1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zo kan je voor elk component wel een goedkoper onderdeel aanwijzen. Maar dat heb ik bewust niet gedaan, een stille behuizing is echt een flink voordeel, en zeker als het je maar een tientje extra kost.
     
  2. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    M'n zwager wilt hem voor mij in elkaar zetten, dus je kan het volledige budget gebruiken voor computer.

    Thanks. Ik heb het even aan m'n zwager laten zien en hij zei dat het allemaal goede componenten zijn. Hij geeft wel aan dat ik zou kunnen besparen op de videokaart. Hij heeft ongeveer een jaar geleden zelf een computer samengesteld met 512MB videokaart en games zoals BF3 draait hij op maximale settings vloeiend.. Waarom kies je voor een 1GB video kaart?
    Wat zou het me schelen wanneer ik wifi van het mobo haal?
    Oh en die videokaart, ik wil er wel graag één met 2 HDMI aansluitingen, is dat bij deze ook? Ik kon dat namelijk niet vinden.
    Over de SSD, heb ik per sé 128GB nodig of zou 64GB voor alleen windows ook voldoende zijn?
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2012
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    512MB kaarten zijn niet meer te krijgen, verder zegt de hoeveelheid geheugen zo goed als niks over de prestaties van de videokaart. Deze kaart heeft echter geen 2 hdmi aansluitingen, dus ik denk dat deze wat geschikter is:
    http://tweakers.net/pricewatch/303905/sapphire-hd-7770-ghz-edition-oc-1gb-gddr5/specificaties/

    Ik heb het aangepast in het lijstje. Deze kaart heeft 1 HDMI en 2 mini displayport aansluitingen, die laatste 2 zijn dmv een converter om te zetten naar HDMI.
    Hij is wel zwakker dan de Nvidia die ik eerst gekozen had, maar ik denk dat dat voor NBA niet veel uit zal maken..

    Als je een mobo zonder wifi neemt kan dat maar zo 40-80 euro schelen, alleen moet je dan dus een wifi kaartje erbij prikken in een PCI-E slot. Zoals ik zei kosten die ongeveer 30 euro, dus je bespaart je zo'n 10-50 euro. Kan me best voorstellen dat je daar voor zou kiezen, in dat geval is dit bijv ook een prima mobo: http://tweakers.net/pricewatch/309497/msi-z77a-g43.html

    Dan zul je dit kaartje er bij moeten kopen:
    http://tweakers.net/pricewatch/253876/tp-link-tl-wn951n.html

    128GB is niet per se nodig, maar voor de meerprijs van ~30 euro zou ik die echt nemen over de 64Gb.
     
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke bedankt, als ik ergens op kan besparen dan doe ik dat ook. Heb ook besloten om voor een 27 inch beeldscherm van Medion te gaan, dus dan heb ik maar 1HDMI ingang nodig op m'n videokaart.

    Stel dat ik zelf nog wil kijken naar andere onderdelen, waar zijn dan de dingen waar ik op moet letten qua aansluitingen van processors (en andere onderdelen) die aangesloten moeten worden op het mobo? En is elke kast geschikt voor al die onderdelen en waar vind ik het als dit niet het geval is?
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De processor moet gebruik maken van Socket 1155. Je zult je zoektocht dus moeten beperken tot Intel processoren. Eventueel zou je ook voor AMD kunnen gaan, maar momenteel bied Intel gewoon het meeste waar voor je geld. Ik heb ook verder geen idee welke AMD processoren goed zijn en welke niet.
    Je zou wel een i3 ipv i5 processor in je pc kunnen stoppen, hiermee kan je een euro of 40-50 besparen. Kost je uiteraard gelijk weer wat in prestaties, de i5 is een quad core en de i3 een dual core. Als je echt alleen NBA zult gaan spelen zal het niet zo'n verschil maken, veel andere games maken al wel gebruik van meer dan 2 cores. (En dan heb ik het alleen over nieuwe games van max 2 jaar oud)

    Geheugen kan je niet verder op besparen, 35 euro voor 8 gig is echt geen geld, ik zou er niet minder in doen of goedkoper geheugen kopen. Hetzelfde geldt voor de SSD, eventueel zou je voor de 64GB Samsung 830 kunnen gaan, maar ook dat zou ik niet aanraden. (Persoonlijk)

    De videokaart maakt gebruik van een PCI-Express aansluiting. De HD7770 die ik geselecteerd heb voor je systeem is al een budgetkaart. Ga je veel lager zitten qua prijs zal je qua prestaties ook flink omlaag gaan, ook niet aan te raden dus.

    Al met al heb ik eigenlijk zo goedkoop mogelijke hardware geselecteerd, tot op een redelijk niveau, je wilt geen troep hebben. Ik heb je wenslijst nog een keer aangepast:
    http://tweakers.net/gallery/297620/#tab:wenslijst
    Ik zou echt niet voor een andere behuizing gaan, een stille PC is echt een groot pluspunt. Bovendien is deze kast gewoon enorm goedkoop voor wat je krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  6. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke thanks! Die 650 euro klinkt zeker goed en misschien dat ik nog wel voor de 64gb ssd ga omdat er toch alleen maar een os op komt, voor de rest doe ik er verder niks mee. Die videokaart, is die nog te vinden in benchmarks?
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom wil je perse HDMI om je monitor aan te sluiten?
    DVI is hetzelfde als HDMI-geluid. Als je gebruik maakt van losse speakers(wat is ten zeerste aanraad!) heb je geen meerwaarde aan HDMI.
    Daarnaast hebben de meeste huidige videokaarten 2x DVI en 1x HDMI.
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dacht altijd dat HDMI het beste beeld gaf maar dat is dus niet zo?
     
  9. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    DVI geeft hetzelfde beeld kwaliteit als HDMI volgensmij.

    Vraagje: Ik haal morgen een budget PC op, met een Radeon HD7470 1GB videokaart, kan ik hier mw3 en bf3 op low draaien? resolutie: 1280x1024.
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Like I said. Dvi en HDMI geven beide hetzelfde digitale beeldsignaal door. Enigste verschil is dat HDMI ook geluid doorstuurt.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, BF3 hoogstwaarschijnlijk niet. MW3 denk ik wel.
     
  12. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Zag ik het nou goed dat het bij het mobo dat je had uitgekozen de mogelijkheid is om 4 geheugenbanken er in te zetten?
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat klopt. Bij wat duurdere modellen zijn er vaak zelfs 6. Ik heb een setje van 4GB sticks in de setup opgenomen, dus je houd er nog 2 over. Maar waarschijnlijk zul je aan 8GB voor de komende jaren echt genoeg hebben.
     
  14. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja precies, dat was mijn gedachte ook. Wil hem nog wel kunnen uitbreiden met geheugen mocht dat nodig zijn. Hoe kan ik trouwens controleren of de harde schijf die nu in m'n computer zit goed is voor dit moederbord?
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kijk even in je kast of er een brede platte grijze kabel naar je HDD loopt of een smalle rode kabel.

    [​IMG]

    Is het de rechter, dan zal het wel lukken. Met de linker gaat het lastig worden. Als je PC nog enigsinds recent is is het waarschijnlijk wel de rechter.
     
  16. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Zo, heb een mooie deal gevonden van een Ati 6970 lightning voor 140 euro incl verzendkosten.

    Ik heb het volgende voeding, moederbord, cpu, ram setje gekocht:

    Corsair CX600, MSI K9A2 Platinum, AMD Phenom ii 940 x4 3ghz/4gb ddr2

    PC kast heb ik zelf nog, alleen zonder fans.

    Tenzij ik een goedkopere videokaart koop kan ik ook een betere kast kopen, maar ik ga liever voor performance dan een bling bling PC kast.

    Vind dit niet slecht met een budget van 350 euro ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Damn, da's zeer netjes! :D.
    Veel plezier d'r mee :).
     
  18. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kreeg van Azerty het volgende lijstje door. Enige wat me niet trekt in dit lijstje is de videokaart, die vind ik te duur en 1GB videokaart lijkt me echt meer dan zat, en het RAM geheugen (daar maak ik sws 8GB van). Daarnaast hoef ik de harde schijf niet want die heb ik al, dus dan kom ik inclusief montage uit op +/- 700 uit. Is dit een goede deal of vinden jullie dat ik dit beter niet kan doen?
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
  19. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Is dat de MSI Twin Frozr? Die heb ik ook: Super kaart! Ik draai alles (ja, ook Battlefield :cool: op Ultra.
     
  20. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja klopt, die heeft een twin frozr cooler, volgensmij Twin Frozr III als ik de cooler zo bekijk.

    Hopelijk is die man eerlijk en verkoopt hij hem niet aan iemand anders haha, marktplaats zijn niet veel mensen te vertrouwen.

    De kaart ziet er nog als nieuw uit trouwens.

    Ik twijfel wel over de CPU, maar ik kan niet klagen voor die prijs.
    Zit ook een aftermarket CPU koeler op.

    @AlexF1606

    Ik denk dat je voor die prijs wel iets beters kan krijgen imo.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012

Deel Deze Pagina