1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vond je leukste game van 2014?

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 dec 2014.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit is geen stemming! Gewoon een (last-minute) topicje waar je kunt vertellen over je favoriete games van 2014.

    Je hoeft dus geen volgorde aan te houden als je het over meerdere games wilt hebben. Je mag games van ieder platform kiezen. Het mag de lelijkste game ooit zijn. Zo lang je er maar plezier mee had!

    [​IMG]

    Niet vreselijk moeilijk. Wel erg leuk.
    Unieke stijl, goede humor.
    Beste PS+ game dit jaar.

    PS4 versie kwam in april dit jaar uit. Dus het telt mee :p



    [​IMG]

    Een rare third persoon shooter. Een waar fun voorop staat ipv gritty realisme. Een met gekke hoedjes.
    Inmiddels op 3 verschillende platforms gespeeld en nog steeds kan ik iedere keer niet wachten om de game weer op te starten en verder te gaan



    [​IMG]

    Is Star Citizen al uit dan? Nope! Maar het Arena Commander deel heeft dit jaar wel V1.0 bereikt, dus ik tel het lekker puh toch mee :+
    Er zijn maar 2 maps, en toch heb ik het meer gespeeld dan games die een veelvoud aan content hebben. Het is zo mooi, het speelt zo lekker. Spaaaaace.



    [​IMG]

    Beide inFamous titels van dit jaar. Er zijn kritieken dat ze niet genoeg (side-)content bevatten. Misschien is dat waar. Maar ze bieden wel geweldig soepele en leuke gameplay. Leuke powers, snelle manieren om over de map rond te rennen.. Ik had niet door dat er niet veel side content was totdat ik erop gewezen werd, ik was te druk bezig met plezier hebben.

    En die graphics he...



    En dan heb je nog titels als Steamworld Dig, Octodad, Surgeon Simulator, Mario Kart 8, Doki Doki Universe, Minecraft, GTA V die ook niet onaardig waren. :D

    Oh, en deze natuurlijk :cool:
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    [​IMG]

    Turnbased RPG in de stijl van Baldurs Gate? Yes please! Uitdagend, vol humor en mooi stijltje. Denk dé game van 2014 voor mij.

    [​IMG]

    Beetjes zelfde laken een pak als Divinity. Turnbased RPG maar dan in een post-apocalyptisch Amerika a la Fallout. Gameplay technisch minder dan Divinity maar niettemin erg leuk om te spelen.

    [​IMG]

    Vikingen in een tactical turnbased roleplaying game? Fuck yeah! En dat in combinatie met keuzes die er echt toe doen, een fantastische grafische stijl en muziek en een tof verhaal :)

    [​IMG]

    Minder dan Demon's Souls en Dark Souls maar heb me er toch dermate goed mee vermaakt dat ik 150+ uur op de teller heb staan dit jaar. Vooral de laatste DLC kon me erg bekoren.

    [​IMG]

    Geweldig muziek, uitdagende en tactisch zeer gevarieerde gameplay, obscuur doch interessant verhaal en fantastische graphics! Het is dat ik er pas sinds kort mee bezig ben maar deze moet absoluut in dit rijtje staan!

    Eervolle vermelding voor Diablo III Ultimate Evil Editon, Steamworld Dig, Child of Light, The Wolf Among Us en Thomas was Alone.
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Sunset Overdrive:

    [​IMG]

    Niet de game die ik het meeste heb gespeeld maar wel de enige X1 game die ik 100% heb uitgespeeld, de stijl alleen al is een reden om een X1 te halen zeker met het gebrek aan de kleur de huidige gen. (ik negeer Nintendo hier even) De gameplay is een combinatie van Crackdown & Jet Set Radio (future) en dat zijn net de games waar ik erg van hou. Dit is ook echt zo'n game die je eerst niet goed kunt oppakken omdat de besturing gewoon lastig is, maar zodra je die onder de knie krijgt wil je eigenlijk het fast-travel systeem niet eens meer gebruiken omdat het zo zo fijn aanvoelt. Grafisch is de game gelikt en de wapens zijn allemaal erg tof, zeker een aanrader als je van games zoals JSRF/Crackdown/Saint Row houdt en je een beetje zelfspot weet te waarderen, hou er wel rekening mee dat de humor je moet liggen anders ga je je daar kapot aan ergeren.

    Bayonetta 2:

    [​IMG]

    Voor mij stiekem wel dé reden om een WiiU te halen, het vervolg wat het ook in elk opzicht beter doet dan zijn voorganger (ja ook nog een beter kapsel) Over de top actie gecombineerd met heerlijk vloeiende (60fps) gameplay. Voor hack'n slash fans is dit wel verreweg de beste game die je momenteel kunt spelen.

    Andere games die wel leuk waren of ik nog speel: South Park, Destiny (is toch best wel verslavend), PvZ, Mario Kart 8, Shadow of Mordor
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nu ik er over nadenk best veel toffe games gespeeld dit jaar :)

    [​IMG]

    Vond er eerst niet zo veel aan maar op aanraden van @Maddmonkey toch verder gespeeld en erg blij dat ik dat heb gedaan. Wat een geweldige game is dit. Er is ontzettend veel te doen, de gevechten zijn bruut, 't ziet er cool uit en de sfeer is fantastisch! Mijn GOTY.

    [​IMG]

    Valt genoeg aan te merken op de Destiny maar ik heb me er 2/3 weken uitstekend mee vermaakt. Game toen weg gedaan, was er klaar mee maar ga 'm binnenkort toch weer halen. Het schiet gewoon heerlijk weg :)

    [​IMG]

    Rogue Legacy voor de Vita. Bizar veel tijd in gestopt toen ik op vakantie was. Eenvoudig om even op te pakken maar kan ook zo moeilijk zijn dat je 't weer snel aan de kant schuift. Heerlijke action platformer! :cool:

    Verder nog een hoop honorable mentions o.a. voor Infamous: Second Son, Forza Horizon 2, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Mario Kart 8, Valiant Hearts: The Great War & Pokémon Omega Ruby/Pokémon Alpha Sapphire :)

    Ohja, mijn drollebak van 2014 wil ik ook graag vermelden :9
    [​IMG]
    Sindsdien beetje klaar met Ubisoft. Het is telkens hetzelfde liedje. Ik hoop dat ze Rainbow Six: Siege niet bruut verneuken en de Terrorist hunt er niet uit slopen...

    Iedereen een goed 2015!
    [​IMG]
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Oké, ik kan echt weinig bedenken. :+

    Alien Isolation
    [​IMG]


    Is het een leuke game? Dat is zeggen dat in je broek schijten leuk is. Uniek zeker, een van de gruwelijkste game ervaringen van de afgelopen jaren. Leveldesign is gewoon van een heel ander niveau dan andere games. Een beetje Mirror's Edge, ook zo gigantisch goed in zijn tijd. Alleen nu donker en meer sfeervol. Nog wel uitspelen. :+

    Persona 4 Golden

    [​IMG]
    LEKKER VALS SPELEN! Want met deze game was ik begin 2014 nog mee bezig en pas ergens in maart uitgespeeld of iets. Ik gooi het er lekker uit; dit is mijn beste game dat ik ooit heb gespeeld. Zoveel emoties, zoveel plezier, zoveel alles. Het heeft me addicted gemaakt aan de muziek, de serie, de franchise, alles. Toen ik de credits eenmaal zag wist ik dat gaming voorbij was, dit kom ik nooit meer tegen. Persona 5 ook niet.

    Meer uit 2014 kan ik echt echt echt niet verzinnen. Alleen Alien is bijzonder en MGS, maar dat is maar een korte level.
     
  6. Clicker_xNLx

    Clicker_xNLx New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij waren deze games de toppers van dit jaar:)

    Alien Isolation
    [​IMG]
    Wat een sfeer had deze game.

    The Last of Us Remastered
    [​IMG]
    Tja wat moet je hier nog over zeggen. Voor mij toch wel 1 van de beste games die ik ooit heb gespeeld.

    Valiant Hearts
    [​IMG]
    Voor een indiegame heeft het me toch echt wel gepakt. Zeker het einde=(

    Dat was het eigenlijk wel:)
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Voor mij waren er best veel goede games (niet allemaal nieuwe, maar wel voor mij)

    - Diablo 3
    Sweet! Loot drops everywhere. Was echt kicken om met een groepje de game te doen. Constante chaos en loot. My kind of game.

    - Valiant Hearts & Child of Light
    Ubi art games zijn mij zeer goed bevallen. Leuke stijlen en verfrissende gameplay tov de vele shooters.

    - Destiny
    Er ontbreekt veel, maar desondanks zijn de raids dit jaar voor mij toch wel een hoogtepunt geweest qua gaming. Met 5 anderen knallen (alhoewel Crota zelfs solo kan) blijft een zeer toffe ervaring.

    - TLOU
    Wauw. Nooit een PS3 gehad, dus moest deze game gewoon spelen. Was mijn geld dubbel en dwars waard.

    - Dragon Age
    Sleeper hit. Echt een enorme wereld waarin zoveel te doen is. Bioware heeft weer een enorme topper gemaakt.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    - Hearthstone
    Gratis en verslavend

    - Final Fantasy X HD
    Van begin tot het eind van genoten. Fantastisch om nog eens een turn-based RPG te spelen van zulk hoog niveau.

    - South Park the Stick of Truth
    Na Final Fantasy nog eens mooie turn-based RPG. Weet perfect de sfeer van de serie neer te zetten.

    - Infamous First Light
    Mijn eerste PS4 game en dat was wel even een magisch moment. Leuke gameplay en fantastische graphics.

    - LittleBigPlanet 3
    Hele leuke singleplayer. Helaas wat aan de korte kant. Maar de nieuwe characters zijn echt een aanwinst. Daardoor gevarieerde gameplay.

    Voor de rest weet ik het niet eens. Het was maar een mager jaar. Ben wel net begonnen aan Valiant Hearts en dat spel weet mij wel te pakken. Maar ik ben er nog lang niet klaar mee.
     
  9. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Titanfall



    Gewoon goede online shooter met nieuwe moves, heel wat uurtjes in gezeten.
    Ohja, Mechs :cool:

    Alien: Isolation



    Dit maakt na veel verprutste Alien dingen zoveel goed.
    Paar bugjes maar die zijn niet al te erg.
    Ergens op 1/4 van de game nog bezig schat ik.

    Wolfenstein: The New Order



    Solide single-player shooter, was nix mis mee en dat is met deze gen (Xbox One) al heel wat.

    Er is heel wat afgeraffelde zooi op ons afgekomen met bijbehorende ellende van online
    problemen, patches en zelfs 'updates' die bijna zo groot waren als de complete game :confused:
    Van alles wat ik gespeeld heb bevielen deze drie mij het meest. :thumbs:
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Alien Isolation.

    Uniek en sfeervol. Geweldig om te spelen.

    Goty voor mij is toch wel Dragon Age Inquisition. Zoveel content heeft deze game. Kan uren spelen en niet het gevoel hebben dat je iets hebt gedaan. Overal waar je loopt is wel wat te doen.

    Daarnaast heeft DOTA2 de meeste uren van me geëist. Beste moba die er is en na zoveel uur (500+) ben ik nog steeds super slecht.
     
  11. marco007

    marco007 Licence to kill

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Met alien isolation heb ik mij ook echt vermaakt!
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kom er net achter dat ik 1 ben vergeten te noemen.

    [​IMG]

    Een van de meest verfrissende game ervaringen in lange tijd. En doodeng.
    Het staat vermeld onder de categorie demo in de store, maar ik zie het eigenlijk gewoon als zijn eigen, geniale, ding. Vaag verbonden met Silent Hills, maar volgens mij zal dit niet eens in de game zitten. Dus. PT.

     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha weet nog dat je online stond en geen idee hadden wat we aan het spelen waren. Wat een toffe "iets" was het idd
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik snapte niks van dat spel. Je liep steeds rondjes. Na 6 rondjes ben ik gestopt. Maar bij Gametrailers was PT "Best Playstation Exclusive". Blijkbaar heb ik iets gemist ofzo.

    Edit: OMG, één van de leukste games van het jaar vergeten te melden: Lara Croft and the Temple of Osiris. De perfecte co-op game. Kort maar krachtig.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2015
  15. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Dé verrassing voor mij was The Evil Within. Als Survival Horror fan was het (eindelijk) weer ouderwets genieten.

    Een favoriete game heb ik niet echt. Ik vond 2014 best tegenvallen op game gebied.

    inFamous Second Son was het net niet, zelfde geldt voor AC Unity, Batman en The Order werden uitgesteld naar 2015. Driveclub had een kutlaunch.... zo kan ik wel even door gaan.

    Een game (uit 2014) die ik ERG graag nog wil spelen is Shadow of Mordor (volgens sommige mensen was dat ook één van beste games uit 2014). Binnenkort maar even halen...

    Voor de rest ben ik blij dat we nu in 2015 zitten. Komen dit jaar een hoop goede games uit.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nvm. Mordor was tof. Maar werd herhalend en te makkelijk
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Destiny. Zoveel uur in gestoken al. De game heeft natuurlijk zijn minpunten maar blijf het spelen.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Vooral dat makkelijke vond ik jammer. Begin was uitdagend en dat werd gewoon kinderspel later.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    voor mij ook duidelijk mijn GOTY. Voor de rest vorig jaar weinig nieuwe IP's gezien die me konden boeien. Destiny heeft voor mij BF4 vervangen als de game die ik graag elke dag even een uurtje speel
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Mijn top-10:

    1. DriveClub
    2. Shadow of Mordor
    3. Pro Evolution Soccer 2015
    4. Awesomenauts Assemble
    5. The Banner Saga
    6. Plants vs Zombies Garden Warfare
    7. Hearthstone
    8. WoW Warlords of Draenor
    9. Age of Wonders 3
    10. GTA V NG
     

Deel Deze Pagina