1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] True Detective

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 5 jan 2014.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :lol:
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Beter dan seizoen 1 niet. Maar wel weer een bizar hoog acteer niveau.
    Vond persoonlijk wel dat er net iets teveel door elkaar heen liep.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik moest lachen toen tegen Vince werd gezegd "you cant act for shit" Dat moet wel per se zijn geweest haha.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, ik vond hem goed hoor! Die quasi-filosofische shit bij iedereen waardeloos, verder toppertje.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatste afleveringen was die idd iets beter toen die een beetje los ging maar daarvoor was echt drama.

    [​IMG]

    Wut?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja je zal het maar uit je keel moeten krijgen. Damn!

    Hopen dat ze de schrijven ontslaan en volgend jaar ff normaal doen.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou pizzaman of hoe die ook heet. Heeft wat counterbalance nodig. Hij gaat soms te ver met zijn lines die die verzint. In seizoen 1 had die die balans wel.
    Rare vogel blijft het. Daarnaast zoals ik al een keer eerder schreef. Was iedereen qua lines Rust. Bij Rust was het logisch meer en hij had ook Marty die soms tegen hem zijn dat die niet zo vaag moest doen. In dit seizoen hadden ze dat allemaal. Wat ook niet echt past bij zulke "normale cops" en een crimineel.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja bepaalde teksten van Frank waren kut, maar cant act for shit? Heb je wel lopen kijken? Ondanks die gekke lines zette ie een puik van een rol neer. Met name tijdens de finale had ie geniale scenes. Die hele finale zat ook gewoon vol geniale scenes:

    Frank in de desert, Ani en Ray wegrennend van het station, de dood van Ray, Ray en Frank die dat huis binnenstormden
    .

    Seizoen 1 had vaak dat te lange geneuzel tijdens de interviews imo. Maja het is beide heel verschillend. Vind het gewoon jammer dat er ontiegelijk wordt gebashed op dit seizoen en volgens mij is de kans niet zo groot dat er een seizoen 3 komt helaas.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg ook dat het de laatste afleveringen iets beter was. Maar daarvoor was het echt drama. Samen met de vrouw van hem. Die bakte er ook niks van.
    Kwam wel weer een beetje terug in de laatste episode. 10 min op dat station. You need to go. No i dont want to. You really need to go. No. You really need to go. Oke maybe then..
    Uch.

    En zoals ik zei. Het de show soms zijn momenten en scenes. Maar veel te weinig voor 13 uur aan showtime.
    Het kwam het nooit echt los.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    En dat werd weer een beetje goed gemaakt door die scene tussen hem en z'n chick
    in de desert
    imo, vond ik echt epic gedaan.

    Maar om nou dit hele seizoen te bestempelen als 'redelijk oke vergeleken met andere shows'? Nee.

    En kwam nooit los? Het had zoveel brute momenten
    die hele shootout bij die methlab, Ani en co. bij die leipe seksparty, (was echt geniaal gedaan imo), Woodrugh in die tunnels, Frank die al z'n business de fik in steekt, Frank die ala Walter White samen oa. met Ray dat gebouw binnenstormde, laatste scenes van Ray en Frank nogmaals.

    Ik vond verder die hele sfeer van Californie ook heerlijk. En ray met zn petje en pilotenbril.

    [​IMG]

    Wat verwachtte je dan?
     
    s4nd3r vindt dit leuk.
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het niet over actie. Qua verhaal kwam het nooit los. Eigenlijk helemaal op het einde werd het een beetje duidelijk en zaten er teveel characters in waar je verder niks mee had maar wel steeds voorbij kwamen in gesprekken.
    Die Stan bijvoorbeeld. Voor Frank was dat opeens een big deal en ging die zelf naar de familie toe maar de kijker zat te denken. Who the fuck was Stan? Een zo voorbeeld
    De show is beter dan je veel andere shows maar als True Detective show die de lat hoog heeft gelegd viel het tegen. Met name door het rommelig vertellen en teveel focus op absurde teksten die totaal niet bij de characters passen.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    I agree met het rommelig vertellen e.d., maar juist ook door de sfeer, die vreselijk goede grimmige muziek (release dat please), de scenery en samen met die imo memorabele scenes doet dit seizoen niet onder voor seizoen 1 imo en is het jammer dat er ontiegelijk hard op dit seizoen gebashed wordt.
     
  13. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Vond het een prima seizoen! Deel 1 was natuurlijk beter, maar begrijp de haat op seizoen 2 eigenlijk niet zo goed. Had vanaf het begin ook niet de verwachting dat het weer net zo goed zou worden als het eerste seizoen, miss dat ik daardoor totaal niet teleurgesteld was.

    Vond Ani het allerbeste, samen met Farrell stak zij er wat mij betreft bovenuit. Vaughn en Kitsch hebben het ook gewoon prima gedaan, denk dat veel mensen het gewoon leuk vinden om Vaughn (onnodig) af te zeiken.

    Zoals hier gezegd, misschien wel te vaak wat rommelig en dat filosofische geouwehoer had idd wel wat beter gedoseerd mogen worden. Al met al, 9/10. Vond het beter dan het afgelopen seizoen van Game of Thrones.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    In ongeveer een week tijd alle afleveringen gezien. Viel mij ontzettend mee, met alle negativiteit die ik las.

    Pluspunten:
    - De intro was weer prima
    - Ani en Velcoro
    - De scenes met de
    'Heat'-shoot-out en de seksorgie

    Minpunten:
    - Vince Vaughn was oke, maar inderdaad te veel oneliners en die shit met z'n chick was niet te harden
    - Overdreven lens flares. The fuck was that about?
    - Verhaal was misschien iets te moeilijk te volgen. Had op een gegeven moment recaps nodig om een goed beeld te krijgen van alle verhaallijnen/personages.

    Ondanks dat het minder goed was dan seizoen 1, had ik toch de drang om steeds een nieuwe aflevering te kijken. Dus wat dat betreft heb ik mij hier prima mee vermaakt.
     
    Reckuuza, Willem en Exionche vinden dit leuk.
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Einde vond ik ook goed!
     
  16. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, vooral
    Ray's einde. Hoe zijn vader dat al 'voorspeld' had toen Ray buiten bewustzijn was, zoals dat ook in @Reckuuza's post te zien is. En dat Ani en Ray een kindje hebben gekregen. Al had de serie ook prima zonder die seksscène gekund...

    Dat Ray de vader is van Chad was trouwens wel vrij voorspelbaar. Zeker nadat hij de verkrachter, een of andere Mexicaan, in de gevangenis had ontmoet.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Enig nadeel was dat er vrijwel geen tieten in dit seizoen zaten.
     
    s4nd3r vindt dit leuk.
  18. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat was jammer ja. In seizoen 1 zaten hele goede tieten.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zaten er in seizoen 1 zo veel dan? Viel ook wel mee geloof ik. :p

    Dat meiske waar Woody Harrelson mee vreemd ging was wel een mooi exemplaar ja...
     
  20. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Die bedoelde ik inderdaad. Dat had Woody als producer toch mooi even geregeld voor zichzelf. :+
     

Deel Deze Pagina