1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

  1. Remco

    Remco Guest

    Dit is ook helemaal niet mountainbiken. 8)
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Laat me raden, het is een fixed gear bike. :emo:

    Het heeft inderdaad wel wat van bmx'en weg. Maar technisch gezien is het toch mountainbiken. Het lijkt me een combinatie van Slopestyle- en Urban Attack-mountainbiken.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2011
  3. Remco

    Remco Guest

    Het is gewoon freeriden.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Klopt inderdaad. En dat is een mountainbike discipline. :+
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Komt uit een documentaire: Concrete Circus.

    Uit dezelfde docu:

    [yt]KrQzydUlKW8[/yt]

    [yt]ShbC5yVqOdI[/yt]

    _O_
     
  6. Remco

    Remco Guest

    Ridonculous. Het is hetzelfde als Freerunnen vergelijken met hardlopen.
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    [yt]1U-cgn3cEGA[/yt]

    Om nog even op skateboarden terug te komen :)
    Absolute koning van de street.
     
  8. Remco

    Remco Guest

    Kolere zeg. Wat een gave stijl! Beetje een new skool rodney mullen :)


    /Edit: Pims reactie niet eens gezien. 8)
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het spijt me Remco, ik kan er echt niets aan doen, maar Freeride is gewoon een mountainbike discipline.

    Aldus Wikipedia. Mountainbiken is gewoon echt niet alleen met een fietsje door de bergen touren. Het is veel meer. Vroeger was het dat misschien wel, maar sporten ontwikkelen zich.

    Fixed it. :+
     
  10. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Hoe raad je het? Jij moet wel een van de slimste van je familie zijn!


    Die docu's van Kilian Martin etc, awesome! _O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2011
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Binnen skateboarden zelf worden al die oldschool tricks nauwelijks gedaan door mensen, het gaat nu allemaal om grote tricks en lijnen maken. Dus mensen zoals Killian Martin zijn binnen skateboarden echt een uitstervend ras. Rodney Mullen z'n stijl, zelfs met al z'n oldschool tricks ligt dichter bij het skaten van vandaag. Anyway zoals mensen al zeiden, skateboarden kan je zo creatief maken als je wil.

    Ben zelf overigens niet echt een fan van meerdere skateboards te gebruiken, je voeten afwisselen op je skateboard en hiermee momentum maken, handstands, je board vastpakken met je handen, met je voeten op de grond komen terwijl je met een trick bezig bent. Er zijn geen "regels" voor skateboarden maar ik vind het persoonlijk niet mooi om te zien...op een aantal oldschool tricks na.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Volgens mij waren we het er al over uit dat dat geen Extreme Sport is. Voel je vrij om een topic aan te maken over Fixed Gear Bikes of zoek een ander topic waar het past, maar kom er niet hier weer mee aan zetten.

    Meerdere skateboards vind ik ook een beetje dom, maar veel van die oldskool dingen zijn wel cool vind ik. Als ze af gewisseld worden met een dikke frontside boardslide op een handrail dan is er niets mis mee. :D Een handstand en dan een kickflip doen, dat is echt baas. :D
     
  13. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Volgens mij maak jij hier niet de dienst uit. En bovendien was jij er over uit dat het volgens jou geen Extreme Sports was, ik en anderen niet. Dus ga maar even ergens anders klagen.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk dat je je vergist. Iedereen behalve jij (en misschien Remco) is het er over eens dat het geen Extreme Sport is. Bovendien maak ik in dit topic weldegelijk de dienst uit. Ik heb het namelijk bedacht en ik heb in de startpost gezet waar dit topic over gaat. Voor andere onderwerpen verwijs ik je naar andere topics. Hier wordt ook niet over How I Met Your Mother gepraat.

    En als extraatje, speciaal voor jou:

    Het grote Fixed Gear Bike topic
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  15. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Een fixed gear bike is inderdaad geen extreme sport, maar de races eromheen wel.



    Dat is sowieso gevaarlijk genoeg om als 'extreem' bestempeld te worden.

    Bovendien is het een upcoming extreme sport, zou dat dan ook niet mogen? Red Bull is al begonnen met het sponsoren van dergelijke races, en Red Bull staat bekend om haar betrokkenheid met extreme sports (wat je waarschijnlijk al wist)

    Nu mag jij mij, even met grotemensen-argumenten, vertellen waarom een upcoming extreme sports hier niet zou mogen staan?

    De reden dat ik het er hier graag over heb, is omdat er veel mensen in meerdere extreme sports geinteresseerd zijn, en er zelfs wellicht meerdere beoefenen. Anders verzadig je de ASEL een beetje, nietwaar?
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Er is toch ook voor alle balsporten een apart topic? Waarom dan niet voor meerdere extreme sports? Er is ook een snowboard / ski topic, dus voel je vrij om verder te gaan in het desbetreffende topic. Ben blij dat ik de sport een grote kans geef om aandacht te trekken door er een apart topic voor in het leven te wekken.

    Het enige extreme aan fixed gear bikes is dat je doodgereden kan worden als je over wilt steken, omdat je niet snel genoeg kan optrekken. Dat gevaar is inderdaad wel extreem. Maar alleen het element "gevaar" vind ik (/is) niet genoeg om iets als extreme sport te bestempelen.

    @ Filmpje van jou: Ik zie daar de toegevoegde waarde van het afslopen van de versnellingen en remmen niet. Een gewone wielrenfiets is veel makkelijker.

    @ Red Bull: Ik ben inderdaad bekend met het concept, waarschijnlijk zelfs beter dan jij. Maar Red Bull sponsort tegenwoordig niet alleen extreme sports meer.

    Dit is geen extreme sport, maar wel gesponsord door Red Bull:

    [yt]O46Db4n21zE[/yt]

    Dit is ook geen extreme sport, maar wel gesponsord door Red Bull:

    [yt]ZlTgLX6qR8Y[/yt]

    Dit is ook geen extreme sport, maar wel gesponsord door Red Bull:

    [yt]8kmEUuai-tE[/yt]

    Dit is ook geen extreme sport, maar wel gesponsord door Red Bull:

    [yt]_80s47gIDqw[/yt]

    Dit is nog steeds een extreme sport, gesponsord door Red Bull:

    [yt]7Q7LqbifvQs[/yt]

    Ik wil hiermee niet bewijzen dat jouw sport kut is, alleen dat ie hier (nog) niet thuis hoort. Kom vooral terug als er competities worden gehouden waar mensen met fixed gear bikes corked 720's over een dirt jump maken.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso slaat die red bull vergelijking nergens op. Want over een tijdje gaat Red Bull zelfs schaken/dammen sponsoren. Word dat dan ook een Extreme sport? Nee.

    Het is gewoon een fiets. Waar je niet meer mee kan dan over de weg fietsen. Niet extreme sports waardig imo
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Je kan er wel meer mee, maar dat maakt het nog geen extreme sport. Als ik op mijn Batavus een bunny hop maak dan heb ik ook niet ineens een nieuwe extreme sport bedacht. Of als ik in slechts een roze tutu met rolschaatsen over de A2 ga rijden, dan is dat nog steeds geen extreme sport, ondanks dat het toch tamelijk gevaarlijk is.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  19. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Wel leuk dat jullie stug vol blijven houden (net als ik overigens, haha). Maar verklaar mijn voornaamste argument eens?

    Van Red Bull was misschien niet helemaal juist geformuleerd, maar het gaat er meer om de erkenning. (De sponsoring komt trouwens van dezelfde afdeling af als van de afdeling van andere, wel als extreme sports gedefineerde events. Althans, dat vertelde iemand tegen me die voor Red Bull Nederland werkt, ik hoop dat dat dan ook waar is, haha).

    Maar het is niet zomaar een fiets, er worden ook tricks op gedaan, die vergelijkbaar zijn met BMX-tricks.

    En Dusky, je weet toch wel waarom de versnellingen en remmen eraf gehaald zijn hé? Niet omdat het dan gevaarlijker is, want het is namelijk voortgekomen uit de New Yorkse fietskoerierwereld, waarbij "gewone" renfietsen niet wendbaar genoeg waren.

    En daarbuiten, ik mountainbike zelf ook regelmatig, maar een extreme sport hoeft toch niet perse tricks en slopes te kennen om als extreme sport erkent te worden? Dat vind ik in ieder geval niet. Althans, hoe denken jullie daarover?
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vertel het je zo! Alleen nu worden mijn tosti's koud! :9
     

Deel Deze Pagina