1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet even de golden ... awards opzoeken @tweakers.
    Daar hebben ze laatst een 24" samsung scherm uitgeroepen tot beste scherm van het moment. Is geloof ik hooguit 30 euro duurder dan dat model.

    Zal zo zelf ook wel ff zoeken.

    edit: http://tweakers.net/pricewatch/245685/samsung-syncmaster-2443bw.html#tab:prices
    Dit is 'm. Ook nog in hoogte verstelbaar!
    Wat een vette klok gadget heb je zet!
    Is het W7 dat je gebruikt, zo ja, heb je nog een link/naam van die gadget?
    evt. ook van de CPU gebruik. Zoek ook nog steeds zo'n lekkere simpele maar toch duidelijke.
     
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Mijn computer loopt op XP.;)

    Maar ik gebruik 'Rainmeter'. Is een programmatje waarmee je allerlei gadgets zoals die klok en die systeem informatie op je desktop kan pleuren. Als je het een beetje goed doet krijg je dingen zoals dit:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Het is opzich best een gaaf programma, en als je het doorhebt kun je zelf ook dingen gaan maken ervoor. Die mediaplayer en die snelkoppelingen balk die ik onderin heb heb ik bijvoorbeeld zelf gemaakt (getekend en geprogrammeerd). Google het maar eens een beetje.

    Maar even over mijn temperatuur: Als ik Counter Strike: Source draai is hij tegen de 65 C.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat van die paar bestanden is niet erg, tenzij je problemen ondervindt. Maar het hoeft niet perse problemen op te leveren.

    Heb je geen zwaardere game dan CS:confused:? Download anders eens 3D Mark '06 en draai dat. 54°C idle lijkt me wel goed voor een passief gekoelde kaart, maar de temperatuur onder load is van meer belang. Niet dat ik verwacht dat die ineens 20°C gaat stijgen bij een zwaardere game/benchmark :+.
     
  4. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb op het moment alleen BF2142 geïnstalleerd staan, maar die is opzich ook niet heel erg zwaar aangezien die draaide op mijn oude setup. Ik zal dat 3D Mark eens downloaden.

    edit: Meh.... hoezo is dat programma 500 MB :mad:
    Niet dat het uitmaakt, ik download toch met 2MB/s

    3D Mark net gedraaid. Het liep echt mega ruk op 5 FPS, maar mijn videokaart werd niet warmer dan 65°C. Maarja, ik ga anders wel gewoon een beetje proberen met verschillende games, en dan af en toe de temperatuur checken. Bij welke temperatuur moet ik me zorgen gaan maken?
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tussen 80 en 90°C moet je toch maar eens nadenken over die extra fan, boven de 90 is gewoon niet goed (al moeten GPU's in principe tot 120 aankunnen).

    65°C is zeer mooi voor een passief gekoelde kaart, zeker na een 3D Mark. Temperaturen hoef je niet echt in het oog te houden. Enkel misschien eens periodiek en als het te hoog wordt, het stof af de kaart doen :+.
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dan ga ik eens aan de gang met m'n nieuwe equipment. :thumbs:

    Pegas, SUPER bedankt voor alle hulp! _O_
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    5ms kan ik prima mee leven maar dat 16:10 verhouding is dat niet irritant of lastig? Iedereen roept altijd 16:9.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet ik niet TBH....
    Zelf ook geen ervaring met dat model.
    Wel andere Samsung schermen en die zijn over het algemeen altijd top!
    En deze zal niets voor niets tot beste uitgeroepen zijn door tweakers.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je je monitor ook gaat gebruiken voor films kan je mss nadenken over een 16:9 scherm, alhoewel je met de meeste filmen nog steeds met zwarte balken gaat zitten zoals jezelf wel weet denk ik. Verder zie ik persoonlijk geen nadeel in van 16:10, het geeft je maar enkel meer ruimte wat imo beter is. Had ik plaats gehad voor een 24" monitor had ik ongetwijfeld voor een 16:10 model gegaan.
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoofdzakelijk gamen, wat browsen en wat films/series. Meeste gedoe is legaal en wordt wel op de PS3 afgespeeld. En wat series hebben geen subs officieel dus die download ik dan en dan moet ik het wel op de pc kijken.

    En hoe bedoel je met plaats? Op het bureau of in de kast waar die staat?
    Of afstand. Zit er zelf ~70-75 cm van af. Dacht dat dat wel moest kunnen toch? Gaat niet alleen om de kwaliteit en dat gedoe en zo maar gewoon groter kan ook fijner zijn met algemene dingen.

    16:10 is idd wel een optie van wat ik lees.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    pff ik zit er zelf 40 cm vanaf ofzo en rock ook gewoon een 24"
     
  12. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga nu wel 5" omhoog dus. :+

    Had alleen me 2 TB al bij redcoon bestelt met verzendkosten van 6 euro (NOOOOOOOOOOOOOOOOOO [/Nederlander]). Boven zoveel is blijkbaar gratis.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mijn beperking was plaats op het bureau, naast mijn scherm staan ook nog mijn speakers.

    Een PS3 veranderd de zaak imo. Deze kan enkel 16:9 signalen versturen en als je niet wil dat je beeld dan uitgerekt wordt moet de monitor 1:1 pixel mapping/scaling ondersteunen dacht ik. Al weet ik daar zelf niet het fijne van.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kom ook v/a een 19". Die dual screen ik nu af en toe als ik het nodig heb.
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Die gebruik ik gewoon in combinatie met mijn 37" Full HD TV van Sony. ;)
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Nou, toch maar weer de oude videokaart erin gestopt. M'n systeem was gecrasht door die ATI en ik kreeg een BSOD.:+
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarschijnlijk toch oude drivers van je Nvidia kaart die de boel in de war gooien, met BSOD tot gevolg.

    @TCO: 16:10 is je man! Die 120 pixels extra in de hoogte maken meer uit dan je denkt!
     
  18. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik had inderdaad problemen met het verwijderen van die drivers, maar hij zei bij de foutmelding dat het kwam door atiqad.dll ofzo, dus het zal toch wel die ati kaart geweest zijn. Maar die nieuwe kaart liep sowieso niet helemaal lekker. Hij bleef af en toe een beetje hangen, vooral bij het draaien van YouTube filmpjes, maar bij games deed hij het ook. Dat hij dan steeds beeld liet zien in sprongetjes van 1 sec. (dus 1 sec - haper - 1 sec - haper - 1 sec) heel irritant was dat. Nouja, dan maar wat minder mooi gamen. ;)
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zit een Blu-Ray/DVD drive in dus die speelt gewoon blu ray schijfjes. En die Q is Quad ja.

    Design is trouwens fantastisch, mijn vriendin heeft ook hetzelfde design maar iets andere specs (een Core i5, 4GB geheugen, 500GB schijf en geen blu-ray). Prijs is daar natuurlijk ook naar, die van haar was 800 euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina