1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

We houden altijd wel van verrassingen

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 sep 2014.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het leuke soort tenminste. En aangezien ik geen fan ben van negativiteit hebben we het hier alleen over dat soort!

    Dus, welke game heeft jou in positieve zin verrast? Hoeft niet van deze generatie te zijn, hoeft niet een Xbox game te zijn, mag er meer dan 1 zijn, dit is geen poll.
    Misschien dacht je het genre niet leuk te vinden. Misschien waren de voorgaande games slecht. Misschien had de developer nog nooit iets goeds gemaakt. Misschien had het een Metacritic van -20?


    Een recente voor mij is Stick it to the Man. Ik had vooraf vooral verhalen gehoord dat het een vrij matige game was, en het was daarnaast al niet bepaald liefde op het eerste gezicht met de artstyle. Ik had de game dus vele maanden onaangeraakt laten staan op de HDD.
    Totdat ik begon te worstelen met TLOU en gewoon even wat anders wilde. Waarom niet Stick it to the Man!

    ...Inmiddels heb ik die game uitgespeeld en ga ik nog een keer voor de resterende trophies, terwijl ik TLOU volgens mij nog steeds niet op de helft zit.
    Rare game, dat zeker. Maar wel het soort dat leuk is. Prima voice acting en leuke gameplay.


    Voor dit soort games in Playstation Plus en Games with Gold dus ideaal. Games die je anders niet gekocht zou hebben toch een kans geven.

    Nu jullie.
     
    Kevf, Fardo en Willem vinden dit leuk.
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983


    Misschien een wat aparte keuze maar voor mij is dat Destiny (Alpha en Beta). Ik heb al jaren niks met het spelen van MP games. Het hele opzetten van een spel, afspreken, tijd investeren om beter te worden, tijd investeren om alles uit te zoeken, tijdens een potje niet beschikbaar zijn voor de mensen thuis en ga zo maar. Allemaal redenen waarom ik doorgaans liever in mijn eentje een fantasy game speel of een vage Japanse RPG :+

    1 van de weinige multiplayer games die ik wel redelijk wat heb gespeeld is Halo en dan met name 3, maar ook Reach en 4.

    Het feit dat dit het nieuwe kindje was van Bungie was dan ook de enige reden dat ik moeite heb gedaan om in de alpha te komen. Ook al knapte ik vantevoren al af op al het gedonder met classes, modi etc.

    Rondje 1 begon direct goed. Een vriendelijke Amerikaan die al lang level 8 was had er veel plezier in om samen met mij een eerste level gezamenlijk door te lopen (That Wizard came from the moon!) en voor het eerst in jaren zat ik ineens bijna 2 uur achter elkaar een multiplayer spelletje te spelen. Dat smaakte naar meer! Ook de sfeer vond ik direct heerlijk alsof Halo en Mass Effect samen een kindje hadden gekregen en waren vreemd gegaan met Borderlands.

    Toen de beta eenmaal kwam kende ik onderhand hier wat mensen die ook de beta speelden en met Cookie, Mallakai, Anubis etc erg toffe rondjes gedaan.

    De PvP werd door veel mensen behoorlijk afgebrand maar tot mijn grote verbazing vond ik de PvP heerlijk spelen en nog verbazingwekkender er waren potjes dat ik een positieve K/D ratio had!

    En zo komt het ineens dat voor het eerst sinds Halo 3 en Gears 1 ik weer zin heb in een MP spel en dat ik uberhaupt met smart zit te wachten op een releasedate van een spel (9 september)
     
    Mallakai en DulleNL vinden dit leuk.
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    PlayStation Vita en haar Japanse games! Personaaaaaaaaaaaaaaa.

    Mijn Xbox 360 stond vorig jaar al lang stof te happen, ik had nog wel drie parels met Last of Us, Grand Theft Auto V en Beyond Two Souls. Toch kocht ik meteen een PS4, maar heb er amper een game opgespeeld. Enige games waar ik echt tijd heb in gestoken dit jaar is op de Vita. AAA of andere standaard games ben ik al jaren beu, er zijn maar weinig games waar ik nog warm van raak. Kijkend naar dit najaar zijn er eigenlijk maar twee titels die ik wil spelen: Alien Isolation wegens de filmische en sfeervolle beelden en Assassin's Creed Unity omdat het me een gevoel geeft aan de fantastische beginjaren van AC. En eigenlijk kunnen ze beide alleen maar floppen, dus kijk ik nergens meer 100% naar uit. Indie is ook totaal niet mijn ding, dus er blijft heel weinig over.

    Toch begon ik eind 2013 met Persona 4 Golden en was meteen verliefd, totaal anders dan wat ik ooit had gespeeld. Ik hou wel van games waar je personages gewoon echt belangrijk zijn en je het gevoel hebt dat het personages zijn en niet Superheld #1337 of awesome man Freddie die de wereld gaat redden. Ik kan wel uren lullen over Persona 4 Golden, maar dat doe ik lekker niet. Want ook daarbuiten zijn er fantastische games zoals Gravity Rush en Danganronpa. Nee, dit zijn wel frisse games met fijne gameplay. PlayStation Vita iis mijn enige console die ik nog echt aandoe om iets te gaan spelen. De PS4 doe ik na een minuut al uit wegens verveling.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    2 prima posts, maar dat kan toch niet nu al het einde betekenen van dit topic? :eek: Er zullen vast meer mensen zijn die eens verrast zijn.
     
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    OK dan.
    Voor mij was Portal de grootste verrassing.
    Ik kocht 'The Orange Box' voor de 360 om Half-Life te spelen, ik had hem op de PC al eens gespeeld en vond dit echt een te gek spel dus wilde hem ook op de console spelen. Na dat ik Half-Life uit had gespeeld wilde ik wel eens zien wat die andere games te bieden hadden. OMG, ik starte Portal op en dacht in eerste instantie 'mwah' maar na 5 minuten was ik verkocht. Dit had ik nog nooit mee gemaakt!!! De puzzels waren echt mindblowing en dan ook nog het commentaar van Cave Johnson, epic.
    Iedereen die deze game nog niet gespeeld heeft raad ik aan dit asap te doen!

    "All right, I've been thinking. When life gives you lemons, don't make lemonade! Make life take the lemons back! Get mad! I don't want your damn lemons; what am I supposed to do with these? Demand to see life's manager! Make life rue the day it thought it could give Cave Johnson lemons! Do you know who I am? I'm the man who's gonna burn your house down... with the lemons! I'm gonna get my engineers to invent a combustible lemon that burns your house down!'"
    ―Cave Johnson[src]
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    [​IMG]
    Ik heb deze game meer gespeeld dan andere AAA games, niet gedacht toen ik mijn PS4 aan had geschaft 8)

    Gewoon leuke verslavende game en ook nog leuk om proberen de highscores van je PSN vrienden te verbreken (al is dat in dit geval alleen Dulle 8)).
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Herkenbaar. De DS Lite en de PSP lagen al snel stof te happen maar de Vita met zijn Oledscherm, pause and resume en wel net genoeg kracht om een spel een beetje netjes op een scherm te toveren heeft mij voor het eerst overgehaald naar de handheldkant. Gravity Rush was awesome en nu bezig met Persona 4 terwijl ik er soms indie spelletjes op speel.

    De indies worden imo ook tekort gedaan op de Vita. Ideale games voor op de Vita, op de pc vind ik het vaak een stuk minder leuk.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Voor mij zijn dat zeker de Metro (Redux) games. Ben niet echt een shooter fan, zeker niet van de hardcore shooters. Speel wel gears, halo, maar liever hybrids zoals Borderlands en binnenkort Destiny. Had op de 360 de Metro games links laten liggen als niks voor mij. Nu met de heruitgave als Redux toch maar aangeschaft, mede vanwege de lage prijs. En man, ik ben echt zeer verrast!
    Wat een vette games. Grafisch mooi, maar vooral sfeertechnisch echt awesome. En behoorlijk creepy ook. Net 2033 Redux uitgespeeld en ik denk zelfs dat ik het de beste singleplayer shooter vind. Vetter dan gears, vetter dan Halo. Nu nog lekker volop genieten van Last Light Redux.

    En iedereen die de games nog niet heeft gespeeld, halen die hap!
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Walking Dead episodes, toen ik op de PS3 ermee begon had ik meer zoiets van we zien het wel, eens wat anders dan footies, shooters etc.
    Nou ik was echt positief verrast door die game echt geweldig!
     
    Graveheart vindt dit leuk.
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Voor mij ook de verrassing van deze generatie. Wat een toffe games zeg.
     
  11. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Skylanders! Ik zei altijd dat ik niet zou beginnen aan dit soort uitmelkerij van de bovenste plank. Omdat ik alle ps4 games wil verzamelen zit daar dus ook Skylanders: Swap Force bij. Het broertje van mijn vriendin wilt nu steeds langskomen en zelf ben ik een platinum trophy en 30 figuurtjes verder.... :|
     
  12. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Bulletstorm, had 'm voor een schijntje opgepikt om hem toch maar eens te proberen na de negatieve berichten rond de game. Heb me er onverwacht toch erg mee vermaakt.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Okami. Gare shit met een hond en penselen? Via PS+ toch maar een gratis geprobeerd en was gelijk hooked :) Daarnaast was XCOM voor mij een grote verrassing. Hou wel van tactical games maar stijltje leek me niks in eerste instantie. Inmiddels bijna uitgespeeld en ontzettend van genoten. Steamworld Dig en Guacamelee wisten mij ook positief te verrassen op de VITA. Oeh en Dishonored heb ik ook onverwachts enorm van genoten!
     
    Kevf vindt dit leuk.
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Oh ja, inderdaad. Veel later dan de release opgepikt voor een tientje ofzo. Blijkt ie gewoon leuker te zijn dan alle gears games! Erg mee vermaakt.
     
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Trine 2.
    Gratis middels PS Plus. Heerlijke artstyle en leuk spel voor tussendoor. Door mogelijke wisselen tussen characters (tovenaar, elf, barbaar zegmaar) kun je op verschillende manieren de puzzels oplossen en verder komen in het spel.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Er zijn eigenlijk weinig echte verrassingen op game gebied voor mij sinds het internet en de enorme coverage wat games betreft, sowieso qua grote games. Je weet tegenwoordig al een beetje wat je moet verwachten van een game voordat je die in huis haalt door de bootladingen aan screenshots, filmpjes, previews en reviews. En dan heb ik het nog niet eens over de discussies op forums als deze. De echte verrassing moet ik dus echt zoeken tussen de wat kleinere, onbekendere games.

    Voor mij was dat duidelijk Hotline Miami. Ik had er mensen al over gehoord en heb er weleens wat dingen van gezien, maar ik kon me er eigenlijk nooit echt iets bij voorstellen. Misschien kwam dit omdat ik me er niet echt in verdiept heb en ik dacht dat het een soort simpele GTA (de originele GTA's met top-down view) kloon was. Totdat er een zekere Steam Summer Sale waarbij deze game wel heel aantrekkelijk geprijsd was. Ik dacht de gok te wagen en kocht de game. Jongens, wat was ik verrast. De setting, de gameplay, de muziek (wat een geweldige muziek), alles klopte gewoon. Daarnaast is dit een game die je echt moet spelen om te begrijpen waarom iedereen zo lyrisch is, want seeing is not believing voor deze game. Het is echt een game die je moet 'voelen', moet 'ervaren'. Zodoende ben ik dus Hotline Miami fan geworden en kijk ik enorm uit naar het vervolg.

     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Divinity: Original Sin was trouwens ook een enorm positieve verrassing. Als je ook maar een beetje houdt van de Baldur's Gate games dan kan je je geluk op met deze :D
     

Deel Deze Pagina