1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top 15 consoles allertijden volgens GamesTM.

Discussie in 'Algemeen' gestart door harry potter, 20 jan 2012.

  1. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ben ik een interessant artikel tegen gekomen.
    Wel moet ik zegen dat ik een beetje mijn twijfels heb bij de geloofwaardigheid van dit artikel.

    ik vind het namelijk vreemd dat de Wii niet in de lijst staat. En ik vind het ook raar dat de ps3 zoo laag staat. Pc hoort niet thuis in deze lijst dat is geen console. nee GamesTM ik vind dit geen goede vergelijkingen.

    wat vinden Julie hebben De lezers van het Britse GamesTM een goede top 15 samengesteld. Zijn we het daar mee eens of gaat de top er op xboxworld anders uit zien.?

    Top 15 consoles allertijden volgens GamesTM.

    bron http://www.gamecentraal.nl/nieuws/7289/top-15-consoles-allertijden-volgens-gamestm

    De volledige top 15:

    1)Xbox 360
    2)Super Nintendo
    :cool:Playstation 2
    4)Playstation
    5)Nintendo 64
    6)Megadrive
    7)Dreamcast
    8)Playstation 3
    9)Amiga
    10)PC
    11)Gamecube
    12)Commodore 64
    1:cool:ZX Spectrum
    14)NES
    15)Gameboy



    als ik een top 3 zou maken zeg ik.

    1 xbox 360
    2 ps3
    3 Wii
     
  2. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Gameboy is wel mijn nr 1. Nostalgie :cool:.
     
  3. Reflex Boadie

    Reflex Boadie Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd vreemd dat wii er niet in staat en ps2 vele malen hoger dan ps3...

    Is dit geen lijst van best verkochte consoles ofzo?

    Anders zouden ze er geen verstand van hebben iig.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Snes , Megadrive en Nes staan te laag :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat is daar vreemd aan? Zo hoort het ook. PS3 heeft veel toppers, mag imo niet tippen aan de PS2.

    ______

    De nummer 1 is voor de meeste mensen de eerste console die ze hadden, of iig die wat ze in hun jeugd hadden. Nostalgie > Objectiviteit is het vaak. Zie je terug in veel van de klachten die ik lees over deze lijst.
    Nu heb ik er toch een redelijk aantal verschillende consoles gehad (SNES, Gameboy, Wii, 3DS, DS, PSX, PS2, PSP, PS3, Xbox, Xbox 360. We hadden vroeger zelfs zo een Pong apparaat :cool:).
    Nu kan ik mijn nostalgie laten spreken, of kijken wat ik (in mijn geval) objectief de beste console vind. Ik heb de meeste in verschillende stadia van jongheid gespeeld, maar ik denk dat ik meestal wel redelijk goed ben om de nostalgie bubbel door te prikken. Hoop ik.

    En de beste is voor mij veruit de Xbox 360. Ik heb er het meeste op gespeeld. De console waar ik de meest verschillende genres heb zitten exploren, niet alleen door mijn verbreding van interesses, maar van ieder genre zijn er wel toppers te krijgen. Het heeft de beste controller. En het achievement systeem wat Microsoft hier introduceerde is gewoonweg geniaal geweest. Xbox Live Arcade zorgt voor vele toppers die je anders nooit in de winkel zou zien. Xbox Live is veruit de beste online service die er is.

    Jammer dat het systeem in zijn beginjaren zoveel last heeft gehad van de RRoD en dat de kleurrijke platformers/adventures niet erg aanwezig zijn. Gelukkig zijn die games wat er wel zijn goed genoeg om de 360 niet naar beneden te halen.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Duidelijk dat Britten geen smaak hebben. De SNES is verreweg de beste console ooit. Daar zal ook nooit meer een console aan tippen, wat een geweldig ding was (en is nog steeds) dat.

    Overigens weet ik niet of dit de beste plek hiervoor is, maar ik laat hem nog wel even staan. Misschien vloeit er nog een leuke discussie uit voort.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    SNES heb ik inderdaad het meeste plezier aan beleefd en het langste op gespeeld.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar vinden jullie het ook volledig onterecht dat de 360 voor een hoop mensen op 1 staat, of zien jullie toch wel waarom men die mening heeft? :p Niet normaal hoe fel mensen soms op een dergelijke lijst reageren, dus vraag het toch af wat jullie er nou verder van vinden.
     
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    SNES en 360 mogen idd omgewisseld worden!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen vergeet zoals gewoonlijk de moeder van alle consoles.

    [​IMG]
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik mis inderdaad echt de Atari. En 360 vind ik geen terecht nummer 1. Daarnaast snap ik niet de hype rond de dreamcast. Hij was goed, maar zo hoog?

    Persoonlijk mag de NES ook wat hoger. Subjectief, mijn eerste echte console.

    Objectief, de console die de gecrashte videogame markt uit het slop trok en videogames populair maakte binnen gezinnen.
     
  12. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik mis de gewone Xbox :) Prachtige gameconsole, maar niet echt de meest mooie kast.

    Ik heb op dit moment een Xbox360, Xbox, Playstation, Playstation 2, Playstation 3, PC en andere consoles heb ik niet gehad. De 360 zou bij mij eerste staan, dan de tweede de PS3, dan de Xbox en dan de PS2. PC gaming heb ik niet veel gedaan, behalve met Wolfenstein ET en Empire Earth 1, wat een vette games waren die 2 vroeger zeg!
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom?

    Ik zie mensen zo vaak zeggen dat ze het er niet mee eens zijn, maar waarom?
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Tuurlijk, ik kan moeilijk bepalen voor mensen wat op nummer 1 hoort te staan, ik vind persoonlijk (pleonasme yay) dat de SNES op 1 moet staan maar ik kan ook begrijpen dat de 360 voor andere de beste is.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De 360 kun je misschien als de beste console zien van deze generatie, maar niet allertijden.

    Aantal redenen:

    -Xbox 360 is van deze generatie. We kunnen nog niet oordelen hoe hij de tijd doorstaat de komende 10 jaar. Voorbeeld: SNES games zijn nog steeds leuk om te spelen. In verhouding hebben PS games de tijd wat minder goed doorstaan.

    -De 360 heeft niet iets revolutionairs geïntroduceerd zoals online gaming, kleuren graphics, overgang van 2d platforming naar 3D omgevingen of iets dergelijks.

    -De 360 heeft hardwarematig, met name door alle RROD problemen, geen recht op deze titel. Hij gaat te snel kapot i.v.m. oudere consoles.

    -Het is zeker niet de meest verkochte console

    -De levensduur van de 360 is niet voorbij. We weten nog niet hoe lang Microsoft de 360 nog ondersteund en wat de totale levensduur is. PS 2 heeft denk ik wat dit betreft het record van langslopende support.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Even mijn mening over je punten erbij gezet.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    De dagen van de SNES waren gewoon de platformer en RPG hoogtijdagen. En platformers en RPG's > all, ergo SNES > all. :cool:
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sure, maar het is toch niet alsof de 360 een gebrek aan goede RPG's heeft? En Rayman Origins maakt alles goed qua platformers. :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik moet het misschien even specificeren: jRPG. En geen enkele jRPG op de Xbox komt ook maar in de buurt van de betere SNES collega's.

    En je snapt zelf ook wel dat er een stapel SNES platformers gereleased is waar niks tegenop kan. :cool:
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik probeerde met mijn argumenten zo objectief mogelijk te kijken voor zover dit mogelijk is. Betreft marketplace etc, heb je helemaal gelijk.

    Beste console allertijden is nogal een vaag begrip. Omdat er geen voorwaarden bijstaan kijk ik naar alle aspecten. Niet alleen naar hoeveel plezier ik ermee heb gehad. Sommige consoles op de lijst heb ik nooit gehad, of nooit op gespeeld, maar verdienen naar mijn mening toch een plekje. Omdat er duidelijk bijstaat allertijden kijk ik ook terug op oude consoles. Als je dit niet doet komt vaak bij dit soort verkiezingen altijd een current gen console boven aan de lijst.

    Meestverkochte console vind ik niet het belangrijkst maar wel meetellen. Verkoopaantallen zeggen toch wel iets. Producten die mensen beter vinden kopen ze eerder dan producten die ze niet willen.

    Natuurlijk kijkt iedereen naar andere punten wat een console voor hem de beste console maakt.
     

Deel Deze Pagina