1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vrachtwagen/Chauffeurs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door De Neus NL, 13 dec 2015.

  1. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Aangezien ik merkt dat er veel belangstelling is naar mijn beroep dacht ik maak er een apert topic voor. Voor vragen, foto's en mijn werkzaamheden.
    Misschien zijn er nog wel andere chauffeurs/eigenrijders actief op dit forum, die ervaringen willen delen of even willen patsen met hun truck of plaatsen waar ze uithangen.

    Meeste chauffeur zien het niet als hun werk, maar als roeping. En net als mij leven om te rijden, het is een lifestyle. We staan ermee op en ga ermee naar bed. Bijna elk vrij uurtje zit in wassen, poetsen en mooi houden.

    (als het niet goed is verwijder dan maar en noem me een pannekoek die er niks van snapt.:p)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
    iTz FaRiiD x, RemcoM, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Een XBW AMA, nice :+
     
  3. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Als ik ergens onhandig mee ben is het me pc's. :+ Maar als iemand me een handje kan helpen komt het vast goed. (hoop ik)
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558


    Ik ben ook zeer benieuwd naar alle ervaringen van jullie dus ik lees even mee!

    groetjes
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Lijkt me ook wel interessant dit. Zag laatst dit filmpje.
    Heb je dit ook wel eens meegemaakt als vrachtwagenchauffeur @De Neus NL ? Of kom je daar niet.
    Check vooral 5:00 :lol:
     
  6. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Niet in Calais, ik ga door de problemen niet meer naar naar Engeland. Wel in Igoumenitsa en Patras Griekenland, alleen iets minder erg.

    En gevochten met immigranten in Tanger Marokko, gelukkig kwamen collega's mij te hulp. Ze springen er tussen als je stil staat, sindsdien stop ik nergens meer voor. Die Marokkanen hebben wel een scan, alleen die is 5 km van de haven. En de enige weg is door Tanger zelf naar de haven. Als je dan aan komt in Algeciras met zo'n idioot in of onder je auto word je opgepakt, en mag je in een Spaanse cel brommen voor mensenhandel ook al heb je er niks mee te maken en weet je van niks.

    En in Engeland hetzelfde ze maken van hun probleem jou probleem. Chauffeur een paar nachten zitten en een dikke boete en het transportbedrijf 14.000 euro boete, en loopt op. Zijn bedrijven die moesten op een gegeven moment 40 a 50.000 euro betalen, ook al wisten ze van niks.
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Hahaha, hoe kut dat ik in plaats van aan mijn schooldeadlines werk nu van deze kut video´s kijk.
     
  8. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Vertel eens wat sappige verhalen. Story's die je je kleinkinderen zou gaan vertellen als ze volwassen zijn geworden. Het wilde leven van een trucker.:p:p


    Ben wel benieuwd naar hoe een dag/week eruit ziet. wat je meemaakt. Voor-nadelen van het werk. Wat je moet doen om beroepschauffeur te worden.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wat mij betreft maak je hier je blog/vlog pagina van @De Neus NL :lol: Lijkt me wel eens leuk om te horen wat je zoal meemaakt en bezighoud.
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    En een dashcam installeren met een livestream :D
     
    iTz FaRiiD x en Alexknl vinden dit leuk.
  11. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ik zal proberen regelmatig te posten wat mij bezig houd onderweg, en vooral filmpjes foto's plaatsen van het leven onderweg. Dashcam heb ik alleen ik kan niet alles ervan plaatsen bijvoorbeeld wat in Duitsland gebeurd. Daar mag je hem niet gebruiken wegens recht op privacy van andere weggebruikers.

    NU ben ik onderweg vanuit Boulogne sur Mer waar ik een trailer vis heb gelost richting Nederland. Morgen ochtend rond 8 uur thuis, dan gelijk naar de wasstraat en naar huis. Eerst nog op Schiphol lossen voor 4 uur, en dan nog Enschede. Thuis weekend rust erop zetten en zondag weer laden voor Zweden of Noorwegen. Dan ben ik waarschijnlijk eerste kerstdag rond het kerst diner thuis, waar ik 2de kerstdag weer s'morgens vertrek.

    Deze week ben ik 2x naar Boulogne sur Mer geweest 1x vanaf huis en 1x trailer omgekoppeld met een collega bij Hamburg. Die kon gelijk weer de boot op met een vracht Noorwegen en heeft nu ook geladen voor Boulogne sur Mer. Deze week niet veel km gemaakt veel moeten wachten bij de klant en halve dag bij Hamburg gestaan. kleine 2800 km maar, niet erg een weekje relaxen is ook wel eens lekker.

    Nu lekker op de cruise, colaatje erbij en lekkere muziek richting Nederland. Voordeel van s'nachts rijden je kan km maken, en lekker met 100/110 richting het weekend.
     
  12. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Wat ik mijn kleinkinderen zou vertellen. Komt gelijk het mooiste verhaal naar boven.

    Mijn vader was ook eigenrijder, en ik was elke vakantie of vrije dag met hem mee.

    Ik was 16 toen werd mijn pa ziek en werd opgenomen in het ziekenhuis. Maar hij was geladen voor München en die vracht moest die maandag gelost worden. Hij kon niemand vinden die zo snel kon rijden. Toen heeft mijn moeder mij en me broer ziekgemeld van school en ben ik samen mijn broer naar München gereden, gelost en geladen voor NL en weer terug.

    Mijn broer was mee om alles mee in de gaten te houden, van vrachtwagens heeft hij geen kaas gegeten en interesseert hem niks. Terwel ik al van kleins af aan bij me pa op schoot zat sturen, toen ik 10 was leerde hij me rijden en op me 12de reed ik bij me opa en oma achter het huis trailers voor het dock zetten en rangeren.

    Sindsdien reed ik op me 16de door heel Nederland als me vader thuis was, en als ik met hem mee was reed ik de meeste stukken door heel Europa. Zo heb ik het vak geleerd, en wegenkennis opgebouwd, iedereen belt mij als ze de weg kwijt zijn op vakantie. Want toen hadden we nog geen navigatie in de auto, nu hebben we het wel maar ik gebruik het bijna nooit, alleen als ik vlakbij me adres ben om door steden te begeleiden.

    En wat ook wel een mooi verhaal is dat ik bij diverse bedrijven in Duitsland niet meer welkom ben naar een paar verwijzingen naar de oorlog.
    Zoals in Sturh waar ik ruzie kreeg met een ouwe vent, die tegen me begon te schreeuwen omdat ik het wachten zat was en hem gewoon voor het dock zetten en alles eruit gooide. Hij begon te schreeuwen van wie denk je wel wie je bent, en je moet naar mij luisteren. Waar ik toen de opmerking maakte hoho rustig Adolf, in de oorlog kon je zo mensen behandelen maar die hebben jullie al een paar jaar geleden verloren. Hij was gelijk stil, ik verder met lossen en reed weg. Later telefoon van me opdrachtgever, dat ik daar niet meer welkom was. Maar die er wel om kon lachen, en vond het weer typisch een opmerking van mij.
     
    L.A., Alexknl en iTz FaRiiD x vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dit, prachtig. Dit herken ik gewoon van de verhalen waar mijn vader mee thuis kwam. Hij kon het zich alleen niet permitteren met een werkgever. Het lijkt mij ook prachtig om zo eens te ouwehoeren met je klanten, maar je mag wel oppassen dat je daardoor geen naam krijgt.

    Ik ken je echter wel goed genoeg inmiddels om te weten dat je wel oppast.
     
  14. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Dit is ziek, die gasten die dit gemaakt heeft gaan ook mijne doen. Aangezien ik alles behalve te spreken ben over de mijne, heb ik mijn geld terug geëist en ga ik naar deze jongens toe in februari/maart pas er is een wachtlijst.

     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Sexy hoor.

    Heb je dan ook een luxe bed achter?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Heb je ook Facebook/Twitter trouwens?
     
  17. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Facebook heb ik wel, maar houd ik meer voor mensen die ik echt ken. En Twitter doe ik niet aan, anders blijf je bezig.

    2 zelfs, achter de stoelen en waar dat Thermo Transit op staat is ook een bed. Bij mij gaat het bed naar voren toe waar de kast zit boven het dashboard, dan heb ik een bed van 110cm breed. En komt er een grote kastenwand waar het standaard bovenbed zit. En natuurlijk ook de nodige led verlichting en ander gekkigheid erin.

    Dan een minder puntje van me werk.

    Wij moeten van 28 dagen onze rij rust uren kunnen verantwoorden door middel van de tachograaf. Vandaag ben ik aangehouden in Duitsland, en werd ik gepakt op 3 x 5 min over me rij uren. Overtredingen die ik niet begaan heb in Duitsland maar in Frankrijk, maar ik mag wel aftikken in Duitsland 320 euro. Daarbij kreeg ik nog 90 euro voor op sokken rijden, want dat mag niet. Volgens de Duitsers heb je dan geen grip op je pedalen en voel je minder. Ik heb juist meer grip en gevoel in de pedalen op me sokken, en daarbij me auto is ook me huiskamer en thuis doe ik ook me schoenen uit. Verder een waarschuwing over extra verlichting.

    Maarja als chauffeur ben je wel gewend om genaaid te worden waar je bij staat. Gewoon lachend aftikken en door gaan. Liever 320 euro in Duitsland dan 1400 euro in Frankrijk.
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    What the hell, zulke hoge boetes voor 5 minuutjes te lang rijden? Dat van op sokken rijden vind ik ook een vreemde boete.. wat is dan precies je overtreding?
    Als je in auto op sokken rijdt krijg je toch ook geen boete?

    http://www.ttm.nl/nieuws/geen-boete-voor-rijden-op-sokken/23112/

    Blijkbaar vaker gebeurd. Kun je het niet ook aanvechten? Dat het niet handig is is 1 ding, maar er bestaat volgens mij geen regel 'u mag niet met sokken rijden'.
     
  19. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Boetes zijn absurd hoog vergeleken met wat je gedaan hebt. In Frankrijk, zijn ze echt heel hoog, daar heb ik vorig jaar voor 18 minuten over mijn rijtijd 1550 euro moeten betalen. En in Nederland, Denemarken, Zweden en Noorwegen heb je net pech als je aangehouden word, bijna geen controle.

    Belgen zijn ook knettergek, vorig jaar bij Luik werd ik met getrokken pistolen uit me auto getrokken, moest me uitkleden tot me boxer werd tegen me auto gezet door 2 man. Al me spullen werden op straat gegooid omdat ze het vermoeden hadden ik een extra bestuurderskaart had, en me met drugs transport bezig hield. Niks gevonden maar mooi niet helpen mijn spullen weer in de auto leggen. Dan sta je mooi voor lul bij al die vakantiegangers die foto's maken en erom heen gaan staan.

    Bij controles halen ze altijd de Nederlanders, Denen uit een rij met vrachtwagens omdat we geld hebben om gelijk af te tikken, en dan het liefst de V8 modellen van Scania. Geld hebben die oost blokkers niet dus komt er veel meer werk bij kijken en dat willen ze niet. Je moet degelijk schoeisel met gesloten hiel dragen tijdens het besturen van voertuigen. Normaal doen ze er niet moeilijk om, deze wel. De meeste als ze instappen trekken ook hun schoenen uit, maar deze lamlul niet.

    Dat zijn de dingen die het rijden minder leuk maken. Maar gelukkig heb ik als nog heel veel plezier in het rijden, en het verfraaien van me auto.

    En 1 van die leuke dingen is, elke keer dat ik binnendoor rij of op trek uit de file even de klep open. En hoor die ongedempte V8 heb ik een smile van oor tot oor. Een mooier geluid bestaat niet.

     
  20. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Zo die is leeg!

    [​IMG]

    Nog wat onderweg:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Cyndris, DqG Picture, Yellow 13 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina