1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Weinig 'game-overstijgende' discussies

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 23 apr 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het valt mij op dat hier weinig discussies worden gevoerd over het gamen an sich. De games worden per thread besproken en verder nog wat algemeen hardware gebabbel over de verschillende threads heen (wat altijd door elkaar loopt, maar dat terzijde)

    Ik vermoed dat de oorzaak deels ligt in het feit dat 'opsom-topics' niet zijn toegestaan.

    Echter wat ik mis zijn aparte topics om bepaalde nieuwtjes te bespreken (THQ failliet bijvoorbeeld), algemene discussies over zaken als 'welke eindbaas ben jij nooit voorbij gekomen?', 'Welke game kon je qua verhaal totaal niet volgen?. etc of gewoon een bepaalde mening neerzetten om die te bespreken 'altijd online is wel een goed idee omdat....'

    Iaw threads die niet specifiek aan een console gebonden zijn of aan een game maar meer algemeen zijn.

    Ik merk dat op Neogaf en ook in de columns op Eurogamer dit juist vaak de topics zijn die ik interessant vind. Misschien moet daar een apart hok voor komen in het forum?

    Of sta ik daar alleen zo in? :)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup, die zijn altijd het leukste om te lezen. En om in te posten.

    Vooral nu ik de laatste tijd niet meer in game topics kom door angst voor spoilers is er op dit moment voor mij vrij weinig te lezen en posten. XBW voelt opeens zo leeg aan.
    Toestemming voor meer van dat soort 'random' topics zou het iig alweer wat levendiger maken.
    En dan hopen dat niet alles gebonden is aan de xbox voor discussie, want mijn antwoord voor 'welke boss ben je nooit voorbijgekomen' ligt op de PS3. :+

    Je hebt natuurlijk het algemene nieuwtjes topic, waar zo nu en dan ook kleine discussies zijn over verschillende dingen (oa THQ failliet en weeet ik veel wat nog meer. Het woord Shenmue 3 komt iig ook vaak terug). Maar dat soort random dingen zie je er niet, en is het topic verder ook niet geschikt voor.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Shenmue 3!
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Met alle respect, maar wie houd je tegen om zelf zo'n discussie te starten dan? Zolang het enige diepgang heeft en zo buiten het 'opsom-topic' gehalte blijft is er toch niks aan de hand?
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sowieso de indeling in de subfora werkt niet echt mee. Waar zou ik de thread over THQ moeten posten of waar moet ik de vraag stellen aan welke game-console je de beste herinneringen hebt?

    Gaming-nieuwtjes
    Gaming-discussies

    zijn volgens mij twee subfora die hiervoor nodig zouden zijn.

    daarnaast houdt helemaal niks mij tegen, maar wilde ik vooral even weten hoe de meningen hier zijn tov dergelijke threads. :)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    XBW zou gewoon een algemeen gaming forum moeten worden. :+

    De regel tegen opsomtopics.
    Zo gemakkelijk om te zeggen wat je meer inhoud eist, en dat moet je natuurlijk ook wel willen van leden, maar je smoort zo snel nieuwe discussies met die regel. Er zullen altijd opsomposts tussen zitten. En dat is prima. De meest succesvolle fora hebben dat. Je wilt langzaamaan toch meer mensen op XBW krijgen? Als je direct gaat eisen dat ze over ieder lullig onderwerp een diepzinnige post moeten gaan plaatsen zegt het merendeel 'laat maar zitten' en loopt weg.

    Als het te extreem wordt kun je altijd nog komen modereren (hebben de mods ook nog eens wat te doen :+), maar een ban op opsomtopics houden (wat er al die tijd eigenlijk is geweest) is een slecht idee.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en daarnaast: wat nou als sommige opsom-topics gewoon erg populair zijn? Dan moet dat gewoon kunnen. Mochten ze niet in de smaak vallen dan denderen ze zo van de lijst af. Ik kan me echter wel voorstellen dat je in de game-sectie netjes gamethreads tegen wilt komen. De OP's zijn nu erg netjes.

    Vandaar ook mijn opmerking over een aparte sectie.

    (en mijn probleem ligt trouwens ook bij een ps3 game :+)
     
  8. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind dat je wel een punt hebt Kevf. Ik zou zeggen, zoiets als THQ, dat is toch prima? Gewoon doen. Ik vind dat soort topics ook interessant. Van mijn part komt dat gewoon bij het xbox-gedeelte, ook al is het breder. In de basis is dit natuurlijk een Xbox-site.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    We hebben toch "[Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie" eigenlijk is dat het algemene topic toch?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar dan? In Xbox hardware/algemeen? Daar vind ik het persoonlijk niet op zijn plek. Daarnaast wil je in dat subforum juist de receiver, tv, beamer, console vragen stuk zien lijkt mij.

    En wellicht kunnen nieuwsposts van de FP geautomatiseerd een topic op het forum krijgen :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik dat al tijden te roepen! En dat dan comments van op de FP automatisch in het topic komen, en posts in het topic automatisch op de FP.
    En dat is ook prima (ook voor THQ dingen, al kan bij groot nieuws als dat ook best een apart topic komen), maar voor dingen als 'wat is het meest sexy character', 'wat is de moeilijkste boss ooit' en andersoortig random vragen is het niet geschikt.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    We hebben toch ook de 'beste game muziek' 'en beste game trailer' topics. Gaat best prima volgens mij. Er kunnen dan wel meer van dat soort topics komen. Maar de vraag is dan inderdaad waar.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat mij betreft start je gewoon in Xbox Hardware/Algemeen. Zoals de naam zegt (of zoals ik hem lees): niet alleen over hardware lullen maar ook over algeme(e)n(e zaken).

    Mocht een apart subforum dan nodig blijken kunnen we die altijd nog maken en dan de bestaande topics verplaatsen.

    http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=70 wat is dit dan :+

    @Dulle, klinkt logisch, weet alleen niet of dat zonder al teveel aanpassingen kan gebeuren.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar die gaan na een tijdje weer dood.

    Misschien het "[Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie" topic een iets andere naam geven dat het duidelijker is dat het niet alleen nieuwtjes hoeft te zijn. Al moet je dan wel oppassen dat het daar niet het next gen nieuws komt.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar daar komt niemand! :+ Zijn je topics al gelijk doodgeboren. :p
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als er een nieuw subforum wordt gemaakt komt er toch ook eerst niemand :p. Wellicht is dit een goede manier om het Xbox Algemeen/Hardware subforum (als ik de woorden omdraai, zal dat helpen? ;)) wat populairder te maken.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, Hardware bestaat al zo lang, mensen hebben vaak al beslist dat er buiten het jaarlijkse E3 topic (waar blijft die trouwens!) niet veel interessants is. Die kijken er bij voorbaat niet eens meer (ik kijk er zelf ook niet, ik kijk alleen in welk topic het laatste is gepost via de index van het forum) Een nieuw subforum is shiny en interessant! :+
    Maar het is natuurlijk veiliger voor jullie om het eerst aan te zien in het Hardware gedeelte dan om gelijk een subforum te openen voor topics die misschien een grote flop zijn. Dat snap ik ook wel. :p
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad Dulle, waar blijft die? :+
    :)
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het next-gen topic loopt anders heerlijk voor een discussie topic :).

    Alleen hebben we dit niet echt voor games, behalve het geruchten topic. Waar dan 3 reacties gemaakt worden over 1 nieuwtje.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maak jij em! Even de layout copy/pasten van de vorige keer en dan de juiste info voor dit jaar invullen. :+
    Ja, ok het next-gen topic. E3 en het next-gen topic. Wel 2 hele topics die het in die jaren goed hebben weten te doen. :+
    Dat hele subforum was al nooit druk bezocht, maar de laatste ~3 jaar ofzo is het nog verder ingekakt.

    Toch heb ik nog steeds het gevoel (maar geen bewijs natuurlijk :p) dat genoeg mensen kijken in bv het nieuwtjes topic, maar gewoon besluiten niet te posten. Te veel lurkers, te weinig posters!
    Misschien dat random fun topics daar ook in mee kunnen helpen; wat meer lurkers uit hun hulletje lokken en hopen dat ze op andere plekken ook mee gaan posten.
     

Deel Deze Pagina