1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik heb er alweer de eerste zestien uurtjes inzitten en hoewel ik de game al drie keer had uitgespeeld vermaak ik mij met deze remaster toch ook weer prima.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Kwam gisteravond een plek tegen met dode hunters, gewoon buiten rond een paar rotsen. Komen er ineens drie van die sabeltandtijgers op me af, met veel pijn en moeite verslagen, bijna al m'n health potions op. Gelukkig had ik m'n follower die er twee tankte, haha.

    Lees ik bij die dode hunters een brief, dat er boven ergens een kamp zou moeten zijn. Godver, een grot vol met spinnen en van die kleine gollum achtige vijanden. Ik ben echt letterlijk drie kwartier bezig geweest om die grot te clearen. En m'n follower heb ik op 't eind ,tijdens een gevecht in een donker stuk, door haar hoofd geschoten met een pijl, nu is ze dood. En had geen zin om weer drie kwartier die grot te moeten doorlopen dus rip Uthgerd the Unbroken. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2016
    donfatos, Zifnap, Servantes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Waarom is dat laatste haakje van de titel niet ]
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Lol goeie. Aangepast. :p
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoe vind jij de laadtijden en op welke console speel je? Ik speel op de One en daar vind ik de laadtijden tot nu toe geweldig, ongeveer hetzelfde als destijds Oblivion op de 360.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    There is no more accurate fire than friendly fire. Zeker geen zin om de buit te delen? ;)
     
  7. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Weet niet meer precies hoe dat was opde 360 met die game. Maar laadtijden nu zijn niet lang dus vind het prima zo. Ja tuurlijk liever helemaal geen laadtijden maar goed je kan niet alles hebben haha.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het devies in deze game is: Geen followers meenemen, daar zijn de physics veel te klungelig voor. Ook het vechten valt me nog steeds tegen, lijkt wel alsof je nog steeds een onhandige run voorwaarts maakt bij iedere slag die je uit deelt. Wissel het tot nu toe maar af met wat magie.

    Grafisch vind ik de remaster redelijk, maar overall valt de remaster me nog best tegen. Te weinig veranderd en met mods geen achievements blijft kut voor de speelervaring imo. :)
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Geen followers meenemen? Het is soms wat onhandig idd, maar ik moet zeggen dat ik me heel erg vermaakt heb met Vilja toendertijd op de pc.
    Die companion had specifieke dingen te vertellen over bepaalde locaties enzo. Ook soms van die loze kreten die je ineens hoort, zoals "auw, ik heb mijn teen gestoten" :D Voice-acting, veel verschillende lines, etc. Daar was veel energie in gestopt. Vond dat allemaal wel leuk gedaan.

    Weet niet of die er ook voor de remastered versie is though. Die heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen denk ik. Heb een volledige playthrough gedaan op de xbox360 en daarna nog een volledig gemodde playthrough op de pc. Kan mezelf nog wel prima vermaken door verder te spelen waar ik was gebleven en daar zo nu en dan wat nieuwe modjes aan toe te voegen, maar ik denk dat gezien wat ik allemaal al gedaan heb dat de remastered versie te weinig extra biedt om aan te schaffen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Toch meer verbeterd in deze remaster dan ik dacht. O.a. de sekte aan het begin in Riverwood, wat met de MQ te maken heeft. En ook kleinere dingen, zoals een gezin dat door een pas loopt als jij onderweg bent voor het startpunt van de hoogste berg. Al aardige wat kleine tweaks tegen gekomen en nog geen enkele bug of glitch.

    Laadtijden zijn ook super, vooral als je game al een tijdje aanstaat en niet net opgestart is.

    Alleen de fysieke kant van de game blijft kut, dus concludeer wel dat Bethesda rap met een nieuwe engine moet komen voor TES games en Fallout games. Zitten gewoon veel van dezelfde character models in, vooral bij de kinderen. :lol:
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zit denk ik nu al op het dubbele, zitten me toch een paar heerlijke mods tussen :D.
    Echt een geweldige game zo.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind het er echt prima uitzien trouwens, beter dan verwacht.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mijn lijstje, te groot voor een screenshot denk ik. Dus hier gesommeerd. Mods:

    Armour:
    * Immersive Armors V8
    Audio, sounds and music:
    * Audio Overhaul for Skyrim 2
    * Immersive Sounds - Aural Assortment
    Clothing:
    * Bandolier - Bags and Pouches - v1dot2
    * Bandolier - Decreased carry weight and lower prices
    * Cloaks of Skyrim 1-2, inclusief Dawnguard
    Environment:
    * The Ruffled Feather, inclusief Enhanced Distant Terrain
    Immersion:
    * Even Better Quest Objectives + EBQO patch 1.5.6.1
    * Immersive Patrols - DLC Main Unagressive IP 2.0.3
    * Lanterns of Skyrim - All IN One Special Edition & Classic preset
    * Wet and Cold
    Items and Objects - Player:
    * Bandolier - Dawnguard
    * Exchange CUrrency, inclusief Merchant Guild Note Texture Replacement
    * Wearable Lanterns 3_0b
    Models and textures:
    * Skyrim Flora Overhaul, inclusief SFO 2.3b update
    Overhaul:
    * Requiem - The Roleplaying Overhaul
    Patches:
    * Requiem 1.9.3. Patch Central
    * Unofficial High Resolution Patch
    * Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
    User interfaces:
    * A Quality World Map and Solstheim Map - With Roads
    * SkyComplete - Automatically Track Quests - Locations - Books - Legendary Edfition 1.45
    * SkyUI
    Visuals and graphics:
    * Enhanced Blood Textures
    * Footprints v1_00 - Legendary
    Weapons:
    * Immersive Weapons

    En natuurlijk RCRN (Realistic Colors Real Nights) AE -- HDR Lighting and Weather Enhancement 2.1.4. Classic Preset. Deze mod wordt geinstalleerd buiten de Nexus Mod Manager om.
     
    Yellow 13 en RemcoM vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb er zelf 46 in totaal geïnstalleerd, maar vanwege de achievements eerst zonder mods. :)

    Leuk lijstje trouwens. :thumbs:
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  15. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    De game op de kop getikt (PS4). Feest van herkenning en ben alweer helemaal verslaafd. Gaan weer uren inzitten. Net klaar met Shadow of Mordor dus het mag ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Haha ik heb ook geteld wat ik aan mods heb (niet remastered pc-versie). Het zijn er 135 :+
    Laat ik ze maar niet posten dan.

    @Zifnap: Als je immersion leuk vind zou je ook eens naar Frostfall kunnen kijken. Als je lang buiten in de kou rondloopt krijg je het steeds kouder, en daarmee zakken je skills (je doet bvb minder damage) en wordt je scherm blurrier. Als je vervolgens jezelf opwarmt (binnen in een inn, bij een zelf gemaakt kampvuurtje, etc.) warm je jezelf weer op. Vond dat zelf wel een leuke toevoeging.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Update 1.03 is uit.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Frostfall ken ik. Ging mij persoonlijk net even een stapje te ver. Requiem toevoeging vond ik toen al hardcore genoeg. ;)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Game begint steeds beter te worden, zeker vergeleken met de vorige generatie consoles. Laadtijden die vergelijkbaar zijn met een gemodde PC, op momenten vooral. Stukken quests, of gehele quests die ik totaal nog niet kende van het origineel.

    Damn, weet niet waar het aan ligt, maar het is teveel om op te noemen. Schande dat deze game niet op deze manier 5 jaar geleden is uitgebracht. En hij speelt erg soepel ook, al is het vechten nog steeds erg onhandig. :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Deze game is op deze manier 5 jaar geleden uitgebracht. Op pc. :p
     

Deel Deze Pagina