1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Parks and Recreation

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 10 feb 2012.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782

    Parks and Recreation

    [​IMG]

    [gb]Wat is Parks and Recreation?[/gb]

    Parks and Recreation is een Amerikaanse sitcom van de zender NBC. De serie debuteerde op 9 april 2009 in de Verenigde Staten, en is inmiddels bezig aan zijn vierde seizoen. In België en Nederland wordt de serie op dit moment niet op de televisie uitgezonden.

    Parks and Recreation is bedacht door Michael Shur en Howard Klein, de bedenker respectievelijk schrijver en producent van The Office US. De serie zou oorspronkelijk een spin-off van The Office worden, maar dit idee is later losgelaten. Wel heeft één actrice uit Parks and Recreation, Jones, voorheen een vaste rol gehad in The Office als ander een personage. Parks and Recreation gebruikt dezelfde mockumentary-opnametechniek als The Office. Daarnaast deelt de sitcom de single camera-opzet, snelle dialoog en het ontbreken van een lachband met zijn medekomedies op de donderdagavond van NBC: Community, 30 Rock en The Office.

    Bron: wikipedia

    [gb]Waar gaat Parks and Recreation over?[/gb]

    De hoofdrol, de ambitieuze en goedwillende bureaucraat Leslie Knope, wordt vertolkt door Amy Poehler. Poehler werd voor haar werk in de serie tweemaal genomineerd voor een Emmy Award voor Beste vrouwelijke hoofdrol in een komische serie; in 2010 en 2011. Andere rollen worden vertolkt door Rashida Jones, Aziz Ansari, Nick Offerman, Aubrey Plaza, Paul Schneider, Chris Pratt, Jim O'Heir en Retta. Toen Schneider de serie aan het einde van het tweede seizoen verliet, werden twee nieuwe personages geïntroduceerd, gespeeld door Adam Scott en Rob Lowe. De serie kende diverse gastrollen, waaronder Megan Mullally, Ben Schwartz, Louis C.K., Will Arnett, Will Forte en Patricia Clarkson.

    Hoewel de kritieken in het eerste seizoen gematigd waren, werd de serie vanaf het tweede en voornamelijk het derde seizoen beter gewaardeerd. Voor haar derde seizoen werd Parks and Recreation in 2011 genomineerd voor een Emmy Award voor Beste Komische serie, die uiteindelijk toekwam aan Modern Family. Ondanks kritische ondersteuning blijft Parks and Recreation achter in kijkcijfers ten opzichte van haar concurrentie.

    Bron: wikipedia

    [gb]Filmpjes[/gb]

    Intro:

    [yt]gXNDJnwpvig[/yt]

    Season 1 trailer:



    Paar geniale Ron Swanson momentjes op een rij. Kinda spoilerachtig:







    Tom haverford:

    [Yt]t3cjgEw-ANw[/Yt]

    Leslie Knope over schildpadden:

    [Yt]-LSl3z6Ai_M[/Yt]

    Leslie over bad dates:



    Andy's bucket list:

    [Yt]BcnpAqQK774[/Yt]

    Swanson Pyramid of Greatness. Geen spoiler, gewoon awesome :+

    [​IMG]

    [gb]Links[/gb]

    IMDB

    Wikipedia

    NBC page

    Facebook

    [gb]Mening[/gb]

    Ook al begon Parks and Recreation oorspronkelijk als een Office spinoff, inmiddels kan de serie absoluut op eigen benen staan. Met de bedenker respectievelijk schrijver en producent van The Office US aan het roer vind ik dat de serie deze inmiddels meer dan overtroffen heeft. Gefilmd op dezelfde mockumentary stijl als The Office zit Parks and Recreation vol overtuigende en briljante grappen. Seizoen een bestaat uit slechts 6 afleveringen en is een stuk minder grappig dan de rest, maar de karakters worden een beetje uit de doeken gedaan dus kan het best handig zijn om te kijken. Haak alleen niet te snel af want pas vanaf seizoen twee (24 afleveringen) wordt het echt geniaal. Seizoen drie (16 afleveringen) en seizoen vier (staat voor 22 episodes) zijn naar mijn mening (en die van de meeste critics) nog beter, al krijgt seizoen vier, in mijn ogen onterecht, kritiek op de weg die ze ingeslagen zijn.

    Met karakters als Ron "fucking" Swanson, Andy Dwyer, Leslie Knope en Tom Haverford zit ik bijna ieder aflevering weer te gieren van het lachen. De serie zit op het moment van schrijven in het vierde seizoen. Ik kan Parks and Recreation sowieso liefhebbers van The Office absoluut aanraden, maar iedereen met een greintje gevoel voor (goede) humor zal niet anders dan genieten van deze show :thumbs:

     
  2. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vroeg me al af wie die gast op je avatar was haha, klinkt erg leuk!
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb volgens mij eerste seizoen oid klaar staan om te kijken / proberen, maar nog niet aan begonnen.
    Wil er een sitcom bij, 1x 20min (big bang theory) in de week is wat weinig. :+
    Betwijfel of ik dit wat ga vinden, verhalen zijn wisselvallig. Maar is gewoon eens wat eps kijken en dan zie ik wel of ik het wat vind.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    @ SamuraiPizzaDog: :+

    @ [2k]: Hang de serie alleen niet op aan seizoen 1. Je krijgt een beetje feeling met de karakters maar de grappen worden pas vanaf seizoen 2 echt goed. Als je de eerste 4 episodes van seizoen 2 nog steeds niks vind dan is het duidelijk geen serie voor jou.
     
  5. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Beste comedy van het moment.
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Absoluut (zeker door de pauze van Community).

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG][​IMG]
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatst wat eps geprobeerd, maar vind het maar niets. Stijl ligt me totaal niet. Af en toe grappig, maar dat was niet voldoende voor mij.
     
  8. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Zijn ook zoveel epische quotes van Ron 'fucking' Swanson te vinden :cool:

    @ [2K]: Ben je met seizoen een begonnen? Zo ja, probeer dan nog ff een paar episodes van seizoen twee. Seizoen twee is vergeleken met een echt 1000 keer beter namelijk. Vond er in eerste instantie ook niet veel aan, maar kreeg de dwingende tip toch even door te zetten tot seizoen twee en ik heb er geen spijt van gehad. (kan natuurlijk alsnog niet jouw soort humor zijn)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is meer acteer / camera stijl dat ik irritant vind. Zo hinderlijk als ze even 'in dagboek stijl' gefocust voor de camera even wat moet vertellen / toelichten.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Eindelijk weer een ep. Ron Swanson was weer baas :cool:
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Top episode deze week. Echt krom gelegen van het lachen _O_
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Top finale! Sowieso Andy bij The Pawnee PD wordt awesome :+
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Quadruple post 8) Seizoen 5 is weer begonnen :)
     
  15. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Naaaaaaaaaaaaaaise.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Iemand enig idee waar ik ondertitels download voor s01 t/m s04 voor deze epische serie?

    edit:/

    Snelle zoektocht doet mij cocluderen dat deze series nooit op dvd/br/hddvd zijn uitgebracht? :eek: Dan wordt het vinden van subs waarschijnlijk lastig. Kan me echter herinneren dat ik deze seizoenen allemaal met ondertitels heb gezien....
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    http://www.tvsubtitles.net/tvshow-412-1.html

    En dan klikken per seizoen op all episodes. Zal niet allemaal perfect syncen miss met je downloads maar bij mij klopte het voor 90%. En anders is even aanpassen ook zo gebeurd in vlc :thumbs:

    Eerste episode van seizoen 5 is echt geweldig met een verrassende cameo :D Sowieso zijn Andy en Ron mijn helden.
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Misschien ben ik heel scheel, maar daar heb je toch geen NL subs? :eek:

    Niet dat het niet te volgens is zonder subs, maar ik heb liever alles compleet :)

    edit:/

    Als jij toch subs hebt (.srt?) zou je ze niet willen zippen en mailen? O-)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.782
    Ah je zoekt Nederlandse subs. Ik kijk eigenlijk alles altijd met Engelse subs omdat woordgrappen en dergelijke dan beter bewaard blijven. Ik heb dus alleen de Engelse subs van tvsubtitles ;)
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    In het Engels krijg ik de woordspelingen ook wel mee :)
    Rare is dat ik zou zweren dat ik S1 t/m S4 heb gezien met ondertitels 8) Door ruimtegebrek verwijderd en nu opnieuw gedownload.... Helaas zonder subs.
     

Deel Deze Pagina