1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] De Wereld Draait Door

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door WinterBase, 14 jan 2011.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]
    [gb]De Wereld Draait Door[/gb]
    Naar aanleiding van de discussie in de Green Mile, een eigen topic voor DWDD. Of het helemaal nuttig is om de discussie hier voort te zetten weet ik niet, wel kun je hier in het vervolg alles kwijt over dit vermakelijke programma waar dagelijks ontzettend veel mensen naar kijken. Gewoon omdat het leuk is.

    De Wereld Draait Door is een Nederlands televisieprogramma van de VARA op Nederland 3, dat op weekdagen live wordt uitgezonden vanuit studio Zuiveringshal Oost op het Cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam. Het programma wordt gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk en is een mengeling van nieuws, informatie en amusement.

    [gb]Geschiedennis[/gb]
    DWDD (zoals de programmamakers het programma zelf plegen te noemen) kent een lange voorgeschiedenis in het minder succesvolle programma TV3 en Vara Laat. Na een aantal pogingen om dat programma sinds de start van de zender Nederland 3 in 1988 nieuw leven in te blazen kan het huidige, beduidend succesvoller programma De Wereld Draait Door min of meer als een voortzetting van TV3 worden beschouwd.

    De eerste uitzending van DWDD was op 10 oktober 2005 vanuit Studio Plantage in Amsterdam. Het programma werd afwisselend gepresenteerd door Francisco van Jole en Matthijs van Nieuwkerk. De eindredactie was in handen van Ewart van der Horst. Eind december trok Van Jole zich terug. Matthijs van Nieuwkerk presenteerde even alle uitzendingen tot Claudia de Breij in januari 2006 de maandaguitzendingen overnam. Van Nieuwkerk moest immers na de live-presentatie van De Wereld Draait Door meteen naar de andere studio voor een andere live-programma, Holland Sport. Begin 2008 verliet De Breij het presentatieteam. Zij werd op maandag tijdelijk vervangen door Matthijs van Nieuwkerk. In februari werden de maandaguitzendingen overgenomen door Menno Bentveld en Joost Karhof. Bij afwezigheid van de vaste presentatoren werden zij vervangen door Astrid Joosten en later soms door Isolde Hallensleben (van het programma-onderdeel De Jakhalzen).

    [​IMG]
    Presentator Matthijs van Nieuwkerk

    Na enige opstartproblemen wist het programma in 2006 dagelijks meer dan een half miljoen kijkers te trekken en het is daarmee een van de populairste programma's van de zender Nederland 3. Tot de zomerstop in mei 2006 werd De Wereld Draait Door op werkdagen om 19:00 uitgezonden. Toen in september 2006 de programmering van de Publieke Omroep werd omgegooid, werd het programma verplaatst naar 19:30. De lengte van het programma bleef wel gelijk. Het aantal kijkers steeg in het tweede seizoen tot gemiddeld 800.000 per aflevering. Op dagen dat er Champions League voetbal om 20:00 is, duurde het programma maar een half uur. Met ingang van het tweede seizoen werd er op zondagavond een compilatie uitgezonden met de hoogtepunten van de afgelopen week. Ook het derde seizoen bleef het aantal kijkers vrij stabiel met circa 1.000.000 mensen per aflevering (inclusief de herhaling op de late avond). In 2007 won het programma de Gouden Televizier-Ring.

    [gb]De Jakhalzen[/gb]
    [​IMG]

    De Jakhalzen is een dagelijks terugkerende rubriek in De Wereld Draait Door. De rubriek is een onderdeel van het programma sinds de start op 10 oktober 2005, en werd toen gepresenteerd door Frank Evenblij en Isolde Hallensleben. De Jakhalzen kenmerkt zich door zijn spraakmakende onderwerpen, en de herkenbare zwarte hemden met rode stropdassen. De onderwerpen variëren van interviews en actualiteiten tot satire.

    Reporters van de Jakhalzen:
    * Isolde Hallensleben (ex-Jakhals)
    * Sofie van den Enk (ex-Jakhals) [noparse](Televisieseizoen 2007/2008)[/noparse]
    * Frank Evenblij
    * Bahram Sadeghi
    * Gideon Levy
    * Sjoerd van Oortmerssen
    * Lauren Verster (ex-Jakhals)
    * Erik Dijkstra
    * Ersin Kiris
    * Janine Abbring

    [gb]Overige[/gb]
    Voor meer informatie check de website; www.dwdd.nl
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha geniaal. :D
     
  4. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het enige programma waar ik speciaal de tv voor aanzet (en nu dan Wie is de mol). _O_

    Ik vind 't een zeer vermakelijk programma, omdat ze vaak goed inspelen op de actualiteit en interessante gasten hebben. De verschillende rubrieken zijn ook wel grappig, vooral Nico Dijkshoorn, de Jakhalzen en de bandjes die er komen optreden.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Nico Dijkshoorn is inderdaad geniaal, Jakhalzen meestal ook wel grappig, maar die bandjes.. Moke :emo:.
     
  6. Se7eN

    Se7eN Lionel Andrés Messi

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk altijd rond twaalven de herhaling, goed programma.
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het wel vet dat ze vaak de betere wat meer 'underground' Nederhop-artiesten een kans geven. Ik heb o.a. Fresku en Zwart Licht al voorbij zien komen en een paar dagen terug waren Boef & De Gelogeerde Aap er ook nog. Verder is de TV draait door altijd grappig, maar ik ga nooit voor DWDD 'zitten' zeg maar. Zap er toevallig wel eens langs.
     
  8. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, ik lees net pas de discussie in de Mijl. Over dat het te weinig inhoud heeft en dat het volgens Willem en Fredfenster pretendeert intellectueel te zijn.
     
  9. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nico is inderdaad erg grappig. Van de Jakhalzen kijk ik graag naar Erik, hij is zo nu en dan ook te gast bij Voetbal International.

    [yt]t5oHQUdH46A[/yt]

    Verder ken ik bands zoals De Staat, DeWolff, Drive Like Maria en The Mad Trist onder andere door DWDD :)
     
  11. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Wel jammer dat ze altijd filmpjes van Dumpert jatten en nu na de vakantie zijn de jakhalzen filmpjes qua stijl bijna 1 op 1 gejat van powned..
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Haha! Die kerel net bij de TV Draait Door :lol:

    "Ik word gestalkt door een dakloze met een gemuilkorfde Golden Retriever"
     
  13. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    #Downesty Kom op, driekwart van de mensen kijkt dit uit medelijden, verschrikkelijk..
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Geniaal programma!
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Inderdaad! Als ze nou leuke scènes voor ze zouden bedenken. Dit is echt te slecht.

    Verder ben ik een trouwe DWDD kijker!
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind er weinig aan en kijk er ook niet naar maar een collega liet me van de week dit filmpje zien. Heb echt in een deuk gelegen, als ze vaker dit soort dingen laten zien ga ik misschien ook wel eens kijken.

    [yt]oYJenZ1nBx0[/yt]
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Die vent was echt een baas. :lol:

    Sowieso zijn die filmpjes een van mijn favoriete onderdelen van DWDD, al ken je er soms al een aantal via bijvoorbeeld Dumpert.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat mij o.a. zo ergert is dat er allerlei m.i. oninteressante gasten komen die daar hun meningen willen vertellen - en op mij de indruk wekken het delen van hun mening van belang te vinden - terwijl ze eigenlijk heel weinig te zeggen hebben.

    Het is altijd datzelfde standaard gelul dat zo mooi past in het straatje van de links semicultureel Nederland. Van die mensen die hun smaak aanpassen aan wat als verfijnd wordt omschreven door VK Magazine...

    Laatste keer dat ik keek was het Jan Mulder die in een discussie over iets poppy's (misschien een tv-programma, misschien muziek, dat weet ik niet meer) moest blijven zeiken... En dat is wat ik vaak terugzie, altijd zo benadrukken dat de voorkeuren van zo'n hoog niveau zijn. Maar ja, genoeg hierover :)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Links of rechts boeit me geen moer eigenlijk. En is ook een zielige discussie.
    Ik ga xFactor toch ook niet afkraken omdat daar Wilders stemmers naar kijken met een IQ van 80. Ik kijk graag een discussie programma die de actualiteiten van die dag of van die week bespreekt zo dat ik weer een beetje bij ben. Toevallig zitten 2 van die programma's bij de Vara. Lekker boeiend. Vroeger keek ik Barend en van Dorp omdat dat de enige discussie programma was.
     

Deel Deze Pagina