1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Mad Men

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 9 apr 2012.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Kan iemand mij kort uitleggen wat don's play is met die sigarettenlui? Ik volgde m ff niet.
     
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
    Hij heeft in het verleden een brief in de krant gezet waarin hij zei dat hij niet meer voor tabaksindustrie werkt. (Geloof dat destijds Lucky Strike ze ging laten vallen, en toen heeft Don het eerder opgezegd.

    Nu zei hij dat hij 10+ jaar ervaring heeft met reclame voor sigaretten net als Lou, maar dat hij de enige in de reclamewereld is die ook met de anti tabakslobby heeft gesproken en dat hij weet wat hun strategie is en hij weet ook hoe hij die kan breken. Hij is bereid om SCDP te verlaten als Lucky verder gaat met SCDP maar dat hij dan met die kennis naar de concurrent van Lucky gaat. Tenminste dat maakte ik er van
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mooi dat moment tussen Peggy en Don. Vader en dochter.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Damn toffe mid season finale. Vind het echt een tof seizoen. Totaal anders dan de andere seizoenen. Jammer dat we voor de tweede helft bijna een jaar moeten wachten. Lame...

    RIP Bert btw. Zo opeens lol. Maar moest wel voor het verhaal waarschijnlijk. Maar toch. Zo random opeens.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "The highly anticipated final seven episodes will kick off on Sunday, April 5 at 10 p.m. ET, the network announced at the Television Critics Association’s winter TV previews."
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Enige die het kijkt denk ik. Maar heb er zin. Laatste gedeelte van het laatste seizoen.

     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb t/m seizoen 6 gezien, ik wacht weer op de blu-ray voor dit seizoen.

    Super serie.
     
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Aww yeah
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Om weer even in de sfeer te komen.

     
  10. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Oh shit, dacht dat deze serie al afgelopen was.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Morgen begint het weer. :)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nice Ken.
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bedankt voor de heads up. Kom er wel net achter dat ik de laatste aflevering van 2014 nog niet had gezien. Heerlijke serie maar het is wel altijd even inkomen... Afgelopen 22 maanden waren er maar 7 afleveringen.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Peggy is awesome haha.

    [​IMG]
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wow dit laatste gedeelte van seizoen 7 zit echt vol speciale hints etc. Zo goed.

    [​IMG]

    [​IMG]

    S7.5 e13 Don as the Hobo

    "
    He starts out the episode coming into the motel, hungry. He asks "Do you know where I can get a meal?"

    The lady of the "house" treats him well, and he responds in kind, by doing work to help her out, just like the hobo that came to the Whitman house. And just like the hobo, Don gets completely screwed over by the man of the house.

    I'd imagine had Don looked at the gate post outside the motel, he'd have found the hook symbol, telling him that a crooked man lived there."

    http://www.reddit.com/r/madmen/comments/35k7zd/spoiler_s75_e13_don_as_the_hobo/


    "
    Powerful episode and I found myself tearing up throughout it. I love how in the second half of the season, we see Don gradually give up or have material things taken away from him. From seeing Don and Roger in a tuxedo, throwing money around like it's nothing to Don giving up his car with nothing but the clothes on his back and a Sears bag (what's in the bag!?). Masterful.

    Just rewatching it (for the third time, thanks AMC) and saw the exchange between Don and Sally where he chastised her about not knowing money. Don's telling Sally how important money is but at this point he has given up millions by being a no-show at McCann, giving Megan a million, and now giving away a Cadillac to a kid. Not sure what to make of his message to Sally.

    Also, Don smiling at the end was awesome. When was the last time we saw that? He hallucinated Bert Cooper singing that "the best things in life are free" and also hallucinated Bert in the car. Then he gave it away, and felt happy.

    Still rewatching it. The woman he saw was very red. Red bathing suit, red toe nails, and red heels. As far as I know, the only other red he sees is on the Coca-Cola (Coh-cuh-coll-luh) vending machine. Maybe I'm reading into it too much, but seems like he's still being tempted by sex and materialism.

    Lastly, was there ever an episode we don't see Peggy or Roger? Must be building up to something big.

    I'm not even going to get into Betty. That's just too much."
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niemand anders die kijkt?
    De show gaat zo diep soms dat ik naar reddit moet voor de discussies. :mad:

    Net de allerlaatste aflevering gezien en het was mooi. Kan het zelf wel typen maar iemand anders kan het beter en is precies hoe ik erover denk.
    Zeker die carousel opmerking. Die pitch van een paar seizoenen geleden past er idd perfect bij.

    [​IMG]
     
    s4nd3r vindt dit leuk.
  17. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Pff, weet niet meer waar het allemaal gebleven is. Misschien laatste paar episodes kijken.
     
  18. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Afleveringen dit keer opgespaard en in iets van anderhalve week tijd gezien. Serie is mooi ten einde gekomen.
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben benieuwd, moet de laatste 5 afleveringen volgens mij nog zien. Merk dat ik dit seizoen wel de aandacht een beetje ben verloren, weet niet of dat door de serie komt of omdat ik het gewoon wat drukker heb.
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659

    Sterk stuk, maar als ik al die geweldige dingen wil zien moet ik doordat moeizame begin van het eerste anderhalve aflevering. Boring af, paar jaar geleden gezien. Kon er toen niet inkomen en heb nog steeds niet echt de motivatie. Heb wel meer sterke stukken al gezien, maar voor mij blijft er een gevoel van overrated serie zijn. 8)
     
    Garrett vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina