1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vrachtwagen/Chauffeurs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door De Neus NL, 13 dec 2015.

  1. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Dan heeft Scania voor mij bepaald dat als ik hem bestel in Januari krijg. Net als Andre van Olst uit Wezep en Verbeek uit Tiel. Want denk niet dat mijn vertegenwoordiger tegen mij lult. Want ik heb alles in onderhoud bij hun, en daar verdienen ze genoeg aan. Ook al ben ik maar een kleine speler in de markt. Ik heb ook een LZV lopen die als motorwagen naar Zweden gaat en daar een dolly met trailer aankoppelt. Enige R580 euro 6 die geleverd is met handbak, maar tegenwoordig kan je die ook al met handbak bestellen toen nog niet. Kon je alleen de 520 met handbak krijgen. En ik heb nog een R580 voorloper gaytomatic (opticruise) lopen, en een R500 van het eerste type R-serie hand geschakeld. En heb in de schuur nog de oude 144 460 hobby auto.

    Die 13 liters van Volvo zijn ook al oud, maatje van me had er al 1 in 2006 gekocht euro 3 was dat. En ik wil wel eens zien hoe ze 750 pk uit een 13 liter gaan krijgen. Verder vind ik Volvo niet interesant. Mijn liefde zit bij Scania en ik heb niks te klagen over mijn auto's en de service van hun.

    Die auto is meer dan een stuk gereedschap voor mij. Het is een emotie, vandaar ook dat ik nooit een 6 cilinder zou kopen, die mist de kracht en de emotie die een V8 wel heeft. Ben opgegroeid tussen de brullende Scania's, maar niks gaat boven een 144 530 qua brute kracht, dat blijft maar gaan tot de begrenzer ingrijpt. En het geluid is onbeschrijfbaar zo mooi.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik haal trouwens een paar dingen door elkaar. de 13L is indd vanaf 2005 al geleverd, excuus!

    Opticruise hoor ik vaker mensen over, daarom zou ik persoonlijk ook voor de Volvo gaan. Scania is van vroeger uit ook wat hier op de grille moest staan, (mijn vader heeft een 140 en 141 gereden vroeger). Maar tegenwoordig is zeker de nieuwe Volvo de mooiste vrachtwagen op de weg. Ook niet heel moeilijk, als je ziet hoe de concurrentie eruit ziet.
    - De MAN TGA is ook al dik 16 jaar oud, niet lelijk, maar modern ook zeker niet meer.
    - De DAF XF ziet er nog steeds uit als een DAF 95
    - Iveco stralis is gewoon Meh (de Magirus techniek is wel goed)
    - Renault Magnum is gewoon niet mijn ding
    - Scania R is ook eigenlijk een opgeleukte 21 jaar oude cabine (De V8 maakt veel goed, maar het mooist is hij echt niet meer)
    - Mercedes, cabine is mooi, maar dat chassis met al die gaten is een ramp
     
  3. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Ik ben het niet met je eens. :+

    Mooiste Scania ooit gebouwd is toch wel de 4 serie. Mooie ruime auto waar nog sfeer in zit. Vandaar ook dat ik mijn interieur heb laten ombouwen naar een 4 serie, het bovenbed enzo. Vind die moderne auto's niks zoals de Volvo het voelt zo koud en kil aan, en het moet te veel op personenauto's lijken het dashboard enzo. Maar dat is mijn mening. Liefst zou ik een 144 530 topline kopen en ermee gaan rijden. Alleen dat is niet echt haalbaar ivm euro2. En elke automaat noem ik gaytomatic, want echte kerels rijden handbak. Wat teouwens veel jonge chauffeurs niet een meer kunnen omdat zelfs lesauto's bijna allemaal automaat zijn. Maar het automaat rijbewijs bestaat nog niet voor vrachtwagens, dus ze mogen ook handbak rijden alleen krijgen ze hem 9 van de 10x niet van zijn plek. Dat is ook de rede dat ik opticruise in de trekkers heb. Want de lzv rijd alleen ik op, of mijn schoonvader die ook niks van automaten moet hebben. Met handbak rij je vlotter mee in het verkeer en is zuiniger ook merk ik.

    De rest is je conclusie qua auto's wel goed alleen de Magnum word al 2 jaar niet meer gebouwd, die is vervangen door de T serie zoals ze hem noemen. Maar chassis motor en versnellingsbak zijn het zelfde als een Volvo FH, Renault trucks is namelijk van Volvo Trucks. Was bij de magnum al zo.

    Voor mij is het Scania qua rij eigenschappen en uitstraling. Scania is ook gebouwd voor de chauffeur en dat merk je als je achter het stuur zit. Het is ook het duurste merk van allemaal, maar dan heb je wel wat. :+
     
  4. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Gewoon omdat het gaaf is! Tenminste dat vind ik. :+





    In het 2de filmpje Komt mijn auto ook voor redelijk op het eind.

    Edit.

    Afdalen op de Mont Blanc met een Scania R500 V8 met een totaalgewicht van +/- 44ton. Filmpje is al een paar jaartjes oud.

     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2016
    Alexknl vindt dit leuk.
  5. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Compleet gereviseerde Scania R500 V8 uit 2006.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Potver, dat is alweer 10 jaar oud dus! tijd gaat snel.
    Persoonlijk geen fan van de kisten, die vallen uit de toon en passen naar mijn mening buiten de boot qua vorm (en die rvs rand eromheen had ik dan ook blauw gemaakt).
    En die spatlap met cliché tekst/font is ook niet iets voor mij.

    Voor de rest mooi subtiel qua zonneklep, hoorns, lampen en lichtbak!
     
  7. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131

    Ssssssssst Omerta!

    Dit is de Old Skool style met de kist zo lomp uitgevoerd. Die tekst slaat wel ergens op, oude tacho met schijf, geen begrenser, blauwe zwaailampen door de dakspoiler en de rest van de feestverlichting.

    Je moet van de style houden, dat ben ik met je eens.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Kiek em goan 4 jaar terug

     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    brrrr, als ik die gordijntjes zie in dat filmpje (of hoe noem je die franjes bij de voorruit) dan is het voor mij al klaar.
    Geluid is goed!
     
  10. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Toen was het ook een mooie auto, zoals het meeste bij Duopak! Nu heeft is die weer bij de dokter geweest, en kan die weet met gemaak een miljoentje mee!

    Aardige lui ook die eigenaar en zijn vrouw. Tijdje mee aan de lul geweest, toen ik met een kennis daar die oude 144 460 ophaalde.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Even aan het Google'n naar Scania Torpedo's, kom ik mijn Poster tegen die ik vroeger op mijn kamer had:
    [​IMG]

    12 jaar later (ofzo) nog steeds de mooiste van Svempa!
     
  12. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Zo'n Scania heb ik als hobby auto, mooiste model ooit gebouwd!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  13. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Herrie maken met dat hok!

     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Het lijkt me super om te doen, ben altijd al druk bezig met ETS2.
     
    De Neus NL vindt dit leuk.
  15. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Het is een mooi beroep, ik zou niks anders willen/kunnen. Vroeger speelde ik ook altijd de voorganger van ETS, en nu als ik me thuis verveel speel ik nog wel eens ETS2.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Voilla! Ik ga lessen! Gisteren een eerste proefles gehad op een Scania R500 met handbak. 6 versnellingen met split dus 12. En wow.... Heb me vanochtend meteen aangemeld voor de lessen. Nu een vraag, wat is een goede manier om de theorie te leren en te onthouden?
     
    L.A. en Alexknl vinden dit leuk.
  17. De Neus NL

    De Neus NL Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    131
    Mooi man! Waar les je?

    Beste is om get te leren en erover te praten met andere. Ik weet niet beter ik wist alles al door dat mijn hele familie ongeveer rijd, en het met de paplepel erin gegoten kreeg. Heb geen 1x het lesboek aangeraakt.
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik les bij Willem Verboon uit Oosterhout.
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Wat denken jullie van die zelf rijdende trucks straks? Zijn er over 15 jaar bijvoorbeeld geen chauffeurs meer nodig omdat alles automatisch gaat over de weg, zou echt te triest voor woorden zijn.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Leg uit?
     

Deel Deze Pagina