Misschien is deze vraag al vaker gesteld op dit forum en al duidelijk voor jullie, maar ik stel de vraag hier toch maar: Wat is nou de reden dat er voor xbox live moet worden betaald? Zou kunnen zijn vanwege de vele update's maar ja die heeft zijn concurent ook. Ik heb al jaren een xbox 360 en daarvoor een xbox gehad dus zeker wel een super console! Maar toch is mij dit nooit helemaal duidelijk geworden. Later! :b:
Ook bij Sony, maar Xboxlive is uitgebreider dan PSN. Het is niet voer niets dat Sony nu Playstation Plus heeft geïntroduceerd en veel meer mogelijk maakt. En er moeten toch servers zijn waar alle gegevens van de gamertags staan opgeslagen, hoe jij iemand in een game kan vinden, waar de demo's staan enz.
Ja, het blijft natuurlijk de keuze van het bedrijf of ze het doorrekenen of niet.. En niet alles gaat P2P hoor . Microsoft heeft echt enoooorm veel serverruimte nodig om zoiets als Xbox Live te onderhouden.
Sony heeft met de introductie van PSN plus laten zien dat ook zij een gratis netwerk niet konden volhouden. Steeds meer dingen verschijnen nu eerst bij plus of zijn exclusief voor plus. Nog even en het is precies zoals gold en silver nu is. En omdat dit soort kamers enorm veel geld en energie kosten How large are the Xbox Live facilities? For office space, Xbox as a group has three full multi-floor buildings, and shares part of two other buildings in a corporate office park (we aren’t on the main Microsoft Campus) plus we have offices in Mountain View, CA, as well as London and Tokyo. As far as datacenter space, that’s classified. O.K. then how about the biggest day so far? 38 Gb/s during the influx of people downloading the “Bringing it Home” content of E3 this year.
Ik neem aan dat die 38Gb niet voor gigabyte staat? Of ligt het aan mij dat ik 38gb per seconde niet veel vind.
Ik vind het tog jammer dat je in de winkel dikke 60 euro moet betalen voor een jaar XBLive. Op het internet zijn codes te vinden voor rond de 30 euro. Blijkbaar betalen we niet alleen om de kosten van de servers te dekken.
Bij Sony moeten de ontwikkelaars of uitgevers van een game zelf de servers hosten, bij de XBOX doet microsoft dat.
Haha, waarom denk je dat de online van de PS3 zo hard faalt? Het is langzaam, onstabiel, overbelast, slechte spelers... Xbox ftw. En er zijn trouwens genoeg sites waar je voor 30-40 euro per jaar klaar bent. 3 euro per maand valt best mee, lijkt me?
Agree ook al betaal je 60 euro per jaar so what? is nog peanuts ik betaal liever meer en dat je altijd stabiel en goed kan game dan dat het gratis is en alles maar de halve tijd werkt Xbox
Dit is voor het onderhoud van het netwerk van Xbox Live, Als je PSN en Xbox live naast elkaar legt dan zie je duidelijk het verschil. 1. Groot verschil is dat bij de Xbox live je gamerstag bij hun word opgeslagen inclusieg je achievements. Bij PSN niet, Dus als je PSN crashed of je moet hem formateren dan ben je al je Trophy's kwijt. Dus wel zonder natuurlijk. 2. De content -> Hiermee bedoel ik eigenlijk de extra dingen die je kan doen met bijvoorbeeld Xbox live marketplace, zune, videoplace. En natuurlijk de eigen gemaakte news/filmpjes van microsoft. Dit moet natuurlijk ook betaald worden. 3. De hosting van de updates en de bandbreedte 4. De xbox live website. Bij xboxlive.com kun je inloggen en alles klaar zetten voor je downloads. Zet je xbox aan en die begint met downloaden. Dit soort functies e.d Er zijn er nog wel veel meer redenen waarom je ervoor moet betalen. Dit zijn er maar een paar. En tegenwoordig haal je je xbox live voor 41 euro bij verschillende site op het internet. En dat is niet zo duur als je ziet wat je er voor terug krijgt