1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Tennis] Wimbledon

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 1 jul 2008.

  1. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb hier in mijn fanatieke postjaar nog geen enkele tennis of Wimbledon thread gezien dus bij deze!

    http://www.wimbledon.org/en_GB/index.html

    [​IMG]

    dit is bedoelt als een soort EK 2008 thread, het discussieren en beleven van s'werelds grootste tennistournooi die de kwartfinales al nadert.


    titelverdediger Roger Federer:

    [​IMG]

    Wimbledon's second Rafael Nadal

    [​IMG]

    De verassing van het tournooi: Andy Murray, de engelsman die uit het niets kwam, in de achtste finale ontmoette hij de geplaatste fransman Gasquet.
    het stond 2-0 in sets voor Gasquet en het was tie-break, Murray won de tie-break en walste vanaf toen over Gasquet heen in een wedstrijd van 4 uur 5-7, 3-6, 7-6, 6-2, 6-4.

    [​IMG]


    door het onverwachte tournooi verloop bij de vrouwen waar de eerste t/m de 4de geplaatste er allemaal voor de kwartfinales uitlagen is Serena Williams toch weer een favoriet voor de titel

    [​IMG]

    De Nederlanders lagen er teleurstellend snel uit, Robin Haase ontmoette al in de eerste ronde ex-kampioen Layton Hewitt en wist knap 2 sets te maken maar verloor uiteindelijk toch 3-2. Hewitt is in de achtste finale in straight sets uitgeschakeld door Federer.

    Michaella Krajicek verloor in de eerste ronde na 2 tie-breaks van de nieuw-zeelander Erakovic en zo lagen de nederlanders in het single tournooi er allemaal uit.

    Mannen




    vrouwen:

    Algemene Wimbledon informatie:

    tijdens de finale partij in 1996 die Krajicek won stak er een vrouwelijke streaker over het veld.

    [​IMG]

    krajicek met de beker

    [​IMG]




    naar idee van Mtthz:

     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie startpost! Misschien kan je nog de data van de wedstrijden erbij zetten? Ik volg de grote toernooien meestal pas vanaf de kwartfinales. Hoop dat Nadal dit jaar wint! :D
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat Murray wint, ik vind hem wel goed spelen. Ik betwijfel wel of hij het red tegen Federer, want die lijkt gewoon weer af te stormen op zijn 6e (?) wimbledon titel.

    Ik vond Haase ook een hele goeie pot spelen tegen Hewitt. ik geloof dat hij 3e set pakte, de 4e net aan verloor. Bij de 5e zag je echt dat hij niet meer kon/geknakt was. Wie weet wat dat nog brengt in de toekomst :9. Ik hoop ook voor Michaela dat ze haar vorm terugkrijgt, want vorig jaar deed ze het erg goed.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Murray vind ik echt een irritante attention whore. Laat Nadal hem er maar uit knikkeren
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    thanks!
    vandaag zijn wat vrouwen kwartfinales gespeeld, morgen volgens mij de kwartfinales voor de mannen maar dat moet ik even opzoeken.

    Krajicek verloor 7-6, 7-6, jammer maar volgend jaar wordt het wel weer een 3de ronde of beter denk ik zo.


    Haase won 2 sets met 7-6, maar dat laat wel zien dat hij echt veerkracht toonde, hij kan misschien wel een grote worden, als hij niet zo'n blessure gevoelig typje als schalken en verkerk wordt.

    jah dat klopt wel een beetje, maar hij speelt ook thuis he, ik zag die wedstrijd op bbc live en elk punt, al maakte gasquet een enorme fout dan was het wel een luid applaus waar hij zelf vrolijk in mee opging.
    maarja het was ook een geweldige comeback.
     
  6. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    leuk te zien dat het tennis hier zo erg leeft op dit forum:+

    om 14:00 zijn de heren kwartfinales ook spelen Jacco Eltingh en Paul Haarhuis een dubbel, dat is volgens mij voor het senioren tournooi (geen grap dat stond er soort van bij)
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Serieus geweldige comeback van murray. Heb de 2e en 3e set gekeken van die partij en hij sloeg zo veel onnodige fouten. Hij oogde inspiratieloos en leek totaal niet op de murray die hij in zijn eerdere partijen was.
    Jammer dat hij tegen nadal moet wat dit zijn wel mijn 2 favoriete spelers dit toernooi.
     
  8. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    jah had je die bal gezien dat hij bijna op het steen stond en niet meer op de baan, dat was geweldig
     
  9. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas geleden Serena nog zien tenissen, wat een lichaam heeft zij zeg. Kolere...
     
  10. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    positief of negatief??

    ze verdient iig goud geld aan modelen werk

    [​IMG]
    [​IMG]

    regenachtige dag vandaag zeg..=(
    gelukkig is het vanaf volgend jaar allemaal anders.

    federer had na 20 minuten al een 6-1 set tegen Ancic en Safin stond achter tegen Lopez. toen ging het regenen.

    nu herhalen ze die wedstrijd gasquet - murray


    Update: bijna alle kwartfinales zijn gespeeld en er zijn geen verrassingen ontstaan, Safin de ongeplaatste Rus wint van Lopez de 31ste geplaatste maar dat is voor mij geen verrassing want hij is konings:cool:

    Federer had helaas weinig moeite met Mario Ancic. de eerste set werd Ancic weg geslagen maar de rest van de partij ging het gelijk op, het enige verschil was dat Federer zijn service games nooit verliest terwijl Ancic er telkens moeite mee heeft en elke set 1 of 2 breaks tegen kreeg. de 1ste game van de 3de set duurde 16(!) minuten.

    Nadal heeft afgerekend met publieksfavoriet Murray in straight sets. Murray komt simpelweg kwaliteit te kort. hij maakte een hoop fouten waar hij de totaal verkeerd raakte. Murray wist af en toe hoop te bieden aan Nadal maar Nadal speelde te constant om hem op echte fouten te betrappen.

    de laatste kwartfinale Schuettler - Clement is nog bezig de eerste set was voor de Duitser en nu staat het 2-2, het wordt dus mogelijk net als Nadal - Kiefer, weer een spaans duits onderonsje.

    Roger Federer [sui] (1) - Mario Ancic [cro] 6-1, 7-5, 6-4

    Marat Safin [rus] - Feliciano Lopez [esp] (31) 3-6, 7-5, 7-6(1), 6-3

    Rafael Nadal [esp] (2) - Andy Murray [gbr] (12) 6-3, 6-2, 6-4

    Rainer Schuettler [ger] - Arnoud Clement [fra] 6-3, 5-7.....

    Schuettler - Clement zal Donderdag afgespeeld worden bij een 1-1 stand in sets

    Nadal en Federer zullen dus beide een ongeplaatste speler treffen in de halve finales die vrijdag gespeeld worden.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  11. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we het maar op positief houden he.
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nu Ivanovic en Sharapova eruit liggen, heb ik mijn interesse voor Wimbledon verloren:mad:
     
  13. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    pff:+ kijk eens een paar foto's boven je;)



    Schuettler - Clement is echt een geweldige wedstrijd. misschien op papier geen klasse strijd maar de wedstrijd die verplaatst werd omdat het te donker was is nog steeds bezig en er wordt geweldig tennis getoond. beter dan dat ik van Nadal en Federer heb gezien zelfs.

    6-3, 5-7, 7-6, 6-6....

    Venus Williams is de eerste vrouwen finalist nadat ze met weinig moeite Elena Dementieva opzij zette 6-1,7-6(3 )
    de eerste set was kansloos voor Dementieva waar ze de 2de set net niet Venus over de knie kon krijgen

    Serena Williams speelt momenteel tegen Jhie Zheng


    Edit:// op BBC 1 zie je Clement - Schuettler. de beste pot op wimbledon tot nog toe wat mij betreft. Clement heeft de tie-break 8-6 gewonnen na een set van 71 minuten terwijl de set hiervoor ook een tie-break en die 72 minuten duurde. het is een slijtageslag en de winnaar moet morgen tegen Nadal, dat zal dus zwaar worden.

    Schuettler - Clement 6-3, 5-7, 7-6, 6-7, 0-0

    Edit:// 2; net een regenbreak. nu zenden ze op Sporza, Net 5 en BBC 1 Williams - Zheng uit en nergens Clement - Schuettler:mad: het staat in de 5de set iig
    4-3 voor Clement, Schuettler serveert. (weer een tie-break?!)

    Zheng heeft in de 2de set serena gebroken:) 4-2 maar ze is meteen weer teruggebroken.. 4-3.

    Schuettler - Clement staat 5-5 al had Clement zojuist zijn 1ste matchpoint.

    echt een wedstrijd waarin alles gebeurt. bij een 5-4 stand krijgt Clement een matchpoint. hij benut hem niet waardoor Schuetller er 5-5 van maakt. vervolgens breakt schuttler Clement en staat het 6-5 voor Schuettler die voor de set serveert maar dat doet hij niet waardoor het 6-6 wordt na een snelle break terug van Clement en ze gaan dus door tot er 2 games verschil zijn. de winnaar moet morgen al tegen Nadal en de winaar heeft dus al zo'n 5 uur tennis in de benen.

    en dan staat het op 6-6 breakpunt voor Clement en dan gaat het weer regenen:lol:
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat het dan toch weer 2-2. Ongelofelijk. Ik gun het die Nadal echt en dan komt die klote Federer weer hoor. =( Nu zal Federer het wel afmaken.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Lekker dan.

    Nadal gun ik het totaal niet, arrogante knakker vind ik dat. Federer go!
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze staan met zn 2e wel een schitterende partij te tennissen.
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat zijn die twee lelijk zeg check die big ass noses damn...
     
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nog altijd een tenniswedstrijd en geen schoonheidswedstrijd. Erg mooie partij, zeer spannend.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Prachtige wedstrijd inderdaad :)

    Tja, wat moet je hierop zeggen? Knul, ga wat nuttigs met je leven doen:b:
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer een regenonderbreking. 8)
     

Deel Deze Pagina