1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja hoor, dat is wel aardig future proof, die zooi wordt steeds zuiniger...
     
  2. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ohja, hoe zit het met geluid? Gaat dit ding veel lawaai maken?

    Ik zit nu te twijfelen tussen de Saphire 4890 OC of de XFX 4890 Black Edition. Maar ik lees dat die 2de kaart net een F16 is? Ik wil niet dat mijn computer de heletijd loopt te blazen namelijk
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    100Mhz verschil, ik zou gewoon voor de OC gaan. Anders kan je er nog een andere koeler opzetten.
     
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Oke dus dan word het de OC versie van Sapphire, en dan is de compjoeter af :D Jeeej :+

    En de gehele pc, hoe zit het daar met geluid?
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Aangezien het een Thermaltake case is gaat het afhangen van hoeveel fans er bij geleverd worden. Maar ik zou zeggen: verwacht geen muisstille pc, maar een straaljager moet je ook niet verwachten (tenzij je de case vol met fans steekt). En de fan van de grafische kaart, moest die teveel lawaai maken, kun je regelen met profielen :).
     
  6. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst dit:
    In tegenstelling tot consoles weet ik helemaal geen bal af van computers. Ik weet bij wijze van spreke pas net wat RAM-geheugen is, dus het heeft geen zin om allerlei termen in je posting te verwerken, aangezien ik die toch niet zal snappen :9( mits je de termen uitlegt). Nou, laat ik maar bij het begin beginnen, ik heb een computer uit het jaar 0, waarschijnlijk is ie nu al zo'n 5 á 8 jaar oud en zelfs in de tijd dat hij werd gekocht was-ie al verouderd, dus met gamen op deze ouwe rot kan je helemaal niets. De druppel die de emmer deed overlopen was dat ik een aantal dagen geleden de Sims 3 voor mijn zusje had gedownload(:x) en die liep op de laagste settings al voor geen meter, en dat voor zo'n game, die grafisch nou niet echt indrukwekkend is.

    Gelukkig staan mijn ouders open voor het aanschaffen van een nieuwe computer. Het enige wat ik nodig heb is een case, zoals jullie dat toch noemen? Alleen een kast dus, ik heb geen geluidsboxen nodig ( wel een geluidskaart ) en ook het beeldscherm is niet belangrijk, dat heb ik allemaal wel ( die zijn in tegenstelling tot de computer zelf wel wat nieuwer ). Wat ik dus wel nodig heb, is een computerkast waarmee je de games die rond deze tijd uitkomen op de hoogste settings kan spelen zonder lag. Een computer waarmee je talloze programma's tegelijk kan laten draaien zonder ook maar enige vertraging, dus dan zou mijn computer in zo'n situatie zonder lag en snel moeten draaien: Bijvoorbeeld als ik een film aan het kijken ben op de PC en in de tussentijd een serie van avi-formaat naar mp4-formaat converteer en ik drie muziek-albums aan het downloaden ben. Op mijn PC nu zou de film helemaal stotteren en dat zou ik graag willen verhelpen met het aanschaffen van een nieuwe computer.

    Dus:

    * Wat is je budget?:
    900 - 1100 €, indien er echt een superdeal is mag het zo'n 150€ boven het budget zitten.

    * Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?:
    De pc ga ik voor van alles gebruiken, denk maar aan films bekijken, zware games spelen (dus grafisch indrukwekkende games zoals Crysis, GTA IV, Fallout 3 enz. op de hoogste settings) en ook voor veel, veel, veel downloaden:x. Eigenlijk is het vooral belangrijk dat ik veel programma's tegelijkertijd kan laten lopen.

    * Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?:
    Geluidsinstallatie (exclusief geluidskaart, die mot er wel bij zitten) en een beeldscherm.

    Hopelijk kunnen jullie mij een goede pc aanbevelen:).

    Alvast bedankt!

    Hans Spijker
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Plaatje is klikbaar:
    [​IMG]

    Meer geld hoef je er nu niet aan uit te geven. Je kan later altijd nog een extra HDD inzetten als 1TB niet genoeg is :p, of een extra videokaart.
    Ik heb er maar montage bij ingedaan, want je geeft aan dat je zelf geen bal van snapt ;).
     
  8. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn brander krijgt steeds: Power Calliberation Area Error. Daarom ben ik op zoek naar een andere dvd-brander. Weet iemand hier een goede brander die niet al te duur is en ook niet snel stuk gaat..?
     
  9. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee, bedankt man dat je de moeite neemt om een pc samen te stellen. Wat meteen opvalt is de prijs, als ik namelijk zocht voor computers kwam ik altijd wel op een bedrag uit van rond de 1000 €, dit is dan meteen ook een stuk goedkoper. Ik heb wel een aantal vragen. Jij geeft de suggestie om er later wellicht een extra videokaart in te doen, maar wat bereik je daar eigenlijk mee? Ik heb geen flauw idee namelijk wat het zou kunnen uitmaken:9. Volgende vraag is of je met deze set dus probleemloos een Crysis op full settings kan spelen, laat staan mijn zusje haar Sims 3:9? En dan als laatste vraag ik mij weer iets af over de prijs. Is het gewoon een voordelige prijs, of heb ik nu niet van alles het beste van het beste, tot op zekere hoogte (budget is max. 1200 €). Want ik ben best bereid om voor een toch al grote investering meer geld neer te leggen.

    Nogmaals bedankt voor de moeite van het samenstellen van de pc, maar ik wacht nog even de antwoorden op mijn vragen af, als het om dit soort grote bedragen gaat moet je niet te snel beslissen.
     
  10. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zelf je pc samenstellen is gewoon goedkoper omdat je kan varieren tussen verschillende merken. Bij zo'n kant en klare pc (bv een HP) zit je aan bepaalde merken vast die niet altijd het goedkoopst zijn. Plus wilt het merk v/d pc zelf ook nog eens winst behalen waardoor dat ook weer in de prijs wordt berekend.(correct me if i'm wrong)

    Wat gamen betreft. Sims 3 zul je probleemloos op de hoogste setting kunnen spelen. Mijn pc heeft over het algemeen maar de helft van die specs(behalve dan mn videokaart alleen die daar aangegeven staat is alsnog beter) en zelfs ik kan de sims 3 op full spelen. Crysis zou je ook probleem loos kunnen spelen(kan ik ook) alleen op full weet ik niet zeker, maar het zou niet veel schelen.
     
  12. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er goed uit, maar als je veel download zou ik persoonlijk ook meteen een 1 TB HDD nemen of 2x 500GB. ;) De videokaart is prima in ieder geval, heb hem zelf ook.
     
  13. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Opzich zeker niet mis. Alleen is voor zijn wensen zeker minimaal 8gigabyte ram nodig. Omdat zijn budget het toelaat zou ik misschien zelfs voor 16gig ram gaan.
    Ook zou ik voor 2 (of 3 ) harde schijven gaan aangezien als alles op 1 schijf staat dat de prestaties ook verslechtert.
    Ook weet ik niet hoezeer jij een stille voeding wilt, de Real powers staan niet echt bekend om hun stilheid, dus ook daar zou je verandering in kunnen maken.
    Anyway, een must have is iig minimaal 8 gigabyte ram.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    o_O Waarom als ik vragen mag?

    Met 4GB kan hij al genoeg programma's tegelijkertijd opendoen en tenzij hij niet van plan is video's te gaan bewerken terwijl hij aan het gamen is zie ik niet echt direct het nut van 8GB in. Met een beetje toegeving kan ik 8GB nog enigszins begrijpen (al is het onnodig), maar waarom je 16GB aanraad snap ik totaal niet. En het geld er voor hebben is voor mij geen goede reden.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben het met Pegas eens, het komende jaar is 4 GB echt voldoende. 8 GB is een beetje overdreven en 16 GB is achterlijk 8)

    Ik zou dan eerder een extra 4890 aanraden. Ach, je blijft bezig, over een kleine 2 a 3 maanden zit je met de i5 en de nieuwe 5 serie van ATI :+
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    haha verwar die arme jongen/man niet erger dan hij al is:9
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Probleem is dat hij hem voor lange tijd wil gebruiken.
    Ja, 4gigabyte is genoeg voor het komende jaar, alleen daarna kom je zeker wel in de problemen. De spellen van nu hebben ook qua geheugen een exponentiële groei. Ik merk dat ik met mijn 4gigabyte al snel problemen heb. En als die ondertussen wilt downloaden EN gamen dan heb je absoluut 8gigabyte nodig.
    Mensen onderschatten het belang van RAM geheugen en hij kan het beter nu in 1 keer kopen dan over 1 jaar nog een keertje volgens mij.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik download en game tegelijkertijd en 4GB is genoeg voor mij en waarschijnlijk nog een hoop andere mensen. Natuurlijk zullen er mensen zijn waarvoor het niet genoeg is.

    Ik denk dat jij de groei van het geheugengebruik van games overschat. We zullen volgens mij niet meer een grote sprong zien in geheugengebruik tot dat de next-gen engines er aan komen (bv. de Unreal Engine 4). Tegen dat het zover is kan die pc de games waarschijnlijk toch niet meer op het niveau aan waar dat 4GB te weinig is.

    Natuurlijk zit je met 8GB veilig, ook al bestaat de kans dat het uiteindelijk "weggegooid" geld is. Ik zou zeggen: laat HansSpijker maar zelf kiezen of hij nu al 8GB wil steken of dat hij later indien nodig nog eens 4GB (of meer) bij steekt.

    Maar waarom 16GB aanraden? 8).
     
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    En ik denk dat jij het onderschat.
    Waarom? Ik kan echt niet newsbindownloader aan hebben staan en crysis op max spelen met zijn 4gigabyte hoor. :)
    Film kijken en antivirus draaien gaat nog wel, alleen dan moet het niet een fullhd zijn natuurlijk.
    16gigabyte is misschien wel een klein beetje overkill. Maar je weet in ieder geval zeker dat je de komende 3 jaar niet geheugen bij hoeft te steken.
    Natuurlijk kiest HansSpijker zelf. Alleen ik raad hem om met dat budget 8 gigabyte te nemen.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dan zou ik toch even je pc'tje checken.....

    Ik draai vista 64-bit en kan met gemak rarren en een full HD film kijken.

    Zelfs remuxed gaat met een flinke buffer
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina