1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Heb hiermee naar IJsland gevlogen in zo'n drie/drieëneenhalf uur, veel verder zou ik ook niet gaan..

    Terugweg zaten we overigens bij de nooduitgang, hoe gestrekt ik ook ging de stoel voor mij kon ik niet raken.
    Dus dat is wél te doen. ;)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wat is een leuke bestemming voor 2 personen (ik een een vriendin), niet te duur, hotel in het centrum van een mooie stad + met het vliegtuig en geen feest/strandvakantie?
    Wat voor bedragen moet ik dan aan denken?
    In de zomervakantie, 1 a 2 week.
    Dacht aan Praag (x eerder geweest), Krakow, Zagreb, Budapest, Gdansk of misschien ergens in Duitsland.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dit jaar ga ik met chick weekje naar Tulln Oostenrijk (direct aan de Donau) en London. :)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2017
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Praag is leuk ja. Hoeft ook niet zoveel te kosten.

    [​IMG]
     
    White Hawk, Nerrion, Matrix en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zagreb is ook leuk, vlucht, hotel en eten zijn er erg goedkoop!
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    +3 dagen Wenen erbij. Was 150 euro extra en dan zit je direct in de stad. Altijd fijn van die deals... Ik vind mooi!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ben aan het kijken voor vrijwilligerswerk voor in het buitenland, ben al een aantal hele toffe dingen tegengekomen.
    Onder andere een aantal projecten in Ijsland.
    Een hoop vrijwilligerswerk is crimineel duur, in bijvoorbeeld Afrika zielige kindjes helpen maar dan ben je zo 2500 euro lichter voor 2 a 3 week.

    Een project gaat om het organiseren en het helpen bij een sportevenement voor ouderen, duurt 11 dagen.
    Met 8 man woon je in een ruimte met een keuken en douches er bij, maar het kost nog geen 300 euro.
    Komen alleen nog kosten voor vliegtickets overheen.
    Er worden ook activiteiten georganiseerd, omgeving is natuurlijk ook awesome.
    Lijkt me echt heel vet om te doen :).
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Serieus?

    Dat moet echt verboden worden.
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    LOL

    [​IMG]
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Jonge wat doe je nounwee rlullig faka
     
    RemcoM en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wattan
    Ja was maar een voorbeeld die red ik niet qua datum :+
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Fak jou. Ik diss hém toch niet. Vrijwilligerswerk is tof.

    Gelijk helemaal znoenie.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Betalen voor vrijwillgerswerk (waar die kids zelf trouwens echt niks aan hebben). 9 van de 10 'vrijwilligers' die een paar weekjes in Afrika kan helpen doen dat alleen voor hun eigen moraal en het gevoel dat ze goed bezig zijn.
    Zelfs Unicef is het met me eens.
     
    L.A., White Hawk en Reckuuza vinden dit leuk.
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Jij doet niet meer mee.
    En natuurlijk kost het geld, de zon gaat voor niks op.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Jonge je wil toch kekke nieuwe piccas voor je tinder profiel of wat
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Zijn ook altijd precies die 25 jarige kutjes op tinder die op een foto staan te pronken met 8 schattige negertjes om haar heen. Kijk eens hoe goed ik bezig. Bah bah die moet je direct skippen.

    Overigens heeft @Tyrant wel een punt. Vrijwilligerswerk moet je doen als je echt wilt helpen. En dat zijn vaak niet die grote organisaties waar je gezellig met een groep van 20 naartoe gaat om leuke foto's te maken, wat kindjes te knuffelen en dan weer vrolijk terug gaat. Dat is een hele markt geworden waar de kinderen niks mee opschieten.

    Overigens klinkt dat van die 300 euro een stuk schappelijker want het vrijwilliger-toerisme zijn vaak die reizen naar afrika die flink wat kosten en meer vakantie zijn dan echt hulp.
     
    Reckuuza en RemcoM vinden dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je bedoelt voor niks gaat de zon op :p

    Anyway, het is gewoon zo dat vrijwilligerswerk anno 2017 geen vrijwilligerswerk is, maar een tak van toerism (voluntourism) waar grote vraag naar is en waar je vrijwel altijd teveel betaald. Het is daarna gewoon schadelijk voor de lokale gemeenschappen zelf. Vaak zijn het gewoon wat jongeren die niet weten wat ze willen en bijv. zonder diploma 3 weekjes les gaan geven. Daar hebben die kids echt niks aan. Sterker nog, stel je voor dat er om de 3 weken een heel leuk persoon komt waar je een band mee hebt en dan weer vertrekt. Daar word je niet vrolijk van.

    Dat geld wat je zelf in het vrijwilligerswerk steekt (vlucht en onderdak) zou beter kunnen worden gedoneerd zodat lokale mensen het gaan uitoefenen. Veel efficienter.



    Maarre, wat wil je in IJsland gaan doen trouwens? Het is natuurlijk ook wel een zeer arm land dus ik vind het zeer bemoedigend dat je dat doet voor die mensen daar!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja dat bedoelde ik inderdaad :+.

    In veel gevallen klopt het waar jij het over hebt, maar dat is ook wat ik wil vermijden.
    Ik zoek expres niks met kinderen, maar dingen die met natuur of cultuur te maken hebben.
    Dit soort reizen:
    Werken in kassen, groente kweken, werken in een keuken.
    http://www.siw.nl/groepsprojecten/europa/2017-wf08-ijsland-natuur-en-constructie/
    Helpen met rondleidingen en tuinieren in een botanische tuin waar veel zeldzame planten staan.
    http://www.siw.nl/groepsprojecten/europa/2017-seeds-094-ijsland-natuur/
    Troep opruimen in zee, archeologen helpen met hun werk.
    Het is ook niet allemaal "vrijwilligerswerk" maar het zijn soms ook een soort van werk/leerkampen.

    Ik weet niet of je de aflevering van RamBam over vrijwilligerswerk in het buitenland hebt gezien, maar dat kwam neer op wat jij zegt.
    Ouders in arme landen krijgen vaak betaald om hun kinderen in weeshuizen te stallen zodat de weeshuizen betalende vrijwilligers aan kunnen nemen zodat de weeshuizen geld kunnen verdienen.
    Daarom zoek ik ook projecten die niet absurd duur zijn, bij non-profit organisaties, bijvoorbeeld siw.nl of seeds.is.
    Ijsland is ook anders qua vrijwilligerswerk, er komen elk jaar bijna 5 miljoen toeristen dus voor de locals is er veel werk in toerisme waardoor er andere dingen blijven liggen.
    Ook is het qua natuur natuurlijk ook een heel bijzonder land dus daar zijn ook werk/leer kampen voor.

    Maar ik ga waarschijnlijk op walvissen jagen zodat van het vet lampenolie kan worden gemaakt zodat de kansarme Ijslandse kindjes ook in het donker kunnen studeren.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    OK mn gemoedstoestand is weer gekalmeerd, bedankt.
     
    Reckuuza en RemcoM vinden dit leuk.
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Terug van een week Chicago. Heerlijke stad.
     
    L.A. en Matrix vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina