1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dan is de Archos G9 101 eigenlijk je enige keuze, de rest heeft allemaal een kleiner scherm of een single core processor.
    Zou wel kunnen ja, maar dat kost je wel wat batterij.
    Is waarschijnlijk wel weer te compenseren zijn met een goede custom rom en kernel met standaart tweaks, powersave en overclock etc.
    De Archos G9 101 heeft sinds Januari trouwens een update naar 4.0
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik sta op het punt om een ASUS Transformer pad aan te schaffen. Grotendeels voor het ontwikkelen van apps. Nu is mijn vraag of ik een 16, 32 of 64 moet hebben. Games e.d. hoeven er niet op gespeeld te worden.

    Of is het een idee om op de padfone te wachten?
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zou voor de 16 of 32gb gaan, mocht dat niet genoeg zijn kun je er altijd nog een micro-sd kaart in steken.
    Ik wacht persoonlijk op de Windows 8 'tablets' met hetzelfde ontwerp als de Transformer Prime (dus een tablet met een keyboard dock), dan heb je eigenlijk een Tablet en Laptop in een.
    Zoiets dus, en niet een met een ARM processor want dan kun je geen .exe bestanden draaien (tenminste, dat dacht ik), zodat ik programma's zoals Sony Vegas en Steam gewoon kan draaien zonder geouwehoer.
    Padfone lijkt me ook tof, maar omdat ze die al lang aan het ontwerpen zijn is ie enigzins outdated, zit 'maar' een dual core processor in en de tablet die er omheen zit is nogal zwaar en dik, ik wacht liever op een eventuele Padfone 2.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vooralsnog neig ik toe naar een tab met Android OS. Ik weet dat je JVM op vrijwel alle OS kunt draaien, maar gezien de 'problemen' tussen SUN en MS durf ik de stap niet aan. Programmeren doe ik dus in Java. Of heb jij misschien een tip voor een andere tablet? Keyboard dock is wel een pre maar geen vereiste.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben er een soort van uit, het wordt deze

    Krijgt veel goede reviews en kost via samenkopen.net 275 inclusief alles. (verzendskosten, invoerkosten etc)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Een behorrlijk zware ipad cloon op android.

    Mijn keuze zou het niet zijn, Ding is bijna 100gram zwaarder dan mijn Asus Transformer en die vind ik al aan de te zware kant.

    Maar desondanks wens ik je er veel plezier mee.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat zijn je bevindingen van de ASUS en waarom heb je voor die tab gekozen?
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Asus komt dit jaar met een Transformer tablet met Full-HD scherm, maar daar is verder nog niet zoveel over bekend.
    Als je de Archos niks vind zou ik vooral voor deze gaan, ziet er goed uit.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wil eigenlijk tussen nu en 2 maanden (max) en tablet aanschaffen. Voor welke zou jij dan gaan?
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Er komt heel misschien een Snapdragon S4 dualcore ipv een Tegra 3 quadcore in de Transformer 700, maar daar is volgensmij nog niets over bekend.
    Die Snapdragon S4 is trouwens wel een erg goede dualcore, iets minder als de Tegra 3 maar als je m niet koopt om te gaan gamen dan zou ik gewoon voor de Transformer 700 gaan omdat het scherm toch veel beter gaat worden.
    Er zijn ook geruchten dat er een dualcore en quadcore versie komt, waarschijnlijk omdat de Tegra 3 geen 3g chip heeft.
    Hij komt waarschijnlijk in Juni uit, dus ik zou nog even wachten.

    Nog even over de Asus Eee Pad MeMO 370T, waarschijnlijk gaat die niet door en maakt Asus voor Google een Google Nexus Tab, die wel wat goedkoper word maar waardoor de Tegra 3 waarschijnlijk word vervangen door een dual core, wat ik wel erg jammer vind omdat ik wel een niet al te dure 7" Tegra 3 tablet zou willen hebben.
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bevalt mij prima maar ik gebruik hem eigenlijk maar vrij weinig.

    Ik koos voor deze tablet vanwege het merk, de specs en het keyboarddock. (Het keyboarddock heb ik er onlangs pas bijgekocht en had ik er veel eerder al bij moeten hebben, Het voegt naar mijn mening meer toe aan de tablet dan je op het eerste gezicht zou verwachten. De tablet zelf heb ik al sinds de release in Nederland, Wilde toen al de versie met dock maar had geen zin om nog een maand langer te moeten wachten.)

    Al met al gebruik ik hem enkel om Email te lezen, Simpele spelletjes te spelen (wordfeud), Comics lezen en te surfen op het internet. Ook pak ik hem er af en toe bij om mijn pc op afstand te bedienen en vanuit bed uit te zetten zonder op te moeten staan. (Splashtop wordt daarvoor meegeleverd op de tablet.)
    Video wordt er door mij niet op gekeken. (Op heel soms uitzending gemist of een youtube filmpje na dan.)

    Hij vervangt bij mij niets, Ik gebruik hem naast mijn Desktop PC, Laptop en Smartphone(3.5'').
    Op zich ben ik er zeer tevreden over, Maar voor ontspannen internet/spel/ect. in bed of op de bank zou ik persoonlijk iets willen wat kleiner en lichter is. (5 tot 7'', Waarschijnlijk komt er ook zoiets bij binnen nu en een paar maanden.)
     
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ach, ben wel wat gewend qua gewicht, mijn Desire Z weegt ook 2/3x zoveel als de meeste andere toestellen. :+

    Net de betaling verstuurd, waarschijnlijk begin volgende week binnen. Ben benieuwd.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Twijfel nu weer tussen de Asus Transformer Pad Prime en de iPad 3. Paar vraagjes wat me niet duidelijk is op inet:

    Bij de 64GB versie van de Asus staat "zonder dock". Is dat gewoon dat hij er niet bij zit of dat er geen aansluiting mogelijk is. Het eerste lijkt mij logisch aangezien er eigenlijk geen verschil is tussen 16, 32 en 64 GB versie.

    De iPad 3 heeft een WiFi en een WiFi + 4G versie. Wat is eigenlijk het verschil? Ik ben alleen van plan om het binnenshuis te gebruiken.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dat betekent gewoon dat er geen toetsenbord bij zit, die kun je er later gewoon bij kopen.

    De WiFi versie van de iPad 3 heeft alleen WiFi (volgensmij ook 3G, maar dat weet ik niet 100% zeker), en de WiFi + 4G versie heeft WiFi en 4G (4G is de opvolger van 3G, alleen word het nog amper in Europa gebruikt en is het in Nederland nog helemaal niet beschikbaar), verder zijn ze identiek.

    Ik zou alleen zelf niet voor de iPad gaan, onder andere omdat iOS me niet aanstaat.
    Als je de iPad 3 om zijn hoge resolutie scherm koopt kun je beter op de Transformer Pad Infinity wachten, die krijg namelijk een 1920x1200 scherm.
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee resolutie zou niet de reden zijn. Anders had ik ook wel op de Infinity willen wachten.

    Wat zijn de voordelen van 4G boven 3G (of wat zouden de voordelen moeten zijn).

    Ik ga nog eens even deze twee tegen elkaar vergelijken.

    Is er al een datum en prijs bekend voor de Infinity?

    (ik zie trouwens dat de iPad 2 wel WiFi en 3G heeft maar bij de iPad 3 zie ik het nog niet staan.)
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In Nederland ondersteund geen enkele provider 4G , dus zal de The New iPad blijven hangen op maximaal 3G.
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    4G is sneller als 3G, alleen kost het wel veel meer stroom en is 3G naar mijn menig snel genoeg.
    4G word trouwens pas over een paar jaar uitgerold in Nederland, maar het duurt nog wel even totdat het de standaard is en het een beetje betaalbaar is.

    Er is nog geen officiële release date voor de ASUS Transformer Infinity Pad 700, maar volgens de geruchten komt ie in Juni uit.

    De iPad 2 heeft een WiFi only model en een WiFi + 3G model.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Inderdaad, ik zou gewoon voor een Tablet met WiFi gaan.
    Als je toch wil internetten en er is geen WiFi kun je altijd nog het 3G signaal via een Smartphone doorsturen naar je Tablet.
     

Deel Deze Pagina