1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar zijn de mods gebleven?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Leis, 10 okt 2012.

  1. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    [​IMG]
    8)
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    misschien denk ik er te makkelijk over maar met een beetje php kennis kun je toch wel een hackje maken in het bazar sub forum waarin je mensen verplicht bij het aanmaken van een topic de vaste onderdelen uit een dropdown menuutje te selecteren en dan een klein vrij invulveldje overlaat (voor de namen van de games bijvoorbeeld?)

    dat moet je toch ook helemaal niet aan de gebruikers willen overlaten om het vervolgens allemaal met de hand bij te moeten houden

    edit:// wat is er trouwens gebeurd met de nieuwe xbazar?
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  3. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Die functie zit natuurlijk in v4:+
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Vooral dat. Een paar jaar terug had ik nog alle tijd van de wereld als student, maar nu met een full-time baan, 2uur reistijd per dag, vriendin, eigen koopwoning en vrienden die te pas en te onpas voor de deur staan voor een drankje schiet het de laatste maanden er ernstig bij in voor mij. Daar komt wel weer verandering in als het huis echt af is, maar voorlopig is dat niet het geval :+.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ideeën genoeg, dus dit wisten we ook al een flinke tijd, maar de uitvoering is altijd een heel ander verhaal helaas.
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Logisch, er is een klein kliekje die er een sport van willen maken alles en iedereen af te zeiken en elk topic willen verhoeren. En volgens mij gaat het daar al fout, strenger modereren zou dus beter zijn.

    En dat de mods te onzichtbaar zijn dat klopt wel, als je iets doorgeeft duurt het tijden voor het uberhaupt iets mee gedaan wordt. Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe lichting crew, die er zin in heeft, nieuwe id-en naar voren schuift en die ook weten wat er een beetje leeft bij haar leden.

    Ik heb bijvoorbeeld een paar keer iemand opgegeven voor de Trusted lijst, wordt vervolgens geen reet mee gedaan. Ik blijf het niet doorgeven, maar op die manier halen ze hun eigen systeem wel onderuit. Sowieso is dat systeem leuk maar kun je beter een feedbacksysteem gebruiken waarbij de gebruikers zelf feedback kunnen achterlaten. En voor verkoop zou je bijvoorbeeld minimaal een x aantal posts moeten hebben.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    +1

    Incl de minimale posts om een verkooptopic te kunnen openen...
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat niet, dan zou je juist je eigen ruiten ingooien..
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Idd, denk dat er enorm veel gebruikers in de Bazar zitten met 0 posts, die wil je niet bij voorbaat uitsluiten.

    de opties moeten gewoon zo worden dat de gebruikers het eigenlijk ook gewoon niet fout kunnen doen.

    Maar zoals Cookie al zei, het is makkelijk gezegd maar vind maar s iemand die dat in zn vrije tijd even voor je in elkaar knutselt :+
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Het nutteloze topic moet gewoon weer terug :D
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Waarom gaan ze niet over naar wordpress bijvoorbeeld? Daar kun je schitterende sites mee maken, inlusief feedbacksystemen. Ik weet niet wat een jaarlijkse licentie voor dit forum kost (of dat ze een lifetime licentie kunnen kopen?) maar iets op maat laten maken kost je 1x een bedrag en daarna is het gewoon functioneel. En je hebt de optie om wensen van users erin te verwerken.

    Ik snap het onderdeel eigen ruiten ingooien niet echt. Die gasten die alleen komen om iets te verkopen maken verder toch geen gebruik van het forum of de frontpage. Dat is snel registreren, handel te koop zetten en zsm verkopen. In combinatie met een feedbacksysteem kan dat prima, maar nu is dat er dus niet. Ik koop zelf sowieso nooit bij die gasten die net geregistreerd staan en direct spullen aanbieden. Het risico is mij gewoon te groot.

    Alleen naar de vaste users toe is er iets minder aanbod als je ze weert, maar de mensen die dan wel overblijven staan vaak wel op de trusted list en leveren meer zekerheden mbt betaling/levering.
    Om alles in orde te houden (en de mods veel werk te besparen) zou je met verplichte tags kunnen werken die je bij het openen van een thread moet aanvinken. Dan heb je daarin orde en kan de crew zich richten op bijvoorbeeld meer service werkzaamheden zoals het bemiddelen bij bijvoorbeeld foutief gegeven feedback.

    Het is volgens mij meer een kwestie van geld. Niet erg, maar daar mag je best eerlijk over zijn. Want nu roept met al tijden dat er kennelijk ooit een update aan zit te komen maar komt er niks. Met een klein beetje budget zou je er echt heel iets anders van kunnen maken. Zijn er bijvoorbeeld geen IT studenten die hier users zijn en zoiets kunnen en willen ontwikkelen? Leuk voor op hun cv en extra leuk omdat ze ook als user betrokken worden bij site werkzaamheden.

    En als het echt een kwestie van geld is, waarom dan bijvoorbeeld geen abo systemen? Of bijvoorbeeld een simpele doneerknop? Er zijn hier volgens mij genoeg users die zoveel tijd aan dit forum besteden (hoi Tyrant, Remco, Dyonko, Flix en anderen! _0/ ) dat ze er geen moeite mee hebben om een eurootje te missen.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    @laatste: Wil Mirik niet.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dan maak je jezelf afhankelijk, is ook niet goed.

    En Wordpress vind ik geen serieus alternatief. Het is gewoon nog steeds hoog tijd voor V4 :+
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Prima dat je dat niet wilt, maar dan zul je zelf moeten investeren, de portemonnee trekken.
    Nu merk je dat mensen bepaalde features gaan missen, denken mee en vervolgens wordt er niets mee gedaan. Ik denk dat dat eerder een leegloop veroorzaakt dan iemand die pas na 100 posts of een goede beargumentatie hier spullen mag verkopen.

    En waarom is dat geen serieus alternatief? En wat zijn de voordelen van het zo vaak genoemde V4?
     
  15. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik weet niet wat de ideeen zijn voor de XBazaar, maar als dat gewoon weer wat topics op een forum worden voldoet Wordpress wel voor de frontpage.
    Is er uberhaubt al iets bekend van V4?
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wordpress is een blog/crm pakketje, geen echte forum software

    Kort gezegd is v4 gewoon nieuwer/beter/uitgebreider/flexibeler etc etc

    zowat alle ontwikkeling voor vbulletin is alleen gericht op de nieuwste release dus je gaat qua mogelijkheden steeds sneller en verder achterlopen

    Maar de pest is ook, hoe meer custom hacks je in je huidige forum hebt zitten hoe meer werk het overzetten naar een nieuwe versie is.

    Al weet ik niet of dat de enige drempel is, zo enorm spannend kan het nu ook weer niet zijn :+
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Laat het dan doen door (betrouwbare) members die er tijd in willen stoppen lijkt mij? :)
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je zit in de juiste richting :)
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wordpress? Dat zal nooit een succes worden vrees ik.
     
  20. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Voor het forum inderdaad dan minder geschikt, maar als frontpage moet het volgens mij prima lukken. :)
     

Deel Deze Pagina