1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    cool stuff. Ik heb eergister mint 4.0 op een pentium 3 compaq desktop (voor windows nt :+ )geinstaleerd. Was heel erg verleid om hem ook op mijn pc te zetten. Rete strak draait als een tierelier.

    Ben ook wel heel benieuwd naar pclinuxos. Hoe veel lijkt het onderhuids en bovenhuids op ubutnu ?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mint zie ik ook erg veel langs komen! Tot nu toe alleen gewerkt met kde ipv gnome. Tenminste bij pclinux. KDE zit er nl standaard bij. Echter gnome is sneller en ik vind het fijner werken.

    Wat het verschil precies is weet ik eigenlijk niet. Wat dat betreft ben ik denk ik te weinig onderlegd. Out of the box werkt er bij pclinux bij mij meer en ik hoor veel goede verhalen over het omgaan met mediabestanden.

    Waarom heb je voor mint gekozen trouwens?

    vergelijkingen:
    http://www.lockergnome.com/it/2007/04/26/pclinuxos-and-ubuntu-examined/

    http://www.ejabs.com/blog/2007/05/pclinuxos-vs-ubuntu/
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis een simpel ding voor m`n moeder :).
    Waar ubuntu alleen maar opensource bijlevert standaard, moet je daarna nog is alles gaan instaleren (java enzo) En als dan iets niet werkt moet je daar ook weer voor aan de knutsel. Heb ik geen problemen mee. Maar m`n moeder schiet al in de stress als ze 1 knop niet kan indrukken bijwijs van spreke ;).

    Mint levert alles in 1x (dus ook software zonder open source licentie) mee. Verder is firefox en ubuntu geen briljante combi firefox loopt echt om de haverklap vast hier. Ook geen probleem mee, ik browse nu met ice ape net zo prettig. Mint draait gewoon veel stabieler out of the box. En om m`n moeder nou met tig verschillende browsers te laten werken , voordat er 1 is die echt stabiel alles doet wat ze wil zie ik ook niet zitten

    + het was een heel goed excuus mint is te bekijken , wat ik toch al van plan was ^^
     
  4. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Draai nu op proef Ubuntu 8.04 beta, en dat heeft me toch aangenaam verast :)

    Mijn draadloos werkt nu goed (distrubutie 7.10 werkte het niet goed), en volgens mij is mijn ATI kaart nu wel goed ondersteunt. Tenminste, ik kan nu wel de speciale effecten aan zetten.

    Denk dat als 8.04 uit komt op 24 april, ik voor een groot gedeelte zal overstappen van Vista naar Ubuntu.
     
  5. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een ubuntu 7.10 iso gedownd maar ik kan kiezen tussen firefox, thunderbird of abiword er staat beneden bij mijn balkje tussen haakjes disctree heeft dit er iets mee te maken
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Huh, Disctree is gewoon een CD-Installer framwork waarmee je snel install cd's kunt maken, dus ik snap je vraag niet helemaal. Daarnaast snap ik niet de keuze tussen Firefox, Thunderbird en Abiword, aangezien de eerste een browser is, de tweede een emailclient en de derde een tekstverwerker.
     
  7. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg dat scherm als ik de ubuntu cd mount
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ja, maar wat is nu je vraag of probleem?
     
  9. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zet ik ubuntu hier in damn godsnaam op als ik de cd mount komt dat ene scherm en ook een installatiegids die me geen f*ck verder helpt
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Je start je pc op vanaf die cd, je opent hem niet in windows. Als je dit soort dingen al niet snapt zou ik er niet eens aan beginnen.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ROFL

    Daarnaast mag je je vragen best wat aardiger formuleren. Members gaan je zo echt niet helpen.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is het niet een idee om de topicnaam iets algemener te maken?
    ik heb het idee dat het niet meer alleen over ' Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbons)' gaat. ;)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wannabe-mod! 8)

    Done ;)
     
  14. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    dacht ik al maar wou het zeker weten maar ik tal van andere dingen maar ISO'tjes is niet mijn beste ding
    kweet trouwens wel bios stuff nzo
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ...wat?
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je weet wel dat je hem moet branden? De bios pakt namelijk geen iso's :+
     
  17. xbox freaker

    xbox freaker iemand

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb geen cdtjes meer liggen zal dus moeten wachten
    tot ik tijd heb voor de media markt
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Kan je misschien iets duidelijker posten? :confused:
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar wel een verdomd goede wannabe-mod. :cool: :+

    Ubuntu 8.04 'Hardy Heron' neergestreken

    Donderdag is versie 8.04 van de populaire Linux-distributie Ubuntu verschenen. De release, die onder de codenaam 'Hardy Heron' bekend staat, is de tweede Ubuntu-versie die lange-termijnondersteuning krijgt.
    Het lts-stempel houdt in dat de versie van de distributie drie jaar van updates voorzien zal worden voor desktops en vijf jaar voor servers. Hoewel 'Hardy Heron', hetgeen staat voor 'ruige reiger', weinig schokkende vernieuwingen kent, zijn er toch enkele opvallende toevoegingen, zoals de applicatie Wubi. Deze installer maakt het mogelijk Ubuntu op een Windows-systeem te zetten en te verwijderen, alsof het een normale Windows-applicatie betreft. Wubi zorgt er ook voor dat de gebruiker bij het opstarten een boot-menu te zien krijgt dat hem de keuze biedt om Windows of Ubuntu op te starten.

    [​IMG]

    Een andere noemenswaardige update is de aanwezigheid van Gnome 2.22, de laatste versie van deze desktopomgeving. Verder is Gnomevfs vervangen door Gvfs voor het opzetten van een virtueel bestandssysteem en is Pulseaudio opgenomen, waar applicaties gebruik van maken voor geluidsweergave. Ook aanwezig zijn de bittorrent-client Transmission Bittorrent, de webcamsoftware Cheese en het brandprogramma Brasero, aldus Ars Technica. Op veiligheids- en beheergebied moet Policykit verbetering brengen, door het eenvoudig te maken toegang te geven tot bepaalde applicaties of deze juist te ontzeggen.
    Tegelijkertijd met de desktopvariant van Ubuntu zijn ook versie 8.04 van de serverversie en van Kubuntu, Xubuntu, Ubuntustudio, Edubuntu en Mythbuntu verschenen. In oktober moet 'Intrepid Ibex' de huidige release gaan opvolgen. Deze distributie wordt onder andere geoptimaliseerd voor mobiele systemen.

    [​IMG]
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmorgen even kort geprobeerd icm VirtualBox. Van het weekend thuis nog maar eens wat uitgebreider testen.
    Zag er wel leuk uit, maar heb nog geen reden om het echt te gebruiken of er op over te stappen.
     

Deel Deze Pagina