1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] The Sopranos

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door goodfella, 19 jan 2006.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar toch kan dat fade to black ook gewoon inhouden dat het afgelopen is. The Show is over zeg maar. Tuurlijk heb je die aparte man en daardoor ga je nog extra twijfelen. Voor mij is het 50/50. :)

    Ik ga de show wel missen en sowieso opnieuw kijken weer. Ik zat te bedenken dat het misschien tof was geweest als er ook een soort origins of Tony Soprano show was geweest. Dus hoe hij opgroeide, nog meer scenes daarvan en hoe hij uiteindelijk als mobb boss terecht kwam. Maar ja..dat zou sowieso niet meer kunnen nu.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nah is wel duidelijk wat er gebeurd hoor. :)
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmmm jij denkt dus hetzelfde als Garret?

    Ik blijf me dan afvragen wie het is...want naast Phil waren er niet veel mensen die hem persé wilde omleggen. En Tony had peace gemaakt met die ene handlanger. Zal wel een familielid of wat dan ook geweest zijn die we erbij moeten denken.

    Genoeg mensen op IMDB zijn er ook niet over uit, i am not the only one ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mensen op IMBD willen gewoon hipsters zijn. ;)

    Alles wijst erop dat die dood is.
    Dit zegt Chase ook.


    Lees dit maar even. :)
    En kijk dan de scene nog maar eens.

    http://www.denofgeek.com/tv/the-sopranos/27194/explaining-the-sopranos-final-scene
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Uitstekend artikel. Ik begrijp nu goed waar je heen wilt...er kan maar één conclusie zijn inderdaad.

    Zoals de man beschrijft, David Chase die zo'n ijzersterke serie had gemaakt zou niet eindigen met....Meadow komt binnen en bam afgelopen. Family lives happily ever after. Er zit een veel grotere betekenis achter. Ik ben het ook eens met hem wanneer hij begint over een einde dat Tony in de bak beland zou zijn en dat fans dan ook weer zouden schreeuwen...''Och wat voorspelbaar en cliché.'' Voorspelbaar en cliché is dit einde absoluut niet.

    Als ik er nu op terugkijk is dit een VEEL beter einde dan een einde zoals Scarface bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd, prima einde voor die film, maar om Tony neer te zien gaan zou juist erg voorspelbaar zijn. Clever dit zeg. Halverwege het seizoen dacht ik te weten hoe het zou eindigen. Gewoon een soort shot van de hele familie in huis en het leven gaat door...maar i was wrong. Dat dacht ik gisteren ook even, ondanks de scenes waar je zoiets hebt van ''Ok...dit voorspelt weinig goeds.'' Ik dacht niet goed verder.

    Vraag me dan alleen af wie de dader is...aan de andere kant...hoe relevant is dat nog? Vaak genoeg zijn er pogingen geweest hem om te leggen.

    Verschrikkelijk goede serie in ieder geval en het zal effe wennen worden wanneer ik met een andere serie ga beginnen/verder ga. Supersterk aan de serie vind ik dat het ALLES behalve een soort Goodfellas The Series is, want dat verwachtte ik in het begin een beetje. Er worden hier gigantisch veel verschillende onderwerpen gecovered.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.757
    Tja maar dan eindig je met een gewoon 'shot' denk ik. Niet zo'n opzichtig lang zwart scherm.

    Wie hem dood wilt hebben? Ik denk dat je daar juist niet over na moet denken. Er is altijd wel weer een nieuwe speler, een persoon als Tony Soprano kan elke dag vermoord worden door 'iemand', ik denk dat dát juist bedoeld werd. Ik denk niet dat het was van: Hij heeft nu geen vijanden meer dus hij leeft nog lang en gelukkig. Maffiabazen worden niet oud.

    Maargoed je kunt er alle kanten mee op hoor. Het betekende in ieder geval het einde van een hele mooie serie :).

    EDIT: Had je vorige post nog niet gezien :9
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst ook het laatste seizoen afgekeken en sluit me wel aan bij de interpretaties hier.

    De coma-droom van Tony uit de tweede aflevering van seizoen 6 was toch een soort van wake up call voor hem, een kans op verbetering. Stoppen met de misdaad en zijn familie bij zich houden (zie de eenden in S01E01). Naarmate seizoen 6 vordert, zie je dat hij weer verslechtert en crimineler wordt. Dieptepunt hoe hij Moltisanti moordt en nul wroeging heeft. Het lijkt erop dat Tony niets wil leren en daarom de ultieme poetic justice krijgt, om hem aan te tonen hoe belangrijk het is om bij je familie te zijn. En dat is de dood. De manier waarop we het te zien krijgen (vanuit de eerste persoon) en zonder dat je het ziet aankomen ('you never hear it happen') bevestigen het.

    Denk dus dat het zwarte betekent dat hij doodgeschoten is.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja man ik baalde flink toen hij Christopher dood maakte op die manier. Hij maakte wel hele vreemde geluiden, dus ik betwijfel of hij het gered zou hebben, maar toch. Aan de andere kant was Christopher een gevaar geworden en had niet lang meer hoeven duren en hij zou de hele mob verraden. Het was een troublemaker en kon niet van de troep af blijven.

    Ook hoe hij die ene dude gewoon doodschoot in zijn huis, die dude waar hij ooit samen mee aan het afkicken was....damn man. Ik vond Chris echter een heel tof personage, ondanks zijn soms losse handjes bij Adriana en dat het een heefthoofdje was. Maar inderdaad man, Tony leek echt het leven te waarderen en trouw te blijven aan Carmela, totdat hij gewoon weer volop rondfuckte met andere vrouwen. Ik vond het trouwens ook erg tof dat Tony en Junior elkaar toch nog even gezien hebben, al had Junior echt geen flauw benul meer.
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Moltisanti was inderdaad al langer de weg kwijt en eerlijk gezegd vond ik het ook een eng, naar mannetje. Ik zat er niet mee toen ie dood ging en misschien was het ook wel nodig. Maar het was Tony's vriend / familie en ze kenden elkaar al sinds hun jeugd. En dan gewoon geen verdriet hebben, terwijl hij om een paard dat in een afgebrande stal overlijdt helemaal de pan uit flipt, toont gewoon aan dat hij niets is veranderd. Zelfs erger is geworden.

    Ik vond Tony altijd een soort van rationaliteit hebben itt de rest van de mafia, dat-ie nog enigszins normaal was en iets van een geweten had, maar in seizoen 6 begon ik hem echt te verachten.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bleef Tony ook wel waarderen, maar in de tweede helft van S6 ga je hem echt minder waarderen. Toch bleef ik het mooi vinden om te zien hoe hij dan toch met zijn zoon en dochte bleef omgaan. Je kan zeggen wat je wil over de man, maar hij heeft ze altijd geprobeerd buiten de business te houden. Chris was zeker familie van Tony,maar ze zaten de laatste tijd wel aardig in de clinch met elkaar. Cleaver, de film die Chris maakte en duidelijk Tony in een negatief daglicht zette etc...Tony was aardig klaar met de man. Maar idd...hij bleef gewoon ijskoud over zijn overlijden.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het duurde even, maar nu aan het eind van seizoen 1 begin ik toch wel aardig in de serie te komen :)
     
  12. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Pas maar op, het laat je niet gauw los.
     
  13. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    God wat blijft dit toch een heerlijke serie. Imo de beste serie ooit. Heerlijk die zwartgallige humor die erin zit. Kan ten allen tijden een aflevering aanzetten, blijf me er mee vermaken.
    Hoe ver ben jij al Monkey?
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    2 seizoenen gehad. Ik stopte even om zo andere series en spellen niet stof te laten happen haha :+
     
  15. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Ach so. Dat is ook belangerijk ja:+.
     
  16. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind dit ook veruit de beste en leukste serie ooit.

    Alleen het einde vind ik erg teleurstellend. Ondanks de vele verwijzingen ligt alles nog helemaal open. Kan alle kanten uit vanaf dat het zwart wordt.

    Dat is ook de bedoeling, maar ik haat open eindes. En na het overlijden van James vind ik het einde nog minder, terwijl het misschien wel goed past. Ik heb er toch nog steeds een heel ontevreden gevoel over.

    Maar neemt niet weg dat ik helemaal verslaafd ben aan die serie. Heb alle seizoen al weer meer dan 10 keer rond gedraaid. En dat ga ik nog veel vaker doen.

    Ik vind zelf band of brothers ook heel erg goed. Dat is niet helemaal te vergelijken als serie, is immers maar 10 delen. Maar voor de rest komt er niet een serie in de buurt van de sopranos.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Einde is imo de mooiste manier om deze serie af te sluiten.
    Het kan maar 1 kant op, en het is overduidelijk wat er gebeurt. Niet de eerste keer dat je kijkt, maar kijk het nog maar een paar keer :)
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het is helemaal geen open einde, snap ook echt niet dat er mensen zijn die dit denken. :+

    Er zitten echt tig aanwijzingen in de hele serie en zeker richting het einde dat het echt wel duidelijk is wat er nou precies is gebeurd.

    Zeker nog altijd een van mijn favoriete series ooit inderdaad maar er zijn sindsdien een aantal series bijgekomen die ook heel erg goed zijn, vind het moeilijk om 1 favoriet aan te wijzen.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeker geen open einde idd. Ze laten je even nadenken maar het is allemaal vrij logisch.
     
  20. Binkie

    Binkie Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me niet niet vergis zegt Tony
    over doodgaan dat hij denkt dat het gewoon ineens zwart word.

    Kan alleen niet meer vinden wanneer die dit zegt
     

Deel Deze Pagina