1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ben nu na de 480 reviews toch weer aan het twijfelen geslagen. Als ik een '970' had willen hebben had ik die een paar maanden geleden wel gekocht en het verschil met de 1070 is wel heel groot...
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    PPD is wel heel hoog:

    [​IMG]
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja lastig, 220 voor de 4gb variant en 260 voor de 8gb, en dan misschien nog meer met aftermarket koelers.
    Maar ik heb geen haast, wacht het mooi nog even af.
    Mijn 7950 doet het nog prima.
     
  4. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik zit op een 760 en trek de nieuwste games erg matig. Ik denk dat ik toch voor een (hopelijk sub 275eu) AIB 480 ga en de kat even uit de boom kijk. Die verliest sowieso minder waarde dan de 1070 met die ontzettende supply&demand prijsverhoging.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik zou nog heel even wachten als ik jou was. Nvidia komt nu ook heel snel met de 1060 om te concurreren met de 480. Dit wordt waarschijnlijk al volgende maand.
     
  6. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Klopt, die wordt naar verwachting 7 juli aangekondigd en de AIB 480 kaarten duren nog wel een aantal weken. Bedankt voor je waarschuwing. Ik ben benieuwd, zullen wel iets meer presteren dan de 480 (rond 980, wellicht iets hoger), maar als ik de markups zie op de 1070 en 1080 ben ik niet erg hoopvol over de 1060.
     
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Is een geluidskaart (ASUS XONAR DGX ?) aan te raden als je een A40TR en Beyerdynamics koptelefoon hebt voor gaming en muziek? Is er een merkbaar verschil in audiokwaliteit?

    Edit; Hmmm volgens mij is die Xonar kaart juist gevoeliger voor elektromagnetische interferentie dan mijn Z170A moederbord..
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb zelf een externe USB-geluidskaart van Focusrite. Dat is toch net andere koek met studio hoofdtelefoon.
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik heb een ASUS Xonar D1 en een AKG K240 en ik ben er tevreden mee.
    De K240 heeft wel baat bij wat extra power.
     
  10. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik heb een vraag, want ik kom er niet helemaal meer uit...

    Ik wil graag een SSD in mijn laptop zetten, waar ik Windows op zet, zodat hij weer sneller wordt.
    Ik heb een Lenovo Ideapad y510p. Ik heb een CD-drive die ik niet meer gebruik, en ik heb gelezen dat ik in deze laptop deze drive kan vervangen door een SSD icm een caddy.

    Het probleem is een beetje dat ik niet weet of dit kan (ik lees over verschillende soorten aansluitingen SATA I, II, III? En is het dus mogelijk in deze laptop om een SSD te plaatsen? En welke heb ik dan nodig?
    Daarnaast weet ik eigenlijk niet goed hoe ik dan het clonen moet aanpakken. Zijn hier tooltjes voor? Moet ik een stuk hardware kopen?

    Is het verstandig om een kleine SSD te kopen waar alleen het OS op komt te staan, of kan ik hier ook vaak gebruikte programma's opzetten zodat deze sneller lopen? En hoe gaat dit in zijn werk dan? Ik game redelijk vaak op het ding, maar doe niks met foto/videobewerking oid. Internetten, films, muziek en games etc..

    Ontzettend bedankt alvast :)!
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik heb zelf een y500, dat is grotendeels dezelfde laptop.
    Je kunt een Msata ssd kopen (ik heb een van 512gb), dan kan je dvd speler er in blijven zitten.
    Je kunt er ook je software op zetten, dan zou ik voor 120 of 250gb gaan.
    Gewoon de onderkant van je laptop er af halen, dan moet ie hier komen.
    [​IMG]

    Misschien zit er al een caching ssd met weinig opslag, die kun je er uit halen.
    Je kunt je oude Windows installatie overzetten maar ik zou gewoon Windows 10 vers installeren.
     
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ok, dus ik koop dat SSD'tje, prik hem er zo in, en dan is het al klaar? Hoe doe ik een verse install van windows 10 op die SSD? Moet dit vanaf je HDD? En als ik dit doe, blijven al mijn programma's, bestanden etc dan gewoon op mijn HDD staan? Zijn de HDD en SSD dan ook al meteen "compatible" met elkaar, dus dat als ik hem aanzet dat hij het gewoon doet en dat het OS gewoon mijn bestanden en programma's leest? En als ik eventueel programmas ook op de SSD zet, wat zijn dan programma's die verstandig zijn om daarop te zetten? En programma's daarop installeren, is dat verder in principe gelijk aan een standaard HDD?

    Damn, alle hulp is welkom|:-
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Windows zul je opnieuw moeten installeren en je raakt dus al je programma's kwijt, alles wat je wil bewaren aan video's, muziek, documenten enzovoorts zul je op een andere hardeschijf of en andere partitie moeten zetten (dus als Windows op de C schijf staat moeten die bestanden daar niet op staan).

    Als je de Windows 10 draait en je laptop met 8 kwam dan moet je even dit programmatje draaien en de Windows key daarvan opschrijven.
    Ik neem aan dat je laptop met Windows 8 kwam, die key staat waarschijnlijk op de doos of onderop de laptop en gaat niet voor Windows 10 werken.

    Hier kun je een ISO bestand van Windows 10 downloaden, die moet je dan op een USB stick (of DVD) zetten (geloof dat je daar verder geen extra software voor nodig bent, alleen dat tooltje van Microsoft).
    Daarna de SSD installeren, de USB stick in je laptop steken, je opstartvolgorde veranderen zodat er vanaf de USB word opgestart en Windows installeren.
    Je kunt vanaf de USB stick opstarten door het knopje aan de zijkant van de laptop in te drukken, links van de powerknop.

    Hier word in het kort uitgelegd hoe je Windows moet installeren + nog wat tips.


    Als de bestanden die je wil bewaren op een aparte partitie staan (bijvoorbeeld op je D schijf), dan moet je die tijdens de installatie van Windows niet formatteren, alleen de schijf waar Windows op staat.

    Qua software zou ik er de software op zetten die je of veel gebruikt of zwaar is (bijvoorbeeld Photoshop), in princiepe zoveel mogelijk.
    Games zijn ook handig, maar dat neemt natuurlijk wel veel ruimte in en het helpt alleen met sneller laden.
    Verder werkt een SSD hetzelfde als een HDD, ik zou er alleen geen normale bestanden op zetten en je hoeft m niet te defragmenteren (sterker nog, dat is slecht voor de SSD).
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik ga een nieuwe SSD in mijn laptop zetten en een clean install doen. Bedankt voor bovenstaande tips.
    Ik heb mijn laptop (Asus N56VZ-S4215H) opengemaakt en toen kwam ik deze schijf tegen:
    [​IMG]

    Maar hoe weet ik nou welke schijf dit is? C of D? Ik wil de C vervangen door een SSD. Zit er überhaupt nog ergens een tweede schijf in de laptop of is deze schijf C+D samen?
    [​IMG]

    Wat als mijn laptop met W8 kwam, ik momenteel W10 upgrade heb gedaan, en bij dat programmaatje alleen een CD key voor Windows 10 staat? Is die key dan genoeg om meteen Windows 10 te installeren? Ik zie namelijk nergens een code voor W8, waar mijn laptop dus mee geleverd werd.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    De GTX 1060 scoort zeer goed! Mag toch hopen dat niemand van jullie de 480 heeft gekocht. :+

    @Alexknl : Die schijf is in twee partities opgedeeld. Dus C en D staan beide op die schijf.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ah dan is dat het geval. Denk dat ik dan aan 500gb genoeg heb puur voor schoolgebruik met Adobe CC pakket.
     
  17. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Nope, zojuist de 1070 besteld. Zat nog even te kijken naar 1080 maar vond 50% meer voor 20% beter wel een beetje overdreven. Heb ook een 1440p 144hz gsync scherm gekocht, dus die 1070 gaat zeker icm gsync wel even genoeg zijn voor me. (zei toch dat ik te ongeduldig was voor nog een jaartje 1080p en middelmatige gpu :+)
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2016
    RemcoM en Alexknl vinden dit leuk.
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik draai Witcher 3 locked op 30 fps op pretty much de hoogste settings met nog een texture mod, dus ik ben nog wel even zoet met m'n CPU+GPU :p
    M'n FX-6300 draait nu ook lekker op 4,5ghz, 4,8 kan ook maar dan moet het voltage echt heel hard omhoog dus ik vind het wel mooi zo.

    In princiepe ben je geloof ik sinds Windows 8 helemaal geen key meer nodig omdat Windows aan je hardware word geregistreerd, maar of dat doormiddel van je MAC adres, een stukje code op je hardeschijf of aan je moederbord is gebonden weet ik niet dus het is altijd een goed idee om een backup van je code te maken.
    Maar die code zou gewoon moeten werken, mocht je m moeten invullen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  19. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Pff, pleb. 1440p ultra en hairworks op 60fps hier. :+
    Kaart bevalt prima, ook aardige overclock er op. Voor het eerst dat ik dat doe, dus wie weet valt er nog meer uit te halen. Ik begrijp dat je voltage op je kaart ook omhoog kan gooien, maar dat kan schade aanrichten? Als ik mijn core clock nu nog verder omhoog gooi wordt de kaart 'losgekoppeld'. Kan ik hogere core clocks halen als ik meer voltage toe sta?
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja, maar voltage is tricky.
    Voorzichtig mee zijn dus.
     

Deel Deze Pagina