1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] The Sopranos

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door goodfella, 19 jan 2006.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zegt hij idd in een van de laatste afleveringen
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Op die boot toch? Op dat meertje met die dikke gast? Dat het ook ineens zo is.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
  4. Binkie

    Binkie Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes dat stuk was het inderdaad
     
  5. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel open.

    Dat heeft de schrijver ook bevestigd. Ja, waarschijnlijk is dit gebeurd, of dat, of dit.

    Maar.... Je weet niks zeker. Je kan alleen maar gissen, en dan pak je het meest waarschijnlijke. Maar dat wil niet zeggen dat dan ook gebeurd is. Heb er al zoveel over gelezen, en iedereen denkt zeker te weten hoe het verder is gegaan. Maar niemand die dat zeker kan weten. En dat is de bedoeling geweest van hem. Laat ze maar lekker uitzoeken wat er gebeurd is.

    Je weet niet wat er daar is gebeurd, als er al iets gebeurd, je weet niet of syl dood is, je weet niet of tony dood is, je weet niet of zijn familie ook geraakt wordt. Je weet niet eens wie hem nog uit de weg wil ruimen. Je weet eigenlijk helemaal niks anders dat tony met zoon en vrouw aan tafel zit en meadow komt binnen. Op dat moment wordt het scherm zwart en wordt het raden.

    Overigens wordt bij bijna alle afleveringen op het einde eerst het beeld zwart voor de aftiteling komt. Dat zegt helemaal niks. Gewoon een van de duizenden mindfucks die deze geniale serie bezit.

    Op zich is het wel jammer dat de schrijver zelf heeft gezegd wat hij er mee wilde. Want nu is het gissen voorbij, tenzij je niet op de hoogte bent van dit interview.

    Er zijn veel interviews te vinden, maar in deze zegt ie het wel heel duidelijk. Tony is er nog! Haha, ;-).

    http://www.nydailynews.com/entertai...truth-behind-sopranos-ending-article-1.231236

    Ze hadden ook verschillende eindes opgenomen. Tot de premiere van de laatste aflvering wisten de acteurs ook nog niet hoe het eindigde.

    Ach ja... Ik vond het zelf jammer. Had graag wat anders gezien. En nu james er niet meer is helemaal.

    Had van mij nog veel langer mogen duren.

    --

    Heb ook veel andere series geprobeerd, maar komt er niet 1 in de buurt. Breaking bad vond ik wel aardig. Maar wat de sopranos had wat niet 1 andere serie heeft, en dat is een hele berg met top acteurs. Zijn bijna allemaal steengoed.

    En dat vond ik bv in BB veel minder.

    Ik vind romanzo criminale ook heel erg goed. Is veel rauwer dan sopranos, de humor is er niet. Wel een echt aanrader als je van maffia houdt.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    ""Tony was dealing in mortality every day. He was dishing out life and death. And he was not happy. All I wanted to do was present the idea of how short life is and how precious it is. The only way I felt I could do that was to rip it away. And I think people did get it, it made them upset emotionally, but intellectually they didn't follow it. And that could very well be bad execution." David Chase, on The Sopranos' finale, Dec 2012 "
     
  7. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar bedoelt ie mee, dat de kijker voelt wat het is. De kijker gaat op zwart. Niet dat tony dood is. Heeft ie al vaker uitgelegd in andere interviews.

    Maar laat maar, geen zin om een discussie te voeren die al honderdduizenden keren is gevoerd en te lezen is.

    Ik hou me aan de woorden van de scriptschrijver.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij willen sommige mensen gewoon hipsters zijn. :+
     
  9. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je dat?
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Lol, alleen de vergelijking van Baking Bread met The Sopranos is al lachwekkend.
     
  11. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik trek toch geen vergelijking?

    Er was ook een vraag welke series je nog meer goed vindt.

    -

    Dit is net na de premiere.

    http://youtu.be/0iPbrqBrwJQ

    Zijn wat acteurs.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je vergelijkt de acteurs...
     
  13. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, ok, zou je kunnen uit leggen zo, dat klopt. Excuses.

    Maar ik bedoel dat sopranos als enige zo een vette cast heeft. Itt alle andere series, inclusief bb. Die wel bij mij op de tweede plaats staat. En dat ik mede daardoor zo verslaafd ben aan die serie.

    Is ook leuk om de wat oudere maffiafilms te lijken. De wat onbekende films. Hoeveel acteurs je daar in tegen komt van de sopranos is opvallend. En ook lachwekkend. (Bv de jonge Junior)

    Spelen altijd een boef, hehe, ;-).

    De enige die ik nooit tegen kom in oude films is Pauli... Vooralsnog, zal vast wel ergens rond gehangen hebben.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Moet zeggen dat The Wire, Boardwalk Empire, The West Wing en Oz toch ook wel een erg sterke cast hebben hoor. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog een zwik aan series.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sowieso zie je in HBO shows vaak dezelfde acteurs.
     
  16. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Goodfellas is gewoon Sopranos: The Movie :cool:.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Paulie zie je niet veel in oudere films omdat die vroeger gewoon echt bij de mafia zat voordat hij ging acteren :+

    maar hij zit wel in Goodfellas erges dacht ik
     
  18. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, inderdaad, ;-).
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Nee.

    En juist niet, David Chase heeft juist bevestigd dat het een gesloten einde is en dat ie ervan baalt dat mensen het niet goed begrijpen.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Is het dan toch dat Tony dood geschoten wordt. En de episode ervoor ernaar verwijst omdat daarin wordt gezegd dat je alleen maar zwart ziet?
     

Deel Deze Pagina