1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar zijn de demo's?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 22 okt 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]


    Eén van de meest toffe dingen van vorige gen vond ik toch wel de overdaad aan games. Vooral bij games waar je over twijfelde om ze aan te schaffen waren demo's een ideaal middel om te bekijken of de game wat voor jou is. Echter demo's waren ook DE manier om in aanraking te komen met nieuwe games.

    Deze gen zijn er nog zelden demo's. Ik had maar wat graag even Evil Within, Shadow of Mordor en TLOU (omdat 1080p60) even willen proberen. Nu schaf ik ze überhaupt niet aan of een keer tweedehands.

    Is er ooit iets van een verklaring voor geweest? Ben ik de enige die ze mist?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Aan het eind van de vorige generatie kwamen volgens mij ook al nauwelijks meer demo's uit, toch?

    (een van) de meest idiote beslissingen van MS over de Bone vind ik nog steeds dat ze de verplichte trials van XBLA games hebben afgeschaft. Sure, er zaten wel eens afknappers tussen (waarschijnlijk precies waar ze bang voor zijn), maar zonder die trials had ik minder gekocht dan ik uiteindelijk heb gedaan.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is eigenlijk heel simpel, ontwikkelaars durven het niet meer. Ze zijn bang sales te verliezen. Consumenten nemen nu toch maar de gok, kopen de game en zien het wel. Na het spelen van een demo zien ze misschien af van de koop.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat apart is. Want de demo van Forza Horizon heeft alleen maar goed gedaan voor de game.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Shadow of Mordor had er echt een moeten hebben. Hoeveel mensen Arkham Asylum wel niet gekocht hebben door de demo...
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik mis demo's ook ja... heb nog geen One maar in zijn algemeenheid merk je het erg goed dat er zo weinig zijn.

    Toen ik nét een 360 had (half jaar na de release ofzo) heb ik ZO VEEL demo's gedownload en echt weken gespeeld... en daarna heleboel games gekocht die ik anders misschien niet gekocht had.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Perfect voorbeeld idd.

    Darksiders kon je gewoon de eerste 1.5 uur van het spel spelen, dat heeft ook veel mensen overtuigd van de game. Ik ben er alleen maar minder games door gaan kopen......
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop dat meer games het Driveclub model gaan volgen (even buiten het feit dat de servers zijn overleden). Een beperkte versie van de full game uitgeven, met een mogelijkheid om te upgraden naar de full game voor minder dan de retail prijs.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik vind het nogal grappig dat juist Nintendo nu degene is die demo's blijft uitbrengen. Fuckin' Nintendo die niks van online services snappen. 8)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    helaas wel heel vaak demo's waarbij je het maar een beperkt aantal keer mag spelen. Dat is dan wel weer weird :p

    Beter dan niks!
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Alsof jij 30 keer een demo gaat spelen. :+
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Een Sunset Overdrive demo zou leuk zijn en indd waar zijn de demo's godverdomme!!!1
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Guilty Gear demo staat op Japanse psn...
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Soms is het limiet maar 15 keer!

    Nee meestal kom je daar ook niet aan, maar het blijft raar.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    DR3 was lame, 2 of 3 (?) keer maar. :+
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind het ook héél zuur, zeker de eerste 3 jaren van de 360 heb ik echt talloze demo's gedownload. Sommige kon je zelfs multiplayer doen, hoe vet was dat. Enorm veel games door gekocht.

    En nu? Na een jaar ps4 heb ik 5 games gekocht die allemaal grote titels zijn. Zo ben ik best benieuwd naar Shadow of Mordor , maar ik wil wel eerst wat spelen voor ik er 60 euro aan uitgeef.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mordor moet je gewoon kopen, daar is geen demo voor nodig. Geweldige game!
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    TDU demo was ook epic.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Doodzonde inderdaad. Ik weet nog wat een waslijst aan demo's Xbox 360 op een gegeven moment had. Wat overigens ook echt kut is, is dat er geen trials van Arcade games meer zijn. Op 360 kon je standaard ALTIJD een trial vinden van een XBLA game. Demo's van launch games zoals NFS Rivals zou tof geweest zijn ook, nah...het gaat alleen maar minderen vanaf nu.

    Neem Sunset Overdrive nou...gloednieuwe IP en lang niet voor iedereen weggelegd. Geef gewoon een demo dat we een paar missies kunnen doen.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwacht (en hoop) dat meer uitgevers EA gaan volgen in het hele preview beleid, dat je games voor x aantal minuten/uren kunt spelen en daarna hem kopen en je progressie bewaard blijft. Overigens brengt Nintendo nog wel demo's uit en er is ook een Forza Horizon demo.
     

Deel Deze Pagina