony brengt met de PlayStation 3 een technisch hoogstandje op de markt. Sony heeft samen met partners als IBM, NVIDIA, Toshiba en Rambus aan de PlayStation 3 gewerkt en op de Sony E3-persconferentie 2005 deze nieuwe spelcomputer voor het eerst aan het publiek getoond.

    Het hart van de PlayStation 3 maakt gebruik van de nieuwe Cell-processor die in samenwerking tussen IBM, Sony en Toshiba ontwikkeld is. Deze processor loopt op 3.2 Ghz waardoor de PlayStation 3 maar liefst twee teraflops kan verwerken. Hierdoor kunnen nieuwe grafische expressies getoond worden. Niet alleen personages en voorwerpen kunnen realistischer worden weergegeven, ook landschappen komen echter tot leven. Daarnaast biedt de Cell-processor zeven SPE's (synergistic processing elements) op 3.2Ghz. Hierdoor kan de PlayStation 3 op een snelle manier gelijktijdig vele aangestuurde opdrachten verwerken.

    Naast de processor bevat de PlayStation 3 uiteraard ook een grafische chip. Deze grafische chip is in samenwerking met Nvidia voor de PlayStation 3 ontworpen. De RSX, “Reality Synthesizer” loopt op 550Mhz en biedt daarnaast een 1.8 TFLOPS floating point performance. Niet onaardig is ook het feit dat de RSX meer dan 300 miljoen transitoren bevat tegenover 10.5 miljoen transitoren bij de PlayStation 2. Hiermee is de RSX de grootste commerciële processor op dit moment. Ter vergelijking: de RSX is krachtiger dan twee GeForce 6800 Ultra videokaarten tezamen. De PlayStation 3 biedt dankzij de RSX hoge kwaliteit HD-beeld (High Definition) in een resolutie van 1080p. Het is daarnaast ook mogelijk om bijvoorbeeld twee tv-monitoren apart aan te roepen.

    Voor de volledige technische specs(zeker de moeite om eens te lezen...):
    specs


    Opslag:

    Sony introduceert een nieuw opslagmedium voor de PlayStation 3. Waar Sony met de eerste PlayStation met de Compact Disc kwam en daarna met de PlayStation 2 met de DVD, komen zij nu met Blu-ray Disc. Op deze disc past maar liefst 54 GB (dual layer) aan data(in totaal geraakt er 200 GB op zo'n disk). De PlayStation 3 kan niet alleen spellen op Blu-ray Disc afspelen, maar ook de films die op Blu-ray zullen verschijnen. Vele filmstudios hebben al toegekend hun films op Blu-ray te gaan uitbrengen.

    De PlayStation 3 is ook backwards compatible en kan dus ook alle PlayStation en PlayStation 2 discs afspelen. Ook alle CD (-r / -rw etc.) en DVD (dubbelzijdig, + / - etc.) formaten zijn afspeelbaar op de PlayStation 3. Kortom: de nieuwe spelcomputer vreet vrijwel alles.

    Randapparatuur:

    Controller
    De controller, in boomerrang-vorm(ik vind hem persoonlijk heel mooi), bevat in ieder geval de vier bekende knoppen en de twee stickjes. Veel meer over de controller zelf is er op dit moment nog niet te melden. Sony liet wel weten dat je via Bluetooth maximaal zeven controllers kunt gebruiken. Je kunt op deze manier bijna 24 uur spelen voordat je de controllers opnieuw moet opladen. De PlayStation 3 is ook via USB 2.0 controllers (draad) te spelen. Er zitten vier USB ingangen aan de voorkant en twee aan de achterkant van apparaat. Volgens het persbericht van Sony is het ook via Wi-Fi (PSP) en via het netwerk (via IP) mogelijk.

    Overige randapparatuur:
    Het kwam tijdens de Sony-conferentie niet naar voren, maar het zal ook mogelijk zijn om een harde schijf aan te sluiten. Het is nog niet duidelijk of de PlayStation 3 met een harde schijf zal worden geleverd en of alle spellen hier gebruik van zullen maken. Naast een harde schijf is er ook ruimte voor Memory Stick Duo, SD en flash-geheugenkaarten.

    Netwerk:
    Hoe de onlineservice er voor de PlayStation 3 gaat uitzien is nog niet bekend. Het staat wel vast dat de PlayStation 3 ethernet, Wi-Fi en Bluetooth 2.0 ondersteunt. Zodra er meer informatie over de onlineservice van de PlayStation 3 zal ik het hier in de beginpost plaatsen;).

    Ondertussen al meer dan 102 games in ontwikkeling voor de ps3, plus nog eens al de games van Sony zelf:

    http://www.gamespot.com/news/2005/09/16/news_6133515.html

    Release:

    Op een strategievergadering onthulde Sony dat de console nog altijd op schema ligt voor een launch in de lente van 2006. Dit gebeurde door Howard Stringer, CEO van Sony, maar een territorium werd nog niet genoemd. Dat gebeurt waarschijnlijk pas op CES in januari.

    De hele organisatie van Sony werkt ook samen om ervoor te zorgen dat de PS3 een succes wordt. De semiconductorgroep zorgt voor de belangrijkste chips, de diskgroep voor de Blu-Ray, de Home Electronics Afdeling voor de software en de Entertainment groep voor de games. Men zal ook een Cell Dev Center oprichten om te kijken waarvoor Cell in de toekomst kan gebruikt worden en men wil daarnaast hun eigen devstudio's aansterken om nog betere en meer games te maken.

    De games:
    Voor trailers:
    ign
    of www.gamespot.com
    (daar staat het ook vol met filmpjes;))

    Overige games(screens):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zodra er nog belangrijk nieuws is, updates,... post ik ze ook in de beginpost(pas ik de beginpost aan)...
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vuile dief! :eek:
    Een beetje mijn idee jatten! :+

    Ziet er netjes uit. Was eigenlijk wel te verwachten dat jij dit topic zou starten.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :D:D,ja ik wilde deze topic op mijne naam hebben, had ooit als eerste de ps3 topic gesloten, maar die werd gesloten vanwege het E3 wisselforum :confused: . Maarja, ik had daarstraks een pm naar Volkoren gestuurd of het goed was(wel nodig was) of ik een centrale ps3 topic mocht maken,en hij vond het oke _O_ , terwijl ik deze topic gemaakt(een paar uur geleden), hij was af, ik was aan het nalezen, en toen viel de elektriciteit hier uit!!! 8) , Toen flipte ik wel even, opnieuw begonnen, en nu is hij eindelijk af:)...
     
  4. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste 2 screens zijn van I-8 toch?
    Die game lijkt me echt cool net als al die andere games natuurlijk maar I-8 is volgens mij niet echt een bekende game ook al kan die game echt cool worden.
    Maar ja PS3 gaat weer een goede console worden met de graphics komt het in ieder geval goed en ook het game aanbod zit goed.
    Online zal het dit keer ook vast goed komen dus ik zal zeker een PS3 halen weet alleen niet of ik hem dit keer gelijk bij de launch zal kopen.
     
  5. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind persoonlijk dat jij dan geen smaak hebt :+
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja,dat is I-8(makers van ratchet and clank), en dat zijn echte ingame beelden:) Allé, ingame beelden van de alpha kits, mgs4 ook, devil may cry ook, warhawk ook, maar motorstorm enzo niet, maarja, heb ik er gewoon bijgezet omdat ik er vrij zeker van ben dat het er zo gaat uitzien. Als je kijkt naar gears of war, mgs4,...waarom zou het allemaal niet kunnen, het is ten slotte next gen...
    En ja, die ps3, je kan hem misschien kopen als er een prijsdaling is,in 2007 ergens, tegen de tijd dat mgs4 uitkomt, gt5 misschien, devil may cry 4,...:),of als de prijs zou meevallen bij de launch,maarja,dat zal je voor jezelf wel uitmaken:);).
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :D:D Ik heb respect voor je mening,maar ik vind hem echt mooi:D, sorry 8) . Gewoon door de doorschijnende knopjes vanboven, de glans, ook de vorm(het moderne design, hou echt enorm van modern...), maakt mij niet uit op wat het lijkt:D. Maarja, iedereen denk anders natuurlijk, zo zijn er enorm veel mensen die de revolution het mooiste vinden,maar ik vind het persoonlijk de minst mooie van de 3, pure smaak, ik heb echt helemaal niets tegen nintendo(helemaal niet zelfs!)...:)
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  8. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    vinnik ook, volgens mij vindt hij hema worsten aantrekkelijk :+
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar in ieder geval, de ps3 controller gaat nog veranderen, in welke mate weet ik niet,maar dat is wel al bekend gemaakt, Sony luistert naar de reacties,...:cool:. Maar ik vond hem toch al goed zoals hij was, lijkt me echt perfect in de hand liggen, design is mooi,... en @ Brolly, mm, toch niet...:D
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind die controller nogal ja... Hij lijkt me niet fijn in de hand te houden...
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, we zullen zien wat de reporters,...zeggen he, als ze hem uitgetest hebben:).Waarschijnlijk in January. Maarja, Sony heeft toch altijd goede controllers gehad, dat gaan ze heus niet verneuken hoor :confused: , maar time will tell...:)
     
  12. Victor

    Victor Guest

    De PS3 is dé console waar ik veel van verwacht, 360 en Revo worden ook goed, begrijp me niet verkeerd! Maar als ik deze shots zie, samen met alle functies + games, denk ik gewoon: ''Hoe gaan de 360 en Revo hier tegenop boksen?'' Ik begin zowaar in de Playstation fanboy te veranderen terwijl ik er niet eens 1 heb! :eek:
     
  13. Josso

    Josso Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Die screens zien er inderdaat dodelijk mooi uit al je kijk naar die screens van de 360

    Maar je weet niet of ze ook echt ingame zijn natuurlijk :confused:
     
  14. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    k vind em nogsteeds lelijk:confused: zo'n spleet dinges shit voor je dvd is wel grppg MAAR (er is altijd een maar:p) is de kans dan niet groter dat je de heletijd met je vingers aan de onderkant van de dvd komt?:confused: of willen die gekke mensjes daar dat de drive op hun ogen lijkt ofzo:p aag ja.. ze zoeken het maar uit..
     
  15. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    gadver... waarom issie zo lelijk? de xbox 360 is ook niet mooi, maar het lijkt tenminste geen printer :confused:
     
  16. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die controller niks. Het is zo'n alluminum bannaan, met knopjes er op.
     
  17. Victor

    Victor Guest

    Wat een ongelooflijk negatieve reacties hier. :{

    De console is niet mooi, daar geef ik iedereen gelijk in, maar om hem nou gelijk af te zeiken en verder niks te posten is ook niet nuttig.

    De screens zijn misschien niet op PS3 hardware, maar het gaat mij vooral om die ongelooflijke games als Final Fantasy en Devil May Cry. Ik heb die games nooit kunnen spelen, en nu laat ik die next-gen kans niet door mijn vingers glippen. O-)
     
  18. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ze em nog gaan veranderen. Sony heeft iig gezegd dat het nog niet vaststaat dat deze contoller de echte is.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn damn, Er zitten toch veel stelletjes zeikers hier op de site, als ik zo die reacties lees. Sony heeft qua design altijd aan de top gestaan, nu wordt misschien de revolution aan de top gezet qua design, maar dat vind ik niet erg, dat mag ook eens...
    En dan die reacties op die controller??!! Tssss, je hebt hem nog niet eens in je handen gehad, Sony heeft altijd de beste controller gehad,...Ze zijn niet dom om een slechte te maken,...
    En de ps3, ziet er in mijn ogen prachtig uit, mooi blinkend, mooi rond,... en dan kraken ze hem nog af,maarja, whatever...
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mensen kunnen hem toch niet mooi vinden? Is gewoon een kwestie van smaak. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. De een vind een Opel Astra mooi en een ander niet. Zelfde geld voor de PS3. Heeft niks met zeikerds te maken, maar met smaak.
    Vergeleken met de PS2 vind ik het design een stapje terug. Ik vind hem niet lelijk, maar ik vind hem minder mooi dan de PS2, Xbox 360 en de Revolution.
    En ja, die controller, die wil ik eerst nog wel eens zien en beethouden voordat ik er een echte mening over heb. Toen ik de PS3 controller voor het eerst zag dacht ik van, ja ziet er goed uit, maar na een tijdje heb ik er toch wel een beetje mijn twijfels over.

    Ik vind dat Sony niet altijd de beste controller heeft gehad. Van de generatie PS2, GC en Xbox vind ik persoonlijk de GC controller het prettigst in de hand liggen. De PS2 controller en de Xbox S-controller zijn vrijwel even goed.

    Zoals het er nu uitziet krijgt de 360 de controller die het best in de hand ligt en de Revolution de meest originele controller.

    Kwa design vind ik de Revolution het mooist, en de 360 is een hele goede 2e.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina