1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony's Playstation 3 - deel 1

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rem

    Rem knauf

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik heeeel benieuwd hoe ze dat gaan doen!..:cool:
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    BioWare en Pandemic over volgende generatie

    businessweek

    Gerucht: Gta 4 niet een tijd exclusief zoals met ps2 was?
    businessweek
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als dat doorgaat/zo is dan zal Sony niet blij zijn. GTA 4 een tijd exclusief en/of beschikbaar bij de release van de PS3 zou een enorm verkoop argument zijn geweest. Als ie meteen multiplatform wordt dan kan dat impact hebben op de verkoopcijfers van Sony.
    Of erger. Want stel je dit scenario eens voor. GTA 4 wordt ontwikkeld op de PS3 en Xbox 360, voor de PS3 wordt ie als launch-game vermeld. Maar de release datum van de PS3 loopt uit en Take Two besluit om GTA 4 alvast te releasen voor de Xbox 360.
    Geen aannemelijk scenario, maar in de game industrie weet je het nooit natuurlijk.

    Niet de minste die dat zegt. Maar totdat ik de PS3 werkend zie blijf ik ervan uitgaan dat ze vrij gelijk zullen zijn. Zeker met de multiplatform spellen zal er nauwelijks verschil zijn (zeker in het geval van EA). En pas bij de 2e generatie spellen vallen ze echt goed te vergelijken. Maar een dergelijke uitspraak uit de hoek van Bioware moet niet met een korrel zout genomen worden.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, exclusiviteit stelt tegenwoordig niets meer voor, maar als ik rockstar was zou ik het ook doen, het contract met sony was achteraf een doorn in het oog, omdat de pc en xbox gewoon beter zouden lopen bij een multi-release.

    Daarbij vind ik het achteraf ook gewoon vervelend wat er is gebeurt, ik bedoel, GTA is begonnen op de pc en toen de exclusiviteit er met sony was, werd de trouwe pc fanbase gewoon naar de 3e plaats gegooit, hopelik komt hij nu gewoon als een multiplatvorm uit, dat bespaart een hoop geflame en dan kunnen zoveel mogelijk mensen van de formidabele gameplay van GTA beschikken en spelen, toch triest dat Sony/pc/Xbox fanboys het elkaar gewoon niet gunnen om zulke games multiplatvorm te laten zijn!

    Ik weet wel dat als dit waar is een klap in het gezicht is voor sony, maar het is nog niet officieel dus we zullen zien... (geen GTA als topselling game bij de launch, is hetzelfde als xbox1 zonder halo...)
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ontwikkelen voor de PS3 is niet moeilijk

    Tja, voor bekwame mensen was zelfs ps2 goed te doen, kijk maar naar games als mgs2,ICO en gt3 die heel vroeg uit waren op ps2. Nog steeds verblinden de graphics van die games me, als ik er bij nadenk wanneer ze uit gekomen waren. Dus nu is ps3 nog een stuk makkelijker dan ps2(moest ook wel, want sommige ontwikkelaars klaagden dus wel degelijk over ps2), en dat is toch zeer positief:). Maar zoals ik al zei, voor de echte bekwame mensen maakt het niet uit...
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Bekwame mensen hebben het geld en tijd er toch wel voor, echter, kleine ontwikkelaars hebben liever meteen betere software om te programmeren dan dat ze zelf alles uit moet vogelen omdat het voor hun teveel tijd kost, en tijd kost geld, en geld hebben ze amper omdat ze nog geen hit hebben gehad of eraan bezig zijn.

    Verder vind ik de geloofwaardigheid niet erg groot, een medewerken van het net overgenomen Guerilla doet een uitspraak over de complexiteit van de ps3, of de eigenlijke niet complexiteit van de ps3. Tja, volgens Bill gates is de xbox 1 ook 200 zoveel verkocht dan de ps2 :D

    Het merendeel van de ontwikkelaars zegt dat de ps3 complexer is dan de x360, en dan heb ik het over objectievere personen dan mensen die direct onder sony werken, tja, die medewerken van sony vraagt gewoon om problemen, ik krijg hier meer argwaan voor dan dat ik zekerder wordt |:- , maarja ik geloof best dat het iets beter is geregeld dan de ps2, dat verbeteren is eigenlijk ook niet moeilijk :D , maar het blijft toch een totaal nieuwe techniek en dus een andere schrijfmethode, complexer dan de concurrentie blijft het toch wel, maar het iets vergemakkelijken is altijd welkom _O_
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Wat jij zegt....

    Bovendien heb ik juist eerder het gevoel dat door de komst van die revolutionaire Cell Chip het ontwikkelen juist moeilijker gaat worden...
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar nu hebben ze veel handigere tools om mee te programmeren,... En die Cell berekent enorm veel,... natuurlijk is de technologie volledig nieuw,maar so what. Het is toch al een stuk makkelijker dan bij ps2,dat staat vast(maar xbox 360 blijft makkelijker natuurlijk om voor te programmeren).
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het zal best zijn dat hij makkelijker te programmeren is, maar hoe betrouwbaar is dit bericht? Het komt van een gamestudio die een tijdje geleden is gekocht door Sony, die gaan natuurlijk geen gal lopen spuwen.
    Neemt niet weg dat Guerilla een getalenteerde ontwikkelaar is, kijk naar Killzone 1.

    Had liever gehad dat een ontwikkelaar buiten Sony om dit had gezegd, dan had het bij mij geloofwaardiger over gekomen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat is waar dat je zegt dat dit bericht niet zo vertrouwbaar is. Maar er zijn wel al third party ontwikkelaars die gezegd hebben dat ontwikkelen voor de ps3 veel sneller gaat dan met ps2. Hideo Kojima heeft dit onder andere al gezegt. Ook Epic games zei dat voor ps3 ontwikkelen zeer goed te doen is. Maar dan ben ik hier wel over serieus bekwame mensen bezig. Maar er hebben nog ontwikkelaars dit gezegd hoor,maar dat is al een tijd terug(dus waarschijnlijk hadden die het over de alfha versie van de dev kits...)
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hm ik zie geen reden om het niet te geloven. Dat de ps2 lastig was om voor te programeren is algemeen bekend en een algemene klacht onder developers.
    Het zou niet ondenkbaar zijn dat Sony daar gehoor aan heeft gegeven en ervoor heeft gezorgd dat dit probleem minder voorkomt bij de PS3.
    Goed een dergelijke uitspraak zou meer kracht hebben als ie kwam van een developer die niet uit het Sony kamp komt.
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    De PS3 Hardware/Algemeen thread staat inmiddels: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=79999

    Straks komt er nog een aparte thread voor games..

    Vanavond zullen ze er wel al zijn, maar vanaf nu kunnen de posts m.b.t. Hardware of algemene opmerkingen / vragen dus via bovenstaande link gepost worden :)

    //edit; en met het volgende topic: "PS3: DE GAMES" erbij, gaat deze opslot :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina