1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last Guardian

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 20 mei 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Welke versie? Pro?


    ....


    Jij hebt nog een normale PS4 dan?
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Normale nog ja :) Ik heb de PS4 puur behouden voor de exclusives. Ik ga dan niet een nieuwe versie halen alleen daarvoor. Verder speel ik namelijk op de xbox.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Weinig over gehoord. Gelukkig is het geen snelle actie game, maar geweldig draait ie niet op de PS4 main.
     
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Draait banaan op de OG PS4 helaas. Maar niet game brekend wat ik hoor. Ken er genoeg die 'm uitgespeeld hebben op de OG en het fantastisch vinden
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ga het gewoon proberen en anders vraag ik de pro van mijn broertje even ter leen voor dit spel :) thanks.
     
    Rienbu en Zifnap vinden dit leuk.
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Gister avond even een begin gemaakt aan deze game op de pro. Eerste indruk toch wel zeer positief. Ondanks de wat mindere graphics. Trico is echt tof, vette animaties tussendoor en een genot om mee door de wereld te banjeren. Misschien was ik wel weer toe aan een totaal andere game, zoals deze. Lekker hoe je in het diepe wordt gegooid en zelf opzoek mag naar de uitweg. Ik ga me hier nog wel even mee vermaken en ben hier weer terug als ik uitgehuild ben
     
    Rienbu en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Ben nu ongeveer op 3/4 van de game en ben me er wel redelijk doorheen aan het worstelen. Het is dat ik alles wil uitspelen, maar het voelt allemaal wel een beetje als veel van hetzelfde aan. Soms denk je de oplossing voor ogen te hebben, maar omdat alles een beetje Clunky is zit je minuten lang iets te proberen wat maar niet lukt, wat ook niet de oplossing is. Achja op andere momenten geniet ik ook wel weer
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2017
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Gisteren uitgespeeld. Dacht nog even "dit doet me allemaal niet zo veel", zeker in vergelijking met al die snotterende YT gamers. Maar in het laatste uurtje zat ik toch wel op het puntje van mijn stoel. Het spel eindigt op een mooie manier (er volgt nog een stukje na de credits). Trico blijft een koddig beest. Vooral die grote ogen van hem en zijn vragende blik. Minder vond ik af en toe de camera, vooral wanneer het jongetje op het hoofd van Trico staat naast een muur. Draai linksom of rechtsom, je hebt vaker dan je wilt slecht overzicht. En die framerate... erg magertjes voor een Pro game. Eén scene was letterlijk een slideshow.

    Neemt niet weg dat ik mij erg heb vermaakt met deze titel. Shadow ot Colossus vond ik persoonlijk iets leuker, maar dat komt waarschijnlijk omdat je in die titel zelf meer in control bent. In tLG staat Trico soms aan het roer en niet het jongetje. Past totaal bij deze titel overigens, omdat jullie elkaar nodig hebben. En ook de grote, sterke Trico begeeft zich soms in situaties waar jij hem moet helpen of zelfs redden. De omgeving is best indrukwekkend, met gebouwen en torens op extreem grote schaal. Het is duidelijk dat een grote civilisatie verloren is gegaan, waarbij zelfs Trico klein lijkt. In deze omgeving reis en spring je samen van gebouw naar gebouw en van rotswand naar rotswand. En het jongetje reist op zijn rug mee. En dat bedoelde ik met het minder in control zijn: Trico springt van rotswand naar rotswand. Als jongetje "stuur" je hem soms wel, maar in een serie van sprongen maakt Trico vaak de beslissingen. You're in for the ride. In games ben ik liever zelf degene die de teugels in handen heeft. ;)

    Samenvattend: creatief mooi, technisch gammel, lief ook (relatief kind vriendelijk, met begeleiding van ouder). Het is een zachte game, waarbij het minder gaat om het vechten en er juist meer focus ligt op de opbouwen van de relatie tussen mens en dier en de ontdekkingsreis die je samen onderneemt. Op dit gebied maakt tLR zijn belofte helemaal waar. Het is zeker iets anders dan de meesten gewend zijn. Deze game heeft, ondanks zijn imperfecties, zeker iets magisch.

    EDIT: Bijna vergeten, nog een speciale vermelding voor de mooie soundtrack! Mysterieus, treurig, moed, kwetsbaarheid, hoop etc. Het hele spectrum aan emoties wordt vertegenwoordigd in de begeleidende muziek en dat maakt sommige scenes extra indrukwekkend.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2017
    Rienbu en MAD 1976 vinden dit leuk.
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoelang bezig geweest?
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Moet hier nog steeds aan beginnen zal wel na horizon zijn pas.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ongeveer 12 uur denk ik. Dat was voor mij precies lang genoeg.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Perfect ja voor een game als dit.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  14. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Idd lengte was perfect. Ook het tempo van verhaal was erg fijn.
    Zo een bijzondere game. Mis Trico nog vaak
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Had em al sinds december vanwege CE editie maar gisteren pas begonnen. Keek er echt naar uit en al mijn verwachtingen komen meer dan uit! Oke, de camera doet me soms denken aan de tomb raider op de PS1, maar f*ck that! Het hoort bij deze game zeg ik maar.

    Speel voornamelijk shooters en action adventures, maar dit is een fantastische afwisseling als het gaat om het concept van de game. Ik beschouw het dan ook als een adventure-ontdekkingsreis-game. Zeer benieuwd hoe de game zich vordert.

    Overigens vind ik het bizar dat de omgevingen in de game in de eerste uurtjes voornamelijk op elkaar lijken, maar dat ik me 0,0 verveel. Het is namelijk WAAN-ZIN-NIG.

    PS: Trico en dat jochie zijn echt bazen!
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    En... zijn jullie er al achter wat er in die smakelijke vaatjes zit? Trico's favoriete kostje??? Na lang overpeinzen denk ik het antwoord te hebben:

    MENSENVLEES (geofferde kinderen)

    Just think about it! Best luguber, toch? Maar zo onlogisch is het niet.
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Dat zou vreemd zijn want wat doen die blauwe vlinders er altijd omheen? :+

    Even een dingetje tussendoor. Weet iemand waarom die diersoorten in loading screen worden weergegeven? Dus die ratten, katten, muizen etc. Een hint waarvan Trico is gemaakt oid?
     
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Voor mij altijd nog een mysterie wat er in de vaten zitten. Denk zelf wat plantaardige shizzle. Anders zou de Trico de
    kinderen direct al opeten wanneer zij ze opslokken
    en de vlinders idd geven ook het idee dat het om plantaardig spul gaat denk ik.

    @janter

    Oa denk ik. Maar je ziet ook bijen en er was iemand op neogaf die daar een heel mooie theorie omheen had bedacht.
    Zal het eens opzoeken
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Volgens mij zijn er alleen mysteries voor mij op dit moment :p.
    Wordt er uberhaupt iets bekend gemaakt waarom de interesse en angst van Trico er is voor de spiegels?
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Denk er maar eens goed over na.

    De meesters hebben zieltjes nodig voor hun machines, om zichzelf in leven te houden. De Trico's zijn geconditioneerd om de "pakketjes" zo min mogelijk te beschadigen. Maar eenmaal ontdaan van hun ziel zijn de kinderen "fair game". Nee, de Trico's zijn vleeseters. Dat zie je duidelijk in hun houding (laat je niet verleiden door die lieve ogen) en vooral in één van de laatste gevechten, waarin ze het met "de" Trico aan de stok krijgen. Zo ook in dit filmpje.



    Zie 2:20. Dit is niet een nekbeet die een grazer toepast. Dit is een vleeseter die de nek van een prooi probeert te breken.

    De spiegels zijn een conditioneringsmiddel van de meesters.

    De blauwe vlinders zijn de zielen van de kinderen, die de overblijfselen van het lichaam niet willen (of kunnen?) verlaten.

    Ja, dit is een behoorlijk lugubere game. Dat maakt The Last Guardian zo geweldig, van "familiy friendly" tot "holy shit, is dit de echte betekenis!?" Het is maar net waarin je wilt geloven.
     
    Rienbu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina