1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is al een tijdje aan de gang: Verpaupering van het forum en daar wij niet heel erg vies zijn van feedback vanuit de community zelf ben ik benieuwd naar wat jullie hiervan vinden en evt oplossingen weten.

    Teveel nieuwe members met een te grote mond. Jongentjes van een jaar of 12 die gehele topics trashen. Het niveau lijkt te dalen met de dag. Ik ga geen namen noemen, en het zijn waarschijnlijk diezelfde jongentjes die hier als eerst gaan reageren.

    Harder aanpakken en het forum exclusiever maken? Een integratie-cursus maken?

    Feedback please :)
     
  2. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit hier niet vanaf het begin maar ook ik merk het.. ik denk zelf dat er strengere regels moeten komen, weet alleen niet of dat ook zou werken. De sfeer gaat er wel op achteruit ja :eek:
     
  3. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    een klein ideetje, maar misschien teveel werk:
    newbie's op proeftermijn laten posten, als ze 10 keer gepost hebben kijken of ze een beetje waardevol posten...
    -is dat niet zo een een waarschuwing dat ze hun nivo op moeten krikken, en na 10 posts nog es kijken(nog nie goed: ban)
    -wel zo>welcome to our community

    maar is wel veel werk of nie, met die snel stijgende membernummers
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is inderdaad niet te doen.
     
  5. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    een proef perido geefen aan de beginnen als ze in de eerst 2 weeken een over treding begaan gelijk ban voor een week en dan. En allen vor erge dingen dus nie een keertje een topic op de verkeerde plaats openen. Maar 2 keer de zoek funcie nie gebbruiken vind ik al een ban
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat niet om het overtreden van regels, het gaat om het algehele niveau dat daalt. Als ik mensen kon bannen voor dat soort dom gedrag had ik dat allang gedaan :cool:

    Ik wil een preventieve ban voor domme mensen!
     
  7. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind niet dat we de newbies te hard moeten aanpakken, erger vind ik degenen die hier al een tijdje zitten en dus verondersteld worden de regels te kennen, want van newbies kan ik het verstaan dat ze in het begin fouten maken, maar als degenen die hier al een tijdje zitten meermaals (vaak bewust) vervelend doen moeten die gestraft worden, newbies verwijzen we gewoon naar faq's of zoekfunctie, wanneer een newbie echter vrolijk doorgaat met vervelend doen moeten we die ook aanpakken

    de zoekfunctie zou eens gepromoot moeten worden

    om de newbies te helpen zouden er duidelijke regels moeten zijn over hoe ze hen moeten gdragen
     
  8. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je maakt een nieuw forum voor de newbies en sluit voor hen al de andere forums af. En als ze hier langer dan een maand zijn krijgen ze ook toegang tot de rest van het forum..
     
  9. MasterJ

    MasterJ Active Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet gewoon een elite forum maken waar alleen die oude en beste leden in kunnen :cool:

    edit haha tegelijk met hetzelfde soort idee gekomen:D
     
  10. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    gewoon mensen die 5x nutteloze reactie plaatsen een waarschuwing geven. Reacties als: ja dat spel wil ik hebben. en meer niet.
    Als je wat wil posten moet je ook echt wat boeiends te melden hebben. zoiets had got een tijdje ook. Bij posts die nergens op sloegen stond er heel groot onder dat ze dat soort posts niet meer wouden.

    Nou weet ik ook wel dat ik ook niet altijd boeiende dingen neerzet...vooral in het begin niet. Maar dit lijkt mij wel een goede oplossing
     
  11. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Als er een newbie ingelogd is moet er gewoon een popup komen met de FAQ's. :cool:
     
  12. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    En je verwacht van hun dat ze die gaan lezen?!:{
     
  13. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja is een lastig onderwerp. Je kan natuurlijk niet iemand gelijk kicken omdat ie "DOM" is.

    Maar MOD's ga er wel wat aan doen ja...


    Suc6
     
  14. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Heel misschien als het belangrijkste deel erg kort is samengevat? :confused:
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Niet ieder nieuw lid is een 'newbie'. Er zijn ook mensen die wel verstand van zaken hebben en die kan je niet eerst in een apart hok plaatsen. Ik wou altijd al dat off-topic chat alleen toegankelijk zou zijn voor mensen met een bepaalde status, alleen ondersteund vBulletin dat niet meer.
     
  16. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Tijd om over te stappen op een ander forumproggie dan??

    Maar ik vind het niveau niet echt dalen, maar waar ik wel gek van wordt is dat mensen die zoek knop niet gebruiken.
     
  17. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar geleden gaf ik dit ook al een beetje aan . Maar dit krijg je als er pubers komen, sommigen hebben het niet zo op regels en willen steeds de aandacht krijgen en hebben geen respect voor de mods.

    Gelukkig ben ik geen mod want ik zou een behoorlijk aantal threads meteen dichtgooien (wat ook gebeurt door de mods). Maar soms vind ik het ook een beetje verwarrend voor sommigen. Want sommige forums hier worden "chat" genoemd (zoals Game Chat). Een forum is eigenlijk geen chatruimte, dus is het wat moeilijker om topics te sluiten waar letterlijk wordt gechat ipv gepost.

    Ik zou het zeker harder maken. Daarmee wordt je niet populair bij sommigen tieners, maar het wordt er wel overzichtelijker mee.
     
  18. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Aww dat is jammer, zou misschien wel handig zijn, in de rest van de fora kun je vrij strikt zijn met regels maar vooral in off-topic kan het een rapalje van jewelste zijn :{
     
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3


    Sorry hoor nu scheer je alle pubers over 1 kam. :) Ik ben ook 14, en ik zit al ongeveer anderhalf jaar op dit forum en ook ik zie dat het niveau achteruit gaat maar omdat op de tieners af te schuiven is wel erg zielig er zijn ook genoeg mensen die dik in de 20 zijn en zich 'dom' gedragen wouter is ook rond de 15/16 en hij 'terroriseert' het forum toch ook toch :confused:
     
  20. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon streng zijn, maar wel rechtvaardig. Wees niet bang om een waarschuwing uit te delen. Mensen moeten ook bergrijpen dat een forum geen stortplaats is van loze opmerkingen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina