1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Stardew Valley (Harvest Moon Clone)

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 2 mrt 2016.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    Ben benieuwd of andere mensen nu ook Stardew Valley aan het spelen zijn dus maak ff een topic aan! ;)

    Beschrijving:
    You've inherited your grandfather's old farm plot in Stardew Valley. Armed with hand-me-down tools and a few coins, you set out to begin your new life. Can you learn to live off the land and turn these overgrown fields into a thriving home?

    De game is een sandbox game waarin je je eigen boerderij moet runnen. Zeker een aanrader als je fan bent van Harvest Moon/Minecraft achtige games. Je hebt zelf alle vrijheid hoe je je eigen farm inricht. Daarnaast zit de game vol met andere content zoals vissen, minen, exploren en je hebt een heel dorp waar je mensen kunt ontmoeten. Stardew Valley is een indy game maar momenteel een van de best verkochte steam games. Ook heeft de developer belooft regelmatig met nieuwe updates en content te komen. Zelf kijk ik het meest uit naar de 4-player co-op. Voor mij is dit nu al indy game van het jaar.


    Lets Play van Sips en Lewis van Yogscast

    Links:
    Steam http://store.steampowered.com/app/413150
    Reviews http://www.metacritic.com/game/pc/stardew-valley
    Reddit https://www.reddit.com/r/StardewValley/
    Wiki http://stardewvalleywiki.com/Stardew_Valley_Wiki
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Klinkt op zich wel grappig, maar eens kijken of ie goedkoper is :+
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zit nu in de winter, bah deze game is verslavend. Maar wel echt een dikke grind. Er valt nog zoveel te upgraden en te kopen 8) Krijg een beetje de tyfus van dat water geven elke ochtend. Echt een pain in die ass als je veel grond hebt. Ben dan zo blij als het regent. Nu in de winter hoef ik me daar gelukkig even niet druk over te maken :p Jammer dat die sprinklers maar heel weinig planten water geven..
    Ben wel een baas in fishing en diep in de mijnen is het ook wel leuk.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Heerlijk verslavende game. Heb nu ook wat mods geïnstalleerd waaronder een Pokemon mod :+ Look at that adorable Growlithe _O_

    [​IMG]
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Pokemon farm simulator! Haha dat zou awesome zijn.

    Ben nu een nieuwe save begonnen en heb mn greenhouse al voor de eerste winter. Wil nu eigenlijk een grote winefarm bouwen. Prijs van normaal fruit is dan x3. Greenhouse vol met starfruit gooien en dan super rijk worden met starfruit wine is mn plan. Ik heb mn greenhouse gekocht voor 35k. Je kan alle village upgrades kopen door lid te worden van joja company. Had geen zin om die kleine spirit elfjes te helpen.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Gaat best lekker zo. Spring Year 2 atm

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Een zo'n ton maakt om de 6 dagen wijn. En die is meer dan 3.2k gold waard. Ik maak wijn van starfruit die ik in de glasshouse kweek met versnellende fertilizer.
     
    Killamonkey en Alexknl vinden dit leuk.
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    In de zomer Starfruit inslaan zodat je nonstop starfruit wine kan maken. Shit is wel een beetje OP though. Echt 95% van mn inkomen komt uit starfruit terwijl ik ook een heleboel andere dingen probeer te doen.

    Zie mensen ook complete barns vol met keggs maken. Die maken idd miljoenen. Ik wou dat meer verschillende methodes waren om veel geld te verdienen.
     
  8. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Met de huidige sale maar snel even Stardew Valley gekocht, wat een ontspannende game om lekker even weg te spelen. Zijn er momenteel nog meer mensen bezig met het spel en heeft iemand misschien een paar tips? :D
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    In de zomer Starfruit inslaan zodat je nonstop starfruit wine kan maken. Shit is wel een beetje OP though. Echt 95% van mn inkomen komt uit starfruit terwijl ik ook een heleboel andere dingen probeer te doen.

    Zie mensen ook complete barns vol met keggs maken. Die maken idd miljoenen. Ik wou dat meer verschillende methodes waren om veel geld te verdienen.
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    [​IMG]
     
  11. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Wauw, verhelderend. Super man!
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Een zo'n ton maakt om de 6 dagen wijn. En die is meer dan 3.2k gold waard. Ik maak wijn van starfruit die ik in de glasshouse kweek met versnellende fertilizer.
     
  13. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Je blijft me verbazen, waar haal je al deze wijsheid toch vandaan?
     

Deel Deze Pagina