1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je je pc in standby zet, worden alle toepassingen stopgezet. Ook Azureus dus.
     
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt!
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk juist dat je niet een erg groot verschil zal merken. Het enige wat dringend een upgrade nodig heeft aan je oude pc is je videokaart. Maar voor 200 euro koop je al een X800 (agp) en dat moet meer dan zat zijn om goed te kunnen gamen. Nu ga je zomaar geld over de balk gooien zonder dat het erg veel zin heeft.
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    er staat helemaal niks anders in de buurt dan voordat ik weg ging. Het rare is dat wanneer ik op het knopje auto setup druk hij eerst de kleuren wel normaal weergeeft, maar als hij klaar met het juistzetten van de setup, dan springt hij weer over naar die blauwe waas! Ik zal zometeen wel even een screenshotje maken van hoe hij nu is, en hoe hij hoort te zijn!
    Ik kan trouwens de degauss functie niet vinden op mijn monitor! Weet iemand waar ik deze kan vinden? type monitor is iiyama prolite E435S
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan kloppen dat je die niet kan vinden, het is namelijk geen crt-monitor. Mijn fout :eek: ,sorry...

    Heb je nog garantie op de monitor?

    Dat is idd het goede tabblad ja ;).
    Het programma geeft helaas geen informatie over de snelheid van het geheugen. Als je de pc opstart, geeft ie dan wel aan hoe snel het geheugen is? Meestal staat dat links, of rechts bovenin het scherm. Dit scherm gaat redelijk vlot weg, dus je moet snel zijn :cool:. Je kan ook op de pause knop drukken op het toetsenbord, dan kan je het op je gemak opzoeken. Als je dan op een willekeurige toets drukt, gaat ie weer verder.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  6. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    iemand het hier mee eens...?
    Zelf dacht ik dat een pci-e moederbord wel handig zou zijn en 2x512mb ook...en dan ook een processor ebrij want de oude onderdelen die ik nu heb gaan dan naar mun zusje om haar "msn pc" een beetje te upgraden...
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb nog wel garantie op mijn monitor ja, heb hem in januari dit jaar gekocht! Maar ik zal over een paar minuten even het verschil laten zien op 2 screenshots!

    op de screenshots zie je het niet, daar staat de blauwe waas niet op, betekent dit dan dat het echt het scherm is dat voor de problemen zorgt?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb de 19" versie van die monitor, dus ik denk dat de menu's wel hetzelfde zullen zijn.

    Kijk eens even naar de Gamma van het scherm. Als de gamma namelijk verkeerd staat bij deze monitors, lijkt het of er een blauw-achtige waas over het beeld zit. Ook ziet het er dan behoorlijk dof uit.

    Kijkt wel rustig though :)


    Edit: Je reactie boven mij bevestigd eigenlijk mijn vermoeden...
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ook dit helpt niet, het is wel minder geworden, maar het is nog steeds niet hetzelfde als dat het was! Mag ik misschien vragen wat jou instellingen verder zijn voor de brightness etc.?
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je mag het me best vragen ;)

    Echter is mijn scherm op het moment weg voor reparatie. De onweersbui van anderhalve week geleden heeft me aardig getroffen. Ik verwacht vandaag of morgen een telefoontje :)
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is ook een mogelijkheid om je huidige pc te upgraden, i.p.v. een nieuwe te kopen. Een Pentium 4 3,0GHz kost €200,-. Dan neem je er 512MB geheugen bij van zo`n €50,- zodat je op 1GB uitkomt, en bijvoorbeeld een Aopen 6800 GT voor €250-,.

    Een Pentium 4 voor het socket dat je nu hebt, is alleen nog maar te krijgen van het type Prescott, en een hele grote kans dat je moederbord die niet ondersteund. Dus komt er een moederbord bij van zo`n €100,-.

    De onderdelen die je een paar pagina`s terug noemde, zijn goedkoper. Maar voor eventuele toekomstige upgrades, zijn deze wel geschikter.
     
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik koop geen nieuwe pc...., ik vervang een paar onderdelen die ik heb door nieuwe...en dan gaat mijn huidige pc naar mun zusje...de onderdelen die naar mun zusje gaan zijn: mobo, cpu, videokaart, geheugenkaart en de dvd brander en lezer...

    Dus ik kan niet een 512mb reep erbij kopen want die gaat naar mun zusje dus ga ik 2 x een 512mb reep kopen... ik krijg natuurlijk wel geld terug van mun ouders omdat ik het aan mun zusje geef.

    Dus mij lijkent de optie wat ik op een paar pagina's terug heb gevraagd het best....of niet?

    edit: ik zie net dat ik toen had getypt: Dit word dus mun nieuwe systeem, ik bedoelde geen nieuwe pc maar dus mun onderdelen die vervangen worden |:-
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat lijkt mij ook het beste ja :cool:.
    Was ook mijn typefoutje btw, ik bedoelde geen nieuwe pc, maar nieuwe onderdelen :+.
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb net mijn monitor aangesloten op de andere computer, met een andere d-sub kabel, maar het probleem is dus hetzelfde met een andere kabel! Het ligt dus echt aan de monitor. gelukkig heb ik nog garantie. Iedereen bedankt voor de hulp, maar ik ga het nu verder oplossen met het bedrijf waar ik de monitor heb gekocht!
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Mijn pa vind dat ik een eigen pc moet kopen om op te gamen. Heb gewoon een AMD64 3200+ met alles erop en eraan, en stel dus bijna hetzelfde systeem weer samen.
    Ik wil een 10k schijf voor mijn programma's + wat spellen, en mijn oude ATA133 schijf voor opslag.

    Eigenlijk wordt mijn vraag voor de overclockers hier...

    Ik wil er een AMD64 3000+ instoppen, omdat ik denk dat ik die nog ver genoeg door kan clocken zodat hij alles (logischerwijs) vlekkeloos draait.Welke cpu is dan het makkelijkst en het verst over te clocken?

    Ik heb bij informatique mijn systeempje voor 800€ samen kunnen stellen.

    [​IMG]

    Zijn er Ati kaarten die sneller zijn dan de 6600GT onder de 250€?
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als ik 1 ding mag zeggen, ik zou als ik jou was de voeding veranderen naar een 420 watt enermax noisetaker. Deze kost 89,- en heeft een PEG connector zodat je je videokaart makkelijker kan aansluiten! Hierdoor houd je meer molex connectoren over!
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Meh, ik heb er toch veel te veel. Zit nu met 5 losse aansluitingen zonder apparaat.



    Edit: Er is trouwens zeker nog winst te boeken op de prijs. Arjan, welke winkel is dan het goedkoopst?
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik denk dat informatique een van de duurdere winkels is! Zelf vind ik dat www.cool-prices erg goedkoop is! Toen ik mijn pc bestelde scheelde het bijna 150 euro met informatique

    edit/ zeker op de videokaart kun je nog geld besparen! Ik heb op dit moment de 6600 GT van gigabyte, en deze kost maar 170 euro! is best wel een verschil voor dezelfde chipset
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2005
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik zie het. Levering is echter niet echt snel :p

    [​IMG]
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    De levering is inderdaad niet snel! Sinds ze zijn overgestapt op silverline zijn er veel problemen! Maar goed, het verschil in prijs is het denk ik wel waard! Want nu zou je nog een betere voeding kunnen nemen aangezien je van plan bent om te gaan overclocken!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina