1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    M'n ma krijgt een iPad van mn oma alleen beide hebben weinig verstand van zaken.
    En ik heb ook niet al teveel kennis van.
    Wat is het verschil tussen de iPad 1&2 en is dat de meerprijs waard?
    Is de iPad 1 eigenlijk nog wel verkrijgbaar?

    En hoe zit het met de komst van een eventuele opvolger gezien de 2e redelijk snel na de 1e kwam.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik zie dat je in het andere topic al antwoord hebt gekregen :)
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jongens, ik heb wat advies nodig. Mijn vader wil voor mijn moeder een tablet kopen, alleen tja...welke? Het gaat dus om een vrouw van in de 50, moeder en dus op technologisch gebied een ramp. 8) De tablet is bedoeld om op de bank mee te internetten en op vakantie nog makkelijk op de mail, Facebook en Skype the kunnen en bijv. net gemaakte foto's te bekijken.
    Enerzijds denk ik dat de intuïtieve software van de iPad het gemakkelijkste besturingssyteem zal zijn. Anderzijds vrees ik dat het synchronizeren met iTunes een ramp zal zijn en dat mijn moeder beter gebaat is bij de drag-and-drop van een Android tablet en een usb aansluiting. Hoe zouden jullie die twee kanten van de iPad tegen elkaar afwegen als het oms gebruiksvriendelijkheid gaat?
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb een Asus Eee pad Transformer: Best of both worlds.

    Als je wilt, is het een netbook. Wil je even snel op de bank wat zoeken, koppel je hem los en is het een tablet.

    Het intuitieve heb je bij elk tablet i.m.o., zowel iOs als Honeycomb hebben beide erg veel mogelijkheden. Echter heeft Android softwarematig nog wel wat problemen, maar niet is wat je niet kan oplossen.
    Ideale aan de Eee pad Transformer is dat het dock (waar dus ook het keyboard in zit) ook 2 USB aansluitingen bevat.

    Daarnaast is de Asus standaard prima uitgerust met apps, welke met 1 druk op de knop uitbereid kunnen worden.


    Ik zou de Asus kiezen, mits ze tegen wat kleine bugjes kan.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Tja, ik weet niet wat voor bugs jij bedoeld. Ik kan wel wat technische problemen oplossen, maar ze moet het zonder mij kunnen. 8)

    Ik had de ASUS al bekeken overigens, maar je enthousiasme motiveert me om hem nog eens beter te onderzoeken. Dank.

    Maar een USB poort is één ding, ondersteunt Android dan ook het aansluiten van geheugenkaartlezers of camera's?
    Edit: Ik lees dat de support voor randapperatuur over het algemeen erg goed is, nice.
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @De bugs: Tja, je merkt dat Android 3.0 eigenlijk de 1e keer is dat Google zich op de tablet markt begeeft met zijn besturingssysteem. Zo is de standaardbrowser het net niet, zijn er soms processen die @random stoppen (en vervolgens wel gewoon weer opstarten, daar niet van) en zijn er sommige apps die het de ene keer wel en de andere keer niet doen.
    Zo had ik 1 proces dat elke keer een foutmelding gaf en zichzelf opnieuw startte....en weer een foutmelding...en weer starten...etc. etc. Heel irritant en was niet te fixen zonder factory reset.
    Kleine dingetjes en ik stoor mij er niet echt aan, een backup is zo gemaakt.
    Echter is iOS i.m.o. daar zo veel verder in.

    De USB poort werkt verrassend goed, heb 2 verschillende HDD's gechecked en beide doen het. Ook een SD kaart en mini-SD kaart doen gewoon hun ding.

    Ook het Amoled scherm vind ik ideaal, elke kijkhoek is scherp en helder, maar ik begrijp dat de iPad ook daar goed scoort.

    Als je je ouders de ellende die iTunes soms met zich meebrengt wil besparen, zou ik zeker de transformer niet uit je lijstje halen.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Niets is zo gebruiksvriendelijk als een iPad.
    Als iTunes éénmaal goed is ingesteld kunnen de oudjes bijna niets verkeerd doen.
    [yt]r6yB8IYl3UE[/yt]
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dank voor de geweldige video en tip. :+ Ik denk echter dat ik toch een android tablet ga aanraden. Hoofdargument hiervoor is dat communicatie met randapperatuur/camera's ook op vakantie makkelijk moet zijn. Een goed ingestelde iTunes kan wel werken, maar dat is dan alleen op je desktop.
    Vandaag de Asus in mijn handen gehad, ik was positief verrast door Android 3.0.
     
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Even Cross-posten met het Android topic.
    Oke, ik mag tegen het eind van september voor m'n verjaardag n tablet uitzoeken:+
    Nu ben al n beetje aan het rond kijken, en mijn keus is komen op of de Motorola Xoom of de Asus Eee Pad.
    Maar omdat we thuis geen wifi hebben :emo: zou ik dus wel graag de 3G functie erin willen hebben.
    De 3G versie van de Asus komt uit, binnenkort. Maar hoeveel 'internet' verbruikt z'n tablet nou als ik 1 uurtje per dag zou twitteren, hyven, facebook enz. Filmpjes kijken en apps downloaden doe ik wel ergens anders.
    En zijn er verder mensen die zelf z'n tablet hebben en hun ervaringen willen delen met mij?
     
  10. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom koop je niet gewoon een wifi router/accespoint voor rond de 30 a 40 euro?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de huidige 3G internet abonnementen :eek:
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Me paps heeft gister een EEpad transformer gekocht. En nu wil die de email van zijn account hierheen door laten sturen. Aleen wil dat nog niet echt lukken. Het gaat om een emailmadres van kpn.

    We gaan naar email setup >> vullen adres en wachtword in >> kiezn tussen POP, IMAP, exchange >> POP invullen (het is pop volgens me pa) >> foutmelding dat de server niet gevonden kan worden.

    Is er dan gewoon een verkeerde server ingevuld of wordt kpn misschien nog niet ondersteund.


    ---

    N iets annders. Hoe kan je apps afsluiten? Eind van de avond staat zon beetje alles open wat open kan :+
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    De specs van de nieuwe Galaxy vallen me maar vies tegen, ik had daar wel meer van verwacht. Die transformer blijf ik ook wel een tof ding vinden, vooral met het keyboard wat erbij zit. Ik wil eigenlijk ook wel een tab zodat ik iets heb wat tussen een laptop en telefoon in zit. Telefoon is handig om snel mails te checken etc. maar door het (logischerwijs) kleine scherm kan je er verder weinig mee en om nu elke keer die laptop aan te slingeren voor simpele dingen is ook niet alles, daarom leek een tab me nu ook wel handig. Maar het is alleen even kijken wat voor nieuws er nog aankomt, zijn er nog plannen voor een nieuwe transformer of een soortgelijk iets? Apple komt hier niet in huis dus dat is sowieso geen optie.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    De specs van de nieuwe Galaxy zijn inderdaad wat matig, maar hij word waarschijnlijk 300,- voor de wifi en 400,- voor de wifi + 3g versie.
    Ook draait de tablet op Android 4.0, en icm met een dual-core 1ghz processor en een 1024x600 scherm lijkt me dit een prima tablet (alhoewel ik liever een wat hoger geklockte processor en ips/amoled hd scherm had gezien).

    De opvolger/verbeterde versie van de Transformer Prime is ook al aangekondigd, genaamd de Transformer 700.
    Het verschil tussen de Transformer Prime en de Transformer 700 is niet wereldschokkend, de Transformer 700 krijgt een scherm met een resolutie van 1920x1200, en de camera aan de voorzijde is 2mp in plaats van de 1,2 mp camera op de voorzijde van deTransformer Prime.
    Ook is de behuizing van ander een materiaal, omdat aluminium niet ideaal is voor de ingebouwde gps- en wifi-antennes, maar voor de rest zijn de twee tablets identiek.

    Verder komt van Asus ook nog een goedkopere tablet (de Asus Eee Pad MeMO 370T) met een 7" scherm met een resolutie van 1280x800 en een Tegra 3 quad-core processor, die waarschijnlijk voor 250 dollar over de toonbank gaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ok, thanks, dan ga ik voor de 700 :) Als die hier ook uit komt, waar ik wel vanuit ga. Hoewel de prijs wel wat hoger ligt en dat HD scherm boeit me ook weer niet zoveel, dat heb ik ook al op mijn laptop en tv, anders maar wachten tot die uit is en dan alsnog voor de Prime gaan...
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Volgens Tweakers komt ie in het tweede kwartaal van 2012 uit en gaat ie tussen de 599 en 699 dollar kosten, dus dat valt nog mee :).
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    700 euro voor een tablet is imo wel veel geld anders, neemt niet weg dat ik er nog steeds voor ga, alleen die looks van dat ding al <3
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wow die Transformer 700 is echt wel tof. Die ga ik in de gaten houden, al moet ik eerst geld zoeken.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Recent zit ik een beetje te twijfelen over de aanschaf van een tablet of een ereader om de stroom pdf'jes die ik voor mijn opleiding moet lezen een stuk makkelijker te lezen/vervoeren. Momenteel moet ik het altijd uitprinten of van het scherm aflezen, maar dat is toch niet geweldig.

    Nu weet ik dat dit het tablet topic is, maar ik vraag me af in hoeverre het lezen vanaf een tablet is verbeterd. De ereader heeft momenteel nog steeds de voorkeur, omdat ik lezen van een scherm afgrijzelijk vind. Maar de ereader heeft daarentegen weer als nadeel dat het behoorlijk beperkt is en je dus niet kunt internetten, apps gebruiken etc.

    Zijn er tablets in een betaalbare prijsrange (dus niet richting de 500-600 euro) waar jullie ervaring mee hebben met betrekking tot documenten lezen van het scherm? (van minstens een half uur tot een uur)
     
  20. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb zelf de Asus transformer, niet de Prime.
    En het scherm heeft me nog geen moment gestoord, alleen als je vaak in de volle zon zit te lezen zou ik het afraden, omdat het dan nogal weerspiegelt.
     

Deel Deze Pagina