1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Update] Geenstijl en Burgercomité EU gaan voor een referendum; handtekeningen nodig

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 19 aug 2015.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha.

    Die man heeft Rusland economisch hervormd.
    Je mag z'n buitenland politiek niet top vinden, groot gelijk, maar Putin is geen slechte president. En dat terwijl het machtige Westen juist alles doet om de Russische economie te slopen.

    Lol de president van een land van 17 miljoen vierkante kilometer, 140 miljoen inwoners van allerlei etniciteiten, religies en rassen beoordelen op het feit dat er een ambassadeur in Nederland is mishandeld en 'hij daar heus wel vanaf wist'.

    Ja man, goeie criteria :')
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2016
    Juunanagou vindt dit leuk.
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tyrant kiest weer een punt uit wat niet klopt en laat lijken alsof het hele bericht van MAD niet klopt... Leuke discussies met jou man :thumbs:
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    'Dat gedoe met Oekraïne' is inderdaad goede basis om te discussiëren.

    Maar in alle serieusheid, Putin heeft Rusland toch weer op de kaart gezet? Dat land stond op instorten.
    Jullie laten je een beetje teveel beinvloeden door het beeld wat de media schept ben ik bang.

    En daarnaast: onderschat het regeren van Rusland niet. Dat is bijna onmogelijk gezien de samenstelling. IMO kun je niet de brave president uithangen.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2016
    Juunanagou vindt dit leuk.
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Naar mijn mening geef je hem te veel krediet voor het opgang brengen van de Russische economie. Natuurlijk speelt de president wel een belangrijke rol daarin maar naar volgens mij had een wat sympathiekere president dat ook kunnen doen. Verder heb ik natuurlijk ook geen flauw idee hoe de Russische economie werkt en beoordeel ik Putin op z'n buitenlandse beleid. Ik vind het maar een nare man dat onnodig het Westen blijft uitdagen.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daagt het Westen Rusland dan niet uit?

    VS en GB hebben nota bene oekrainse soldaten getraind. De Navo voert militaire oefeningen uit in de zwarte zee.. vlakbij de Krim. Vorig jaar toen de oorlog nog in volle gang was:
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buit...oepen-paraderen-vlakbij-Russische-grens.dhtml
    Dit alles is wel te verklaren.. het zijn vaak jaarlijkse oefeningen maar probeer het in perspectief te plaatsen.

    Laten we dus vooral duidelijk stellen dat de NAVO Zéér duidelijk aanwezig is vlakbij de grens met Rusland.
    Vind dat Putin zich nog zeer diplomatiek opstelt. Als hij had gewild was er allang oorlog geweest. (dat wil hij niet hoor) Probeer even voor jezelf te vergelijken als Rusland militaire oefeningen had gedaan in de Noordzee.. of je je dan ook veilig had gevoeld.

    Anyway, naast dit is Rusland denk ik een van de moeilijkste landen om te besturen. Het bestaat uit zoveel verschillende tijdzones, klimaten, culturen en ga zo maar door. Zoals Tyrant ook al aangeeft.

    Je doet net alsof russen zo'n hekel hebben aan het Westen..en daarom op hem stemmen.
    Als er al hekel is.. dan is dat vooral gericht aan de media dat elk bericht over rusland verdraait.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Daarmee geef je me toch gelijk? Zonder die enge Putin hadden we dit gedoe niet moeten doen om onze macht te behouden. Er is maar plek voor 1 wereldmacht en heb liever dat wij dat zijn ja.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dan is het Westen net zo eng ;). Waarom zouden wij Oekraïne in de NAVO/EU moeten hebben bijv. om 'onze macht te behouden'? Die argumentatie is net zo (on)geldig voor Putin als voor het Westen.
    Maar als Putin de Krim annexeert is het eng ventje, als het Westen Oekraïne betrekt is het alleen maar goed om onze eigen macht te behouden. Beetje scheef dus.

    Daarnaast begon jij met 'Putin is alleen geliefd vanwege zijn Westen haat.'
    Dat is gewoon onzin ;)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    ?
    Het eerste wat Thierry Baudet op de avond van de uitslag zei was "Wij komen z.s.m. met een voorstel over wat er ons inziens gewijzigd moet worden in dit verdrag".
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik heb de wet niet gelezen, maar lijkt me niet onredelijk om even na te denken over wat je doet. En onderhandelen is wat we doen. We hebben niks anders als land. Dus ik vind het niet vreemd om met die inslag naar Brussel te gaan. Ik denk namelijk dat het of onderhandelen is, of naast zich neerleggen.

    En meteen zeggen dat de premier onwettelijk bezig is, is zo verschrikkelijk vervelend. Altijd maar dat boe geroep en zwart wit denken wanneer het uitkomt. Shit is ingewikkeld en nooit zwart wit. Wanneer je het wel zwart wit maakt, dan begrijpt iedereen het beter maar er klopt geen hout meer van.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Want Europa heeft zo veel macht wil je zeggen. Wij zijn super afhankelijk van de VS in dit soort situaties.
     
  12. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635

    De optie om NEE te kunnen zeggen tegen de rest van de EU is er gewoon niet. Het verdrag loopt ook gewoon al sinds 1 januari.

    Het gaat gewoon allemaal nergens over, tis al lang en breed bepaald en besloten.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap deze houding niet. Dit verdrag had niet in mogen gaan zonder onze goedkeuring er kwam een referendum en dat wisten ze. Vervolgens wordt er 'nee' gestemd en is het geluid van sommige mensen 'het is toch al lang in gegaan en besloten'. Dan geef je toch geen drol om democratie?

    @Matrix : ik weet niet wat hij precies heeft gezegd. Wat er echter wel volgens de wet hoort te gebeuren is dat het huidige voorstel wordt ingetrokken.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Welk voorstel? Het is een raadgevend referendum dus ze kunnen hun reet er mee afvegen als ze willen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  15. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Zie hier mijn 1e reactie op het openen van dit topic (19 augustus 2015)

    Ik geef trouwens wel om democratie maar ik heb al zoveel onbegrijpelijke en leugenachtige praktijken gezien dat ik er helaas niet meer in kan geloven.
    Volgens mij is het alleen maar achterkamertjeswerk en Rutte is het vriendelijke en vooral vrolijke gezicht die het ons mag komen vertellen.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yup dat zijn de opties: naast je neerleggen of intrekken, niet blijven overleggen. Dat overleggen is overduidelijk alleen maar om tijd te rekken.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Natuurlijk kun je overleggen, ze kunnen er alles mee doen wat ze willen.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Trouwens tenenkrommend die actie dat in een keer de schilderijen die toen gestolen waren in dat Westfriese museum in een keer terecht zijn. Ook dat ze hopen dat hierdoor het verdrag in positiever daglicht komt te staan, wat een zielige vertoning was dat 8)
     
    Juunanagou vindt dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat kunnen ze helemaal niet. Ze zijn verplicht 'zo spoedig mogelijk' de goedkeuringswet in te trekken of goed te keuren. Maar dat durven die schijtlaarzen niet aan. Want goedkeuren zou zijn 'we doen niks met de kiezersuitslag terwijl we wel hebben gezegd dat te doen' en afkeuren durven ze niet te melden want daarmee ratificeren wij het verdrag niet. Rutte passeert in deze de wet.

    En in de EU accepteren ze de 'nee' gewoon niet:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/nexit_next.html#comments

    Dit is toch geen democratie te noemen?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar Kevf we wisten toch allemaal wel dat dit zou gebeuren? :D
     

Deel Deze Pagina