1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb gisteren ook 'What would Jesus buy' gezien, wat een magere docu.
    Precies zoals Tyrant al aangeeft, het geheel gaat meer om de (maffe) reverend Billy dan om de motivatie van de groep. Diepgang ontbreekt helaas.

    Leuk topic trouwens, ik kijk zelf redelijk vaak documentaires online. Misschien interessant om http://topdocumentaryfilms.com/ op te nemen in de startpost. Zeer uitgebreide collectie docu's (echter niet in het Nederlands).
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Thanks voor de link!
    Ik zal hem erbij zetten.

    Canvas zend btw ook redelijk vaak docu's uit. En ze zetten er hun eigen voice over onder, is ook wel leuk. Heerlijk zo'n Vlaams accent :+.
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Hm?
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik verwacht niet dat het hier gaat storm lopen, dus elke toevoeging is welkom Henrive.
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, zet dan maar www.mediastorm.com in de startpost. Combinaties van foto's, video & geluid.

    /edit: ik ben daar ook weer een het ander aan het kijken en het is misschien goed om te zeggen dat de meeste documentaires vaak vrij confronterende beelden bevatten.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben nu deze twee aan het binnenhalen.





    Beide docu's spreken elkaar tegen, best interessant om ze dan beide achter elkaar te zien. Die van Al Gore hoef ik niet te zien.
     
  7. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Restrepo gemist, was niet thuis...
    Morgen gelijk ff checken, award winning docu over een Amerikaans peloton in Afghanistan.
     
  9. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Vanavond Startup.com weer eens kijken, een docu over de internet bubble van 2000, een startend IT bedrijfje wordt gevolgd die opeens omhoog schiet maar daarna ook keihard naar beneden valt, zin an!

    [yt]bZ27rbJH6hI[/yt]
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Heb hem vanmiddag toevallig zitten kijken (yeeeuh 'thuiswerken' :+ )

    Zeker de moeite waard, ik kijk niet veel documentaires maar vond deze wel een mooi realistisch beeld geven. Niet TE sentimenteel of teveel patriotisme.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja, die staat toevallig sinds gister ook op m'n schijf. Is ie leuk dan?
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Cocaine cowboyswas wel relaxt. Zeker als je een beetje van films zoals Blow/Scarface houdt.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ESPN´s 30 for 30 is een verzameling van 30 sport docu's. Zijn over het algemeen de wat meer US sporten, maar zijn oa ook verhalen over voetbal, Matt hoffman, Mohammed Ali etc.

    Ik kan echt iedereen aanraden deze te kijken.
    Super aangrijpend verhaal wat nog veel dieper gaat dan sport alleen.
    Maar dat is het met de v/d 30 for 30 docu's. Het verhaal gaat meestal zoveel verder dan sport.
    Elke documentaire is dus van een andere regisseur waardoor je dus allerlei verschillende manieren van vertellen voor je kiezen krijgt.

    http://30for30.espn.com/
     
  14. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ja ik vond hem erg cool, geeft je een goede inkijk over de Silicon valley van 10 jaar geleden. Het zijn wel gladde jongens, maar ze beginnen toch met niets en eindigen met een bedrijf van 200 werknemers.. Jammer alleen dat ze het breken van de .com bubbel niet in beeld laten zien..


    Net I'm Still Here gezien, wat een teleurstelling.. Ik had vorig jaar de youtube filmpjes gezien van Joaquin Phoenix's optreden in de david letterman show en zn rap optredens en ik had echt een soort middelvinger documentaire verwacht naar het Hollywood leven, maar in plaats daarvan was het anderhalf uur kijken naar een egotrippend mannetje die zichzelf vreselijk aanstelt. Krijg een beetje het idee dat ze deze docu gemaakt hebben zonder enige voorbereiding en gewoon maar een beetje zijn begonnen met filmen en vandaaruit verder zijn gegaan met improviseren. Halverwege de film wordt het ook voor iedereen duidelijk dat het nep is, en daarna wordt het een beetje pijnlijk om verder te kijken, omdat hij zich zo vreselijk aanstelt...
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Gisteren Stranded gekeken, die docu over de vliegtuigcrash met het rugbyteam van Uruguay. Was wel leuk om te zien, maar niet informatief genoeg om de gehele duur te interesseren. Maar wel weer ongelofelijk hoe groot de overlevingsdrang is van deze mannen, vooral als je dan weer hoort dan een 15 jarig meisje zich een gebouw afgooit omdat ze verdrietig was.. Doet je beseffen dat niet elk persoon eenzelfde waardekaartje aan het leven hangt.
    Deed me ook een beetje denken aan Touching the Void.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja ik heb hem ook gekeken. Alleen jammer dat ik met zoveel vragen achterbleef. Je ziet niet echt wat er gebeurd. Opeens zijn ze enorm succesvol, en daarna is het bedrijf failliet. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat het bedrijf niet zelfstandig aan een inkomen kan komen zonder investeerders. Door de .com crisis is het vertrouwen van investeerders gedaald en was het bedrijf niet meer in staat zichzelf te onderhouden.

    Zelf zoek ik nog naar een goede docu over een opstart van een bedrijf. Dit vind ik wel enorm inspirerend. The Social Network komt er een beetje in de buurt maar dat was een film. :+
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Waar kan ik die kijken?
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat downloaden de enigste optie is.
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    heb laatst een docu gezien op de NCRV dacht ik over Cab Calloway maar ik ben de naam kwijt. was 2 weken terug op een zaterdag volgens mij.

    Weet iemand de naam?
     
  20. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    NU op ned2: Kings of Pastry, docu over banketbakkers die voor het hoogst haalbare gaan


    Brrrr, zit het nu 10 mins te kijken en wat een vreselijke Franse arrogantie.. Heerlijk om naar te kijken :)
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2010

Deel Deze Pagina