1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor een nieuwe laptop of toch een desktop?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hunt3r 410, 15 jun 2012.

  1. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    De laatste tijd zit ik iedere dag met ergernis achter mijn laptop, het is dan ook een packard bell van 5 jaar geleden. Toen gekocht bij de dixons voor 450 euro. Ik moet toegeven dat deze laptop het de afgelopen 5 jaar echt goed heeft gedaan. Nooit crashes of vastlopers. Ik heb er een tijdje op kunnen gamen, ik ben een fanaat van de pro cycling manager serie. Echter heb ik de afgelopen 4 versies niet kunnen draaien op mijn laptop. En sinds 3 maanden draait mijn laptop ook niet meer de versie uit 2007.

    Mede daarom wil ik een nieuwe laptop/desktop aanschaffen.
    Ik heb totaal geen verstand van laptops of desktops en heb dan ook geen idee waar ik op zou moeten letten. Ik heb een aantal eisen waar die aan moet voldoen.

    Eisen:
    -Budget van max 600

    -Moet de nieuwste versie van pro cycling manager kunnen draaien.
    Dit zijn de specs van het spel:
    OS: Windows XP SP2 / Vista SP1 / Win7
    CPU: Pentium 4 2.2GHz / AthlonXP 2800+ or higher Processor
    RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
    Graphics Card: nVidia GeForce 6600 / ATI Radeon X700 or higher, 128 MB, DirectX 9.0 and Shaders 2.0 compatible
    Internet: Internet connection required for online game
    Sound Card: DirectX 9.0 compatible
    Hard Disk Space: 6 GB

    -Blu ray speler is zeker niet noodzakelijk maar ik zou wel blij zijn als die er in zit.

    -Voorderest wil ik mijn laptop/desktop gebruiken voor de usual things internetten,office 2010, muziek luisteren en films kijken.

    Wat zou voor mij het handigst zijn. Mijn laptop staat eigenlijk al 5 jaar op dezelfde plek en daarom wil ik denk over stappen op een desktop. Maar ik vind een laptop daarentegen wel fijn namelijk inc. scherm en weinig snoeren.

    Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen en mij misschien kunnen helpen.

    Alvast bedankt!
     
  2. Ferry86

    Ferry86 Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nog meer spellen te spelen, of ga je alleen dat spel spelen.:p
     
  3. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je een desktop zoekt kan je hier wel eens kijken:
    http://tweakers.net/reviews/2570/3/...tie-mei-2012-budget-en-basisgamesystemen.html

    Het budget systeem laat je nog genoeg geld over houden om een losse monitor en andere randapparatuur aan te schaffen en binnen je budget van 600 euro te blijven. Je hebt dan een aardig systeem om games op te spelen en de rest van de dingen die je hebt aangegeven zijn dan ook mogelijk. Je hebt dan i.t.t. een laptop een fijn groot scherm en gewoon meer kracht dan je zou hebben wanneer je voor een laptop kiest van max 600 euro.
     
  5. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Eigenlijk alleen pcm en football Manager maar dat spel eist niet veel. Ik ga denk ik toch voor een desktop. Ik weet dat er ongelooflijk veel aanbod is en weet jammer genoeg niet waar ik op moet letten. Misschien is het een lastige vraag maar is er niet gewoon een desktop die de beste prijs kwaliteit verhouding heeft? Ik zit niet vast aan de 600 euro. Als ik voor 100 euro meer iets veel beters kan krijgen dan doe ik dat graag. Ik heb niemand in de kenniskring die een computer in elkaar kan zetten. Dus losse onderdelen kopen is geen optie.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Desktop kopen. Wil je 15" of 24" om naar te kijken? :+
     
  7. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik hoef niet een heel groot scherm. Maar zoals ook voor de desktop zelf als het prijs verschil klein is wil ik het overwegen. Heb ook geen idee waar een monitor aan moet voldoen om een beetje leuk te kunnen gebruiken. Ik heb grote iiyama (of hoe dat merk ook mag heten?) gezien voor een paar tientjes. Maar heb geen idee of dat goede schermen zijn.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Iiyama zijn prima schermen, qua design niet top, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik heb ook een Iiyama en werkt gewoon goed, maar ik ben dan ook geen beeldscherm geek :+
     
  10. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ieman nog goede tips?
     

Deel Deze Pagina