1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] Stedentrip

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lissabon. :)
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Wat zijn leuke steden in Duitsland rond de kerstdagen? Vorig jaar met kerst in London geweest, maar nu van plan om gewoon een dag á twee of drie in Duitsland door te brengen. Al in Aachen, Dortmund, Essen, Gelsenkirchen, Dusseldorf, Oberhausen, Mönchengladbach en Keulen geweest zo uit mijn hoofd. Al dan uiteraard niet in december.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Berlijn. Awesome stad. :)
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup. Ook niet echt een dure stad. :)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Berlijk is zoals Hybrid zegt een awesome stad. Veel cultuur, geschiedenis en enorm levendig. Nu weet ik alleen niet hoe het met kerst in Berlijn is, maar het is zeker een stad waar je ooit geweest moet zijn.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben een paar jaar geleden vlak na kerst in Berlijn geweest, volgens mij ergens in Januari. En toen waren er nog steeds overal van die kerstmarktjes en bierblokhutten. Erg leuke stad, ook om 's winters naartoe te gaan.

    Kan een pubcrawl in ieder geval ook aanraden en als je nog iets indrukwekkends cultureels wilt doen,.. er zijn dagelijks georganiseerde tripjes naar concentratiekamp Sachsenhausen vanuit Berlijn

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sachsenhausen_concentration_camp

    En uiteraard is er in Berlijn zelf ook genoeg te doen op cultureel gebied maar vond dat bezoekje zelf wel erg indrukwekkend
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Stasi museum was ook erg indrukwekkend, ligt wel wat uit het centrum. Ik werd daar rondgeleid door een oud gevangene, heel apart om te zien wat er nog niet zo heel lang geleden nog gebeurde in Duitsland.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Berlijn is meer dan de moeite waard. Twee keer een week geweest en zou er zo nog een keer naar toe gaan :thumbs:
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dublin is zeker geweldig (maar ja ben een Guinness fan :+) Ik moet er zeker weer een keer naar toe. Vorige week voor mijn werk naar London geweest. Even door het winkelcentrum gelopen en een paar pubs bezocht. Zat helaas in het zakelijke gedeelte ;), dus weinig te beleven in de pubs (behalve dan de zakelijke gesprekken) de volgende keer eens kijken waar wat te beleven valt na het werk.
     
  11. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    2 weken terug dagje Newcastle geweest, is echt een shithole..
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol dat is het ook idd. Jersey Shore van de UK.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    In maart gaan we een teamweekend weg naar Belfast, dan zit er ook een uitstapje in naar Dublin en een treinritje nemen (http://www.inyourpocket.com/northern-ireland/belfast/NI-by-Railway:-BELFAST-DERRY_70441f)

    Nu al super veel zin in.

    In de kerstvakantie ga ik 3 dagen weg naar Brugge met mijn vriendin, lijkt mij ook wel heel leuk :)
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nice! Belfast had ik ook naar gekeken maar vond veel hotels toen wat te prijzig. Lijkt me wel een stad waar genoeg te zien is. Dublin is sowieso heel tof..als je er kort bent sowieso even naar Temple Bar om een guiness te drinken.

    Brugge is ook leuk, al vond ik Gent wat charmanter en leuker.
     
  15. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Krakow! Prachtige stad, mooie gebouwen, veel geschiedenis, gezellig, goedkoop.. Weet niet of dit een romantisch weekendje moet worden, maar als dat niet heel belangrijk kun je vanuit Krakow ook naar Auschwitz. Niet de meest gezellige plek op aarde, maar wel dusdanig indrukwekkend dat alleen een bezoek aan Auschwitz de gehele reis naar Krakow al waard is.. Als ik eraan terugdenk krijg ik weer kippevel.
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Parijs is altijd goed!
     
  17. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    T moet wel een romantisch weekendje worden, relatie kan wel n boost gebruiken.
    Krakow komt niet echt in me op als iets leuks en denk dat vriendin al helemaal liever voor n wat meer voor de hand liggende stad zal willen gaan.
    Ideeën genoeg alsnog, ook de iets minder voordehand liggende als Praag en Dublin maar misschien ook Krakow lijken mij persoonlijk erg leuk.
    Alleen nu nog 1 of meerdere goede sites waar ik op kan vergelijken enzo. En uiteindelijk dan ook boeken.
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Misschien is Venetië leuk? Zelf niet geweest, maar romantisch, prachtige stad.

    Ik vond Dublin tof maar zou ook niet mijn eerste keus voor romantisch weekendje zijn.
    Praag is natuurlijk wel leuk dan nog.. Maar als je iets romantisch zoekt lijkt me Venetië een goeie. En daarnaast Parijs, Florence, Rome, Lissabon ed. Maar hell, zelfs een weekendje in de Ardennen kan romantisch worden als je t er zelf naar maakt :).
     
  19. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Venetië is idd ook al eventjes ter sprake gekomen. Lijkt me ook wel wat.
    Florence zijn we afgelopen zomer al geweest. Parijs is in principe ook altijd interessant (met name bij haar + dichtbij), maar ik ga liever ergens heen waar ik nog nooit ben geweest. Dan denk ik dus aan een italiaanse stad, of barcelona, Lissabon. Maar het is zo moeilijk als je niet weet waar te beginnen.
     
  20. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ben vorig jaar in Dublin geweest om een wedstrijdje van Ierland te kijken (EK-kwalificatie).
    Maar wat ik erg tof vond behalve Temple Street en de Jameson taste experience, was een bezoek aan een gevangenis daar.

    We hadden een hele goede gids die goed verstaanbaar Engels sprak (dat is bij de Ieren eerder uitzondering dan regel) deze gids vertelde heel levendig over de geschiedenis van de gevangenis. Deze gevangenis was een belangrijk symbool in de geschiedenis van Ierland en het afzetten tegenover de Engelse overheersing.

    Absoluut een aanrader als je een uurtje over hebt en wat wil weten over de geschiedenis.
     

Deel Deze Pagina