1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    eej mensen.

    Er zullen hier vast wel mensen op het forum zijn die warhammer spelen en/of het als hobby hebben. ik zit er aan te denken om zelf ook een starter setje aan te schaffen, maar ik zou graag willen weten hoeveel me dat ongeveer gaat kosten inc verf enz.
    zelf zit ik er aan te denken om een elf ras te kopen.

    En misschien weet er hier iemand nog een handige site waar ze goed uitleggen in welke volgorde je je charrs het beste ken verven.

    Ook al je warhammer speelt, of hebt zou je er dan misschien een foto van je leger kennen maken en hier op het forum zetten, ben best wel nieuwsgierrieg met wat voor ras etc jullie spelen etc.

    alvast bedankt.*)

    $@LT@ R.C
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    ik denk dat deze in de gm moet, aangezien daar ook een topic is over roleplaygames, en over magic the gathering..
    maar idd zou ik ook wel wat over de prijzen etc willen weten..
    en is het trouwens ook leuk, als je het spel niet speelt, maar wel een leger maakt alleen?
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb een tijdje Space Marines uit Warhammer 40k gespaard, niet om te spelen maar gewoon als hobby om de poppetjes te verven en in elkaar te zetten.
    Het is best een dure hobby, ik betaalde toendertijd voor een doosje van 10 poppetjes (tactical squad) 35 gulden, veel geld voor een paar plastic poppetjes waar je nog langers geen leger mee hebt.
    In 't totaal heb ik er misschien 500 gulden aan uitgegeven, en als je dan ziet wat je hebt :{ Het staat er altijd leuk bij in van die reclame boekjes, prachtige landschappen met legers van wel 100 poppetjes en tig voertuigen, maar zo iets kost wel een hoop geld. Ik heb me toch wel erg kunnen vermaken met het schilderen van elke nieuwe set die ik kocht.
     
  4. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ooit overwogen er ook aan te beginnen, maar al snel realiseerde ik me dat dit gekkenwerk was, wat betreft de kosten. zo'n tank of een ander voertuig kostte echt een fortuin. en dan die poppetjes!! ook SUPERDUUR!!

    ik ken nog tig andere veel belangrijkere dingen waar ik me geld aan wil uitgeven. warhammer is gewoonweg te duur...
     
  5. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    zo als ik nu hoor van jullie is het dus verschrikkelijk duur, maar ik was ook niet egt van plan om heel veel te kopen, gewoon een starter setje, gewoon om te verven, en dan mischien nog een paar andere mannetjes erbij. omdat het me leuk lijkt om te doen, maar zon landschap hoef ik niet te kopen, ik heb vroeger een trijnbaan gehad, en die warhammer battlefields zijn in principe van het zelfde materiaal, ik heb nog hele zakken van die korrels etc, en boompjes, bergen, dus dat hoef ik allemaal niet meer te kopen. ik denk dat ik van de week maar eens naar zon shop toe gaat om te kijken. en misschien ook maar een setje te kopen.

    owja bij zon starter setje, zit daar ook ver bij, zal we niet maja.
     
  6. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Dude! Ik heb Warhammer Fantasy. Fokking duur eigenlijk maar goed. En volgens mij zat de vers er niet eens bij....
    Ik heb nu pas een stuk of twintig poppetjes geschilderd en nog lelijk ook. Het spel ligt al 3 jaar weg te rotten in de kast. Het enige leuke eraan vind ik het verven, maar dat is zo'n pieter peuterig werk...:'-(

    In een starter pakketje krijg je gewoon instructie en het is niet echt moeilijk ofzo, maa rje moet veel geduld hebben (En verf 8) )
     
  7. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    pfffffff dus ook nog verf erbij , dan gaat het me idd aardig wat geld kosten, maja. ik denk dat ik woodelfs ga kopen, maar hoeveel verschillende kleuren hebbie dan wel niet nodig per charr?
     
  8. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    D'r zijn van die pakketjes en daar zitten geloof ik 6 kleuren in. Je kan ze gewoon mengen enzo natuurlijk maar dat is dan voor een bepaald poppetje. Je hebt heel veel verschillende kleuren. Maar als je setje voor woodelfs koopt heb je gewoon de juiste kleuren (+penseel en extra figuurtjes)
     
  9. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    mensen in de buurt van

    Games Workshop Amsterdam Rokin 36 Amsterdam 020-6223864

    Games Workshop Den Haag Schoolstraat 12 2511 AX Den Haag

    Games Workshop Haarlem Gierstraat 29 Haarlem 023-5517677

    Games Workshop Rotterdam Van Oldenbarneveltplaats 452 Rotterdam 010-2800268

    hier is vooral warhammer te verkrijgen, ik liep er eens niets vermoedend binnen in Amsterdam
     
  10. saint mase

    saint mase Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    warhammer ruled

    Warhammer is erg cool, alleen moet je veel mensen om je heen hebben die het ook spelen, zodat je elk een eigen leger langzaam opbouwt. Zo kun je al kleine battles spelen en hoef je niet direct een fortuin uit te geven. Alleen kopen omdat het cool staat op je plank in je kamer is zonde van je geld. Je bent niet direct een pro in het verven van je legertje.....je zal ook spijt hebben als je het alleen om deze reden koopt.

    Dus alleen kopen als je een zooitje vrienden ook willen kopen....en dan samen je legers opbouwen.

    Ik had zelf een groep van 10 tot 15 man waarmee we toernooien hielden en iedereen had zijn eigen leger en zorgde voor de scenery om op te spelen.........

    voor info over prijzen, modellen en technieken om te verven kun je het beste naar warhammer.pagina.nl gaan.....hier staan genoeg links.....
     
  11. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    jah wij zijn met zijn 4en, die het allemaal willen kopen, das toch wel genoeg, en er zullen er vast nog wel een paar volgen denk k.

    owja heeft toevallig iemand niet een fototja van zijn army *)
    ik ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2003
  12. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Bij de Spellenwinckel in Amersfoort (voorheen Games Workshop) werden een tijdje terug gigantische battles uitgevochten. En dat is best indrukwekkend. Zelf heb ik niet eens overwogen om er aan te beginnen.

    1. Ik geef mijn geld liever uit aan spellen (en nu ook) Magic kaarten.

    2. Ik heb de fijne moteriek van een dronken gnoe. Echt, ik zoog vroeger op de basischool met schrijven met de vulpen. Met handenarbeid zuig ik met figuurzagen enzo. Laat staan op de vierkante millimeter een poppetje verven :{
     
  13. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ergens ooit in een boekje van Warhammer gelezen of iets (een tip voor iedereen overigens), het maakt niet uit hoe gedetailleerd je je poppetjes schildert als je ze maar allemaal hetzelfde schildert.
    Na een tijdje leer je vanzelf steeds meer details te schilderen, het mooie is dat je je poppetjes naderhand nog kunt bijwerken voor extra details.
     
  14. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja, Warhammer. Ben er al een tijdje van af. Moet het weer eens gaan spelen. Ik ben begonnen met een startersset maar daar heb je eigelijk maar weinig aan. Kost je een hoop geld en waarschijnlijk ga je toch een ander leger dan humans of orcs spelen. Je kan wel meteen tegen iemand anders spelen maar dat doe je liever met je eigen leger tegen zijn leger.

    iig, ik speel chaos(fantasy). Als ik een digitale camera zou hebben zou ik een foto hebben gemaakt.....als

    chaos army:
    ik heb een lord(25€)
    regiment(12) warriors(25€)
    5 knights(35€)
    champion(10€)
    wizard(10€)

    En dan heb ik nog een fette battleground van 1.20 bij 80 met heuvels, rivier en bossen.

    En woont er ook nog iemand hier in arnhem met warhammer? kunnen we een keer spelen.
     
  15. 70ffL1n3

    70ffL1n3 God among insects

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Warhammer 40K ;
    Eldar (Ulthwe)
    Dark Eldar (KotBH)
    T'au (Chaos black met Wolf Grey)

    Verder nog een klein imperial guard army gemaakt van de praetorians (zeldzaam, maar door nieuwe regels waardeloos :confused:).
     
  16. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben dus van plan om samen met me vrienden morge naar rttrdam te gaan, om een starter setje te kopen, maar zon setje heb je die van elk elk ras, of alleen maar van een paar rassen?
     
  17. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Startersset is:

    Orcs:
    1x regiment van 12 warriors
    1x regiment van 16 boogschutters
    1x warboss
    1x chariot

    Humans:
    1x regiment van 12 swordsmen
    1x regiment van 16 boogschutters
    1x knight
    1x cannon

    Voor de rest ook nog een rulesboek(twd 40€)
    Een ruine voor de scene
    2x liniaal
    3 explosion rulers

    Dit was t zo'n beetje
     
  18. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    en hoeveel is zon starter set ongeveer, want dat ken ik egt nerges vinden( of ken niet zoeken)
     
  19. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
  20. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    dus je zou eigenlijk ook gewoon zon doos met ze 2en kennen kopen, en allebij een eigen ras etc. en dan gewoon je eigen verf etc kopen. en dan als k over een tijdje klaar ben met verven etc, gewoon een keer samen dat boek er bij pakken, en een keer beginnen.
     

Deel Deze Pagina