1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Website maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Fiasco, 22 jan 2014.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Hi,

    Typte dit eerst in vraag ik me eigen af-topic. Maar gezien mijn tekst al lang genoeg is vind ik het handiger om misschien een eigen topic te maken. Hierbij dus! :+

    Ik wil voor mezelf eigenlijk een website maken. Puur om rustig te beginnen met een site waar ik al mijn shit kan droppen. Soort van blog gedeelte maar ook weer niet. Ik ga niet dagelijks levensverhalen schrijven, maar meer een soort van portfolio iets voor mezelf. Mijn zelfgemaakte foto's, games shit, film/tv zooi, muziek, lifestyle en al die gare bende op een website.

    Verstand over websites = 0,0%. Google = eindeloos. Wat is het makkelijkst om te doen en aan wat voor kosten zou ik moeten denken (om alles in elkaar te zetten en dergelijke). Misschien iemand die het zelf heeft en wat info heeft? Ik kan wel gaan googlen voor mijn leven, maar ik kom er dan echt niet uit.

    [​IMG]

    Dit is een beetje wat ik van plan ben qua interface. Niet te uitgebreid, maar gewoon clean imo. Bedoeling is meer dat het voor mezelf is. :+
    Als je op zo'n sub-gedeelte klikt kom je bij zo'n vak waar ik misschien wat schrijf/filmpjes post en dergelijke. Ik heb zoveel accounts op internet, zoveel gigantisch veel dingen en dergelijke dat het tijd is dat ik het meeste voor mezelf ook digitaal bij kan houden op een eigen website. :+
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Er is trouwens een algemeen webdevelop/design topic ;)

    Maar als je wilt beginnen kan ik je Wordpress aanraden. Dat is een van de makkelijkste manieren om een blog online te hebben.
     
  3. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik zou iig ook Wordpress boven Joomla aanraden. Wordpress is makkelijker om in te stappen en aardig wat overzichtelijker!
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Inderdaad, je kunt Wordpress zo moeilijk maken als je het zelf wilt.
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yep met de rest eens Wordpress period, Joomla is onveilig en erg onoverzichtelijk qua interface zo ontzettend oubollig ook.
     
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Drupal is ook erg uitgebreid. Maar ik denk dat je inderdaad het beste Wordpress kunt gebruiken voor wat jij allemaal wilt.
    Dat opzetten is vrij simpel.
    Volgens mij is dit de goedkoopste van Nederland: https://www.antagonist.nl/webhosting/
    Dan krijg je wat hosting en een domeinnaam. Je hebt de optie om Wordpress automatisch te laten installeren. Super simpel. Dan is het een kwestie van een thema uitzoeken op één van de honderden websites hiervoor.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Thanks! Zal eens kijken dan. Qua hosting, moet ik dan aan basic of unlimited denken? Zo ik ik zie is basic genoeg.
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Denk dat basic meer dan voldoende is voor een wordpress blog.
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Je kunt ook eerst op je eigen computer met Wordpress klooien door XAMPP te installeren. Hier een tutorial en daarna deze. Dan draai je Wordpress lokaal op je computer, zonder dat je nog ergens geld aan hebt uitgegeven. Ook erg handig als je wil gaan klooien met het aanpassen van thema's.

    Als je nog iets wil weten, stuur maar een PM! :)
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat WinterBaas zegt is wel aan te raden, kan je eerst even offline lekker aankloten en als je je site dan zover af hebt dat ie online kan, vraag je pas webhosting aan en kan je hem dezelfde dag nog online hebben.

    En oja, is er al gemeld dat je het beste een Wordpress site kan maken?:+
     
  11. deurklink

    deurklink New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordpress is heerlijk makkelijk en je kan er veel thema's voor vinden, zowel gratis als tegen betaling, zodat je ook geen kennis hoeft te hebben om een mooie layout te maken. Lekker gebruikersvriendelijk. Mocht je nog wat tips willen, Wordpress expert hier ;)
     
  12. thanks

    thanks Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    10
    ik zou gewoon lekker beginnen met frontpage. lekker makkelijk plus je leert gelijk met html werken plus als je adobe photoshop heb ken je die daarin ook verwerken.

    ik vond dit makkelijk toen ik 12 was en je hebt toch een redelijk mooi site waarvoor je je niet voor hoeft te schamen :). hoe beter je hierin wordt, hoe moeilijker je het zelf kan maken
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik gebruik weebly en vind het makkelijk fijn en snel!
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Tijdje moeten duren maar ik heb mijn website nu wel klaar. Webdomein is beschikbaar dus kan eigenlijk aan de slag dan. Kwestie van webhosting aanmaken en dan kan ik alles makkelijk exporteren wat ik offline heb gedaan naar mijn echte website toch?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Frontpage, bestaat dat nog? :eek:

    Dat was voor mij (en vele anderen) echt een duivels programma waar je van weg moest blijven.

    ---

    Gewoon lekker met een eenvoudige texteditor beginnen met html/css en vanzelf wordt je steeds beter en ga je effectiever en efficiënter coden.

    Mocht je niet willen coden, dun kun je met beschikbare WP thema's een heel eind komen.
    En anders heb je nog tools die code voor je genereren, wat in het verleden niet bepaald denderend was (WYSIWYG), maar nu met MACAW wel een interessante optie kan zijn.

    HTML/CSS/PHP files etc kun je via FTP op je host server zetten. Als je een database gebruikt moet je die even exporteren en op host importeren. Dan moet je wel even controleren of databaseconnectie nog goed staat (username / pass / db table name).

    Met eigen stuff werkt dit vaak snel en prima. Met WP heb ik nog wel eens problemen gehad met goed en volledig overzetten van content.
     
  16. Tijmen!

    Tijmen! Love to code!

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf ben begonnen met Wordpress. Maar als je echt aan de slag wilt zou ik beginnen met HTML, daarna PHP. Spreek uit ervaring. ;)
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Zo zou ik het doen:

    HTML > CSS > Jquery > PHP

    Iemand trouwens goede wordpress tutorials ? Heb voldoende HTML, CSS, Jquery kennis. Maar nog nooit wat gedaan met wordpress. Heb onder een steen geleefd denk ik. :p

    Wil uiteindelijk mijn eigen themes gaan maken. Maar goed, eerst maar eens wordpress zelf onder de knie krijgen (wat me overigens niet al te moeilijk lijkt).

    P.S. Qua webhosting kan ik antagonist.nl aanraden. Betaal je €30 per jaar. Zit er al een paar jaar, nooit storing gehad etc.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  18. Tijmen!

    Tijmen! Love to code!

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je hierbij helpen. Plaats hier vanavond wat TuT's.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Guys, vandaag heerlijk bezig geweest en layout is zo goed als klaar. Nu bezig met het vullen van mijn portfolio (website voor mijn foto's) alleen geeft ie aan dat 2GB max is per file. Heb alleen behoorlijk veel die meer zijn. Even Google gecheckt en kom er op neer dat ik iets aan een PHP script moet aanpassen, haha. Opmerkelijk dat ik al mijn theme heb kunnen installeren en alles klaar heb kunnen maken.

    Nu alleen dit nog dus, vraag is of ik dat nu al offline kan doen (gezien ik nog Wordpress gebruik met XAMPP). Heb nog niet eens een webhosting pakket gekozen dus weet niet of ik eventueel via een pakket dit kan verhogen? Thanks. :+
     

Deel Deze Pagina